En ja hoor, hij is van mij!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

melody7

Re: En ja hoor, hij is van mij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 23:04

Is dat niet een beetje onnodig om voor die paar dagen dat de merrie er nog is een heel hek te gaan bouwen? :') Ts, veel plezier met je nieuwe paardje!

Haarbal
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 23:04

Meid, als je merrie maar graag genoeg wil, dan gaat ze wel liggen hoor! Die maten zeggen helemaal niks! Er worden vaak zat "oepsjes" geboren op die manier. En een draadje alleen houdt een hengst die zin heeft echt niet tegen.

Verona2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 23:05

melody7 schreef:
Is dat niet een beetje onnodig om voor die paar dagen dat de merrie er nog is een heel hek te gaan bouwen? :') Ts, veel plezier met je nieuwe paardje!

Das waar, maar ik bedoel dat er misschien nog meer paarden staan? :)

Verona2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 23:07

Haarbal schreef:
Meid, als je merrie maar graag genoeg wil, dan gaat ze wel liggen hoor! Die maten zeggen helemaal niks! Er worden vaak zat "oepsjes" geboren op die manier. En een draadje alleen houdt een hengst die zin heeft echt niet tegen.

Haha "oepsjes" !! :')

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-13 23:07

Hij verhuist morgen naar andere weide wat verder in het dorp
Daar staat hij met nog een hengstje dus tegen dat hij dan terugkomt is merrie verkocht
Dus staat hij daar met een ruin

@Haarbal ow nou eerlijk gezegt als ik mij er iets bij voorstel zou het er wel komisch uitzien maar natuurlijk verder niet grappig

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 23:07

banketstaaf schreef:
Ik weet dat ik niet al te vriendelijk reageer maar vind het echt stom dat mensen zo reageren op me
Ik word dan zelf boos en ga zo reageren. En ja mijn merrie is en blijft een merrie he. Maar ik zie niet hoe Beatle van 90 cm op een paard van 1.60 m gaat springen? En Beatle staat ook nog ik een apart stukje land dat ik heb afgezet met draad

Haha......misschien met een trappetje ;) ;) ;)
Misschien is het een goed idee om Beatle even goed te ontwormen, want dat word heel
vaak vergeten ! En als het kan een keertje lekker wassen met een goede shampoo.
Je kunt voor niet al te duur al Tee Tree shampoo kopen die ook goed helpt tegen jeuk.
Veel succes en plezier met Beatle :)

Haarbal
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 23:08

Oepsjes zijn soms best geslaagd ;) En liever shet hengst op paard merrie dan andersom zal ik maar zeggen. Want ja, ook dan hebben sommige merries geen bezwaar meer als ze echt hengstig zijn...

Edit: Trappetje zeg je? :Y) Ik heb een filmpje gezien van een shetter die een kwpn merrie dekte door op een zandheuveltje in de wei te gaan staan. En die sl*tte*bak van een merrie er wijdbeens voor he, zo van "Ja, komt u maarrrr!" :')
Laatst bijgewerkt door Haarbal op 04-10-13 23:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Verona2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 23:08

banketstaaf schreef:
Hij verhuist morgen naar andere weide wat verder in het dorp
Daar staat hij met nog een hengstje dus tegen dat hij dan terugkomt is merrie verkocht
Dus staat hij daar met een ruin

@Haarbal ow nou eerlijk gezegt als ik mij er iets bij voorstel zou het er wel komisch uitzien maar natuurlijk verder niet grappig

Goede oplossing!

Shanna7836

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 23:09

Iedereen blijf een beetje vriendelijk! Ik vind dit niet eerlijk, ze is 13 en ze doet gewoon haar best voor die pony! Als jullie tips willen geven kan dat toch ook wat vriendelijker?

