langs de bakrand...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 09:33

RobinSputnik schreef:
Was dan wel niet in de bak, maar gisteren langs de weg: komt een groep wielrenners aangefietst van achter (en ik heb al een godsgruwelijke hekel aan wielrenners :p) roepen ze ipv dat er een paard loopt "1 pk", passeren ze roepen ze tegen elkaar "Oh nee een halve." -.-

Wielrenners _-:( _-:( }:) :Y)

Hahahaha! Hier nog 1 met een bloedhekel aan wielrenners! Ik neem af en toe mijn shetlander aan het touw mee als ik op mijn grote zit en het verschil in gedrag van passanten (wielrenners en auto's trouwens) is echt levensgroot of ik pukkie aan de weg kant heb of grote...
Nou ben ik ook een draak hoor, want komt het te snel naar mijn zin aan, zet ik gerust mijn grote midden op de weg, die zet dan even die kop erop en stampvoet een paar keer (alsof ze het weet joh :j ) moet je eens zien hoe rustig en netjes ze passeren , of zowat de sloot inrijden O:) :~
ben ik alleen met pukkie met de sulky, knal ik mijn menzweep lekker naar buiten, hihi de godvers die je dan hoort met wielrenners, zijn niet te versmaden... <<)

Moet er eerlijheidshalve wel bij vermelden dat ik net zo vaak hele lieve en leuke reacties krijg als ze die 2 samen zien of auto's die juist helemaal aan de kant gaan voor je en je al enthousiast zwaaiend naar je laten passeren (terugzwaaien gaat wat moeilijk dan met je handen vol, maar leuk is het wel!)

webster543

Re: langs de bakrand...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 09:42

Niet echt langs de bakrand, maar langs de wei. Heb er een jonge merrie van 3 jaar staan en een oude pony van 22 jaar (grijs, dik, beetje doorgezakte rug) Ik ben de wei aan het onderhouden, komt er een jongetje van ongeveer 7jaar met zijn vader voorbij : "kijk papa, een veulentje..." :D

Morris123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 09:43

Niet langs de bak maar langs de wei. Mijn paard heeft een zwart vliegenmasker om. Stalgenootje neemt haar vriend voor de eerste keer mee naar stal. Roept hij : Wat doet die Stevie Wonder daar? Ik lag echt in een deuk. 8-)

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 09:46

Morris123 schreef:
Niet langs de bak maar langs de wei. Mijn paard heeft een zwart vliegenmasker om. Stalgenootje neemt haar vriend voor de eerste keer mee naar stal. Roept hij : Wat doet die Stevie Wonder daar? Ik lag echt in een deuk. 8-)

Dat valt nog goed mee...

Ik werk bij de politie, kregen enkele jaren terug een oproep dat er een paard geblinddoekt in de wei stond :D Komen er aan, vrouw over haar toeren dat het dierenmishandeling is, die kan niks meer zien. Was een donkerblauwe vliegenmasker _O-

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 09:49

De eigenaar van mijn verzorgpaard die toevallig langs de bak loopt als je op zijn paard rijd!
Zegt hij: "Waaauw wat een mooi paard! En die gangen pfoe! Wat loopt ze mooi! <3
Die zou ik wel willen hebben! "

En jij ligt helemaal in ene deuk, midden in dei oefening! _O-

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 09:52

Tijden clubles (op manege) was er ponykamp, gingen die meisjes paardje spelen, gingen ze de 'paarden verdelen'. Toen hadden ze ruzie wie er 'op' mijn paard mocht :D
& dat mensen vaak denken dat het een hengst is, terwijl het toch echt gewoon een merrie is..

