jullie ergste ervaring met penny's

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BOKTMANDYY

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 18:37

sannedeedee1 schreef:
Ja ik vind dat als je iemands paard mag rijden en/of verzorgen, dat je daar al blij genoeg mee moet zijn.op een manege pony ga je toch ook niet zomaar de weg op als je gezegt word at het niet mag? Of sla je een pony niet helemaal verrot, en ga je niet rijden als je gezegt word apdat je er niet op kan rijden...
Echt sommige mensen! Daar doe ik dit van : :r

Ja inderdaad ik heb haar een flink pak slaag teruggegeven je gaat ***** mijn pony toch niet slaan, zeker als hij helemaal niets fout doet toch ?
het slaan van haarr vond ik ook erger dan dat zijn zomaar stiekem achter mijn rug is gaan rijden met mijn pony, dat is ook heel erg, want het zijn geen afspraken, maar ho! handen thuis hoor, sla je mijn paard of pony en ik zie het dan kun je klappen terug verwachten toch !?

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-13 18:47

BOKTMANDYY schreef:
Toen ik mijn haf nog had, had ik een verzorgstertje.
ze poetste hem, ging lekker met hem tutten, wandelen over het erf, laten grazen, je kent het wel.
maar het kwam vaak voor, dan was er een borstel kwijt, toen mijn peesbeschermers, toen dit, en dat ????
vond het wel altijd terug op plaatsen waar het niet hoorde, wat bleek nou .. ?

meiske nam haf opgezadeld mee naar de dijk en ging daar rijden, terwijl ik nog zo zei ; ''er word niet gereden nu zeker niet!!!''

En later kwam ik er achter dat ze mijn pony soms zelfs ''tikken'' gaf (=zacht uitgedrukt) zoals mensen op stal zien.
ik kon het niet geloven en ben dus een keer op afstand gaan kijken hoe zij mijn pony behandelde...
Poownlief duwt zijn neus in haar zak, want misschien zit daar wel wat lekkers, klets!! tik..
Poownlief geeft een beentje als je een bepaalde beweging maakte met je arm (aangeleerd) klets!! weer een tik.
Toen ben ik er na toe gelopen, en tja ...

herkenbaar, ik vind het echt vreselijk. Ik had dat ook met de verzorgster van mijn vorige paard. Het bit was altijd vies als ik kwam terwijl ik het zelf altijd schoon maakte. Mijn verzorgster was als ze kwam (ze kwam elke dag) 3 dagen in de week allen met mijn friese ruin (ik sterke groffe ruin die best weleens wat gevaarlijk uit de hoek kon komen met rijden) de afspraak was die dagen word er niet gereden alleen gepoetst en gelongeerd alleen als de eigenaar van het andere paard dat daar stond er was. Kwam ik dus een keer op de dag dat mijn verzorgster alleen was onverwachts even kijken. Was mijn paard gewoon weg! kreeg ik nog geen 5 min later een telefoontje van haar vriendin dat ze er af was gevallen in het bos en dat mijn paard op de kletter was gegaan. Ik heb gezegt dat mijn verzorgster niet meer op stal hoefde te komen en dat er iets aan mijn paard mankeerde dat ze de rekening toe gestuurd kreeg, gelukig kwam paard lief na 10 minuten het erf op gerend. niks aan het handje op kapotte teugels na. mijn verzorgster heeft de rekening gekregen en ze heeft na een duwtje van haar ouders, haar excuses aan geboden hier was ik echt heel blij mee, maar dat was wel het minste wat ze kon doen

