Klopt dit wel? :s

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

XAnoukdb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-13 19:03

littlesannie schreef:
XAnoukdb schreef:
En even een edit: bij kosten per keer:
deken 70
En het paard zal staan bij mijn oma in een grote open stal met een paddock en weides in de buurt, het zal samen staan met een shetlander en een ezel, dus eenzaam zal hij/zij niet zijn.
Aanhanger en mestafvoer en dat alles hebben we al.

pas je op met de ezel ivm longworm? kan je pony erg ziek van worden... http://www.diergeneeskundigcentrum.nl/w ... paard.html

Daarmee zijn we waarschijnlijk bekend, omdat de ezel al bij de pony staat, maar bedankt!

ankehoix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 19:14

Femke_K schreef:
ankehoix schreef:

Peesbeschermers, transportbeschermers en dekens zijn volgens mij helemaal niet van levensbelang. Behalve dan zweetdekens bijvoorbeeld.
Ik gebruik ook geen beschermers en doe ook niet aan winter/zomer/regen dekens. Dit scheelt wel een hoop in geld.

Tja ligt eraan. De mijne gaat zonder transportbeschermers echt niet in de trailer! 1 keer gedaan toen ze werd gebracht door haar vorige eigenaar. Bij het uitladen had ze zich verstapt en meteen een wond aan haar been. TS geeft aan wedstrijden te willen rijden, dus dan zou ik wel dekens opdoen in de winter. Maar dat is persoonlijke smaak hoor. Ik vind een teddybeer in de ring geen zicht en dan kun je ook nog eens uren wachten voordat je paard droog is.

Overigens hoeft het 2e hands niet veel te kosten. Laatst nog transportbeschermers gekocht voor 7,50.

Dat ligt er dan inderdaad aan, maar dat ligt inderdaad in jouw geval aan een slechte herinnering. Nu moet TS er natuurlijk wel rekening mee houden dat dit soort dingen kunnen gebeuren.
Qua deken en het 'uren wachten tot je paard droog is' ben ik het niet mee eens. Die van mij is nooit zeiknat en zeker op B en L niveau heeft je paard echt geen deken nodig naar mijn mening. Misschien moet je een beetje je training aanpassen in de winter maar sowieso in de B en L valt dat reuze mee als je paard een fatsoenlijke conditie heeft.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 19:26

Deken vind ik ook niet nodig, is wel fijner natuurlijk wanneer je veel rijdt in de winter. Wanneer ze nat zijn kun je ze ook een uurtje op stal zetten met een zweetdeken, mits je de tijd hebt.
Ik heb zelf voor 20 euro een waterdicht 300 grams deken op marktplaats gekocht. Foeilelijk maar is het enige deken die mijn paard nog nooit gesloopt heeft, zo stevig.