Ik wil een eigen pony wat moet ik allemaal doen ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 20:12

Ik was 11 toen ik een eigen paard kreeg, een paard idd. Maar ik vertel wel, er komt veel meer bij kijken dan paardje verzorgen etc.

Nu wil ik graag even antwoord op de vraag: "Hoe zie je het zelf voor je om een eigen pony te hebben?"

ponysade

Re: Ik wil een eigen pony wat moet ik allemaal doen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 20:16

Sorry ik was even weg

ponysade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 20:17

De pony's komen soms samen te staan met de andere dieren als die naar het grote weiland gaan.

nicole_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 20:18

Maar kunnen die dieren wel samen?
Krijgen ze geen ruzie?
Hebben ze eerder bij ponys gestaan?
Laatst bijgewerkt door nicole_xx op 21-04-14 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 20:19

Dan is het misschien wijs om even deze link te lezen en de tips die in dit topic worden gegeven:

http://forum.alpaca-ranch.nl/showthread.php?tid=169

je paard bij een alpaca, goed idee is het absoluut niet. En een ander zal dus ook zijn paard daar echt niet willen zetten.

Anoniem

begin eerst met 1 pony
niet bij je thuis want hij/zij moet wel gezeldschap van minstens 1 pony hebben
zet hem bij je verzorgpony's neer

ik heb er 2 en er staat er nu 1 te koop wegens tijdgebrek...
(en ik wil verder met grotere pony..)

LiannePuthzy

vraag ik me ook af kunnen alpaca's paarden en geiten wel samen?
en waar ga je een bak maken als je geen ruimte meer hebt op jou stuk grond?

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 20:22

Is het geen idee om je pony op een pensionstal te zetten, ongeveer in het midden tussen de woonplaatsen van je moeder en vader?
Zo kan je wel regelmatig naar je pony toe, er hoeft geen tweede pony bij, je hebt alvast geen last van bouwkundige of ruimtelijke dingen zoals stallen en zadelkamer. Vaak kan je ook kiezen voor volpension waar de staleigenaar alle verzorging doet. Bij halfpension kan je nog steeds zelf uitmesten enzovoort. Ik denk dat dit gezien je leeftijd en je situatie een veel betere oplossing is :j

ponysade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 20:30

chelle_dora schreef:
Dan is het misschien wijs om even deze link te lezen en de tips die in dit topic worden gegeven:

je paard bij een alpaca, goed idee is het absoluut niet. En een ander zal dus ook zijn paard daar echt niet willen zetten.

Ze gaan niet samen staan

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 20:31

ponysade schreef:
chelle_dora schreef:

Ze gaan niet samen staan

je zij net dat ze soms samen komen te staan

ponysade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 20:32

Ja maar na dat ik heb gezien niet meer -O-

r_lolita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 20:33

Misschien handig om dat er dan bij te vermelden? het zou fijn zijn als je wat duidelijker bent met wat je wilt.

ponysade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 20:36

Oke ze komen niet samen te staan de geiten soms wel

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 20:39

Ik heb maar éen tip: Als je dit daadwerkelijk gaat doen, begin dan met het zoeken van een goede, gediplomeerde instructrice die je niet alleen goed rijles kan geven maar je ook kan helpen met alles wat komt kijken bij het zelf onderhouden van een paard. Dat is namelijk absoluut niet makkelijk, er komt zo ontzettend veel bij kijken, dat kunnen wij jou onmogelijk via dit topic leren.

ponysade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 20:39

Oke dankje

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 20:41

Mijn ontwerp wat betreft een paardenstal zou zijn:
Een lichte en geïsoleerde schuilstal van minstens 5 bij 5 (gezien er minstens 2 pony's in moeten kunnen staan), met daar omheen een klein stukje van steen, met daar omheen weer een groter gedeelte van zand (denk hierbij aan minstens 10 bij 15) en daar omheen land voor van de zomer. Ze kunnen met deze constructie dag en nacht buiten lopen op steen èn zand èn zomers ook op het gras.

Wat betreft spullen zou je het toch zelf wel moeten weten? Immers moet je wel genoeg ervaring èn verstand hebben, wil je een paard kopen.

En hoe wil je dat met een bak gaan doen?

ponysade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 20:42

Ik ga in de wei rijden

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 20:42

Sardis schreef:
Mijn ontwerp wat betreft een paardenstal zou zijn:
Een lichte en geïsoleerde schuilstal van minstens 5 bij 5 (gezien er minstens 2 pony's in moeten kunnen staan), met daar omheen een klein stukje van steen, met daar omheen weer een groter gedeelte van zand (denk hierbij aan minstens 10 bij 15) en daar omheen land voor van de zomer. Ze kunnen met deze constructie dag en nacht buiten lopen op steen èn zand èn zomers ook op het gras.

Wat betreft spullen zou je het toch zelf wel moeten weten? Immers moet je wel genoeg ervaring èn verstand hebben, wil je een paard kopen.

En hoe wil je dat met een bak gaan doen?

vroeg ik me ook af, waar ga je een bak vandaan halen waar je s'omers ik kan rijden alst droog is maar ook als t regent ofzo?

