Hoeveel voor Bailey

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 12:39

Ik vraag me af of je ouders het serieus menen,of dat ze verwachten dat het toch niet haalbaar is.
Je zal daarin niet de eerste zijn.
Misschien eens aan je ouders vragen of ze weten hoeveel het stallingsgeld bedraagt. Als ze dat niet weten (ongeveer) dan is de kans nog groter dat het niet gaat gebeuren. hoe kunnen ze iets toezeggen als ze niet weten of ze het wel kunnen betalen? stalgeld is echt heel veel geld.
Een manege zal een goede manegepony namelijk niet snel of helemaal niet verkopen, dus ook dat is iets waar je rekening mee moet houden.

Een droom hebben is mooi,maar als het niet haalbaar blijkt te zijn, is de teleurstelling des te groter....

Succes!

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 12:39

Als hij blijft lessen tegen inwoning, dan kun je hem toch evengoed leasen. :+

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 12:40

Beetje penny... Je bent pas 11!
Maar, ik denk dat je niet genoeg geld hebt. Hoeveel heb je nu? En hoeveel denk je dat alles gaat kosten? Niet alleen de pony, maar ook dierenartskosten, hoefsmid, eten en drinken, alles... En heb je wel genoeg tijd met school enzo... Ik denk ook niet dat de manege zo'n pony heel snel gaat verkopen, of ze maken belachelijk hoge bedragen, wat de pony misschien helemaal niet waard is. Je moet niet al je spaargeld opmaken, want je moet later ook studeren, misschien een auto+autorijles, een huisje... Leasen is een beter idee!

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 12:42

Deze Bailey ken ik ook en echt snel is die ook niet. Bij mij toen in trektocht was die echt langzaam iedereen ging hem voorbij

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 12:42

Je koopt hem pas als je geld hebt voor minimaal 3 maanden stalling, en wat nou als je de 5e maand geen geld meer hebt? :D

Stop met doen alsof het gebeurd en begin maar met dromen *\o/*

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 12:43

In de lessen laten lopen,tegen stalkosten gaat echt niet lukken.

miszblueeyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 12:44

ik vind het onverandwoord, springen je ouders bij? want alleen kun je je pony niet onderhouden

LoveBailey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-13 12:45

Karla_1999 schreef:
waarom zo veel smileys? :')

Ik vind ze geinig, en het is ECHT waar, en die pony, Bailey is een pony, geen paard, een hele grote pony :j /3

NaomiJouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 12:45

meid, als jij genoeg heb voor 3 maanden stalling etc. wat als jou paard bijv. vast zit ergens en haalt ze been open paard moet naar kliniek,foto's maken,hechtingen,vervoer daarheen,medicatie etc. kan je dat dan ook betalen? dat denk ik niet iedereen probeert je te helpen maar luister er dan naar een meisje van 11 kan dat niet allemaal alleen betalen als dat wel zo was had iedereen nu hier een pony.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 12:52

Soraya10 schreef:
Samblabla schreef:
Ik denk wel rond de 3000, als het niet meer is. ;) ik zou dan toch voor een ander paardje kijken. Maneges maken meestal een super hoog bedrag.

3000,-??? Nou sorry maar dat is hij niet waard. Wat kan hij eenmaal? Is niet ras zuiver. Loopt geen wedstrijden niets.

Ik wilde ook heel veel jaren geleden een pony kopen, elke maand kreupel, mijn lievelingspony en toen ik de prijs vroeg voor der was het 2500 euro. En dat voor een vos schimmel ponytje van 1.50.

NaomiJouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 12:54

Ik wilde ook heel veel jaren geleden een pony kopen, elke maand kreupel, mijn lievelingspony en toen ik de prijs vroeg voor der was het 2500 euro. En dat voor een vos schimmel ponytje van 1.50.[/quote]
bij ons op stal ook pony 23 jaar oud grote b kleine c pony 2000euro

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 12:55

Fry schreef:
Karla_1999 schreef:
waarom zo veel smileys? :')

Om meer penny nadruk te geven :')

_O- You just made my day _O-

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 12:55

Nou zover iuk deze pony ken is die liever lui dan dat die actief is.. In de lessen en op Trektochten gaat iedereen hem voorbij,, je blijft hem aansporen en als dat niet helpt tikken geven

LoveBailey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-13 12:59

NaomiJouke schreef:
meid, als jij genoeg heb voor 3 maanden stalling etc. wat als jou paard bijv. vast zit ergens en haalt ze been open paard moet naar kliniek,foto's maken,hechtingen,vervoer daarheen,medicatie etc. kan je dat dan ook betalen? dat denk ik niet iedereen probeert je te helpen maar luister er dan naar een meisje van 11 kan dat niet allemaal alleen betalen als dat wel zo was had iedereen nu hier een pony.

Daar houd ik rekening mee, en een bitloos hoofdstel, ontwormingsmiddel, dekens, vliegenmasker, krabpaal, eczeemzalfjes, bostels ect. allemaal almeegerekend, en als ik wat te kort kom, helpen mijn opa/oma en mijn ouders me wel *\o/*

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 13:00

Krabpaal? is het een kat?

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 13:00

Weet je dat of hoop je dat?
Denk niet dat opa, oma, papa en mama zitten te wachten op extra onkosten.
Hoeveel heb je inmiddels al bij elkaar gespaard?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 13:01

En dat weet je zeker?
Ik vind het hartstikke leuk dat je je favoriete manegepony wilt kopen hoor, maar ik denk dat je een klein stukje realiteit verliest. Jij zegt dat de pony snel is, anderen zeggen dat hij ontzettend traag is en geen stap harder loopt. Bedenk ook dat de manege eigenaren heel veel geld voor hem zullen vragen, want het is een brave manegepony én ze weten hoe graag jij hem wil, dus daar vragen ze altijd meer geld voor omdat ze dan denken 'ach.. diegene wil hem toch wel.. Ook voor die 2.000 extra'.
Ik zou er goed met je ouders over praten en anders lease je hem eventueel voor een tijdje. Misschien is het toch wel te druk met school en dan kan je altijd nog stoppen met de lease, en als het wel gaat, kan je daarna altijd nog kopen :)

LoveBailey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-13 13:02

Sweetgirl1 schreef:
Nou zover iuk deze pony ken is die liever lui dan dat die actief is.. In de lessen en op Trektochten gaat iedereen hem voorbij,, je blijft hem aansporen en als dat niet helpt tikken geven

Je moet hem vooral aanpakken als hij gaat grazen met een bit in :9 En lui is ie zeker, maar op ponykamp gingen alle paarden en pony's in draf, langzame galop, en sommige zelfs in stap uit de wei, maar Bailey ging als enige in bijna rengalop :j /3 *\o/* *\o/*

NaomiJouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 13:03

Sweetgirl1 schreef:
Krabpaal? is het een kat?

denk dat ze zo'n borstel bedoelt om te schuren als ze jeuk hebben maar dat heet wel anders haah

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 13:03

Lieve meid op TREKTOCHT,, op de Holterweg haalde iedereen hem in,, in de les met de normale galop haalde iedereen hem in,, Hij is echt niet zo snel als dat je beweert

LoveBailey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-13 13:04

chelle_dora schreef:
En dat weet je zeker?
Ik vind het hartstikke leuk dat je je favoriete manegepony wilt kopen hoor, maar ik denk dat je een klein stukje realiteit verliest. Jij zegt dat de pony snel is, anderen zeggen dat hij ontzettend traag is en geen stap harder loopt. Bedenk ook dat de manege eigenaren heel veel geld voor hem zullen vragen, want het is een brave manegepony én ze weten hoe graag jij hem wil, dus daar vragen ze altijd meer geld voor omdat ze dan denken 'ach.. diegene wil hem toch wel.. Ook voor die 2.000 extra'.
Ik zou er goed met je ouders over praten en anders lease je hem eventueel voor een tijdje. Misschien is het toch wel te druk met school en dan kan je altijd nog stoppen met de lease, en als het wel gaat, kan je daarna altijd nog kopen :)

miss wel, bedankt

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 13:05

Soraya10 schreef:
Samblabla schreef:

3000,-??? Nou sorry maar dat is hij niet waard. Wat kan hij eenmaal? Is niet ras zuiver. Loopt geen wedstrijden niets.

Maar het is wel een brave manegepony en die zijn bij de maneges goud waard hoor, die doen ze niet voor 500 euro weg ;)

Nee maar tussen 500,- en 3000,- zit nog een hoop. Persoonlijk voor een manege pony van 15 jaar zou ik hooguit kale prijs tot 1000,- gaan.Tenzij we het over een stamboom redelijk jonge pony hebben met veel potentie, maar dat is in dit geval niet.
Laatst bijgewerkt door Soraya10 op 15-09-13 13:07, in het totaal 2 keer bewerkt

LoveBailey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-13 13:05

Sweetgirl1 schreef:
Lieve meid op TREKTOCHT,, op de Holterweg haalde iedereen hem in,, in de les met de normale galop haalde iedereen hem in,, Hij is echt niet zo snel als dat je beweert

Weet ik maar hij kan heeeeeeeeeeeeeeel hard als je hem een tikje geeft en flink aanspoort *\%/*

NaomiJouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 13:06

LoveBailey schreef:
NaomiJouke schreef:

Daar houd ik rekening mee, en een bitloos hoofdstel, ontwormingsmiddel, dekens, vliegenmasker, krabpaal, eczeemzalfjes, bostels ect. allemaal almeegerekend, en als ik wat te kort kom, helpen mijn opa/oma en mijn ouders me wel *\o/*

-heb je stalling al geregeld
zoja hoeveel betaal je en wat zit er bij in
-om de 6 a 8 weken naar de hoefdmid voor bekappen (en miss moet je pony wel op ijzers)
-elk seizoen ontwormen(mestonderzoek)
-1x pj tandartscontrole
-1x pj enten influeza / tetanus
-les nemen
-evt. wedstrijden
-dingen die stukgaan
-pony krijgt iets
-pony raakt kreupel
-evt nog voer kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 13:07

Soraya10 schreef:
Soraya10 schreef:

Maar het is wel een brave manegepony en die zijn bij de maneges goud waard hoor, die doen ze niet voor 500 euro weg ;)

Nee maar tussen 500,- en 3000 zit nog een hoop. Persoonlijk voor een manege pony van 15 jaar zou ik hooguit kale prijs hooguit tot 1200,- gaan.

Ja jij. Maar een manege gaat voor die prijs echt hun paard niet verkopen, en die vragen er dus met gemak 3.000 voor hoor. Zeker als het onwetende ouders zijn, dan gaan ze helemaal omhoog in prijs. Jij hebt de kennis van paarden om te weten dat ze dat niet waard zijn, en de manege eigenaren ook wel. Eigenaren en meiden die hun zinnen hebben gezet op een bepaalde pony verliezen dat en daar maakt de manege aangenaam gebruik van. Voor die 3.000 euro die ze voor die pony vangen, plukken ze er weer eentje van 800 ergens vandaan, laten hem even doorrijden door 'gevorderde' ruiters of stagaires en zo houden ze er 2200 euro aan over. Makkelijk verdiend hoor :) Ik raad het de TS dan ook niet aan want ik weet gewoon dat maneges die prijzen te hoog inzetten.