Verder niet echt rare opmerkingen, eigenlijk altijd positieve dingen, behalve als ik met mn groene jasje op wedstrijd ga, dan vinden sommigen wel dat dat toch echt niet kan. :D

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 09:54

amado7 schreef:
ga je je hond uitlaten?
( Hoor ik overigens aardig vaak, voor de grap. )

Shetlandertje van 80 cm smal gebouwd :')

Dat hoor ik ook bijna altijd als ik het fietspad op ga.. mensen denken echt dat ze super grappig zijn en dat ze een hele originele opmerking hebben.. niet dus.. :+
Pas zat er achter mij een groepje wielrenners te smoezen: Hé is dat een pony of een hond? Volgens mij een hond..? Nee een pony, of wel een hond? Ik weet het niet.. :+
En ook een keer kwam een vrouw me tegemoet met haar hond, ze dacht in de verte echt een hond te zien en ze dacht echt : Wow die is groot! :')

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 09:56

En ook een keer ging ik met fjord van mijn opa in de manegeles, en we vielen in draf dus al die meisjes stonden met grote ogen te kijken en draaiden met grote boog om mij heen, kom ik de volgende les weer , zeggen ze: Je rijdt toch niet weer op dat wilde paard? :+

JustMyZtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 10:14

ohjajoh6 schreef:
RobinSputnik schreef:
Was dan wel niet in de bak, maar gisteren langs de weg: komt een groep wielrenners aangefietst van achter (en ik heb al een godsgruwelijke hekel aan wielrenners :p) roepen ze ipv dat er een paard loopt "1 pk", passeren ze roepen ze tegen elkaar "Oh nee een halve." -.-

Wielrenners _-:( _-:( }:) :Y)

Hahahaha! Hier nog 1 met een bloedhekel aan wielrenners! Ik neem af en toe mijn shetlander aan het touw mee als ik op mijn grote zit en het verschil in gedrag van passanten (wielrenners en auto's trouwens) is echt levensgroot of ik pukkie aan de weg kant heb of grote...
Nou ben ik ook een draak hoor, want komt het te snel naar mijn zin aan, zet ik gerust mijn grote midden op de weg, die zet dan even die kop erop en stampvoet een paar keer (alsof ze het weet joh :j ) moet je eens zien hoe rustig en netjes ze passeren , of zowat de sloot inrijden O:) :~
ben ik alleen met pukkie met de sulky, knal ik mijn menzweep lekker naar buiten, hihi de godvers die je dan hoort met wielrenners, zijn niet te versmaden... <<)

Moet er eerlijheidshalve wel bij vermelden dat ik net zo vaak hele lieve en leuke reacties krijg als ze die 2 samen zien of auto's die juist helemaal aan de kant gaan voor je en je al enthousiast zwaaiend naar je laten passeren (terugzwaaien gaat wat moeilijk dan met je handen vol, maar leuk is het wel!)

ik snap niet waarom er zo tegen wielrenners gedaan word. ze hebben gewoon flauwe humor, want meestal zijn het mannen van in de 50. en de meeste mensen zeggen niet een hoi als je iets tegen ze zegt, dal lopen ze stug door

Morris123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 10:38

Ik denk dat wielrenners dat een beetje zelf schuld zijn. Moeten ze maar niet met z`n vijven naast elkaar blijven rijden terwijl je met de auto graag langs wil.

JustMyZtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 10:39

ik herninner me altijd dat ze nestjes achterelkaar gaan

Morris123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 10:44

Komt waarschijnlijk omdat ik in het Limburgse heuvelland woon en dus erg veel (over)last heb van grote kudde`s wielrenners. :(

MuttleyMarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 10:49

Ik reed een keer wedstrijd op een manegepony en dat ging heel goed. Normaal loopt dat paard een beetje te sukkelen , maar toen liep hij echt heel goed. Hoor ik een meisje; Dat is vast een eigen paard, die lijkt helemaal niet op dat lompe paard (dat vond ik niet heel leuk |o ) , dus ik kromde bak uit en zeg : dit is gewoon die manege pony hoor :+ dat meisje liep een beetje rood aan en zei daarna eigenlijk niks meer over die manegepony.. :o

manon_goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 11:03

jujujujulie schreef:
amado7 schreef:
ga je je hond uitlaten?

