KellyOrazio_ schreef:Je moet echt in gaan zien dat je hard moet werken voor je echt een bent met een paard.. in 7 maanden kun je wél voelen of je een klik hebt 'onder de juiste omstandig heden' en die zijn er bij jou en je paard niet. ik zou hiervoor echt hulp zoeken van een proffessioneel iemand. Hoe oud is je paard? en hoe oud zijn jij en je zusje? wat voor paard is het?
Begrijp me niet verkeerd, ik snap ook echt hoe het voelt als je én angst ontwikkeld én het niet meer leuk vind. Probeer door te zetten je zult trots zijn op je zelf meid!!
Ik ben 15 me zusje 12 maar zei druft echt alles. ze gaat zo op buitenrit. springt even 80 cm. Ons paard is 7 jarige Haflinger

Je moet er zelf ook aan WILLEN werken, een goede band komt (meestal) niet zomaar even uit de lucht vallen. Elke dag mee aan de gang, laat goed zien dat JIJ de baas bent, maak je groot, hij mag er écht niet met je vandoor gaan. Als hij dat doet, en jij laat hem los en geeft het op lacht je paard je keihard uit en word het alleen maar erger. Je zusje durft meer zegt ze, en heeft blijkbaar ook een betere band. Je moet gewoon heel veel met hem doen, als hij aan het eten is ga je er gewoon bij zitten, beetje praten en aaien enzo. Je hoeft niet elke dag te rijden, ga gewoon is een keer wandelen en grondwerk doen. Wees de baas over je paard, en niet ansersom