Rijden op een ezel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shirley

Re: Rijden op een ezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 10:42

Voor een volwassen mens vind ik het ook geen aanrader ( voor de ezel dan ;) ) maar met een kindje erop kunnen zowel kind als dier een hoop plezier hebben :j

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 10:45

Op vakantie zie je het regelmatig horses1990.
Mensen daar willen alleen maar geld verdienen en de ezel heeft echt geen keus.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 10:47

Dat is pure uitbuiterij :n

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 11:12

JonneN schreef:
Ik vind het er wel apart uitzien hoor, rijden op een ezel... Kan niet aangeven wat nou waar is of niet waar, want ik heb geen verstand van ezels, maar ik weet wel dat ik niet op een ezel zou gaan zitten. Ze zijn toch vaak een heel stuk ieliger dan paarden.

Ik denk dat jij kleine ezeltjes in je hoofd hebt. Rijden op een ezel kan prima. Er zijn ook ezels met een stokmaat van 1.50 :)

Afbeelding

http://www.mammoth-donkey.co.nz/Lea_French_Roast.jpg

Ielig is anders :Y)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 11:13

Op zo eentje is het inderdaad niet zielig !

( Hooguit voor de ruiter , want als het karakter meegroeit, zal je er geen makkie aan hebben ;) )

JonneN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 12:55

Oké, ik dacht misschien wel meer aan kleine ezeltjes en op zo'n grote (hilarisch trouwens die foto _/-\o_ ) is het misschien inderdaad een stuk minder zielig... misschien is het persoonlijk, maar toch blijf ik het een gek gezicht vinden :+ Maar natuurlijk moeten jullie je daar niet door laten weerhouden, want alle gekke dingetjes maken de wereld weer beetje bij beetje leuker :D

Edit: en ik heb serieus respect voor de mensen waarbij dit goed lukt, want ik geloof niet dat ik aanleg zou hebben :9 Twee van die koppigen bij elkaar, dat zou uitlopen op een ramp volgens mij...
Laatst bijgewerkt door JonneN op 22-02-13 12:57, in het totaal 2 keer bewerkt

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 12:56

JonneN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 12:58

Oh dat ziet er veel minder gekkig uit dan een volwassen persoon op een ezel (niets ten nadele van je broertje) :D Mooie foto!

merelj93

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 14:22

Bij deze een paar foto's van Olivier:
Heb helaas geen foto's dat hij onder het zadel loopt, maar dat doet hij heel goed.

Op dinsdag, donderdag en zaterdagochtend komt er een klas van een speciale school en die gaan dan ritjes op de ezels maken
Afbeelding

Groot hoofd
Afbeelding

Hier is hij de linkse ezel, de andere ezels zijn ook vrij groot!
Afbeelding

Toch nog een foto tijdens het rijden
Afbeelding

En nog 2 foto's van de ezels van de Hippomaan, toen ik nog twijfelde tussen een rij-ezel of een paard!

Afbeelding

Afbeelding

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 14:25

Gaaf hoor, op die groters kan dat gewoon! Maar ik hou het op mijn twee ukkies, dan maar gewoon als decoratie :D

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 14:27

Mooi zeg !
Lekkere stevige stappers eronder ook :j

merelj93

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 14:32

Op mijn eigen ukkie rijd ik ook niet hoor! Nouja hij is niet superklein ongeveer 1.13
Er rijden wel af en toe kindjes op hem en hij kan voor de kar lopen, maar heb helaas nog geen kar!
Straks als mijn paard er is kunnen we lekker naar het bos met allebei! Dan gaat mn moeder wel mee want alleen met een koppige ezel en een groot paard lijkt me niet zo handig!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 14:33

Shirley schreef:
Mooi zeg !
Lekkere stevige stappers eronder ook :j

Ja, ze hebben behoorlijk klossen! Als je dat vergelijkt met die ieniemini-hoefjes van mijn twee 1 meter-bengels... :')

YaraKlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 14:38

Naar mijn idee zijn ezels sowieso niet om op te rijden.........