bij mij is het: ga je gaan wandelen met je koe? }:0

:) dieis wel goed XD

manon_goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 11:03

MuttleyMarty schreef:
Ik reed een keer wedstrijd op een manegepony en dat ging heel goed. Normaal loopt dat paard een beetje te sukkelen , maar toen liep hij echt heel goed. Hoor ik een meisje; Dat is vast een eigen paard, die lijkt helemaal niet op dat lompe paard (dat vond ik niet heel leuk |o ) , dus ik kromde bak uit en zeg : dit is gewoon die manege pony hoor :+ dat meisje liep een beetje rood aan en zei daarna eigenlijk niks meer over die manegepony.. :o

kromde???

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 11:16

Op ponykamp vroeger een meisje wat vroeg aan de instructeur of hij haar paard even wilde komen lanceren want hij was vervelend. :+

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-13 11:46

manon_goldy schreef:
MuttleyMarty schreef:

kromde???

kom de.... ik denk het in ieder geval wel zo.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 11:53

ThinkAgain schreef:
Op ponykamp vroeger een meisje wat vroeg aan de instructeur of hij haar paard even wilde komen lanceren want hij was vervelend. :+

"Ziet de katapult van Wipe Out voor zich'' _/-\o_

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-13 11:56

haha eclair98 :') die is GENIAAL!!

komiekbinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 12:07

Niet langs de bakrand maar zoooo lief. Mijn ouders trekken 2 maanden met de caravan door frankrijk. Belt mijn moeder gisteravond op; vanmiddag reed ik met je vader langs weilanden en daar stond een heel leuk paard met een heel klein veulentje, denk net geboren. Wij stoppen om een foto te maken. Wat zagen wij toen? Het veulentje zijn benen waren helemaal niet goed, onder bij zijn enkels helemaal doorgebogen, zo zielig en verderop waren ze bezig met andere paarden en ze keken niet om naar het veulentje!! Zit nu met je vader in de caravan en we vragen ons af of we een dierenarts moeten bellen? HAHAHA, maar even uitgelegd hoe dat zit, mijn ouders weer gerustgesteld, dus die konden gaan slapen. Maar zo lief dat ze helemaal bellen uit frankrijk om te overleggen.

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-13 13:53

Haha, geef ze nog maar eens een lesje over dat soort dingen. of print daar wat info over uit... wil ook wel eens werken.

Kelszz_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 13:58

"Kijk eens wat een mooi paard die zwarte! En wat is tie braaf! Daar wil ik ook een keer op!"
En op dat moment bedacht ponylief de benen te nemen, en te laten zien dat bokken en steigeren ook in haar woordenboek staat, haha. Kindertjes wisten niet waar ze heen moesten kijken van verbazing :P

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 14:02

amado7 schreef:
ga je je hond uitlaten?

Dat heb ik ook nog wel eens, laatst zei iemand: Van verraf leek het net een grote hond :')

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 14:07

Loop je met een shet en een paard. Zegt die moeder. Kijk wat een leuk veulentje ( bedoelt ze de shet ) Hahaha

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 14:20

Niet echt aan de bakrand maar in het bos: Ik reed met een 24jarige haflinger (te zien dat hij iets ouder wordt maar nog super op gewicht a 1.39m) en zijn eigenaar reed op haar andere paard een lipizzaner van 4 jaar (afkomstig van de spaanse rijschool, goed opgewicht, mooie spiertjes, maar nog wat grijs. Hij begint echt een knapperd te worden :D a 1.65m)
Komen we langs een groepje kinderen zegt er eentje 'Ik zit ook in een paardenrijklas! Wat is die kleine mooi, die grote is wel lelijk hoor!'
De lipizzaner is haar trots, haar alles haha!