Nieuwe pony?! ja of nee?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 19:12

beert schreef:
Misschien dat de voorspeltechnieken veranderd zijn, maar dit kun je volgens mij op je 12e niet met zekerheid zeggen. Ik was op jouw leeftijd ook rond de 1.50 en ben mijn ouders voorbij gegroeid tot 1.76 m. Ik denk dat je zult moeten bedenken wat je zoekt in een pony. Wil je een dier voor het leven of voor het leren en oefenen voor wedstrijden etc? Op jouw leeftijd zou ik niet voor een 4 jarige pony kiezen, maar het is net wat je wil en zoekt.

Maar niet te impulsief dieren kopen. Als je als 12 jarige al vier pony's weg doet, dan denk ik dat het goed is om nu echt na te denken wat je wilt en niet te gaan voor de eerste pony met een leuk koppie. En sowieso eerst je shetjes herplaatsen. Succes!

allemaal overleden of ingeslapen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 19:14

beert schreef:
Misschien dat de voorspeltechnieken veranderd zijn, maar dit kun je volgens mij op je 12e niet met zekerheid zeggen. Ik was op jouw leeftijd ook rond de 1.50 en ben mijn ouders voorbij gegroeid tot 1.76 m. Ik denk dat je zult moeten bedenken wat je zoekt in een pony. Wil je een dier voor het leven of voor het leren en oefenen voor wedstrijden etc? Op jouw leeftijd zou ik niet voor een 4 jarige pony kiezen, maar het is net wat je wil en zoekt.

Maar niet te impulsief dieren kopen. Als je als 12 jarige al vier pony's weg doet, dan denk ik dat het goed is om nu echt na te denken wat je wilt en niet te gaan voor de eerste pony met een leuk koppie. En sowieso eerst je shetjes herplaatsen. Succes!

heb me shet zelf ingereden en een pony van de manege ook, natuurlijk onder goede begeleiding!!!

CxB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 19:20

Een halfjaar proeftijd vind ik erg lang ook voor de verkoper.

Ik zou voor een grote D kijken of een E. Je groeit nog !

Ik zou niet voor een 4 jarige kiezen omdat dat anders is als een shet of pony van de manege. Het is jou pony waar je het nog een aantal jaartjes mee zult doen.

Anoniem

Re: Nieuwe pony?! ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 19:30

heeft een korte hals gevolgen ij het springen?
bij dressuur wel maar bij het springen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 19:42

?????

CxB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 19:43

Ik zou gewoon verder kijken en nietnop de eerste leuke pony afgaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 19:43

CxB schreef:

is ook zeker niet de 1e!!

ben gister nog bij pony wezen kijken...
maar was net een maatje te klein...

CxB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 19:46

Maar je iet toch in adv staan hoe groot ie is ?

Ik zou gaan kijken voor een pony die iets meer ervaring heeft

Susan88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 20:05

Als je graag wilt dat Didi en Floortje bij elkaar blijven kun je ze ook op basis van bruikleen verkopen of lease met verplaatsing zodat je zeker weet dat ze bij elkaar blijven.

Voor de nieuwe pony, zou ik een D/E pony kopen, zodat je er nog lang/altijd op kan rijden. Als leeftijd zou ik ergens tussen de 7 en 12 adviseren. De pony is dan meestal doorgereden en uit de pubertijd.

Succes met de verkoop en aankoop!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 20:08

Ik zou niet voor een D pony gaan :n Aangezien de D pony van 1,46 te klein voor je was. 1,46 is toch geen kleine D pony, dus als je nog groeit, dan is de vraag of je over een paar jaar nog op een D pony past.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 20:18

CxB schreef:
Maar je iet toch in adv staan hoe groot ie is ?

Ik zou gaan kijken voor een pony die iets meer ervaring heeft

ja was voor nu wel goed maar over een tijdje niey meer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 20:20

Daphne__ schreef:
Ik zou niet voor een D pony gaan :n Aangezien de D pony van 1,46 te klein voor je was. 1,46 is toch geen kleine D pony, dus als je nog groeit, dan is de vraag of je over een paar jaar nog op een D pony past.

die pony die te klein was was 1.35
dus deze pony is groter en volgens mij ook breeder

CxB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 20:28

Daphne__ schreef:

Waar lees je dat ze naar een pony van 1,46 is gaan kijken :o

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:52

elodiexdidi schreef:
CxB schreef:

is ook zeker niet de 1e!!

ben gister nog bij pony wezen kijken...
maar was net een maatje te klein...

Ow oeps, dacht dat nav dit berichtje, omdat er geen ''een'' pony staat, dat het ging over die D pony uit de link :Y)

HoresesLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 07:39

Dapper van je dat je ze allebei wegdoet!
In ieder geval veel sterkte ermee!

