paarden probleem

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

no--a

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 12:45

Ik vermoed dat de verkopers niet eens de moeite hebben genomen je (tweede) bod te verwijderen. Gewoon omdat het bod onrealistisch laag is en ten tweede omdat het in mijn ogen zelfs behoorlijk onbeschoft is om zo laag te bieden (zeker gezien nergens uit blijkt dat jij een verduidelijkend berichtje naar de verkoper hebt gestuurd).

Het is een ontzettend kleine moeite om op de bokt markt/mp/andere sites even de prijsklasse aan te passen en het voorkomt situaties zoals deze waarin je je 'droompaard' denkt te vinden maar hij/zij ver boven budget zit.
Bovendien snap ik niet dat je al een bod uitbrengt op een paard voor je het dier uberhaupt gezien hebt, maar dat kan aan mij liggen.

Als ik jou was zou ik gewoon verder zoeken naar paarden die wel in jouw prijsklasse vallen en vooral veel gaan kíjken. Een paard beoordeel je niet over internet, een paard beoordeel je in het echt. En dan vallen de 'perfecte paarden' soms vies tegen.

Anoniem

Re: paarden probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 12:53

Ik neem vaak een bod op een duurder product wat ik verkoop niet eens serieus. Pas als mensen echt mailen, ga ik met ze in zee. Als iemand dan ook nog de helft biedt, zou ik dat gewoon glashard negeren. Denk niet dat je veel succes hebt hiermee TS ;)

Bunnyloverxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 17:49

Ja maar ik probeer het gewoon wie niet waagt wie niet wint en als ze het niet accepteren okee dat zou ik heel jammer vinden maar daar is dan niks tegen te doen. En ik hou gewoon alle mogelijkheden open want als je een bepaalde prijs selecteerd dan krijg je niet de paarden te zien van op aanvraag of bieden of n.o.t.k

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 18:01

:)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-05-23 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Klokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 18:05

Vaak helpt het enorm als je een mail stuurt ipv een bod. Even kort uitleggen wie je bent, wat je precies zoekt en dat hun paard je enorm aanspreekt. Al geef ik je weinig kans als je op de helft van de vraagprijs gaat zitten, dat verschil is echt te groot in dit geval.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 18:38

Robin_S schreef:
Hallo TS,

Toen ik vroeger (rond m'n 15e) van mijn ouders een paard kreeg was ik natuurlijk dolgelukkig. Maar ik ging niet in m'n eentje bieden op paarden. Wat ik deed was alle interessante paarden op internet verzamelen en deze in een word-bestandje zetten. Ik zocht paarden rond het budget van mijn ouders, soms iets hoger soms iets lager. Maar ik keek zeker niet naar paarden van het dubbele van wat ze wilden geven, dat vond ik nogal respectloos tegenover mijn ouders. Na een tijdje liet ik m'n moeder zien welke paarden ik had gevonden. We gingen een kijkje nemen bij één van hen (dit was het tweede paard dat ik bezocht), het klikte onmiddellijk met zowel het paard als de eigenaren, en pas toen is er over de prijs gesproken...

Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat je gewoon al heel dankbaar mag zijn dat je een paard krijgt van je ouders, en het spel dus ook volgens hun regels moet spelen! Ik snap dat je enthousiast bent natuurlijk, maar probeer het toch slim te spelen :)

dat deed ik echt precies hetzelfde! in elk wordbestandje de advertenties + redenen waarom ze zo leuk waren :D

Bunnyloverxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 18:43

jasz schreef:
Robin_S schreef:
Hallo TS,

Toen ik vroeger (rond m'n 15e) van mijn ouders een paard kreeg was ik natuurlijk dolgelukkig. Maar ik ging niet in m'n eentje bieden op paarden. Wat ik deed was alle interessante paarden op internet verzamelen en deze in een word-bestandje zetten. Ik zocht paarden rond het budget van mijn ouders, soms iets hoger soms iets lager. Maar ik keek zeker niet naar paarden van het dubbele van wat ze wilden geven, dat vond ik nogal respectloos tegenover mijn ouders. Na een tijdje liet ik m'n moeder zien welke paarden ik had gevonden. We gingen een kijkje nemen bij één van hen (dit was het tweede paard dat ik bezocht), het klikte onmiddellijk met zowel het paard als de eigenaren, en pas toen is er over de prijs gesproken...

Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat je gewoon al heel dankbaar mag zijn dat je een paard krijgt van je ouders, en het spel dus ook volgens hun regels moet spelen! Ik snap dat je enthousiast bent natuurlijk, maar probeer het toch slim te spelen :)

dat deed ik echt precies hetzelfde! in elk wordbestandje de advertenties + redenen waarom ze zo leuk waren :D

top idee dankje!

Dorientjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 19:23

jasz schreef:
Robin_S schreef:
Hallo TS,

Ik wil dat ook proberen maar ik ben bang dat t bij mijn ouders niet zal werken |( heeft iemand een tip voor me? of een idee?

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 19:28

Dorientje, mag je wel een paard van je ouders? Daar zou ik het eerst over hebben voor je met een hele waslijst aan komt zetten...

Bunnyloverxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 19:30

@dorientjee misschien dat je eerst een ander huisdier neemt ik weet het het is niet hetzelfde als een paard maar misschien als je ouders zien dat je daar goed mee om kan gaan dat ze over een paard na gaan denken

Dorientjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 19:31

Lumea: Ja het mag als ik er zelf goed voor zorg.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 19:35

Toen ik mijn vorige pony te koop had staan reageerde ik sowieso niet op biedingen. Als iemand écht geïnteresseerd is dan sturen ze wel een berichtje :) plus je weet pas echt of een paard wat voor je is en je kan pas echt een bod doen als je het paard in het echt hebt gezien

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 19:40

Bunnyloverxx schreef:
Dani199764 schreef:
Als je niet bent wezen kijken, kan je eigenlijk nog niet zeggen dat het het perfecte paardje voor jou is. Ik heb voor ik mijn paard kocht 3 paarden gezocht op internet die mij aanspraken en waar ik wilde gaan kijken. Eentje leek mij echt fantastisch op de advertentie, maar was uiteindelijk de minste van de 3 in het echt. En degene die mij op de advertentie het minst leek en waarvan ik dacht van nah ga wel kijken maar word denk ik toch niks, was zo geweldig in het echt!
Dus je kan altijd contact opzoeken met de eigenaar en aangeven dat je dat paard graag zou willen komen bekijken, maar simpelweg geen 8000 euro hebt. Dan geeft die persoon zelf wel aan of het de moeite waard is te komen kijken of niet, maar zou iniedergeval ook een paar andere paardjes bekijken, gewoon puur om te vergelijken en niet maar overhaast die te gaan kopen, omdat die je in eerste instantie het leukst leek.

ja dat is waar maar het is ook niet zo dat ik dit paard zou kopen zonder er geweest te zijn, en ik hou idd altijd nog andere opties open maar dit paard spreekt me zo erg aan dat ik denk dat ie in het echt ook wel heel leuk is :)

Het paard kan wel leuk zijn. Maar t moet ook nog eens gezond zijn, kan zomaar zijn dat het een hard of zacht beengebrek heeft wat ze op de foto verbloemen. dus ik zou nooit zomaar bieden afgaand alleen maar een foto!

Bunnyloverxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 19:45

Het paard kan wel leuk zijn. Maar t moet ook nog eens gezond zijn, kan zomaar zijn dat het een hard of zacht beengebrek heeft wat ze op de foto verbloemen. dus ik zou nooit zomaar bieden afgaand alleen maar een foto!
[/quote][/quote]
nee misschien was het niet slim maar ik ging niet alleen naar de foto's kijken heb ook de beschrijving goed doorgelezen en ik weet dat sommige mensen dingen achterhouden of mooier maken dan in de werkelijkheid is maar het was meer om even af te wachten en zou ze ook nog even mailen voor eventueel een afspraak en dan kijk ik wel veder of het echt nog zoon "droompaard" voor me is als in het begin

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 19:52

Maar is het wel zo'n verstandig idee om een afspraak te maken? Het paard valt nogal uit je budget, de kans dat het dan een nóg grotere teleurstelling wordt is groot! Bovendien zullen de verkopers er ook niet op zitten wachten om een zwijmelend kind op bezoek te krijgen die vervolgens afhaakt, omdat het toch niet in het budget past en zij niet te ver willen zakken in de prijs..

Bunnyloverxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 19:59

het is niet zo dat ik een zwijmelend kind ben ofzo als ik daar naar toe ga @lumea en ik kijk gewoon of het me bevalt misschien zeggen mijn ouders wel dat het mag weet ik veel mijn ouders vinden het in ieder geval goed als ik een afspraak maak om te gaan kijken en ze weten heus wel wat de konsekwenties daarvan zijn

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 20:02

Gezien je bod ga ik ervan uit dat ze toch niet akkoord gaan dus waarom zou je dan uberhaupt gaan kijken? Dat paard is gewoonweg te duur, klaar :) niemand gaat akkoord met de helft van de gevraagde prijs...niemand.

Ga gewoon op zoek naar een paardje die wél in je prijsklasse valt

Bunnyloverxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 20:03

het is misschien hooggegrepen maar niet onmogelijk @calanddra

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 20:07

Je ouders leggen ineens het dubbele neer.. Ja vast, droom verder meid!
Het scheelt een hoop tijd, energie én geld (ja ook benzine kost geld!) als je je gaat verdiepen in paarden die wél in je prijscategorie vallen. Voorkomt ook een hoop teleurstellingen.

