geen zin meer.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lebeauty_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 16:03

KellyOrazio_ schreef:
Je moet echt in gaan zien dat je hard moet werken voor je echt een bent met een paard.. in 7 maanden kun je wél voelen of je een klik hebt 'onder de juiste omstandig heden' en die zijn er bij jou en je paard niet. ik zou hiervoor echt hulp zoeken van een proffessioneel iemand. Hoe oud is je paard? en hoe oud zijn jij en je zusje? wat voor paard is het?

Begrijp me niet verkeerd, ik snap ook echt hoe het voelt als je én angst ontwikkeld én het niet meer leuk vind. Probeer door te zetten je zult trots zijn op je zelf meid!! *D

Ik ben 15 me zusje 12 maar zei druft echt alles. ze gaat zo op buitenrit. springt even 80 cm. Ons paard is 7 jarige Haflinger

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 16:03

Lebeauty_ schreef:
@kayleigh kan alleen maar rijden longeren lukt niet. wandelen durf ik niet meer aan.

Jammer dat je mijn reactie totaal negeerd. Ik had precies hetzelfde als jou en dat is helemaal goed gekomen. Moest er alleen veel voor doen en met veel hulp, maar ik gok zomaar dat jij daar allemaal geen zin in hebt.

Lebeauty_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 16:03

hielkebro schreef:
misschien een hele domme vraag, maar wat voor ras is het ?

Haflinger

Lebeauty_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 16:05

Geryon schreef:
Geloof mij, ik en mijn zus kunnen totaal niet met elkaar over weg.. Maar een paard samen delen ging wél. Gewoon goede afspraken maken, niet er samen heen gaan etc. etc.

Ik herken mijzelf wel in je verhaal met een andere pony. Hij was dominant en ik een kind die er niet mee om kon gaan. Ik heb echt op het punt gestaan om hem te verkopen. Toch doorgezet.. En nu kan ik niet zonder hem! Letterlijk want het ging niet goed met mij toen ik hem jaren later wel verkocht. Heb hem gelukkig weer terug <3

Ik raad je aan om hulp te vragen aan iemand die je kan helpen met de problemen die je hebt in de omgang met je paard. Zelf heb ik dat ook gehad, plus les onder het zadel (geen gewone les, maar les waarbij we over trappen enz. heen gingen). Heeft onwijs geholpen :j

Ik en me zusje kunnen ook niet met elkaar overweg en al helemaal niet samen 1 paard. we hebben goeie regels enzo maar dat helpt niet.

Lebeauty_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 16:06

Geryon schreef:
Lebeauty_ schreef:
@kayleigh kan alleen maar rijden longeren lukt niet. wandelen durf ik niet meer aan.

Jammer dat je mijn reactie totaal negeerd. Ik had precies hetzelfde als jou en dat is helemaal goed gekomen. Moest er alleen veel voor doen en met veel hulp, maar ik gok zomaar dat jij daar allemaal geen zin in hebt.

Sorry kan niet alles lezen in 1 keer.. Ik kan het wel gaan doen maar me zusje is er ook nog. ze zegt ook dat ik alles fout doe enzo.

Quarterboef

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 16:06

Toen ik 12 was, durfde ik ook alles en zag ik nergens gevaar. Vinden jullie ouders het goed dat jullie op buitenrit enzo gaan? Een haflinger kan behoorlijk sterk zijn.. en dan heb ik het nog niet over de gevaren van andere weggebruikers of andere dieren misschien. Hoe los je het op als je paard probeert weg te lopen?

Lebeauty_

Re: geen zin meer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 16:08

@kellyOrazio_ Ja me ouders vinden het goed. ik laat hem dan gewoon los kan hem toch niet houden

Quarterboef

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 16:13

misschien moet je toch eens met je ouders gaan praten, ik vind toch echt niet verantwoordelijk..
Kun je je proberen aan te voelen wanneer hij het gaat doen en hem te bestraffen voor het daadwerkelijk gebeurd? dan kun je hem voor zijn in zijn ongehoorzaamheid.

Lebeauty_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 16:14

@kellyOrazio_ ja soms wel maar hij gaat alsnog gewoon door je kan hem straffen wat je wilt het doet hem niks

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 17:01

Je bent dus eigenlijk bang en niet gelukkig met de situatie. Ik denk dat het voor jou beter zou zijn om te gaan rijden op een manege, of om hulp te zoeken bij je eigen pony. Dan moet je dus wel tegen je ouders vertellen dat je bang bent geworden en eigenlijk een beetje ongelukkig wordt van de manier waarop je nu met de pony omgaat. Als je zo door blijft gaan wordt het alleen maar erger en dat is hartstikke zonde natuurlijk.

Kayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 17:06

En als je een bijrijder zoekt die een aantal jaar ouder is dan jou en die jou kan helpen ? Zo heb je weer iemand die je pony rijdt en hem zo manieren leert. Dan bedoel ik geen meisje van 12, maar echt van 15/18.

Lebeauty_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 17:08

Kayleigh schreef:
En als je een bijrijder zoekt die een aantal jaar ouder is dan jou en die jou kan helpen ? Zo heb je weer iemand die je pony rijdt en hem zo manieren leert. Dan bedoel ik geen meisje van 12, maar echt van 15/18.

dat wil me zusje niet ik liet er 5 minuten iemand op die even wat ging uitleggen ze werd helemaal boos.

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 17:13

jouw verhaal komt bekend voor. Alleen had ik het geluk dat mijn moeder er ook op kon. Het is bij mij met veel geduld goed gekomen. Misschien met je ouders bespreken dat je graag wilt dat er een iets meer ervaren ruiter hem een keer in de week rijd ( op jouw dag) . Daarnaast rent die van mij nog steeds afentoe weg. Als ik met hem loop heb ik altijd een hengstenketting voor de zekerheid er aan. Eens in de zoveel tijd wilt tie mij nog wel eens mee sleuren. Met een hengstenketting probeert hij het ook weleens maar zodra hij deze voelt stopt hij.

YoeriTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 17:17

Ik snap sowieso niet dat jullie als jonge meisjes een jong paard kopen... Had dan voor een ouder paard gekozen die al opgevoed is ;) Je moet er zelf ook aan WILLEN werken, een goede band komt (meestal) niet zomaar even uit de lucht vallen. Elke dag mee aan de gang, laat goed zien dat JIJ de baas bent, maak je groot, hij mag er écht niet met je vandoor gaan. Als hij dat doet, en jij laat hem los en geeft het op lacht je paard je keihard uit en word het alleen maar erger. Je zusje durft meer zegt ze, en heeft blijkbaar ook een betere band. Je moet gewoon heel veel met hem doen, als hij aan het eten is ga je er gewoon bij zitten, beetje praten en aaien enzo. Je hoeft niet elke dag te rijden, ga gewoon is een keer wandelen en grondwerk doen. Wees de baas over je paard, en niet ansersom ;) Het heeft tijd nodig, maar als je er zelf maar in gelooft ben je al een stuk verder...

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 17:18

Wat jammer dat er geen klik is. Ik zou hem niet meteen verkopen, probeer je wat meer in te zetten en ga bijvoorbeeld NH, ND en VD met hem doen. En je moet meer tijd doorbrengen met je paard. Toen ik mijn tweede pony krijg, was ze wild en onbeleerd en ik met mijn 9 jaar moest haar zadelmak maken. Het ging heel verkeerd, ik viel er bijna elke keer af en ze deed niet wat ik wilde, ik wou ook mijn pony verkopen. Toch heb ik met behulp van twee mensen die mij de hele tijd gesteund hebben doorgezet en daar heb ik geen spijt van gehad, wat een geweldige merrie was dat, ik ben heel blij dat ze niet verkocht was.

Lebeauty_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 17:26

YoeriTinker schreef:
Ik snap sowieso niet dat jullie als jonge meisjes een jong paard kopen... Had dan voor een ouder paard gekozen die al opgevoed is ;) Je moet er zelf ook aan WILLEN werken, een goede band komt (meestal) niet zomaar even uit de lucht vallen. Elke dag mee aan de gang, laat goed zien dat JIJ de baas bent, maak je groot, hij mag er écht niet met je vandoor gaan. Als hij dat doet, en jij laat hem los en geeft het op lacht je paard je keihard uit en word het alleen maar erger. Je zusje durft meer zegt ze, en heeft blijkbaar ook een betere band. Je moet gewoon heel veel met hem doen, als hij aan het eten is ga je er gewoon bij zitten, beetje praten en aaien enzo. Je hoeft niet elke dag te rijden, ga gewoon is een keer wandelen en grondwerk doen. Wees de baas over je paard, en niet ansersom ;) Het heeft tijd nodig, maar als je er zelf maar in gelooft ben je al een stuk verder...

hij is goed opgevoed bij ze vorige eigenaar maar nu niet meer haha... dankje

YoeriTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 17:29

Ga er dan aan werken als je weet dat hij het in zich heeft ;) Doorzetten, mij is het ook gelukt ;) Ik was 11 toen ik mijn Tinker veulentje kreeg, nu ben ik 15 en hij is vier, en we hebben een super goede band. En ik geef toe, in het begin zag ik het soms ook niet meer zitten omdat hij ook onnozel en lomp kan zijn (tsja, Tinkers hea xD) maar door het niet op te geven heb ik wat ik nu heb, en dat is het beste wat ik me maar kan wensen ;) Mijn beste vriendje (:

Lebeauty_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-13 17:32

jij bent 15 en je hebt een jong paard? waarom zeg je dan ik snap sowieso niet dat jullie een jong paard hebben? je bet 15 en hebt een paard van 4? ik ben 15 en heb een paard van 7.

