en toen viel ik dr af xD

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 21:56

Geryon schreef:
Maar we hadden het niet over de eerste keer vallen :')

Je been breken kan altijd, en vaak is de eerste keer vallen onverwachter dan de tweede keer, dus denk ik dat je naarder neerkomt dan een tweede keer

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 21:58

MyHorseGirl schreef:
Dat jouw moeder je überhaupt nog op een paard laat zitten.. Als mijn moeder had geweten dat toen ik 12 was zonder cap reed (als was het maar éen keer), had ze me allang vastgebonden in huis. In de filmpjes draag je trouwens ook geen cap. Dus 'vergeten' vind ik niet echt een gepast excuus (smoes).

Maargoed, ik ben ook de heilige paus niet en ook ik zit wel eens een enkele keer zonder cap op m'n pony.. Alsnog is het onverantwoordelijk.

Toen ik 12 was, reden we met de hele ponyclub zonder cap. Totdat ik 14 was en het opeens verplicht werd naar het terrein te rijden met cap. Iedereen gooide m altijd daar op de bank zodra we bij de club aankwamen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 21:59

xNK schreef:
Geryon schreef:
Maar we hadden het niet over de eerste keer vallen :')

Je been breken kan altijd, en vaak is de eerste keer vallen onverwachter dan de tweede keer, dus denk ik dat je naarder neerkomt dan een tweede keer

Maar daar ging het niet om :) Snap ook niet helemaal waarom je dit zegt, wat wil je ermee bereiken?

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 21:59

oei ;(
pijn in je nek is niet goed :00

ik zou zo snel mogelijk :j
naar de eerste hulp gaan hoor !!!! <3

:Y)

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:01

Ik heb eigenlijk maar twee dingen te zeggen op jouw verhaal: nooit meer zonder cap rijden, deze kan namelijk je leven redden.

Tweede: nog last van je nek? ga alsjeblieft naar de huisarts! Mogelijk kans op nekletsel moet je nooit zomaar laten gaan.

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:02

Knip

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:08

Merileth schreef:
Ik heb eigenlijk maar twee dingen te zeggen op jouw verhaal: nooit meer zonder cap rijden, deze kan namelijk je leven redden.

Tweede: nog last van je nek? ga alsjeblieft naar de huisarts! Mogelijk kans op nekletsel moet je nooit zomaar laten gaan.

Absoluut mee eens, goed je nek in de gaten houden. Ik heb ooit na een val een rugklacht genegeerd, dokter zei dat ik waarschijnlijk een rare beweging had gemaakt, en anderhalf jaar later had ik bijna een verlamd been door een scheefstaande bekken die m'n spieren en zenuwen afknelde. Mocht je dus pijn krijgen moet je het zo snel mogelijk na laten kijken en het er niet zomaar bij laten zitten.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:09

Stoer joh.
Er zijn mensen die van hun paard afvallen en voor de rest van hun levem verlamt zijn,
Wees er voorral heel trots op!

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:09

quartel schreef:
oh wauw....das echt cool....in rengalop al bokkend en dan zonder cap niet eens een gat in je hoofd vallen 8)7

Dit vind ik een beetje een rare reactie, Ts is inderdaad niet slim geweest maar hier heeft ze niks aan! :(

En als je nog last van je nek hebt, gelijk even langs de HA gaan.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:15

hannah41 schreef:
quartel schreef:
oh wauw....das echt cool....in rengalop al bokkend en dan zonder cap niet eens een gat in je hoofd vallen 8)7

Dit vind ik een beetje een rare reactie, Ts is inderdaad niet slim geweest maar hier heeft ze niks aan! :(

En als je nog last van je nek hebt, gelijk even langs de HA gaan.

wat is daar precies raar aan?????

Aan de ene kant lees je iemand die zich ongelukkig valt met een paard en aan de andere kant een bokker die komt te overlijden door een paardrij ritje.
En dan ineens stuit je op een tiener die er de lol wel van in ziet..........wat is hier nu raar!!!!!!!
Maar ik geloof dan ook niet dat een serieus gesprek hier op zijn plaats is..........dus pas ik me maar aan aan het niveau :D

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 00:21

Om er even serieus op in te gaan...

