Ts, veel plezier met je nieuwe paardje! Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ts, veel plezier met je nieuwe paardje! banketstaaf schreef:Ik weet dat ik niet al te vriendelijk reageer maar vind het echt stom dat mensen zo reageren op me
Ik word dan zelf boos en ga zo reageren. En ja mijn merrie is en blijft een merrie he. Maar ik zie niet hoe Beatle van 90 cm op een paard van 1.60 m gaat springen? En Beatle staat ook nog ik een apart stukje land dat ik heb afgezet met draad
En liever shet hengst op paard merrie dan andersom zal ik maar zeggen. Want ja, ook dan hebben sommige merries geen bezwaar meer als ze echt hengstig zijn...
Ik heb een filmpje gezien van een shetter die een kwpn merrie dekte door op een zandheuveltje in de wei te gaan staan. En die sl*tte*bak van een merrie er wijdbeens voor he, zo van "Ja, komt u maarrrr!"
banketstaaf schreef:Hij verhuist morgen naar andere weide wat verder in het dorp
Daar staat hij met nog een hengstje dus tegen dat hij dan terugkomt is merrie verkocht
Dus staat hij daar met een ruin
@Haarbal ow nou eerlijk gezegt als ik mij er iets bij voorstel zou het er wel komisch uitzien maar natuurlijk verder niet grappig
Gelukkig maar
silvia58 schreef:banketstaaf schreef:Ik weet dat ik niet al te vriendelijk reageer maar vind het echt stom dat mensen zo reageren op me
Ik word dan zelf boos en ga zo reageren. En ja mijn merrie is en blijft een merrie he. Maar ik zie niet hoe Beatle van 90 cm op een paard van 1.60 m gaat springen? En Beatle staat ook nog ik een apart stukje land dat ik heb afgezet met draad
Haha......misschien met een trappetje![]()
![]()
![]()
Misschien is het een goed idee om Beatle even goed te ontwormen, want dat word heel
vaak vergeten ! En als het kan een keertje lekker wassen met een goede shampoo.
Je kunt voor niet al te duur al Tee Tree shampoo kopen die ook goed helpt tegen jeuk.
Veel succes en plezier met Beatle
banketstaaf schreef:Ik weet dat ik niet al te vriendelijk reageer maar vind het echt stom dat mensen zo reageren op me
JoyCiej007 schreef:Leuke naam, Beatle!
Ik heb de foto's in je andere topic gezien.
Maar heel eerlijk.................. zijn dit volgens mij écht geen manen (en staart) die 'in de knoop zitten', maar heeft het beestje toch zomerexceem of exceem-achtige klachten. Daarom is die staart van boven ook zo'n 'plee-borstel' model, door het vele schuren. Dat is niet moeilijk te zien. Ook zie je dat er hele stukken manen compleet zijn weggeschuurd.
En nu je het hebt geknipt/getrokken, zie je heel duidelijk hoe geirriteerd zijn manenkam ook is.
Deze pony zou veel baat hebben bij een goede, verkoelende anti-jeuk gel, zoals Sweet Itch. Daarnaast zou ik hem, zeker in het seizoen (lente/zomer) een exceemdeken opdoen.
Je spreekt er zelf over dat je denkt dat de manen in de knup zaten, en daarom zijn 'afgescheurd'. Dat gebeurd écht niet zomaar, je kan duidelijk zien vanaf de foto's dat dit (zomer)exceem is, of igg door schuren van de pony is veroorzaakt.
Uit je andere topics maak ik overigens op dat je ook nog een ander paard hebt, maar dat dat een merrie is. Hopelijk zet je het shet hengstje niet samen bij die merrie????
Je bent er mee bekend dat shethengsten ook grotere merries kunnen dekken, ookal denk jij misschien dat ze er niet bij kunnen komen???
Verona2000 schreef:Shanna7836 schreef:aah laat maar!! nu lijkt het al wat vriendelijker te wordenGelukkig maar
Ik ben de hele tijd al vriendelijk hihi
Shanna7836 schreef:Jups en ik ook, had toch echt een hele normale, vriendelijke en nette 1e post. Maar als dan een '13 jarige snotneus' dan even zo'n toon gaat aanslaan, specifiek in reactie op míjn post, tsja dan kan ze het wel degelijk terugverwachten natuurlijk.
[/quote]Shanna7836 schreef:Jups en ik ook, had toch echt een hele normale, vriendelijke en nette 1e post. Maar als dan een '13 jarige snotneus' dan even zo'n toon gaat aanslaan, specifiek in reactie op míjn post, tsja dan kan ze het wel degelijk terugverwachten natuurlijk.
[/quote]