Maargoed als je niet wilt luisteren moet je dat natuurlijk niet doen en lekker je eigen plan trekken, maar kom dan niet huilen op bokt dat dat paard toch te hoog gegrepen was voor je...

Bunnyloverxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 20:10

oke meid je hebt helemaal gelijk je weet er echt alles van! :) :) :) :) :) :) :) :) :)

Francii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 20:24

Oops .. Dan heb ik me ook niet aan de wet gehouden ;)
Ik heb als 12 jarige de zoektocht naar mijn eerste pony gestart. Ik ging zo af en toe bieden, maar vooral veel mailen met eigenaren, vragen stellen om te kijken of het hét paard kan zijn. Mijn ouders hadden echt geen zin om er de hele tijd bij te zitten.
Alleen toen ik echt wilde kijken haalde ik mn ouders er bij .. :)
In mn eentje heb ik zo twee fantastische paarden gekocht, iedereen nam me serieus. Ze gaan echt niet naar je leeftijd kijken hoor :D

Ik denk dat je deze leukerd moet laten gaan, misschien is het handig om een filter te gebruiken? Dat je alleen paarden onder de 4000 euro te zien krijgt? Dat heeft bij mij geholpen, anders blijf je je vast houden aan de paarden die toch onbereikbaar zijn..

In ieder geval veel succes, leuk dat je een paard mag :)

Bunnyloverxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 20:28

Francii schreef:
Oops .. Dan heb ik me ook niet aan de wet gehouden ;)
Ik heb als 12 jarige de zoektocht naar mijn eerste pony gestart. Ik ging zo af en toe bieden, maar vooral veel mailen met eigenaren, vragen stellen om te kijken of het hét paard kan zijn. Mijn ouders hadden echt geen zin om er de hele tijd bij te zitten.
Alleen toen ik echt wilde kijken haalde ik mn ouders er bij .. :)
In mn eentje heb ik zo twee fantastische paarden gekocht, iedereen nam me serieus. Ze gaan echt niet naar je leeftijd kijken hoor :D

Ik denk dat je deze leukerd moet laten gaan, misschien is het handig om een filter te gebruiken? Dat je alleen paarden onder de 4000 euro te zien krijgt? Dat heeft bij mij geholpen, anders blijf je je vast houden aan de paarden die toch onbereikbaar zijn..

In ieder geval veel succes, leuk dat je een paard mag :)

kijk hier heb ik tenminste wat aan dankjewel!

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 20:35

Bunnyloverxx schreef:

Natuurlijk is dit wel onmogelijk. Je ouders hun budget is 3000, eventueel mag er dus nog 1000 bij. Maar niemand (!!) gaat akkoord met de helft van de prijs.

Het paard staat aangeboden voor 8000, dat betekent dat het een flink goed paard is die waarschijnlijk dat geld ook waard is. Zulke mensen gaat écht niet akkoord met zo'n onzinnig bod. Anders hadden ze ook allang gereageerd.

Ze zullen vast wel wat zakken, maar gezien de prijs niet lager dan 7000. Je moet al blij zijn dat je ouders uberhaupt een paard voor je willen kopen. Maar denk je nou serieus dat je ouders 4000 boven hun budget van 3000 zullen gaan? Plus, ik zou de ogen uit mn hoofd schamen om dat van mijn ouders te vragen...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 20:38

Bunnyloverxx schreef:

Dat vind ik op zich een gezonde instelling, en daar kun je ver mee komen. Helaas voor jou vind ik een dergelijke uitspraak op jouw leeftijd alleen maar irritant, en niet bewonderenswaardig. Je walst in dit geval voor mijn gevoel even teveel over de verkopende partij heen. Soms moet je gewoon leren accepteren dat dingen niet kunnen. Ga je gaandeweg wel leren, hoop ik voor je. Succes met je zoektocht.

Francii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 20:41

Calanddra schreef:
Gezien je bod ga ik ervan uit dat ze toch niet akkoord gaan dus waarom zou je dan uberhaupt gaan kijken? Dat paard is gewoonweg te duur, klaar :) niemand gaat akkoord met de helft van de gevraagde prijs...niemand.

Ga gewoon op zoek naar een paardje die wél in je prijsklasse valt

de helft is misschien wel erg veel ja, maar ik ken genoeg mensen die toch zeker een derde van het bedrag eraf hebben gekletst :) de meeste mensen zetten ook een hogere prijs neer, omdat er vrijwel altijd nog wat af gaat (in mijn omgeving tenminste ..)