inrijd tips

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lotje5lief

Re: inrijd tips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-13 10:39

wij hebben al 100 x gezecht dat we al begeleiding hebben hoor
wat bedoel je met altijd

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 10:40

Nou dat er altijd begeleiding is wanneer jullie met de pony bezig gaan. En dus niet dat jullie met zijn 2e de pony dingen gaan aanleren.

lotje5lief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-13 10:41

nee dat doen we niet

risje5lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 10:43

capopjekop, ja zij is altijd aanwezig als wij bij princes zijn!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 10:46

Oke dat is heel verstandig!

verastar1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 10:51

Als hn goede begleiding hebben en dam ook echt iemand met verstand di ze kan helpen zou het wel kunnen

lotje5lief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-13 10:58

ja

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 11:13

Ja maar waarom wil je een paard gaan inrijden terwijl het beest zelfs nog bang is voor een touwtje?

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 17:26

Ik snap het ook niet. Je zorgt toch eerst dat de basis erin zit. En met de basis bedoel ik dus dingen als meelopen aan een halster, netjes aan de longeerlijn lopen etc. Als dat al niet gaat ben je nergens met inrijden.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 17:32

Ik betwijfel of de begeleiding er echt altijd bij is of kan zijn als de ts en haar haar vriendin bij de pony zijn.

Maaike162

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 17:37

Heel goed dat je begeleiding krijgt! Verlang niet te veel in een keer van je paard, wees blij met elke kleine stap. Zorg ook voor veel afwisseling om het plezier erin te houden voor het paard. Wandelen, longeren enz.

Veel succes!

verastar1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 19:06

Kirsha schreef:
Ik snap het ook niet. Je zorgt toch eerst dat de basis erin zit. En met de basis bedoel ik dus dingen als meelopen aan een halster, netjes aan de longeerlijn lopen etc. Als dat al niet gaat ben je nergens met inrijden.

Hier ben ik het mee eens!

lotje5lief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-13 18:49

ja we waren ook van plan om eerst met de basis te beginnen we gaan eerst oefenen enzo todat ze wel mee loopt aan het touw maar ik vraag ALVAST tips

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 18:56

De enige tips waar je je aan zou moeten houden zijn die van IJslandfan. Wat wij hier roepen kan compleet haaks staan op haar manier van aanpak, en gaat je alleen maar verwarren.

lotje5lief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-13 22:35

we hebben eerder een haflinger ingereden hoor maar goed we hebben vandaag voor het eerst gehangen het ging heel goed 4 x gedaan de laatse x gaf ze een heeeel klein bokje maar verder nix ze gaat echt vooruit :) *D

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 22:38

lotje5lief schreef:
ik ga samen met mijn vriendin een 3 jarige merrie inrijden wie heeft er tips /3

Als je geen goede hulp hebt, niet aan beginnen.

lotje5lief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-13 22:50

lees wat er boven staat!!!! heb gehangen en het ging heel goed do you see

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 22:56

Dat is niet inrijden. Inrijden houd veel meer in dan alleen hangen. Inrijden houd in dat je een paard/pony zo opleid dat iedereen ermee weg kan rijden. En dat hij of zij het werk wat ze moet doen leuk vind. En dat kun je maar 1 keer doen. Doe je het verkeerd, dan duurt het heel lang voordat je zo'n paard/pony weer goed krijgt. En vooral weten wanneer je moet stoppen met iets.

Als jullie 4 keer hebben gehangen en hij geeft de 4de keer aan dat het hem teveel wordt door een bokje te geven. Ben je in mijn ogen al te ver gegaan. In het begin is goed goed. Dus als dat de eerste keer goed gaat, direct stoppen.
Laatst bijgewerkt door FriesWytske op 13-12-13 23:00, in het totaal 2 keer bewerkt

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 22:57

wat is jullie plan van aanpak vanaf nu dan?

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 23:03

Als jullie gewoon ervaren begeleding zoeken, die het ook op het tempo van het paard doet zou het goed moeten komen. Ik was jullie leeftijd en heb een paard ingereden, maar met begeleding van de eigenaar die er al veel ervaring mee had. Zonder de eigenaar nam ik dat paard er ook alleen maar bij om te longeren. En dat laatste pas toen hij bijna perfect op de hulpen reageerde. (Op stemhulpen dus)

Ik vind trouwens dat je bij grootte stappen iets maar 1 keer moet doen, de volgende keer kun je het dan nog eens doen. Maar erover hangen vind ik best een grote stap zo voor de eerste keer, om dat dan 4 keer te doen, nja, dan begrijp ik dat het paard de laatste keer een bokje geeft.
Het is nu niet eeeeeeeenorm slecht, maar ik zou gewoon gestopt zijn als het na 1 keer hangen goed was gegaan, i.p.v. na een bokje bij de vierde keer hangen.

xLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 10:20

Een pony inrijden op je 12e? Dat kan natuurlijk, mits je ervaring hebt met paarden die niet de automatische rondjes lopen en je goede begeleiding hebt van iemand dien er echt verstand van heeft. Ik sta met mijn pony op een pensionstal, dus als ik misschien over vier jaar ofzo, een paard zou gaan inrijden, zou ik iemand van stal om hulp vragen, bijvoorbeeld de eigenaar of de eigenaresse, zij rijden vaker paarden in, die later ook worden uitgebracht in de hogere dressuur. Je kunt niet zomaar een driejarig paard pakken als je gewend bent aan pony's van de manege. Daarom zeg ik jullie: Alsjeblieft, laat dat paard staan. Geef het aan iemand anders die er verstand van heeft en het paard met een goed hart zal inrijden. Stop nu het nog kan, voor jullie het misschien verprutsen, met iets wat heel leuk lijkt maar het paard vreselijke herinneringen kan meegeven (bijvoorbeeld voor 'de grap' een in de mond gaan sjorren om te kijken of 'ie aan de teugel gaat. Nee, natuurlijk niet, dat moet hij juist gaan leren van de beleerder, die manegepony's doen 't wel zo ja, die hebben het dan ook geleerd.)

Wat wil je nou het liefst? Dat je een paard gaat inrijden en halverwege op de reis denkt: Ik spring maar van de trein af, ik wil niet meer. Dat kan niet! Weet waar je aan begint! Of wil je dat het paard op een goede verantwoordelijke manier leert rijden, zodat jij er over een jaar of 2 misschien zelf veilig op kunt gaan rijden en het paard geen vreselijke herinneringen heeft aan het inrijden.

Maak je keuze.. En ga alsjeblieft voor de tweede.

lotje5lief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-13 21:12

ik ben geen 12 en we hebben eerder een haflinger ingereden en ik snap ook heus wel dat het het niet hetzelfde is als de manege paarden we weten wat we doen hoor zo dom ben ik nou ook weer niet.... :(:)

xLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 21:15

lotje5lief schreef:
ik ben geen 12 en we hebben eerder een haflinger ingereden en ik snap ook heus wel dat het het niet hetzelfde is als de manege paarden we weten wat we doen hoor zo dom ben ik nou ook weer niet.... :(:)

Lieve meid. Als jullie weten wat jullie doen, waarom zijn jullie gister dan al begonnen met 'hangen op de rug'. Leg me eens uit.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 21:17

lotje5lief schreef:

Eigenwijsheid is ook wijsheid zeggen ze.... |o

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 21:58

Meid, waarom vraag je hulp als je het zelf zo goed weet en je al zo goede begeleiding hebt?