Paniekhaak halster

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Wel of geen halster met paniekhaak

Poll eindigt op

Wel.
23 (31%)
Niet.
42 (58%)
Geen ervaring, en dus geen echte stem
7 (9%)

Totaal aantal stemmen: 72

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 16:08

Michellette schreef:
eclair98 schreef:
Ik heb wat minder fijne ervaringen :( Paard schrok van een los schietende slang, draaide weg en ging hangen en ik kreeg dat ding niet los door de druk. Uiteindelijk ging het halster stuk en kreeg ik het touw los die terug kaatste tegen mijn vingers #)

Panieksluiting kan juist nog WEL los bij druk, een karabijn-sluiting niet.

NIET! :')

Nee even serieus zo'n ding is niet los te krijgen als een paard hangt :n

KozieZ

Re: Paniekhaak halster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 16:18

Die haken zijn juist gemaakt om los te krijgen als een paard gaat hangen...

ik gebruik niet anders. Bij ons gaat er nooit zo ineens een open.

Geryon

Re: Paniekhaak halster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 16:22

Daarom zijn het dus ook ondingen, ze werken niet.

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 16:25

Ik heb voor niet gekozen.

Ik was met mijn paard buiten aan het wandelen, gelukkig heb ik een paard die nooit weg zou rennen, maar ze schrok, gaf een ruk en ze was los :') Gelukkig deed ze direct haar hoofd naar de grond om te eten, maar als je nou wel een paniekpaard hebt, dan vind ik het niet zo handig.

Je hebt ook gewoon bepaalde knopen die je in je touw kan leggen, die ook zo los gaan, dan vind ik dat handiger.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 16:28

Michellette schreef:
eclair98 schreef:
Ik heb wat minder fijne ervaringen :( Paard schrok van een los schietende slang, draaide weg en ging hangen en ik kreeg dat ding niet los door de druk. Uiteindelijk ging het halster stuk en kreeg ik het touw los die terug kaatste tegen mijn vingers #)

Panieksluiting kan juist nog WEL los bij druk, een karabijn-sluiting niet.

Deze dus niet :+

ankie2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 16:33

Ik vind de paniekhaak handig voor op de poetsplaats. Een gewone musketon gaat overigens ook los als een paard gaat hangen, want die breekt gewoon veel sneller af. Kan je wel meteen een nieuw touw kopen. Maar wel even testen in de winkel of de sluiting een beetje stroef is anders kan hij inderdaad snel los gaan.

Als ik mijn paard in de trailer zet, gebruik ik wel een normale musketon met een knoop aan het uiteinde die je zo los kunt trekken. En altijd even 2 touwtjes voor als er onverhoopt 1 los gaat(links en rechts). Aan de hand gebruik ik ook een normale musketon.

Ik vind een paniekhaak dus wel handig maar niet altijd. Heb nu een jong paard en die schrikt weleens en gaat dan hangen. Nu hoef ik niet iedere keer alles nieuw aan te schaffen. En de paniekhaak die ik zelf heb gaat echt pas los als ze er echt goed aan gaat hangen en is dus lekker stroef.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 16:34

Geryon schreef:

Helemaal mee eens. Zet mijn paarden bij het poetsen vast met een paniekhaak, en al een aantal keer gehad dat een paard schrok (onverwacht iemand achter de schuur, of een deur die dicht sloeg), maar no way dat de paniekhaak los ging.
Misschien werkt het met een harde ruk, maar niet als ze erin gaan hangen... :n

MuttleyMarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 16:52

pinto_1 schreef:
Geryon schreef:

Helemaal mee eens. Zet mijn paarden bij het poetsen vast met een paniekhaak, en al een aantal keer gehad dat een paard schrok (onverwacht iemand achter de schuur, of een deur die dicht sloeg), maar no way dat de paniekhaak los ging.
Misschien werkt het met een harde ruk, maar niet als ze erin gaan hangen... :n

Waar ik rijd ook. Die dingen zijn niet losgeschoten maar de lijnen met de haak eraan wel.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 17:32

Omdat dit topic is geopend door een schaduwaccount wordt het gesloten.