Shanna7836

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 23:09

aah laat maar!! nu lijkt het al wat vriendelijker te worden :D Gelukkig maar :)

Verona2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 23:10

Shanna7836 schreef:

Ik ben de hele tijd al vriendelijk hihi :D

Shanna7836

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 23:11

Verona2000 schreef:
Shanna7836 schreef:

Das fijn ;)

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-13 23:12

silvia58 schreef:
banketstaaf schreef:
Ik weet dat ik niet al te vriendelijk reageer maar vind het echt stom dat mensen zo reageren op me
Ik word dan zelf boos en ga zo reageren. En ja mijn merrie is en blijft een merrie he. Maar ik zie niet hoe Beatle van 90 cm op een paard van 1.60 m gaat springen? En Beatle staat ook nog ik een apart stukje land dat ik heb afgezet met draad

Haha......misschien met een trappetje ;) ;) ;)
Misschien is het een goed idee om Beatle even goed te ontwormen, want dat word heel
vaak vergeten ! En als het kan een keertje lekker wassen met een goede shampoo.
Je kunt voor niet al te duur al Tee Tree shampoo kopen die ook goed helpt tegen jeuk.
Veel succes en plezier met Beatle :)

Ik heb iets tegen de jeuk maar heb hem nog niet zien schuren sinds hij hier staat
Als ik het zie wordt hij gewassen
En ontwormt wordt hij ook morgen

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 23:13

wat leuk gefeliciteerd! ben benieuwd naar je foto's.

Verona2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 23:16

Als ik jou was zou ik dat zoieso doen, lekker conditioner in de manen en staart. Misschien dat je de klitten er dat wel uit krijgt. Dan moet je het wel goed uitspoelen anders kan het alsnog gaat jeuken! Maar dan is ie in ieder geval weer fris en schoon :D

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 23:16

banketstaaf schreef:

Dan wil ik je toch vriendelijk verzoeken mijn post nogmaals te lezen:

JoyCiej007 schreef:
Leuke naam, Beatle!

Ik heb de foto's in je andere topic gezien.

Maar heel eerlijk.................. zijn dit volgens mij écht geen manen (en staart) die 'in de knoop zitten', maar heeft het beestje toch zomerexceem of exceem-achtige klachten. Daarom is die staart van boven ook zo'n 'plee-borstel' model, door het vele schuren. Dat is niet moeilijk te zien. Ook zie je dat er hele stukken manen compleet zijn weggeschuurd.
En nu je het hebt geknipt/getrokken, zie je heel duidelijk hoe geirriteerd zijn manenkam ook is.

Deze pony zou veel baat hebben bij een goede, verkoelende anti-jeuk gel, zoals Sweet Itch. Daarnaast zou ik hem, zeker in het seizoen (lente/zomer) een exceemdeken opdoen.

Je spreekt er zelf over dat je denkt dat de manen in de knup zaten, en daarom zijn 'afgescheurd'. Dat gebeurd écht niet zomaar, je kan duidelijk zien vanaf de foto's dat dit (zomer)exceem is, of igg door schuren van de pony is veroorzaakt.

Uit je andere topics maak ik overigens op dat je ook nog een ander paard hebt, maar dat dat een merrie is. Hopelijk zet je het shet hengstje niet samen bij die merrie????
Je bent er mee bekend dat shethengsten ook grotere merries kunnen dekken, ookal denk jij misschien dat ze er niet bij kunnen komen???

Vertel jij mij dan eens eerlijk wat er volgens jou 'stom' of 'niet leuk' of 'niet aardig' is aan deze post??
Jij begon geheel zelf met op een nogal onvriendelijke manier te antwoorden met 'ten eerste' 'ten tweede', etc.
Jij slaat zélf die toon aan. Dan kun je 'm ook terug verwachten natuurlijk hé............

En hoe een hengstje op een merrie van 1.60 komt? Hengst gaat tegen de merrie aan staan, of merrie gaat er zelfs bij liggen zodat hengst er bij kan. heb ik overigens in mijn vorige post ook genoemd, maar denk dat dat niet echt doorkomt gezien je eigenwijsheid.

Daarbij spreek je jezelf constant tegen, en als ik kijk in andere topics van jou dan snap ik er helemaal niets meer van eerlijk gezegd, het is steeds een ander verhaal.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 23:19

dat ie nu niet scheurt kan komen omdat de vliegjes weer minder worden. Er is her en der al nachtvorst geweest. Of je hebt hem beter voer gegeven.

