Shettie castreren! Hoe duur ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 15:13

A7 noord dierenartsen in Drachten (of Burgum) vraagt 120 euro voor castreren geloof ik.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 16:56

ED --> YRT

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 17:05

Mayflower_ schreef:
A7 noord dierenartsen in Drachten (of Burgum) vraagt 120 euro voor castreren geloof ik.

toen ik laatst belde was het €175,- voor een pony van 80cm... 8)7

Mendy1984

Re: Shettie castreren! Hoe duur ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 17:08

zijn ze ballentjes wel alle 2 al ingedaald....
anders wordt het een dure castratie (operatie)

verastar1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 17:12

Mendy1984 schreef:
zijn ze ballentjes wel alle 2 al ingedaald....
anders wordt het een dure castratie (operatie)

Idd anders kan het zo 700 euro kosten en of je pony het red dat weet je dan ook niet ligt er aan hoever die bal in zijn buik zit.

Quilfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 17:25

Mijne is een maand geleden liggend gecastreerd bij ons op stal en was alles inclusief 145 kwijt :)

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 17:25

Wat zijn dit voor prijzen...?!? Mijn b.. valt er van open!

Mijn Shetlander is op 2,5 jarige leeftijd met huisbezoek van DA in de wei (verdoving, dus gaan liggen) voor 75 euro geruind. Huisbezoek 25 euro er bij: Voila: 100 euro. Inclusief de BTW er over.
Dat was 6 jaar terug, hier in Drenthe. Was een DA uit Vries.

Mijn grote paard B.J. (foto als Avatar), aan huis geruind door DA vanuit Veendam: staand gebeurd, wel met "roes" verdoving: 170 euro. Is bijna zeven jaar geleden.

Het zal ook van de regio afhangen denk ik, maar wat hier aan prijzen in dit topic voorbij komt sla ik steil van achterover.. dat kost hier de sterilisatie van een Dober teef nog niet half!

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 12:03

Djura99

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 13:02

Oké, je hebt 3 (?) pony's, maar deze deel je met een ander meisje. Je moet alles zelf betalen en wil het beste voor je pony. Maar je hebt maar 18 euro voor castratie en controle voor zijn jeuk. (zie link naar topic bovenstaande reactie)
Volgens mij klopt er iets niet. Schieten je ouders niets voor ? En zeggen ze er niets van? Zij weten toch ook wel dat als je een dier hebt je er verantwoordelijk voor bent en goed moet verzorgen. En waarom koop je een hengstje als je het niet kun geven wat hij nodig heeft?

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 13:11

terpentijn schreef:
Wat zijn dit voor prijzen...?!? Mijn b.. valt er van open!

Mijn Shetlander is op 2,5 jarige leeftijd met huisbezoek van DA in de wei (verdoving, dus gaan liggen) voor 75 euro geruind. Huisbezoek 25 euro er bij: Voila: 100 euro. Inclusief de BTW er over.
Dat was 6 jaar terug, hier in Drenthe. Was een DA uit Vries.

Mijn grote paard B.J. (foto als Avatar), aan huis geruind door DA vanuit Veendam: staand gebeurd, wel met "roes" verdoving: 170 euro. Is bijna zeven jaar geleden.

Het zal ook van de regio afhangen denk ik, maar wat hier aan prijzen in dit topic voorbij komt sla ik steil van achterover.. dat kost hier de sterilisatie van een Dober teef nog niet half!

Sterilisatie van mijn konijn (was wel een gecompliceerde operatie doordat er een open verbinding was met blaas en baarmoeder) was al meer dan 200 Euro. Dan lopen ze hier te miepen over prijzen hoger dan 100 euro voor een dier dat minstens honderd kilo zwaarder is dan mijn konijn. :')

Kimmloveit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 20:33

IZEP schreef:
Zeg TS-er, waarom moet bij jou toch alles zo goedkoop mogelijk. Eerst laat je je pony maandenlang met vreselijke jeuk lopen http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=3&t=1689790&view=unread#unread en nu dit weer. En lekker over nagedacht weer, een hengstje (notabene bij een merrie!). Jij zou helemaal geen eigen pony mogen hebben!

We hebben met de jeuk, er een DA erbij gehaald, in totaal 100 euro, voor een prikje.
We willen echt het beste voor hem, maar jullie hebben gelijk..
We hebben hem te koop staan, en.... snappen jullie ook niet dat ik het ook moelijk heb ? jullie zitten me alleen maar af te bekken.

Kimmloveit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 20:35

Djura99 schreef:
Oké, je hebt 3 (?) pony's, maar deze deel je met een ander meisje. Je moet alles zelf betalen en wil het beste voor je pony. Maar je hebt maar 18 euro voor castratie en controle voor zijn jeuk. (zie link naar topic bovenstaande reactie)
Volgens mij klopt er iets niet. Schieten je ouders niets voor ? En zeggen ze er niets van? Zij weten toch ook wel dat als je een dier hebt je er verantwoordelijk voor bent en goed moet verzorgen. En waarom koop je een hengstje als je het niet kun geven wat hij nodig heeft?

