Niet meer te handhaven..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 20:21

Eerst uitsluiten of het niets medisch is maar ik lees in je berichten dat het om een paard gaat dat niet consequent behandeld wordt en daarom lekker doet waar ie zelf zin in heeft. Dat kan ook te maken hebben met een balansprobleem zoals eerder vermeld want ook in zo´n geval ben je niet consequent genoeg met trainen etc. geweest.

Oftewel eerst medisch uitsluiten en dan het probleem bij jezelf leggen. De ruiter is toch 99 van de 100 gevallen de oorzaak ook al roepen de meesten dat het aan hun paard ligt. Alleen moet je dat dus eerst wel uitsluiten omdat een paard niet kan vertellen als hem medisch wat mankeert.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 20:23

Ik ben heel benieuwd hoe hard ie gaat als je in de bak op de volte gewoon je teugels laat vieren. Met been en zit op de volte houden; desnoods de baan afzetten. Zou me helemaal niets verbazen als het paard heel snel normaal gallopeerd. Weet je gelijk waar je probleem zit. Wsl. net als bij de meeste rijtechnische problemen op z'n rug.

SteffiSara

Re: Niet meer te handhaven..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-13 23:03

Morgen laat ik de veearts komen en die gaat kijken of er een osteopaat nodig is, tandarts etc.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 00:26

RT-P -> YRT

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 09:13

Hartstikke goed dat je je de veearts laat komen om je paard te onderzoeken en je advies te geven over eventuele vervolgstappen.

SteffiSara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-13 14:56

De veearts is voor mijn paard geweest.
Hij heeft haar rug/heupen/benen noem maar op grondig onderzocht. Hij kon niks vinden, dus ook geen osteopaat nodig.
Maar toen hij haar gebit eens ging bekijken, trof hij aardig wat haken aan.. Die heeft ie dus ook direct verwijderd.
Ik heb mijn paard nog goed laten bewegen ivm kreupelheid, was niks ernstigs maar ze lief wel wat stijfjes..
Ik heb een kur voor een week, en als dat afgelopen is en het goed gaat, mag ik weer lekker aan de slag.
Ik ga ook weer les nemen (voorheen had ik 4x per week les, maar dat vervaagde wat) en we gaan er weer lekker tegen aan.
Omdat mijn paard een licht doorgezakte rug heeft, omdat ze heel erg overbouwt is geweest, kan ze ook last van zouden hebben gehad, maar de veearts vond haar heel goed opgeknapt en ik moest zo doorgaan!!
Conclusie: geen rug, heup, been etc problemen.. Ze had dus haken.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 15:41

Die haken kunnen inderdaad flink in de weg zitten. Super dat dat nu ook opgelost is. Veel plezier met lessen en rijden.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 15:47

SteffiSara schreef:
De veearts is voor mijn paard geweest.
Hij heeft haar rug/heupen/benen noem maar op grondig onderzocht. Hij kon niks vinden, dus ook geen osteopaat nodig.
Maar toen hij haar gebit eens ging bekijken, trof hij aardig wat haken aan.. Die heeft ie dus ook direct verwijderd.
Ik heb mijn paard nog goed laten bewegen ivm kreupelheid, was niks ernstigs maar ze lief wel wat stijfjes..
Ik heb een kur voor een week, en als dat afgelopen is en het goed gaat, mag ik weer lekker aan de slag.
Ik ga ook weer les nemen (voorheen had ik 4x per week les, maar dat vervaagde wat) en we gaan er weer lekker tegen aan.
Omdat mijn paard een licht doorgezakte rug heeft, omdat ze heel erg overbouwt is geweest, kan ze ook last van zouden hebben gehad, maar de veearts vond haar heel goed opgeknapt en ik moest zo doorgaan!!
Conclusie: geen rug, heup, been etc problemen.. Ze had dus haken.

Wat goed!

Ben benieuwd wat je merkt aan verschil :j

SteffiSara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-13 16:29

Denk het wel!
Ik geef haar een paar dagen rust, kan ze lekker buiten banjeren met haar vriendjes.
Hoe plaats je foto's? Dan gooi ik er een paar op van mijn koetje.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 16:32

www.tinypic.com

en dan je foto uplaoden op formaat 680 x nogwat, en dan de forum link kopieren en plakken :j

SteffiSara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-13 16:40

Oh, haha tis me gelukt :j
Dit is mijn meisje.. <3

Afbeelding
Afbeelding

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 16:48

Die is leuk!

Inderdaad beetje holle rug, hoge halsaanzet...

Ben benieuwd :j

SteffiSara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-13 16:53

Ja, ik vindt het een aparte tink..
Sommige tinkers zijn van die proppies haha :)