Tegenwoordig zijn mijn hersens zo ver gevorderd dat ik wel weet of ik een cap moet dragen of niet.
Ja altijd natuurlijk maar op mijn haf wil ik nog weleens in de bak zonder rijden.
Ik heb hem eigenlijk ALTIJD op.
Paardrijden is risicovol en afgelopen weekend is hier in loon op zand weer een meisje met paard en al verongelukt dus ik denk wel 10x na.
Op jou leeftijd dacht ik er niet eens aan om zonder te rijden en al helemaal niet op die manier.
Mijn moeder had mij vermoord denk ik en papa was laatste x ook pissed off omdat ik rijdend naar huis kwam zonder cap want deze lag nog thuis en kwam ik ff halen.
Heel begrijpelijk ook.
Ik val in verhouding niet vaak als je ziet waar ik allemaal op rijd in inrijd maar als het gebeurd gelijk goed, de laatste keren dat ik herinner gebeurde er:

1: ik werd er midden in een drukke bocht totaal onverwachts afgesmeten door men draver van toen midden de weg op, wonderbaarlijk belande ik op mijn voeten en behalve een trauma hield ik er niks aan over.
2: op diezelfde weg wou een pony waar ik toen op zat omdraaien om een aanscheurende kar te zien en gleed een slootje in, gevolg: nathalie klapt eraf terwijl ze op wil krabbelen en vol op haar hoofd en even zwart voor ogen. Pony was gelukkig naar huis gerend.
3: tijdens inrijden van een pony haar in draf willen laten gaan en die letterlijk en figuurlijk ontploft en met knieen in ribben belanden waardoor ze gekneusd werden en blauwe plekken en sterretjes voor ogen.
4: Zelfde geval als 3 maar dat bij het opstappen en ik bleef hangen in de beugel dus het duurde nog ff voor ik eraf kon kletteren
5: in een wei rijden bij een bijrijdpaard die op hol slaat en bokte. ik bleef zitten en wou er aan de andere kant afstappen om terug te gaan naar stal maar halverwege draaide paardlief om en ik kon kiezenuit: of in de stal ergens me nek breken of mezelf laten vallen want ze was niet te stoppen. Nou ik liet mezelf dus vallen en hield er een hersenschudding en een gekneusd stuitje aan over waar ik nog steeds weleens last van heb
6: tijdens het inrijden begon ponylief (zelfde pony als in geval 2) te bokken en maakte een draai waardoor ik letterlijk om een hek gehangen werd. gelukkig behalve buikpijn hield ik verder niets over.

Om nog maar niet te spreken over de keren dat ik door 1 pony heb zand gehapt, wel 5 x in de week.
Maar ik ben dan ook echt een stugge volhouder tot het lukt en totaal niet bang.
En ik had ALTIJD een cap opin deze gevallen.

Op jou filmpjes zie ik je 1x met cap, wil dat zeggen dat je hem bewust altijd vergeet of wat?

Gebruik je verstand en zet hem gewoon op met zulke fratsen als je zo gaat rijden.
Of het nou een arabier is ofniet dat maakt geen hol uit.
Mijn haffen kunnen net zo goed van iets schrikken en mijn shetlanders en kruisingen ook en dus ook net zo goed even maf doen.
Ze kunnen allemaal NOG zo braaf zijn maar er kan áltijd iets gebeuren.

Overigens ik heb een whiplash gehad en geloof me daar word je niet vrolijk van dus als het aanhoud zou ik zeker langs de huisarts gaan, dat was een gevolg van geval 5 en daaropvolgend een slinger uit de botsautotjes 2 dagen later.

Oke ik verveelde me en heb dit verhaal getypt, heb ik je al overtuigd?

jenteex4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 09:12

little_birdy schreef:
oei ;(
pijn in je nek is niet goed :00

ik zou zo snel mogelijk :j
naar de eerste hulp gaan hoor !!!! <3

:Y)

gelukkig heb ik geen pijn mee

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 11:00

Oh mijn god, jongens. waar gaat dit over?!?!
Leuk, 3 bladzijdes vol discusieren over de cap waar al 100en bladzijdes OVERAL op bokt staan. Ieder z'n eigen keus, wel of geen cap. Als TS ervoor kiest om geen cap te dragen is dat haar keus, en jullie hebben er geen last van toch?
Het is haar verantwoordelijkheid, als ze valt en hersenletsel oploopt, beetje lomp misschien om het zo te zeggen, maar dan is het haar schuld en dat had ze van te voren kunnen weten.
Vind het goed van jullie dat jullie wel aanraden om met cap te rijden, maar om er nou zo'n discussie van te maken, jeetje he, overdrijven is ook een vak.

TS, tsja, naar dat je bent gevallen. Leren komt met vallen en opstaan zeg ik dan maar ;)

annibel

Re: en toen viel ik dr af xD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 11:12

Dat je zonder cap rijd oké, ik denk dat iedereen hier dat weleens heeft gedaan en dat doet er verder ook niet toe..
Maar om dit op Bokt te zetten en te zeggen dat het zó grappig is.... Er zijn ook mensen die van hun paard vallen en hun nek of iets dergelijks breken.. Dus ik denk niet dat dit voor iedereen zo leuk is dit te lezen..
Ook erg stoer onder die filmpjes; zonder zadel en zonder cap

ellend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 11:31

_/-\o_ Ben het volledig met just_Sannee eens!

ellend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 11:33

Ieder zijn EIGEN verantwoordelijkheid. Dat kind wil gewoon iets "leuks" posten hier op bokt, krijgt ze al die moraal ridders over zich heen. Ben het er ook niet mee eens, rijden zonder cap, maar om dat kind ZO aan te vallen.....beetje jammer. Nogmaals....eigen verantwoordelijkheid!