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 20:44

ponysade schreef:
Ik ga in de wei rijden

Ik weet niet wat voor boden jouw land heeft, maar in de meeste delen van Noord Holland is het land 's winters een grote modderzooi

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 20:45

Sardis schreef:
ponysade schreef:
Ik ga in de wei rijden

Ik weet niet wat voor boden jouw land heeft, maar in de meeste delen van Noord Holland is het land 's winters een grote modderzooi

idd, dan kan je geeneens rijden in t land, tenzij je je land aan gort wilt hebben
en land is na regen ook glad en kan je dus ook niet geweldig springen of dressuren ofzo
Laatst bijgewerkt door LiannePuthzy op 21-04-14 20:46, in het totaal 1 keer bewerkt

nicole_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 20:51

Ik reed altijd buiten in de winter gewoon stappen als het niet glad was, Wel met iemand erbij die me vast hield.
Aangezien mijn vader ook alleen een weiland heeft om in te rijden.
Of liep ik gewoon rondjes in het weiland met af en toe een drafje.
Ik voelde me namelijk ook niet echt veilig in de modder en was erg bang dat hij uitgleed, meestal was het gewoon lopen in de wei.

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 20:52

Nooit in de wei gaan rijden. Altijd een bak. De wei heeft meestal ongelijke ondergrond, als het heeft geregend lopen paarden door de modder en laten ze afdrukken achter. Deze blijven ook staan als het opdroogt (heeft onze weide heel erg).

Stal hoeft niet geïsoleerd te zijn, zeker niet als je alleen een schuilstal hebt meid. Ik zou geen zand rondom de bestrating van je schuilstal doen. Want... het wordt alleen maar modder en vies mits je land goed gedraineerd is en drainage werkt niet in een weiland. Paarden trappen de grond veel te vast waardoor de drainering niet goed werkt (hebben wij hier ook). Dus dan moet je hem om laten ploegen.

nee123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 21:00

Heimdallr schreef:
Nooit in de wei gaan rijden. Altijd een bak. De wei heeft meestal ongelijke ondergrond, als het heeft geregend lopen paarden door de modder en laten ze afdrukken achter. Deze blijven ook staan als het opdroogt (heeft onze weide heel erg).

Stal hoeft niet geïsoleerd te zijn, zeker niet als je alleen een schuilstal hebt meid. Ik zou geen zand rondom de bestrating van je schuilstal doen. Want... het wordt alleen maar modder en vies mits je land goed gedraineerd is en drainage werkt niet in een weiland. Paarden trappen de grond veel te vast waardoor de drainering niet goed werkt (hebben wij hier ook). Dus dan moet je hem om laten ploegen.

Tenzij ze heel veel land heeft, dan kan je misschien een stuk afzetten om te gaan rijden.

Ik ben 12, ik heb een eigen pony maar wij hebben veel land, een stal, een schuilstal en een vader die er voor kan zorgen als ik er niet ben.

Dus mijn tip is:
Zorg dat je eerst alles geregeld hebt en alles op een rijtje hebt staan, voordat je pony's aanschaft.
(en reageren op de vragen van mensen in dit topic is ook wel handig)

Nynapas

waarom wil je gelijk 2 ? als je geiten hebt kun je ook de pony bij de geiten zetten, je hebt wel heleboel plannen. maar werkelijk is toch beetje anders... ik ben nu 14 en wou ook al sinds mij 11e een eigen pony. maar ik ben blij dat mijn ouders nee hebben gezegd nu ik verzorgpaard heb die half van mij is weet ik ook wat er allemaal bij moet komen kijken. geniet nu nog van je verzorgpony's en kijk misschien over 2 jaartjes verder want met alleen een stal en een weiland kom je der niet.

Kim_RC

ponysade schreef:
Hoi,
Ik krijg een eigen pony als ik de ene week bij me moeder ben en de andere bij me vader.
Me pony en shet gaan bij me vader staan, ik moet nog een stal maken, maar heb al iets in gedachten.
Ik heb 2 geiten, 4 alpaca's ( zoek maar op internet, heb er binnenkort 5 want eentje gaat bijna bevallen), een poes en een stuk of 30 kippen. Zoals je het al hoort genoeg geld dus. Ik heb wel wat vragen.

1. Ik mag maar 20 m2 meter bouwen en wil 2 stallen met een zadelkamer of een grote schuilstal met zadelkamer wat moet ik doen ?
2. Ik mag van me vader max. 3 pony's ik wil een pony en een shet of 2 pony's maar ik vind 2 pony's te veel want een shet is minder werk vind ik dan een grotere pony wat is net beste ?
3. Ik zoek wel een bijrijdster voor maandag en donderdag om de week wie woont in aalsmeer, vrouwenakker, de kwakel of uithoorn ?
4. Wat heb ik nodig voor dat ik een pony's neem ?
5. Wat moet ik er daarna kopen ?

Bij sommige forums zie ik dat ze dan zeggen als je dat niet weet moet je geen paard nemen maar ik weet wel heel veel dingen maar misschien ben ik wat veregten dus ik hoef geen boze reacties *\%/*

Wie kan mij advies geven %)

Gr.

1, ligt eraan hoe groot je je stallen dan wil maken.
2, 1 pony en een shet
3, Ik niet
4, Stal, Voer, Weide, Drinken,
5, bak(als je wil rijden), rijtoebehoren(als je wil rijden) en nog veel meer.