paard trilt en heeft het koud..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 09:18

othelloster schreef:
Dan heb ik een heleboel gezeur van de stalhouder..
Ben der ook volop mee bezig, ga vragen of hij naar een de stalling kan waar me jong pony in de opfok heeft gestaan die mensen hebben wel echt een hart voor paarden,
en doen alles om het dier te laten genieten!
we betalen voor 3 paarden 375 euro permaand, heb al gevraagd of ik hooi mocht kopen het antwoord was NEE!
het is voor de anderen mensen die het willen kopen,

Dan zoek je even op Marktplaats (Nl) of Kapaza (B) naar iemand in de buurt die ofwel kleine baaltjes hooi of een pakje voordroog kan leveren en laat je dat op stal afleveren.
Voor 125 Euro per maand kun je eerlijk gezegd ook niet veel verwachten, ik ben hier aan huis al meer kwijt om mijn paarden goed gevoerd en schoon te hebben staan en dan hoef ik geen huur te betalen.
Dekentje zou van mij niet hoeven als het paard zich maar warm kan eten met hooi en beschut kan staan (dus dan maar met regen op stal als hij nergens droog/uit de wind kan gaan staan als hij wil)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: paard trilt en heeft het koud..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 09:19

Ligt er ook maar net aan waar je staat. In sommige provincies krijg je voor 125 euro nog best veel hoor :)

Starzu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 09:19

Ik vind het nu een beetje een raar verhaal worden.... het is JOUW paard die je nu zonder dekens in de kou laat staan het is JOUW paard die je niet bijvoerd. Je weet toch wel dat jij je paard nu ziek kan laten worden? Ik zal al veel eerder hebben ingegrepen en ik was verhuisd naar een andere stal...

fatixgoldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 09:22

je bepaald zelf wel of je er een deken op legt of niet! snap niet waarom hij zegt dat je paard geen deken op mag terwijl ze niks over je paard te zeggen heeft ! en ik zou z.s.m van stal veranderen ! ( is een goed bedoeld tip )
Laatst bijgewerkt door fatixgoldy op 13-10-13 09:25, in het totaal 2 keer bewerkt

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 09:22

We doen er alles aan om hem dikker te krijgen, al genoeg dierenartsen aan geweest was niks mis met hem,
hij verbiedt het gewoon, anderen mensen hebben het ook al gezegt maar hij zegt de hele tijd nee,
en we hebben dus helemaal niks te zeggen,
warschijnlijk gaan ze pas over een maand naar binnen..
het is ook allemaal zo!
Ik ga daar niet over llieggen,
ik laat jullie het wel zien als jullie het niet geloven!
Nothello hebben jullie gezien,
dit is de oude pony:
http://nl.tinypic.com/r/144actx/5
dit is de wond van Nothello
http://tinypic.com/r/16s849/5
en dit is de wond van sunny toen hij is aangevallen door een hond!
http://tinypic.com/r/2q39gfl/5

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 09:23

nothello kost 150, de d pony ook 150 en en jonge pony 75

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 09:23

Als je paard het koud heeft en hij heeft geen deken op, dan is het ook logisch dat hij niet dikker word. Al zijn energie gaat namelijk naar het warm houden van zijn organen. Daarom is een droge stal en deken en bijvoeren nu juist zo belangrijk voor dit paard.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 13-10-13 09:24, in het totaal 1 keer bewerkt

fatixgoldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 09:24

wat doet de stalhouder als je een deken op je paard legt?

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 09:26

Sunny heeft op de laatste foto toch ook een deken om?
of mocht het toen wel?

Starzu

Ik geloof het wel alleen het klinkt allemaal zo raar. Natuurlijk vind ik het lastig voor jullie. Maar ik zou toch veel eerder hebben ingegrepen en die NEE gewoon genegeerd!

zap

Maar geef nou eens antwoord. Wat gebeurt er als je een deken opgooit?

Waarom mag het niet? Dat hij het onzin vindt, mag hij vinden. Maar als jij het nodig vindt, gooi je er één op.
Je krijgt gezeur? Lekker laten zeuren!

Ik heb ook weleens op een stal gestaan waar bepaalde dingen moesten of de eigenaar onzin vond. Jammer dan. Als ik het nodig vindt, gebeurt het!

En als de wiederweerga op zoek naar een andere stal. Waar woon je? Dan kunnen we misschien meezoeken.

tantesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 09:27

Zie ik goed dat Othello op 1van de foto's een zuigband om heeft? Dit icm geen krachtvoer willen eten, slechte vacht en mager, ik zou je paard op maagzweren laten checken.

Starzu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 09:27

AdnerB schreef:
Sunny heeft op de laatste foto toch ook een deken om?
of mocht het toen wel?

Dacht ik ook al :j

Yvonne_Mika

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 09:28

Te achterlijk voor woorden, ik heb echt nog nooit gehoord dat je niet zelf mag bepalen of je paard onder een deken staat ja of nee... Zoals al wordt gezegd; Nú actie ondernemen.. Gooi een deken op, laat je moeder desnoods een hartig woordje met de stalhouder spreken als je dat zelf niet ziet zitten, waarbij aan bod komt dat het dier zo kou lijdt en misschien wel hartstikke ziek is. Trillen in combinatie met een slechte eetlust betekent zelden iets goeds, dat dier zit absoluut niet lekker in zijn vel in deze omstandigheden.