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 11:43

Wow wat een topic :D
Fijn om te lezen dat je niet bang aangelegd bent TS, en wat de cap betreft. Draag 'm of niet, dat is geheel jouw eigen keuze. Neem mee wat er gezegd wordt maar voel je niet slecht als je hierna geen cap gaat dragen. Ik reed altijd met cap, zou niet op een paard stappen zonder, maar ik heb al maanden geen cap meer op gehad en ik zit hele dagen op een paard. Zo gaat dat hier en voel me er goed bij dus niets aan het handje. Ik weet waar een cap voor is en wat er niet beschermt is zonder, ik neem aan jij ook? Zo ja, dan kun je de keuze overwogen maken en zit het helemaal goed ;)

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 11:55

wat een toegevoegde waarde dit topic :+
maare TS weer blij dat het zo goed af is gelopen en wees blij dat je mijn dochter niet bent :j
want mijn dochter mag absoluut niet zonder cap rijden en als ze haar cap vergeten is fietst ze maar even terug om hem te halen
een ongeluk zit in een klein hoekje
en ja ik ben ook jong geweest en reed vroeger ook wel eens zonder cap maar die dingen zijn niet voor niks uitgevonden dus kleine moeite om hem effe mee te nemen en op te zetten <<) maar goed het is een goed bedoeld advies als jij hem niet op wilt moet je het zelf weten natuurlijk

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 14:39

Iris82 schreef:
Toen ik 12 was, reden we met de hele ponyclub zonder cap. Totdat ik 14 was en het opeens verplicht werd naar het terrein te rijden met cap. Iedereen gooide m altijd daar op de bank zodra we bij de club aankwamen.

Gelukkig zijn de tijden nu zo veranderd dat het verplicht is geworden op maneges e.d. Als je eraf valt en je zit er zonder cap op kan het zo fout aflopen. Mijn moeder werkt met NAH, mensen die dus hersenletsel oplopen door onder andere dit soort situaties. Voor het leven beschadigd. Ik kijk wel uit.

Djura99

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 20:48

Ik ben ook al een paar keer op mn hoofd gevallen en was heel blij dat ik mn cap op had !!
Ik ga hier nu niet voor de 10de keer zeggen dat je hem wel moet opzetten enzo, maar de manier waarop je het bericht schrijft vind ik toch raar ! :?
Je doet net of je het allemaal maar grappig vind. En het is niet dat een arabier is dat ie zo snel schrikt hoor ! Heel veel paarden zouden schrikken als er een kruiwagen ofzo valt, niet alleen arabieren.

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 03:23

Ach mijn topic staat hier onder ergens.. wat was ik blij dat ik me cap op had. Er zat een flinke scheur in dus had ik hem niet op gehad had ik hier vast niet meer gezeten.

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 04:29

Waar staat er dat ze zonder cap reed?
Ik zie het in de hele OP niet staan O.o
Citaat:
ik was zo op mijn pony aan het rijden Het ging echt heel goed! Maar toen kwam er een meneer aan met een kranten waggetje en die viel:(. Ze ging dr dus vandoor in rengalop door het weiland dus ik pakte de manen want ik had het niet verwacht en ze begon de heletijd te bokken enzo met haar hoofd naar beneden en toen viel ik dr af hahahaha
Nu wel een beetje bijn aan mijn nek maar verder niets

Doeii

Ts blij dat je er goed van af bent gekomen :)

En wat betreft Arabiertjes...de volbloedjes waar ik op heb gereden waren juist best rustig :j
Schrokken echt niet sneller dan de gemiddelde KWPN-er of NRPS om maar een voorbeeld te noemen.
De kruisingen Arabier daarentegen waren een stuk feller en schrokken ook eerder.
Dat waren pittigere gevalletjes dan de volbloedjes waar ik op heb gereden. :)

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 10:15

Bericht is 2 keer bewerkt. Het heeft er nl wel ingestaan.

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 10:16

aaaah vandaar :+

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 17:35

Bizzybijtje schreef:
Daar zijn de heilige bakrandridders weer.

Heilig ben ik zeker niet, ik heb gemakkelijk 10 jaar ronduit geweigerd een cap op te zetten.
En toen begon mijn paard (later bleek door rugklachten) te bokken en te steigeren.. Osteo is toen 2x moeten komen, en sindsdien (maart ongeveer) blijft Bai met haar 4 voetjes op de grond :D Maar vooral.. Sindsdien rij ik ALTIJD met toque. Altijd.

En al helemaal als ik in het weiland zou gaan rijden! Heilige bakrandridder of niet, ik hou van mijn hoofd :+ En een ongeluk is sneller gebeurt dan je denkt..