NesxNas schreef:MarlindeRooz schreef:
Nou dan zou ik het paard simpelweg niet leasen, dat zou ik vertikken.
Ik zou me ook de ogen uit de kop schamen als mijn paar de hele dag binnen staat, dan zoek je maar wat anders. Er is vast ergens een boer die weilanden ter beschikking stelt.
Maar dat arme zielige paard wordt dan koud en nat, en ze zijn niet meer hetzelfde als wilde paarden natuurlijk. Want ze maken geen vacht meer aan (want de stal en de dekens zijn warm genoeg) en de hoeven groeien ook niet meer, want die korten we toch in of we mikken er ijzers onder. Nou nee dus, het paard is gebouwd op weidegang, buiten zijn.
Ik snap serieus niet waarom je een paard hebt als hij binnen moet staan, je sluit je hond toch ook niet de hele dag op in een hok van 1 x 1 "want het kan niet anders".
Ik zou wel weer half bokt over me heen krijgen, maar ik vind gewoon dat mensen die hun eigen belang voor het belang van het dier stellen gewoon geen paard mogen hebben.
Dan vertik jij dat. Ik doe dat dus niet. Pony in kwestie staat al bij het hek te dringen als je hem na een uurtje of twee uit de wei haalt. Simpelweg omdat hij er niks aan vindt. 'Oh ja, dat zal jij wel weer verzinnen om de omstandigheden te verzachten.' Nee, dat doe ik niet. Eigenaar kent hem al 16 jaar en weet echt wel wat het beste voor hem is.
Sorry ik geloof niet dat een paard liever in een stal staat, dan in een weide.
Ja duh, als een paard niks anders weet dan voelt hij zich daar niet veilig. Een paard is van nature claustrofobisch en dan ga jij beweren dat het liever in een klein hokje staat. alsjeblieft.

Rijden is namelijk heel zielig.