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 09:29

We mogen niet eens een winterdeken in bezit hebben of regendekken, ga zometeen naar de boerenbond en ga gewoon een regendeken halen, maakt me niks uit wat die vent zegt,
Sunny heeft zomerecxeem daarom draagt hij een deken, dat mag wel
dat is dan ook de enigste soort deken die mag
Ik woon in zuid-limburg.. hier is fatsoenlijke niet al te duren stalling vinden is bijna onmogelijk gewoon!
hij zuiglucht al zijn hele leven lang,
gister at hij wel de slobber maar de brokken niet, we hebben nu wel anderen brokken

Starzu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 09:31

othelloster schreef:
We mogen niet eens een winterdeken in bezit hebben of regendekken, ga zometeen naar de boerenbond en ga gewoon een regendeken halen, maakt me niks uit wat die vent zegt,
Sunny heeft zomerecxeem daarom draagt hij een deken, dat mag wel
dat is dan ook de enigste soort deken die mag
Ik woon in zuid-limburg.. hier is fatsoenlijke niet al te duren stalling vinden is bijna onmogelijk gewoon!
hij zuiglucht al zijn hele leven lang,
gister at hij wel de slobber maar de brokken niet, we hebben nu wel anderen brokken

Jeeej. Heb gewoon schijt aan hem :)

minikatje

de dunne vacht zegt niets :)
de arabieren en warmbloeden van mijn oude stalling hadden ook een dunne wintervacht, maar konden zich echt wel warm houden.
Ik vind jouw stalhouder een beetje moeilijk doen, maar ik weet niet hoe je het hem gevraagd hebt.
wat jij kunt doen is zorgen dat othello meer brandstof heeft om warm te blijven.
dus als jij er bent hem extra laten grazen, maismeel over zn brokken, vaker slobber en zorgen dat hij meer hooi krijgt. dit kun je ook gewoon bij andere boeren kopen.
war doet je moeder eigenlijk om othello dikker te krijgen?
je kan ook appelazijn en brood door de slobbe doen, even kijken wat hij lekker vind.

ook een regendeken is een goede optie, waarom is je stalhouder tegen?
omdat hij dan voor de deken moet zorgen of omdat er eerder ellende is geweest met dekens?
imo kan je het beste een regendeken met hals opleggen.

om hem dikker te krijgen zal hij elke dag extra eten moeten krijgen, hoevaak ben je er zelf?

Ik vind het eerlijk gezegd een beetje tegenstrijdig verhaal waar vooral naar de stalhouder als schuldige word gewezen, maar het is toch jullie paard.
Maar goed othello moet nu dikker worden, dus hup door de regen en zorgen dat hij brandstof heeft!

kiki1976

Maar is de tandarts nu voor hem al langs geweest?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 09:34

TS miss. moet je eens met de dieren bescherming gaan praten of dieren politie.Jij blijft sowieso anoniem,maar de DB of DP kan dan wel verplichten dat er hooi word bij gevoerd en een deken op dat paard moet.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 09:35

Ik kan me goed voorstellen dat drie paarden erg duur is op een pensionstalling, maar zou dan toch liever kiezen om één dier te hebben op een veilige en gezonde plaats, dan drie op een plek die duidelijk niet deugt :n

Een onveilige leefomgeving, een harteloze stalbaas, te weinig eten, geen onderdak ...

TailsLover1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 09:37

weet niet of ik dit alleen zie maar op de foto van pagina 2 met die zuigband is hij bruin met zwarte manen en de eerste foto op deze pagina een vos met vos manen?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 09:38

TailsLover1 schreef:
weet niet of ik dit alleen zie maar op de foto van pagina 2 met die zuigband is hij bruin met zwarte manen en de eerste foto op deze pagina een vos met vos manen?

Er staat toch dat de eerste foto op deze pagina van een andere pony is? Even beter lezen :)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 09:38

TailsLover1 schreef:

Dat is een heel ander dier: de oude pony ;)

TailsLover1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 09:39

Cayenne schreef:
TailsLover1 schreef:

Er staat toch dat de eerste foto op deze pagina van een andere pony is? Even beter lezen :)

oh sorry :)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 09:39

Raar verhaal. Sowieso als de wiedeweerga daar weg, slechte omheining en een staleigenaar die zulke rare 'regels' stelt dat je niet mag doen en laten wat je met JOU PAARD wilt doen, zou ik niet langer willen blijven. Paard gewoon een deken op gooien, paard heeft het koud dus heeft het nodig. Logisch dat hij niet dikker wordt, hij heeft het koud, verbruikt alle energie energie die hij een beetje binnen krijgt aan het "warm" blijven, en zonder extra voer komt er ook weinig energie binnen terwijl hij dat zo nodig heeft!
Dit paard moet gewoon een deken op krijgen, en onbeperkt ruwvoer, ongeacht hij op gras staat. Nu zit er weinig meer in gras, en dat is niet genoeg meer voor de meeste paardne, of je moet nog een enorm lang land tot je beschikking hebben.