Misschien is het wel een reactie op voer ipv eczeem. Die kleintjes doen het vaak neit zo best op suiker.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 23:19

Verona2000 schreef:
Shanna7836 schreef:

Jups en ik ook, had toch echt een hele normale, vriendelijke en nette 1e post. Maar als dan een '13 jarige snotneus' dan even zo'n toon gaat aanslaan, specifiek in reactie op míjn post, tsja dan kan ze het wel degelijk terugverwachten natuurlijk.

Shanna7836

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 23:24

Jups en ik ook, had toch echt een hele normale, vriendelijke en nette 1e post. Maar als dan een '13 jarige snotneus' dan even zo'n toon gaat aanslaan, specifiek in reactie op míjn post, tsja dan kan ze het wel degelijk terugverwachten natuurlijk.[/quote]

Maar je kan de toon toch helemaal niet weten via typen? Of zie ik dat nou verkeerd :P

Verona2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 23:26

Shanna7836 schreef:
Jups en ik ook, had toch echt een hele normale, vriendelijke en nette 1e post. Maar als dan een '13 jarige snotneus' dan even zo'n toon gaat aanslaan, specifiek in reactie op míjn post, tsja dan kan ze het wel degelijk terugverwachten natuurlijk.

Maar je kan de toon toch helemaal niet weten via typen? Of zie ik dat nou verkeerd :P[/quote]

Haha dat is waar! Op internet moet je altijd iets duidelijker beschrijven wat je bedoelt! Maar "13 jarige snotneus" vind ik nou ook niet zo een hele aardige reactie...

Mariaboz1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 23:27

Jeetje wat maakt iedereen zich druk. Kom hoe oud is dit meiske. Hoe oud zijn jullie? Ik vind dat je het goed doet. Proficiat met je pony. Dat jullie maar veel mooie momenten mogen creëren. En we leren allemaal iedere dag bij.

Verona2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 23:28

Shanna7836 schreef:

Maar je kan de toon toch helemaal niet weten via typen? Of zie ik dat nou verkeerd :P[/quote]

Maar jij bent zelf ook 13

Verona2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 23:28

Mariaboz1982 schreef:
Jeetje wat maakt iedereen zich druk. Kom hoe oud is dit meiske. Hoe oud zijn jullie? Ik vind dat je het goed doet. Proficiat met je pony. Dat jullie maar veel mooie momenten mogen creëren. En we leren allemaal iedere dag bij.

Bedoel je mij ook? :(

Mariaboz1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 23:41

Nee Verona jou bedoel ik niet. Maar waar gaat dit over. Dit meiske geeft die shet weer een toekomst. En of ze het nu fout zou aanpakken of niet. Hoeveel fouten hebben we zelf niet gemaakt met onze paarden. En dan altijd weer van die betweters. Meteen een clubje vormen. Beetje jammer. Je durft toch geen topic meer te openen.

FemkeMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 00:00

Tsjee, wat denken mensen weer zich te moeten bemoeien met anderen. 'Snotneus' zeggen is zeker niet aardig! En boevendien een houding. Als je jezelf dan wijzer vindt, omdat je ouder bent, wees dan ook wijzer.

Ts ik vind dat je prima bezig bent. De meeste tips heb je wel gelezen. En eerlijk? Ik verwacht persoonlijk ook niet dat een kleine shet een grote merrie dekt. Hier wonen we op een boerderij en kijken we meestal wat nuchterder tegen een aantal zaken aan, waaronder deze. De kans is zeeeeeeeer klein dat zo'n powny zo'n merrie dekt. Natuurlijk is er altijd de 'wat als' maar als je je leven daar naar moet leven...

Maar ok, daar heb je voorzorgsmaatregelen tegen genomen, good for you. Ik kan me overigens goed voorstellen dat je je af en te aangevallen voelt, als je 13 bent is dat volkomen normaal daar je je eigen autonomie moet ontwikkelen. Zeker wanneer 'oudere' mensen (of mensen die zichzelf z zien) dan zo op je reageren. In mijn optiek reageer je niet gek en bovendien vind ik het volkomen passen binnen je leeftijd. Ik zou zeggen ga zo door en trek je niet te veel aan van negativiteit.

Vriendelijke groet,

Femke