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 17:38

LeBeauty ,
onthoudt wel dat paard houden ook gewoon goed is dat je JUIST wel het gevaar inziet van het met paarden bezig zijn!
dus dat je ook weet wat je doet, het maakt niet uit dat je zusje meer durft dan kan ook nadelen hebben hoor :)
Ik zou gewoon met een volwassene iemand praten die jou kan helpen met wat je eng vind.
Iemand die jou kan helpen met het strenger aanpakken met je haflinger het zijn stevige pony's .
Ben concusent met je pony wil je dat niet laat dat zien, je pony moet naar jou luisteren en jij niet naar hem.
Als hij met jou aan de haal gaat hij gaat rennen en jij geeft op ..
Heeft hij gewonnen en denkt je pony yeah.. weer een dag vrij.. en dat gaat van kwaad tot erger.
Gewoon net zolang wachtte tot je hem hebt..
Neem desnoods wat lekkers mee.. ga ook gewoon 1xtje om alleen te poetsen..want anders denkt hij steeds dat hij gepakt word wanneer er maar gewerkt moet worden
Vraag desnoods een leuke les.. waar je naast je pony wat leuks kan doen.. zodat jij je zelfvertrouwen met paarden opbouwt.
succes :)
Laatst bijgewerkt door BobbieLover op 14-09-13 17:49, in het totaal 1 keer bewerkt

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 17:41

YoeriTinker schreef:

Maar meer durven en 'de ik doe het wel even dat kan ook harstikke gevaarlijk zijn het blijven dieren,
Hoe lief je paard ook is.. hij hoeft maar te schrikken en.. het kan misgaan .. dan maakt niet uit dat je meer met je pony doet.
Btw ben jij ook maar 15 ;) en heb je een jongen tinker? dustja

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 17:52

Klopt het dat je vlakbij Alkmaar woont? Zo ja, dan wil ik mij best aanbieden om in de auto te stappen om je te komen helpen. Ik heb ervaring genoeg, en misschien helpt het om je plezier terug te krijgen. Laat het maar weten! Met de auto ben ik er zo!

YoeriTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 17:59

Sorry, ik dacht dat je ergens had gezegt dat je een jong paard had, mijn fout ;) 7 is niet heel jong meer nee.
Ik weet het Bobbielover, ik zeg ook niet dat je het zomaar ff doet he ;) Zoiets moet je opbouwen. Maar vertrouwen is heel belangrijk, en ik denk dat als jullie elkaar vertrouwen en jullie een betere band hebben dat hij minder snel zomaar met je aan de haal gaat.

Ik weet dat ik een jong paard heb, maar ik heb een hele goede band met hem, en dat is wat anders dan dat je dat niet zou hebben. Ik ken Yoeri al zijn hele leven, en dat heeft enorm veel geholpen. Het is denk ik ook veel moeilijker om een hele goede band met een paard te krijgen die al 7 jaar erop heeft zitten met andere mensen ;)

Kayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 18:01

Lebeauty_ schreef:
Kayleigh schreef:

dat wil me zusje niet ik liet er 5 minuten iemand op die even wat ging uitleggen ze werd helemaal boos.

Hoe oud is je zusje ?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 18:06

YoeriTinker schreef:
Sorry, ik dacht dat je ergens had gezegt dat je een jong paard had, mijn fout ;) 7 is niet heel jong meer nee.
Ik weet het Bobbielover, ik zeg ook niet dat je het zomaar ff doet he ;) Zoiets moet je opbouwen. Maar vertrouwen is heel belangrijk, en ik denk dat als jullie elkaar vertrouwen en jullie een betere band hebben dat hij minder snel zomaar met je aan de haal gaat.

Ik weet dat ik een jong paard heb, maar ik heb een hele goede band met hem, en dat is wat anders dan dat je dat niet zou hebben. Ik ken Yoeri al zijn hele leven, en dat heeft enorm veel geholpen. Het is denk ik ook veel moeilijker om een hele goede band met een paard te krijgen die al 7 jaar erop heeft zitten met andere mensen ;)

Ah welnee, dat maakt geen fluit aan. Een paard leeft in het nu en niet in het verleden. Bovendien vind ik 7 toch best jong, zeker voor 2 jonge grietjes. Gewoon begeleiding regelen Ts, want op deze manier gaat het niet. En laat je niet zo op je kop zitten door je zusje.

YoeriTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 18:10

Nee het verleden niet, maar als je er vanaf jongs af aan altijd al bij bent, denk ik dat dat de band wel versterkt. Hoeft niet per se natuurlijk..