Ik zou ook voor een E pony gaan, of voor een grote D En qua leeftijd een pony die net uit de pubertijd is, rond de 7/10 jaar. Maar je zult vanzelf wek langs een pony komen waarvan je denkt: dat is hem.

Vraag jezelf wel af wat je wilt, gewoon rijden en lol met je knol, of echt wedstrijden gaan rijden, of toch buitenritten...
Veel succes!

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 07:53

Ik vraag me dan weer af, krijg je die shetjes überhaupt verkocht? Dat lijkt me redelijk moeilijk als ze samen weg moeten en niet bij kleine kinderen mogen :o
Veel succes met zoeken in ieder geval, ik ben nu 1,70 en rijd op een paard van 1,62 en dat ziet er gewoon goed normaal uit, dus ik zou voor een E pony of klein paard gaan kijken ;)

Pepper32

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 18:07

Ik zou inderdaad een D of E pony kopen. En echt al eentje die al niet super jong meer is en al meer van de wereld heeft gezien en goed is doorgereden. Je moet het straks alleen gaan doen en het is het leukste als je juist alles kan met je pony en niet dat ie vervelend gaat doen, gaat puberen of gewoon nog overal van schrikt omdat ie jong is. Je wilt juist lekker kunnen rijden en niet bang worden...Een eigen pony is niet te vergelijken met een shet of een manegepony!!! Neem ook eentje met niet teveel bloed erin. En geloof vooral niet alles wat verkopers zeggen en laat hem keuren voor je hem/haar koopt om veel ellende te besparen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 18:08

Pepper32 schreef:
Ik zou inderdaad een D of E pony kopen. En echt al eentje die al niet super jong meer is en al meer van de wereld heeft gezien en goed is doorgereden. Je moet het straks alleen gaan doen en het is het leukste als je juist alles kan met je pony en niet dat ie vervelend gaat doen, gaat puberen of gewoon nog overal van schrikt omdat ie jong is. Je wilt juist lekker kunnen rijden en niet bang worden...Een eigen pony is niet te vergelijken met een shet of een manegepony!!! Neem ook eentje met niet teveel bloed erin. En geloof vooral niet alles wat verkopers zeggen en laat hem keuren voor je hem/haar koopt om veel ellende te besparen!

ja klopt, ik wil sws een weekje of 2 proef (of langer)

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 19:00

Nog even terug te komen op het contact houden met de vorige eigenaar.
Ik zelf heb een shetlander overgenomen toen ik 13/14 was. We hebben toen een contract opgesteld waar instond dat hij 2 weken op proef zou komen en over kosten etc.
De vorige eigenaar komt nu 4/5 jaar later nog steeds ongeveer 2x per jaar langs en heb via de telefoon veel contact met haar. Hoe zij ergens overdenkt en wat haar verstandig lijkt bijvoorbeeld.
Ben zelfs al een weekend bij haar geweest om bij haar paarden te kijken en samen uit te gaan.

Kan dus heel verschillend zijn aan wie je ze verkoopt.
De een zal er niet op zitten te wachten maar je kunt het ook zoals met mij treffen dat je gewoon langs kan komen wanneer je maar wilt!

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 19:02

elodiexdidi schreef:
Pepper32 schreef:

ja klopt, ik wil sws een weekje of 2 proef (of langer)

Dit wordt niet heel vaak meer gedaan en ik zou het zelf ook nooit doen.
waarom niet? In die 2 weken of langer wat jij zegt kan van alles mis gaan met de pony straks zit de verkoper met een pony die een slechte ervaring heeft en moeilijk te verkopen is of waar veel training in moet. Zo vaak als iemand wilt komen proef rijden mag in verschillende situaties maar pony/paard gaat pas van terrein af als verkoop definitief is.

Groetjes genja

kelseyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 19:10

Hoeveel zou je voor de twee willen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 19:27

kelseyclover schreef:
Hoeveel zou je voor de twee willen?

echt geen idee sorry :\

kelseyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 19:30

Okee laat het me maar weten wanneer je er uit bent, ik ben namelijk opzoek naar weidemaatjes voor mijn haflinger

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 19:31

kelseyclover schreef:
Okee laat het me maar weten wanneer je er uit bent, ik ben namelijk opzoek naar weidemaatjes voor mijn haflinger

ze gaan niet als "weidemaatjes'' weg!
er moet echter wel wat mee gedaan worden
en dan bedoel ik niet alleen borstelen

kelseyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 19:36

elodiexdidi schreef:
kelseyclover schreef:

ze gaan niet als "weidemaatjes'' weg!
er moet echter wel wat mee gedaan worden
en dan bedoel ik niet alleen borstelen

Er zou ook uiteraard wat mee gedaan worden, ik heb hier 2 verzorgers voor de haflinger die niet mag bereden worden en hun longeren haar, wandelen in de bossen langs de wei, ze borstelen haar, knuffelen, vrijheidsdressuur. Maar ik ga wel verder opzoek