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 14:43

Fleur311 schreef:
en ezel van 1.50?

bestaat hoor , en zijn ezelrassen die de 1,60 halen !

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 14:44

YaraKlis schreef:

Ze worden al door de eeuwen heen bereden, niks mis mee, althans ... als er ( maar dat geldt ook voor paard en pony ) maar rekening wordt gehouden met wat het dier qua gewicht kan hebben :)

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 14:45

YaraKlis schreef:

tja , dan kun je net zo goed ook niet meer op paarden rijden...
( naar mijn mensing dan hé )

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 14:47

Denk wel dat paarden doorgaans getraind worden om sterkere rugspieren te ontwikkelen en ezels niet. Maar goed ezels worden doorgaans niet over hindernissen gejaagd of in de krul getrokken

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 14:47

wel super tof die grote ezels :D Zijn ze ook echt mega eigenwijs?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 14:50

Tsja wat is eigenwijs... ezels zijn ezels, je moet er mee om kunnen gaan. Het is anders dan een paard. Een paard kun je veel makkelijker "dwingen" iets voor je te doen (dat klinkt negatiever dan ik het bedoel), een ezel moet het ook echt willen anders kun je er mooi naar fluiten.

Collie2008

geweldig :D

Hikarii

Toen ik zon tien jaar was heb ik ooit op een klein ezeltje een rondje gereden.. Zonder zadel. Beest gaf een paar rotsblokken stomme auto correct en daar lag ik. zou dus al helemaal geen grote willenc :wow:

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 14:51

Daar komt nu dat spreekwoord met die steen vandaan :D

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 14:55

Fiffill schreef:
Tsja wat is eigenwijs... ezels zijn ezels, je moet er mee om kunnen gaan. Het is anders dan een paard. Een paard kun je veel makkelijker "dwingen" iets voor je te doen (dat klinkt negatiever dan ik het bedoel), een ezel moet het ook echt willen anders kun je er mooi naar fluiten.

Jaaaaa, klopt! Ik heb mezelf helemaal "om moeten stellen"... waar je op een paard nog wat druk kunt uitoefenen, een stimulerend tikje kunt geven, dat kun je bij een ezel vergeten. Geen zin, dan doet ie niks. Al kan ik mijn kleintjes af en toe wel gewoon naar voren duwen, alsof je een auto aanduwt :D De trailer op bijvoorbeeld, willen ze ook niet altijd vrijwillig. Gewoon effe aanduwen, meestal lukt het dan wel.
Maar dat kan ik ook pas doen sinds ze niet meer trappen, ha ha ha! Ze waren wat onopgevoed toen ze hier net waren. Jemig, kon geen hoefje krabben zonder helm en scheenbeschermers :D

Maar wat zijn ze ongelofelijk leuk! Lief, kroelers, knuffelaars, eigenwijs, lekker eigen karakter (mijn hengstje is veel braver en rustiger dan mijn ruintje) en je lacht je dood met ze! Al zijn ze maar voor decoratie (geen tijd om ze voor de kar te beleren), ik wil ze niet meer kwijt :D

merelj93

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 15:00

Die grote is inderdaad heel erg koppig! Soms wel erg frustrerend maar je moet je vooral niet laten leiden door je frustraties!
Als hij eens een keer geen zin heeft dan krijg je hem echt niet vooruit, ook niet met een zweepje!
Ik moest hem eens een keer midden in de wei afzadelen omdat meneer mooi geen stap meer verzette!
Hij moet het echt leuk vinden anders kun je het wel vergeten.

Ik denk wel dat grotere ezels over het algemeen koppiger zijn, mijn eigen ezeltje kan ik echt álles aanleren. Al ligt dat natuurlijk ook wel aan het karakter.
Toen de ezelshoeve bij ons op de boerderij een ezel van 1.40 op kwam halen, moesten ze hem met 4 man er gewoon in tillen, ze hadden ALLES al geprobeerd maar niks werkte!