IK GEEF AL MN ZAKGELD UIT NAAR HEM! HIJ IS GEHOLPEN DOOR DE DA MET DE LUIZEN...
SNAP HET GEWOON ! we hebben hem al te koop staan, dus zeur maar niet meer.

Kimmloveit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 20:42

OKE ?! NOU JULLIE ZIN!? HIJ STAAT TE KOOP! dus ga maar weer andere afbekken, en zeg maar dat ik niet om heb geef, maar ik weet dat ik dat wel doe! ik had nooit een topic moeten openen, en ik hou echt zielsveel van hem.. hij is me maatje....

HorseAlround

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 20:47

Castratie hier was 180,00 liggend in de tuin. Het is bij ons wel normaal dat je bij de castratie meehelpt.
Normaal komt de da dan en moet je zelf nog voor twee man eigen hulp zoeken.

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 20:53

Als hij te koop staat laat je hem toch gewoon hengst? Wie weet wil de toekomstige eigenaar er wel mee door als dekhengst?
Ook snap ik het niet helemaal waarom je nu geen geld hebt voor je pony, doordat je een andere pony hebt gekocht..?
Als je paard(en)/pony(s) niet kunt onderhouden vind ik echt niet dat je ze 'in huis' moet halen.. Er zijn al genoeg paarden die de zorg en alles wat erbij hoort niet krijgen

Kimmloveit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 21:13

LOLLYYwood schreef:
Als hij te koop staat laat je hem toch gewoon hengst? Wie weet wil de toekomstige eigenaar er wel mee door als dekhengst?
Ook snap ik het niet helemaal waarom je nu geen geld hebt voor je pony, doordat je een andere pony hebt gekocht..?
Als je paard(en)/pony(s) niet kunt onderhouden vind ik echt niet dat je ze 'in huis' moet halen.. Er zijn al genoeg paarden die de zorg en alles wat erbij hoort niet krijgen

Hou pliez op, we laten hem niet castreren en hij gaat weg..
zeur pliez op iemand anders, we hebben wel genoeg geld... maar.... dit zijn dingen die prive moeten blijven...

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 21:16

Dennis schreef:
Hengsten kunnen vanaf een maand of 6 á 8 al vruchtbaar zijn! Dus wel heel goed uitkijken en heel erg snel castreren.

Ik betaal bij mijn eigen dierenarts ong 200 euro voor een staande castratie thuis. En 600 euro voor een castratie via de lies op de kliniek, incl nachtje op de kliniek.

wat belachelijk duur! bij ons kost een gewone castratie 95 euro en via de lies 305 euro.

edit: zie nu op website staan zelfs al vanaf 75 euro
Laatst bijgewerkt door Lindor92 op 17-04-13 21:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 21:19

Laten we er overop houden. Het is niet meer van toepassing. Meisje is 11 jaar.. Haar ouders zullen het wel weten :)

Kimmloveit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 21:20

Dustinlover schreef:
Laten we er overop houden. Het is niet meer van toepassing. Meisje is 11 jaar.. Haar ouders zullen het wel weten :)

ze weten het, en bedankt...

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 21:20

Oef wij gaan onze hengst ook binnen kort castreren onze Da vraagt er 285 euro voor.
Is een lusitano en gebeurd liggend.
Dit is dus zo te lezen belachelijk duur ?

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 17:43

Hier in de kliniek op tafel 281,-- incl nazorg. Dus 's ochtends brengen en in de middag (eind middag) ophalen. Wel voor paarden onder 400 kg, daarboven meer (hoeveel weet ik niet)

En thuis (andere da) 240 incl reiskosten. Maar dan gewoon plat in de weide.

kyraties

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 13:07

ik heb voor de castratie € 100,00 betaald...

ParMiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 13:24

Aangezien de topic starter de hengst gratis (te koop) heeft staan ,en dat ik las dat het verkocht is ,zal er wel weer geen reactie op komen.
Een kind van 11 jaar is het als ik het las op haar profiel, dus hoop dat het beesje een goed plek heeft gekregen.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 19:28

Kimmloveit schreef:
Hallo,

Mijn hengstje ( shettie ) is erg vervelend aan het worden en staat bij merrie, dus we
Willen hem castreren, hoe duur is dat ?
Hij wordt in mei 1 jaar! Weet iemand het? Graag niet te duur!
Xx

Zou het gewoon zelf doen haha :')

Nee grapje, zie dat je pony al weg is.. Is misschien ook wel beter als je het niet kan betalen ;)

Kimmloveit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 22:02

Carola10 schreef:
Aangezien de topic starter de hengst gratis (te koop) heeft staan ,en dat ik las dat het verkocht is ,zal er wel weer geen reactie op komen.
Een kind van 11 jaar is het als ik het las op haar profiel, dus hoop dat het beesje een goed plek heeft gekregen.

hij staat in een groot weiland, bij onze vrienden...
en als ik jullie reacties lees, lijk ik wel op een verschrikkelijke dierenmishandelaar..
dat was niet mijn bedoeling... ik hou heel veel van mijn paarden...
dit is mijn eigen pony:
Afbeelding

en zo zag de shet eruit:
Afbeelding

heb nog wel meer betere foto's maar die staan op een andere computer.