Eline_S_S

Re: jullie ergste ervaring met penny's

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 18:58

Ik heb het ooit bij mijn oude verzorgpony gehad. Hun weiland lag aan en fietspad. Er kwamen veel kinderen de paardjes voeren. Geen probleem. Totdat er kinderen in het weiland liepen. Ik heb ze aangesproken. Ze zeiden dat er 2 oudere meiden waren die zeiden dat het hun pony's waren, en ze er wel bij in mochten. Ik was er van overtuigd dat het een smoes was. Ik had het bij de eigenaar gemeld en die zei dat hij er laatst ook al iemand uit had gestuurd met het zelfde verhaal. Een tijdje later liep er een vrouw met haar (dove) dochter door het weiland. Volgens de moeder stond er een advertentie op mp over verzorgpony's. De pony's mochten alleen niet het weiland uit. Ik dacht dat het de eigenaar was die hun had gevraagd. Toen ik er over begon wist hij van niks. Nog weer later was er een meisje van een jaar of 15. Ook van mp. Er was dus een advertentie op mp over mijn verzorgpony. Dat meisje even bij mij gehouden. De eigenaar gebeld. Die is direct aangekomen. Het meisje had namelijk een nummer van de adverteerders. Volgens haar waren het 2 meisjes van een jaar of 17 (!) die beweerden dat het hun paarden waren. De eigenaar heeft ze gebeld en is flink uit zijn dak gegaan. Daarna zijn ze nooit meer gezien. De mensen die via mp zijn gekomen, is het verhaal uitgelegd en zijn weg gegaan. Het meisje van 15 verzorgd daar nu inmiddels wel een pony.

Nouja 17 is niet echt een penny. Maar alsnog vind ik het plaatsen wel waard vooral omdat dit gewoon niet door de beugel kan!

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 19:24

esmee_2001 schreef:
Ik snap echt niet dat kinderen dit kunnen doen ik ben echt nog nooit zomaar een wei binnen gegaan en staarten afknippen , ponys stelen wel heb ik door het hek een pony staan poetsen en heb daarna een briefje achtergelaten om te vragen of ik de ponys mocht verzorgen en toen het mocht toen had ik ook toestemming om in de wei te gaan
Dit is toch niet erg of wel
Maar je moet wel erg veel lef hebben om een bak in te lopen en een pony te pakken en zeggen dat je veel beter bent

+1

Ik heb vroeger alleen aan andermans pony's geaaid of een plukje gras gegeven. Meer durfde ik niet, en mocht natuurlijk niet van mama en papa. Heb nooit een pony door het hek gepoetst.

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 20:23

Mijn ergste bij andere paarden:
Ik kwam net op een nieuwe stal aan. Hadden de kinderen al de paarden buitengezet(in 1 bak) en gingen ze ze opjagen. Een stuk of vijf kinderen in de bak en ook nog kinderen over de bak rand die met zwepen aan het zwaaien waren. Verschikkelijk.

Verder dat ze dit ook bij MIJN pony hebben gedaan en daarbij ook toestemming kregen van staleigenaar stonden ze daar met zn tienen. Verschrikkelijk!!!!!

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 20:28

Lynn_FDA schreef:
Ik kwam net op een nieuwe stal aan. Hadden de kinderen al de paarden buitengezet(in 1 bak) en gingen ze ze opjagen. Een stuk of vijf kinderen in de bak en ook nog kinderen over de bak rand die met zwepen aan het zwaaien waren. Verschikkelijk.

Verder dat ze dit ook bij MIJN pony hebben gedaan en daarbij ook toestemming kregen van staleigenaar stonden ze daar met zn tienen. Verschrikkelijk!!!!!

En niet jouw toestemming? :o ik zou meteen verhuizen van stal, als de eigenaar van paard geen toestemming word gevraagt :l Zometeen heeft paard trauma voor kinderen, of trapt een kind en moet jij weer kosten betalen, leuk hoor...

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 20:36

puppy1128 schreef:
Lynn_FDA schreef:

En niet jouw toestemming? :o ik zou meteen verhuizen van stal, als de eigenaar van paard geen toestemming word gevraagt :l Zometeen heeft paard trauma voor kinderen, of trapt een kind en moet jij weer kosten betalen, leuk hoor...

Tja, ik deel hem met iemand en zij betaald het meest... Heb een hard woordje gesproken met beide en ze krijgen nog één kans

WhiteLogness

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 20:42

Wat is een penny nou eigenlijk?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 20:51

Ik werd een beetje moe van een Penny die aan het opscheppen was dat haar pony wissels om de pas kon. :O
En dat was echt zo ontzettend gelogen.

Het ergste was:

Ik was het zelf...

:')

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 20:54

Een 12 jarig meisje die liep te vertellen dat ze mijn hengst wou wel rijden als ik op vakantie was :+

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 20:55

Iris82 schreef:
Ik werd een beetje moe van een Penny die aan het opscheppen was dat haar pony wissels om de pas kon. :O
En dat was echt zo ontzettend gelogen.

Het ergste was:

Ik was het zelf...

:')

HAHAHAHAHAHA _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 20:58

Bij de beide buren van stal hebben shetlanders die verzorgd worden door meiden van een jaar of 12-14. Ik vind echt geweldig juist, ze zijn lief voor de pony's en het rijden is super grappig om naar te kijken *hobbelhobbelhobbel*

Enphalu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 20:58

.
Laatst bijgewerkt door Enphalu op 06-07-24 18:19, in het totaal 1 keer bewerkt

WhiteLogness

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 21:00

Valerieex schreef:

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 21:05

kinderen rond de 12 die (meestal. Niet allemaal) dingen doen die niet door de beugel kunnen.

Caelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 21:07

Valerieex schreef:
Valerieex schreef:

Iemand die denkt dat ie het altijd beter weet op het gebied van paarden. Bijvoorbeeld dat ze zeggen dat jij niet goed kan rijden terwijl je z rijdt en hun beter zouden rijden terwijl ze een manege proefje rijden. zoiets.. :)

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 21:07

Valerieex schreef:
Valerieex schreef:

Lees even terug

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 21:08

Kenmerken van de Penny

* De Penny maakt veelvuldig gebruik van het woord 'zielig', 'sielugh', 'zielug' of een variant hiervan. Ook MSN-taal is populair in het Penny-circuit.

* De Penny houdt van verwaarloosde en/of mishandelde paarden en wil ze graag redden.

* De Penny grijpt naar onorthodoxe geneesmiddelen in geval van verkoudheid of andersoortige medische problemen. Voorbeelden zijn: Groentesoep, Bossche bollen en bakstenen.

* De Penny vindt dat er dag en nacht met een paard getut moet worden, ook als het paard daar regelmatig bezwaar tegen aantekent. Dit geldt speciaal voor veulens, jaarlingen en twenters.

* De Penny biedt zich altijd aan als luisterend PB-oor in geval van dode paarden, pony's met koliek en afgefikte huizen. Meestal kent ze de betreffende bokker niet.

* Penny's zijn veelal groene bokkers, echter zeker niet altijd, laat dus in geen geval uw aandacht verslappen als het om een doorgewinterde bokker gaat!

* De Penny reageert doorgaans erg fel als hij/zij wordt aangesproken op haar Penny-schap. Laat u hierdoor niet van de wijs brengen maar houd voet bij stuk, u als gediplomeerd Patrouillant weet immers waar u het over heeft.

* Sommige Penny's maken overal waar ze komen vlechten in manen en staart, al dan niet met roze strikjes. Als u een paard signaleert met gevlochten manen, wees dan op uw hoede. De Penny kan nooit ver zijn.

* Er zijn Penny's die veelvuldig gebruik (willen gaan) maken van allerlei hulpteugels en -bitten, alsmede excessief grote sporen en zwepen van onvoorstelbare lengte. Mocht u zo'n Penny tegenkomen wijs deze dan terecht.

* Boktnamen van Penny's bevatten veelal de woorden 'girly', 'lady', 'love' alsmede woorden die eindigen op -tjuh(hhh). Echter niet alle Boktnamen die er zo uitzien zijn ook daadwerkelijk Penny, verricht dus grondig onderzoek alvorens over te gaan tot het uitdelen van een *STEMP*.

* Penny's schrijven nooit 'lief' maar meestal 'liev'. Deze Penny's zijn vaak te vinden in de Kraamstal. Dit is een belangrijk kenmerk.

* Penny's, en dan met name Penny-meisjes, beschikken vaak over een enorme voorraad verzorgpaarden, -pony's, -veulens en -shetlanders. Als er gevraagd wordt om een foto van deze dieren en er verschijnt een plaatje van een onwaarschijnlijk mooie zwarte Arabische hengst steigerend met op de achtergrond een ondergaande zon, stel dan een onderzoek in naar de herkomst van de foto. De kans is groot dat u deze ergens op internet terugvindt.

* De Penny maakt in berichten overmatig gebruik van smileys om het gebrek aan leestekens en hoofdletters te compenseren.

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-13 21:23

Iris82 schreef:
Kenmerken van de Penny

* De Penny maakt veelvuldig gebruik van het woord 'zielig', 'sielugh', 'zielug' of een variant hiervan. Ook MSN-taal is populair in het Penny-circuit.

* De Penny houdt van verwaarloosde en/of mishandelde paarden en wil ze graag redden.

* De Penny grijpt naar onorthodoxe geneesmiddelen in geval van verkoudheid of andersoortige medische problemen. Voorbeelden zijn: Groentesoep, Bossche bollen en bakstenen.

* De Penny vindt dat er dag en nacht met een paard getut moet worden, ook als het paard daar regelmatig bezwaar tegen aantekent. Dit geldt speciaal voor veulens, jaarlingen en twenters.

* De Penny biedt zich altijd aan als luisterend PB-oor in geval van dode paarden, pony's met koliek en afgefikte huizen. Meestal kent ze de betreffende bokker niet.

* Penny's zijn veelal groene bokkers, echter zeker niet altijd, laat dus in geen geval uw aandacht verslappen als het om een doorgewinterde bokker gaat!

* De Penny reageert doorgaans erg fel als hij/zij wordt aangesproken op haar Penny-schap. Laat u hierdoor niet van de wijs brengen maar houd voet bij stuk, u als gediplomeerd Patrouillant weet immers waar u het over heeft.

* Sommige Penny's maken overal waar ze komen vlechten in manen en staart, al dan niet met roze strikjes. Als u een paard signaleert met gevlochten manen, wees dan op uw hoede. De Penny kan nooit ver zijn.

* Er zijn Penny's die veelvuldig gebruik (willen gaan) maken van allerlei hulpteugels en -bitten, alsmede excessief grote sporen en zwepen van onvoorstelbare lengte. Mocht u zo'n Penny tegenkomen wijs deze dan terecht.

* Boktnamen van Penny's bevatten veelal de woorden 'girly', 'lady', 'love' alsmede woorden die eindigen op -tjuh(hhh). Echter niet alle Boktnamen die er zo uitzien zijn ook daadwerkelijk Penny, verricht dus grondig onderzoek alvorens over te gaan tot het uitdelen van een *STEMP*.

* Penny's schrijven nooit 'lief' maar meestal 'liev'. Deze Penny's zijn vaak te vinden in de Kraamstal. Dit is een belangrijk kenmerk.

* Penny's, en dan met name Penny-meisjes, beschikken vaak over een enorme voorraad verzorgpaarden, -pony's, -veulens en -shetlanders. Als er gevraagd wordt om een foto van deze dieren en er verschijnt een plaatje van een onwaarschijnlijk mooie zwarte Arabische hengst steigerend met op de achtergrond een ondergaande zon, stel dan een onderzoek in naar de herkomst van de foto. De kans is groot dat u deze ergens op internet terugvindt.

* De Penny maakt in berichten overmatig gebruik van smileys om het gebrek aan leestekens en hoofdletters te compenseren.

geniaal dit

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 21:31

Iris82 schreef:
Kenmerken van de Penny

Deze moet en zal ik even bewaren _/-\o_

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 21:44

Iets voor op de Bokt Wiki? :D

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 21:45

Jaahh! Goed plan!

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 21:45

Ergste ervaring met penny's: Een grote oproep op de site van de manege met daarin de vraag welke sukkel de manen en staarten van de manegepony's allemaal af heeft zitten knippen :')

femmieb

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 21:46

hahah hij is echt heel goed!
en ook nog eens allemaal waar
ik zat echt bij alles, heb ik dat ook...
maar gelukkig volgens mij ben ik niet *meer* een penny <<)
Laatst bijgewerkt door femmieb op 30-06-13 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt

canela

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 21:46

*heeft het pennyhandleiding opgeslagen in word*