Fouganza, goed merk?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Luca03

Re: Fouganza, goed merk?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 11:49

Ik heb deze zomer een hele doos met spullen besteld :D de dag erna geleverd, je kan retourneren als het niet past. Met retourneren heb ik zelf geen ervaring. Maar de service is goed

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 11:56

Ik heb bij de decathlon gewerkt op de paardenafdeling.
Ooit een discussie met een vader gehad dat onze caps niet veilig zouden zijn omdat ze goedkoop zijn. Lieve man even vertelt dat als ze niet veilig zouden zijn wij ze niet mochten verkopen :)
Over het algemeen zitten er wel goede artikelen tussen.
Alleen van de gelpads ben ik niet overtuigd :)

Mutsie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 11:58

Ik ben heel tevreden over de spullen van de decathlon, heb er 2 rijbroeken van en m'n cap ook, die was €45 en gaat nu een jaar of 4 mee, deze zit erg lekker! Maar waar in Nederland zit de decathlon nu allemaal? Ik ga altijd naar Antwerpen (woon dicht bij Breda), maar vraag me af of er een is die dichterbij is

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 12:02

Geen ervaring met de caps, wel met de rijbroeken. Heb er twee van rond de 25 Euro destijds, die dingen gaan nu al minstens 5 jaar mee en ik rijd op sommige dagen 5 paarden intensief ;)

wumdydumpy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 12:09

Ook altijd super tevreden geweest met decathlon. Waarom zo goedkoop? Wordt massaal geproduceerd en eigen merk. In Frankrijk alleen al zijn er 100de winkels. En alles moet voldoen aan veiligheidsnormen dus of je cap nou 10€ is of 300€ is ie gewoon veilig. Liever dat ie breekt bij 1 val dan een cap die niet breekt maar wel beschadigd is en dus niet veilig meer is bij de volgende val.

blue_sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 12:09

Wij hebben er deze winter de winterdekens gekocht. Heel fijne, mooie dekens voor heel weinig geld. Als ik weer nieuwe dekens nodig heb haal ik ze er weer.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 12:10

Over verzenden heb ik geen idee, ik woon er 20 minuutjes vanaf dus is het onzin om dan verzendkosten te gaan betalen :')
Er zitten niet zo heel veel winkels hier in nederland, en meestal zitten ze op grote terreinen(denk aan bedrijventerreinen, bij bouwmarkten enz) omdat het echt super grote winkels zijn!

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 12:10

ken veel mensen die daar spullen halen en als ik het zo zie is het degelijk spul.
heb er zelf alleen sokken van :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 12:33

Heb een blauwig harry's horse vest.. Ga denk maar een blauw/bruin setje maken!

Ga meerdere items bestellen, want alleen wantjes is ook wel zonde van het verzendgeld :P

s of xs qua wantjes weet ik nog niet :P

Maar ben door jullie overtuigd :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 17:49

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 18:07

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 18:10

idd, mijn andere (veel duurdere) handschoenen giingen heel snel kapot, heb nu alleen winterhandschoenen, ha ook eeerst hele goede dure die was ik kwijt geraakt (waren zomerhandschoentjes met de bovenkant bestaant uit ventilatie matriaal)
ik ag binnenkort ook "zomer' handschoenen kopen bij decatlon en ook springschoenen en vliegenspray en nog wat

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 18:57

Ja hele fijne! Ik heb ze in het zwart
Vind enkel het spijtige aan decathlon dat ze weinig in shetlander maat hebben. Ik als shet houder kan er dus niet veel kopen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 19:04

ik ken geen handschoenen die zo lang mee gaan dan die van 3 euro bij de decathlon. Ze doen het zelfs beter dan mijn ariat winterhandschoenen. :')
Dekens van de decathlon zijn ook bij langdurige, hevige regenval gewoon goed. (hij is er nog nooit nat onder geweest en regen hebben we toch genoeg gehad deze winter.)
heerlijke stalschoenen van daar... Dekjes gaan goed mee...

Prijs-kwaliteit kunnen maar heel weinig merken tippen aan Fouganza. :)

anoukyrsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 19:21

soniep schreef:
@ Anoukyrsa: Dat de cap breekt na een val kan heel goed kloppen, dit is namelijk de bedoeling hij breekt je val en spaart dus zo je hoofd. En daar hoef je niet hard voor te vallen het is net op welke plek de val komt.

maar dat het klepje afbrak, en dus toch mijn hele gezicht open lag, ben ik iets minder gecharmeerd

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 19:33

anoukyrsa schreef:
soniep schreef:
@ Anoukyrsa: Dat de cap breekt na een val kan heel goed kloppen, dit is namelijk de bedoeling hij breekt je val en spaart dus zo je hoofd. En daar hoef je niet hard voor te vallen het is net op welke plek de val komt.

maar dat het klepje afbrak, en dus toch mijn hele gezicht open lag, ben ik iets minder gecharmeerd

is bij mijn uvex cap ook gebeurt toen hij in mijn fietstas gebeurt, kan bij elke cap gebeuren lijkt mij

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 19:38

Ik ben nu 14 en heb een rijbroek van 14jaar, ben 168 cm dus niet de maat die er in staat want die kleiner maar hij past prima, ook na wat was buurten :D

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 19:48

anoukyrsa schreef:
soniep schreef:

Als je op je gezicht valt en je klepje breekt niet, is de kans dat je je nek breekt groter.
Dat is ook waarom eventinghelmen helemaal geen klep hebben.

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 19:50

Hoe is jullie ervaring met de maten van hun caps en de maten van de dekjes?
Ik zocht namelijk een dressuurdekje maat full, maar dan heb je weinig keuze.

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 19:59

ik heb ook een cap van de decathlon :)
erg tevreden mee, rij er nu ongeveer 6 jaar mee en de draaiknop werkt nog prima!
de laatste twee jaar deel ik hem met mijn man dus hij wordt intensief versteld :)
kleding doe ik ook heel lang mee :)
ik ben fan! *\o/*

bobo2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 20:01

met caps heb ik geen ervaring maar zonder keurmerk mogen ze niet verkocht worden dus ga er van uit dat ze ook goed zijn. http://www.fouganza.com

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 21:22

eline_di schreef:
Hoe is jullie ervaring met de maten van hun caps en de maten van de dekjes?
Ik zocht namelijk een dressuurdekje maat full, maar dan heb je weinig keuze.

Maten verschilt van persoon tot persoon
Qua dekjes kijk je in de winkel of op de site? Want niet ieder dekje word geleverd in elke decathlon omdat zij werken met gamma's. Hoe meer er word verkocht vande ruitersport is de kans groter dat het gamma word uitgebreid :)

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 21:55

Ik kijk op de website

Springs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 22:03

Grappig dat iedereen zulke goede ervaringen heeft met de handschoenen zeg.
Ik heb die van 3 euro gehad, waren binnen 2/3 maanden helemaal kapot, aan alle kanten gaten. En dan nog niet eens intensief gebruikt. Moest ook maatje M hebben terwijl ik normaal xs/s heb qua handschoenen. Ik denk dat ik gewoon een misbaksel uit het rek gepakt heb :+

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 22:09

Springs schreef:
Grappig dat iedereen zulke goede ervaringen heeft met de handschoenen zeg.
Ik heb die van 3 euro gehad, waren binnen 2/3 maanden helemaal kapot, aan alle kanten gaten. En dan nog niet eens intensief gebruikt. Moest ook maatje M hebben terwijl ik normaal xs/s heb qua handschoenen. Ik denk dat ik gewoon een misbaksel uit het rek gepakt heb :+

Kans is groot xD