mooie vlechten! ik doe het meestal in of losse vlechten en de voorste 2/3 vlechten in een hengstenvlecht,, of helemaal hengstenvlecht, maar ze heeft zulke lange en dikke manen dat het er niet vaak strak inlukt
Vandaag was er wedstrijd bi ons op de manege en toen kwamen er vooral bij de friezen weer mooie vlechten langs. Eentje had een hengstenvlecht de eerste 30 cm achter de oren en daar achter gewoon los was ook erg mooi.
Vandaag een watervalvlecht gemaakt maar meneer zag het niet echt zitten dat hij als jongetje met een vlecht moest rondlopen. Daarom heeft hij net zolang zitten schudden tot hij was uitgezakt nog voordat ik had opgezadeld
Vind die vlecht in de staart bij de pony van gerdjehoran zo mooi gezien die "op" de staart ligt! Ik kan alleen maar een staart vlechten maar dan met de slagen naar binnen.
Hoe krijgen jullie die hengstenvlecht toch zo strak?
michelle___
Geplaatst: 30-06-13 22:53
Lunaeekie schreef:
Hoe krijgen jullie die hengstenvlecht toch zo strak?
Spieren kweken in je vingers.
nenahdm
Geplaatst: 30-06-13 22:57
Ik wou ook ooit eens een poging doen tot een hengstenvlecht bij Diallo, maar zijn manen voor/achter zijn oren groeien bijna(of helemaal niet) dus dat is ook al geen goed begin dan.. zijn kuifje immers nog nooit bijgeknipt
michelle___
Geplaatst: 30-06-13 22:59
Ik krijg zelfs in dit een hengstenvlecht; Maar dan wel bovenop de hals.
Femek2902
Geplaatst: 30-06-13 23:01
Ik zie hier een aantal hengstenvlechten voorbij komen, maar als ik dat doe bij mijn verzorgpaardje dan wordt hij direct aan de onderkant, dus bij de schoft heel bobbelig. Heeft iemand hier een oplossing voor?
Ik ben bang dat lange fjordenmanen niet geschikt zijn voor een hengstenvlecht? mij lukte het vandaag namelijk niet. Er zat veel te veel haar in de weg xD
Babeau
Geplaatst: 01-07-13 00:35
Lunaeekie schreef:
Ik ben bang dat lange fjordenmanen niet geschikt zijn voor een hengstenvlecht? mij lukte het vandaag namelijk niet. Er zat veel te veel haar in de weg xD