maar ik rijd nu Sambucca
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
maar ik rijd nu Sambucca
cindyheyyou schreef:Liekess schreef:
Als je de manege zou kennen zou het er zeker mee eens zijn dat het wel de schuld van de manege zelf is..![]()
Paarden daar komen nooit buiten, slecht passende zadels, en waar een ander gelijk de conclusie zou trekken dat het paard nagekeken moet worden door DA zeggen ze op de Groene Heuvel dat 'ie gewoon een paar klappen moet hebben. Geen wonder dat die paarden daar stuk voor stuk gestoord zijn (en dat is geen overdrijving, ze hebben serieus allemaal wel 'iets')
De paarden komen echt wel genoeg buiten hoor, niet alleen de pensionpaarden maar ook de manegepaarden. Ik rijd er ook en ik help er best vaak. Zomers (april-september) gaan de paarden het land op (word netjes opgebouwd ze gaan NIET in 1x een hele dag), soms ook snachts maar niet altijd dat ligt aan het weer. In de koudere maanden (oktober-maart) komen ze ook buiten! Ze gaan dan een uurtje tot 2 uurtjes de paddock in. Behalve als het te koud is, dan blijven de paarden binnen.
En dat laatste is ook niet waar! Er word zeker niet gezegd dat het paard maar een paar klappen moet hebben. Als ze merken dat er iets is dan halen ze er echt wel een DA bij hoor.

cindyheyyou schreef:2 uurtjes is alleen in de koudere maanden en zomers staan ze gewoon hele dagen (wel opbouwend want mag niet meteen te lang) op het land.. Lezen AUB!

Ik lees. Maar het feit dat het koud is wil niet zeggen dat een paard niet gewoon lekker moet kunnen bewegen. aeolusnr1 schreef:Tja nu ineens gaan roepen dat dit de schuld van de manege is ????? ik ben het daar zeer zeker niet mee eens.
Paardrijden is gevaarlijk, punt uit, als je een gevaarlijke sport wil doen ok ik doe het zelf ook, maar dan moet je dus er leren mee om te gaan, en zeer zeker een deel toch ook een beetje lef hebben.
Er zijn idd te veel ruiters die denken dat paarden alleen maar lief zijn, en die liever enkel paarden rijden die amper vooruit te branden zijn, dit zijn geen paarden meer hé, wees een beetje eerlijk naar jezelf toe dan.
Maar idd als de stap te groot is, er over praten met de instructie en dan idd een makkelijker paard rijden, maar doel is wel ooit ook dat moet ik kunnen rijden.
Alexandra_ schreef:ik zou zeggen: verhuis naar Ve-Ca stables, veeeel leukere manege ! (met brave paarden)
Marit schreef:Er is veel veranderd inderdaad, veel andere paarden en andere eigenaar en instructrices. Ik kan dus over de meeste paarden die er nu nog staan geen uitspraak doen, maar ik weet wel dat ze gewoon allemaal niet zo bomproof zijn. Op buitenrit was altijd een avontuur, er hoefde maar iets te gebeuren of die beesten schoten in de stress. Schreeuwende kinderen, bewegende mensen, muziek, ramen, was al genoeg om die paarden aan het schrikken te maken.
Er liepen daar ook gewoon veel paarden rond die iets mankeerden, alleen destijds zag ik dat niet. Je bent jong en je neemt alles aan wat je instructrice zegt, want zij zullen het wel weten. Er waren een aantal paarden die je niet zelf mocht opzadelen omdat ze beten of trapten, er waren paarden die regelmatig gigantische bokken gaven bij het aangalloperen. Ik heb destijds een nieuw zadel mogen testen op Winnie, ze stond er bekend om pijn in haar rug te hebben. Ik wist van niks en lag er 5 minuten na aanvang van de les al af, omdat blijkbaar het zadel pijn deed. Dat soort dingen kun je gewoon niet maken als manege zijnde. Welke idioot zet er nou een lesklant op een pony dat voor het eerst met een nieuw zadel rijd en rug problemen heeft?! Willen er niet zelf afklappen dus dan zo'n lesklantje maar.
Zo kweek je dus wel angst bij die kinderen. Ik ben ook erg lang angstig geweest, als ik voelde dat paarden hun spieren aanspanden schoot ik in de stress. Nu weet ik dat die paarden pijn hadden en dit niet deden om vervelend te doen, maar op dat moment heb je daar geen weet van.
Ik wou dat ik eerder weg was gegaan, dan had ik misschien nu nog een hele rug gehadIk zou je aanraden om rustig rond te kijken naar een andere manege, TS. Vinden je ouders waarschijnlijk ook leuk want de GH is er niet goedkoper op geworden
Faciliteiten zijn namelijk wel dik in orde.
koenborias schreef:Ik sta nu al ruim 3 jaar met mijn paarden op manege de groene heuvel en heb het er erg naar mijn zin. Mijn paarden staan er goed en de faciliteiten zijn prima. De manege paarden die ze nu hebben staan zijn erg braaf. De meeste paarden zijn bomproef buiten en gaan van de zomer regelmatig mee op buitenrit. De manager en het stal personeel wat er nu is houden ook rekening met de paarden, als ze iets mankeren worden ze echt niet ingezet in de lessen. Ze hebben het beste voor met het welzijn van de paarden. En zoveel ambulances komen er ook niet meer op stal. Dat komt zelde voor.
Skittlez schreef:Manou , haha rustig. Volgens mij had hze gewoon een rotbui!
Maar ik ben pas begonnen met rijden 6 weken als het goed was.
In welke les zit jij? Ik zeg wel dat ze heel lief is maar ze kan ook pittig zijn.
Voor de rest alleen paarden.. Dropshot kan soms een tikje ondeugend zijn, maar hij is zeker niet vals en hij bedoeld het ook nooit gemeen of aanvallend
Gaat het nu al beter met rijden op Dropshot? Skittlez schreef:koenborias schreef:Ik sta nu al ruim 3 jaar met mijn paarden op manege de groene heuvel en heb het er erg naar mijn zin. Mijn paarden staan er goed en de faciliteiten zijn prima. De manege paarden die ze nu hebben staan zijn erg braaf. De meeste paarden zijn bomproef buiten en gaan van de zomer regelmatig mee op buitenrit. De manager en het stal personeel wat er nu is houden ook rekening met de paarden, als ze iets mankeren worden ze echt niet ingezet in de lessen. Ze hebben het beste voor met het welzijn van de paarden. En zoveel ambulances komen er ook niet meer op stal. Dat komt zelde voor.
De ambulances, nooit.
Manou_xxx schreef:Skittlez schreef:Manou , haha rustig. Volgens mij had hze gewoon een rotbui!
Maar ik ben pas begonnen met rijden 6 weken als het goed was.
In welke les zit jij? Ik zeg wel dat ze heel lief is maar ze kan ook pittig zijn.
Hele late reactie, maar ik kwam dit topic weet tegen omdat je zelf reacties had geplaatst.
Hoezo 'rustig' ? Ik reageer gewoon verbaast op je topic?
Ik rij in de gevorderdenles op Vrijdagavond. Rij eigenlijk nooit meer op Dropshot.. De enige pony op wie ik soms rij is NoahVoor de rest alleen paarden.. Dropshot kan soms een tikje ondeugend zijn, maar hij is zeker niet vals en hij bedoeld het ook nooit gemeen of aanvallend
Gaat het nu al beter met rijden op Dropshot?

Skittlez schreef: