EINDELIJK! Bijna is het tijd voor rijden op mijn knapperd!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:21

Ik vind absoluut dat je daar gelijk in hebt Viktor. :j iedereen zal het goed bedoelen, maar dat wordt niet altijd even tactvol gebracht. Ik merk aan TS dat ze naar mensen die netjes reageren open staat, en ik snap heel goed dat als iemand haar voor haar idee aanvalt dat het moeilijk is om daar tips van aan te nemen.

TS, echt heel fijn dat het zo goed ging, dat duidt op een goede band met je paard. Verder geef ik je de tip mee dat mocht iets niet lukken of heel moeilijk gaan, kijk dan of je de hulp kan inroepen van iemand die daar wat op weet. :) Verder is zodra het een beetje lukt les nemen de gouden tip. :P Hou je ons op de hoogte?

nee123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 20:21

oh ja, ik zal de foto's nog wel een keer laten zien, hopelijk brengt dat jullie op een andere gedachte dat het er toch wel "goed" uit ziet (als jullie daar tenminste niet negatief over zijn)

nee123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 20:22

Urbiezira schreef:
Ik vind absoluut dat je daar gelijk in hebt Viktor. :j iedereen zal het goed bedoelen, maar dat wordt niet altijd even tactvol gebracht. Ik merk aan TS dat ze naar mensen die netjes reageren open staat, en ik snap heel goed dat als iemand haar voor haar idee aanvalt dat het moeilijk is om daar tips van aan te nemen.

TS, echt heel fijn dat het zo goed ging, dat duidt op een goede band met je paard. Verder geef ik je de tip mee dat mocht iets niet lukken of heel moeilijk gaan, kijk dan of je de hulp kan inroepen van iemand die daar wat op weet. :) Verder is zodra het een beetje lukt les nemen de gouden tip. :P Hou je ons op de hoogte?

ja natuurlijk :)

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:23

Wil je een reactie horen van iemand die net zo eigenwijs is als jij zelf? Ik heb op 13-jarige leeftijd mijn paardje gekregen, mevrouw wilde percé een jong paard. Uiteindelijk heb ik een 6-jarige draver gekregen waar heel veel sleutelwerk aan moest gebeuren. Begrijp me niet verkeerd, ik houd zielsveel van het beest, maar ik had toch écht betere begeleiding moeten zoeken destijds. Onder goede begeleiding zijn we een stuk verder gekomen, maar lang niet zo ver als het had moeten komen. Dat is gewoon echt zonde. Dat is heel banketstaaf om te zeggen, maar dat is de leeftijd waar je in zit. Je wilt jezelf bewijzen, en je wil bewijzen dat je het wel kunt. Maar meid, ook als je begeleiding erbij zoekt neemt jouw kunde niet af, sterker nog, ik heb meer respect voor iemand die wel de begeleiding zoekt dan iemand die eigenwijs doorgaat.

Lante

Re: EINDELIJK! Bijna is het tijd voor rijden op mijn knapperd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:28

Leuk dat ze zo braaf is en dat het goed gegaan is. Toch zou ik voor de volgende stappen, het oefenen met zadel en hoofdstel en al je weer erop gaat ervaren hulp erbij zoeken. Veel succes samen!

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:29

ik was een van de mensen bij een stal die de paarden die niet goed waren ingereden weer recht mocht rijden. tuurlijk het gaat niet altijd mis. Maar op het moment dat het mis gaat krijg je spijtige eigenaren.
en ik wil echt waar alleen voorkomen dat jij zo iemand wordt dus ik bedoel het absoluut niet kwaad. fouten zijn er om gemaakt te worden maar sommige wil je niet maken trust me

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:31

Ik wil nog even zeggen, dat je alleen kan leren paardrijden door te lessen. Daarom zijn Anky em Edward ook zo goed. Zonder lessen waren ze nooit zover gekomen! En dan wil je een paard zadelmak maken en doorrijden. Zonder enige ervaring in de zin van dat je gelest hebt. Ik denk aan het welzijn van jouw paard.

nee123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 20:34

RusselNuwell schreef:
Wil je een reactie horen van iemand die net zo eigenwijs is als jij zelf? Ik heb op 13-jarige leeftijd mijn paardje gekregen, mevrouw wilde percé een jong paard. Uiteindelijk heb ik een 6-jarige draver gekregen waar heel veel sleutelwerk aan moest gebeuren. Begrijp me niet verkeerd, ik houd zielsveel van het beest, maar ik had toch écht betere begeleiding moeten zoeken destijds. Onder goede begeleiding zijn we een stuk verder gekomen, maar lang niet zo ver als het had moeten komen. Dat is gewoon echt zonde. Dat is heel banketstaaf om te zeggen, maar dat is de leeftijd waar je in zit. Je wilt jezelf bewijzen, en je wil bewijzen dat je het wel kunt. Maar meid, ook als je begeleiding erbij zoekt neemt jo
uw kunde niet af, sterker nog, ik heb meer respect voor iemand die wel de begeleiding zoekt dan iemand de eigenwijs doorgaat.

vond dat paard het zelf ook leuk? Wou je alles snel doen? en ook, wat voor ras is dat paard?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:34

Lasca_1987 schreef:
Ik wil nog even zeggen, dat je alleen kan leren paardrijden door te lessen. Daarom zijn Anky em Edward ook zo goed. Zonder lessen waren ze nooit zover gekomen! En dan wil je een paard zadelmak maken en doorrijden. Zonder enige ervaring in de zin van dat je gelest hebt. Ik denk aan het welzijn van jouw paard.

Ik heb op mijn (zelfingereden) paard meer geleerd dan in 4 jaar tijd lessen op maneges en ponyclubs. Het is voor iedereen anders. En heus, 't is goed bedoeld. Maar als het al 1 of 2 keer gezegd is hoeft men niet zijn zin door te drammen.

nee123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 20:38

Lasca_1987 schreef:

oh ja? maar weet je wel wat ik wil gaan doen? Wedstrijden hoeven niet van mij, moeilijke dingen zijn voor de echte paardengek niet perse nodig. Je weet niks van mij, wat wil ik gaan doen? Ik wil gewoon voor de lol rijden, 1 a 2 keer per week, en niets moeilijks, stap, draf, galop en wat figuren, misschien wat balkjes of een laag sprongetje. dat is het. Daar ging het uiteindelijk niet eens ovwr, maar over het eerste keer stappen, daar ging het over . Nou goed?

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:39

Ik moet zeggen dat ik het trouwens ook zelf heb gedaan.
Ik heb mn paard vorig jaar ook zelf ingereden (mijn paard is al 10, maar werd niets mee gedaan)
Heb heel wat dipjes gehad, haar te koop gezet, gejankt en haar vervloekt..
Vandaag de dag is er niks aan de hand, maar dat komt wel omdat ik lessen heb gehad.
Goede begeleiding is een aanrader!

nee123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 20:40

Ik zie w hoehet gaat, leskan altijd nog. Oh ja, als ik een bijbaantje mag betaal ik het zelf wel. Maar dan wel op een goede manege met Elena, dus, kosten lessen eigenlijk minder op je eigen paard? Of moet je met je eifen paard perse priveles nemen?

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:43

Ja dat is zo, maar het kan je wel een heel stuk op weg helpen vind ik :)
Lessen op je eigen pony kosten meestal minder en je hoeft niet per se prive les te nemen hoor, je kan ook gewoon in een groepsles als jij dat fijner vindt.

nee123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 20:43

Lasca_1987 schreef:

maar jij weet niet hoe ik heb leren rijden. Ik rijd vaak, ik heb gesprongen en gegaloppeerd e alles wat daar onder hoort. Ik héb leren rijden, geloof me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:43

LisanneElena schreef:
Lasca_1987 schreef:

oh ja? maar weet je wel wat ik wil gaan doen? Wedstrijden hoeven niet van mij, moeilijke dingen zijn voor de echte paardengek niet perse nodig. Je weet niks van mij, wat wil ik gaan doen? Ik wil gewoon voor de lol rijden, 1 a 2 keer per week, en niets moeilijks, stap, draf, galop en wat figuren, misschien wat balkjes of een laag sprongetje. dat is het. Daar ging het uiteindelijk niet eens ovwr, maar over het eerste keer stappen, daar ging het over . Nou goed?

Even dimmen ja en niet zo een grote mond geven! :x

Evengoed kan jeje paard verpesten, en dat willen wij als bookers voorkomen. Omdat we het beste voor hebben met jou en jouw paard. Jammer dat je dat niet inziet.. 8-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:44

LisanneElena schreef:
Ik zie w hoehet gaat, leskan altijd nog. Oh ja, als ik een bijbaantje mag betaal ik het zelf wel. Maar dan wel op een goede manege met Elena, dus, kosten lessen eigenlijk minder op je eigen paard? Of moet je met je eifen paard perse priveles nemen?

Nee hoor, maar ik zou het wel bij een particulier doen. Groepslessen zijn meer hobbelen. Duurt het heel lang voordat je leert. Met eigen paard is wel goedkoper!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:44

MarZarascha schreef:
Lasca_1987 schreef:

Ik heb op mijn (zelfingereden) paard meer geleerd dan in 4 jaar tijd lessen op maneges en ponyclubs. Het is voor iedereen anders. En heus, 't is goed bedoeld. Maar als het al 1 of 2 keer gezegd is hoeft men niet zijn zin door te drammen.

Een paar paginas terug heb ik ook gepost en daar was t een aanvulling op, lees maar even terug ;)

nee123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 20:45

_sharonnn schreef:
Ja dat is zo, maar het kan je wel een heel stuk op weg helpen vind ik :)
Lessen op je eigen pony kosten meestal minder en je hoeft niet per se prive les te nemen hoor, je kan ook gewoon in een groepsles als jij dat fijner vindt.

Fijn om te horen! Ik ga het vragen, ik vraag wdl bij een pensionstal of ik daar wat kan doen om wat te verdienen, daar heb ik een verzorgpony met mijn vriendin

nee123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 20:48

Ik geef geen grote mond, maar mijn mening. Als dat niet goed is, moet je je niet in zo'n topic mengen, toch? En zo bedoel ik het niet, ik word pissig om dat gezeur en ja, dan praat ik wel iets anders...

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:50

misschien moet je niet zon topic openen als je toch niet wilt luisteren naar goedbedoelde adviezen. plus je hebt een pb.

nee123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 20:51

Dat bokkers het beste voor mijn paard willen, geloof ik niet. En al zou ze verpest worden, war jullie dus denken, zou zij daar geen last van hebben. Tenzij jullie denken dat ik haar sla ofzo als ze iets niet snapt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:51

LisanneElena schreef:
Ik geef geen grote mond, maar mijn mening. Als dat niet goed is, moet je je niet in zo'n topic mengen, toch? En zo bedoel ik het niet, ik word pissig om dat gezeur en ja, dan praat ik wel iets anders...

Nou het gene wat ik hier post bedoel ik toch ook echt goed. Als j dat ziet als zeuren prima, maar nogmaals zet dan geen grote mond op! Dat accepteer ik niet!

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:52

Super dat het de eerste keer meteen gewoon goed ging. (En ik word ook heel bokkig van commentaar)

nee123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-13 20:54

Ik zeg iedereen niet perse jij. Ik zeg yoch: ik bedoel het niet zo. Maar ik accepteer het ook niet als mijn hele avond verpest word alleen maar omdat ik trots ben op mijn paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 20:54

MarZarascha schreef:
Lasca_1987 schreef:

Een paar paginas terug heb ik ook gepost en daar was t een aanvulling op, lees maar even terug ;)[/quote]

Ik snap de link niet maar goed. Hopelijk snap jij wel dat Lisanne een beetje gek wordt van dat gedram dus 'niet zo'n grote mond geven..' , sorry maar dat zeg je maar tegen je kinderen. Dit meisje bedoelde het gewoon goed en neemt vast alle tips van harte maar jij bent de 3267234e die hetzelfde zegt en daar zou ik ook gek van worden. Bovendien heeft niemand van ons dit meisje ooit zien rijden, dus oordelen of ze wel of niet kan rijden kunnen we niet. Wie weet rijd ze beter dan Anky, bij wijze van spreken. En als ik de foto's uit je profiel vergelijk met die van een ander heb ik nou ook niet het idee dat jij zoveel geleerd hebt in je lessen.. ( No offense ) Leren hoeft niet persee uit lessen te komen. Lessen zijn er om je op weg te helpen, niet persee om je beter te laten rijden.