Dat laat wel zien dat je er serieus mee bezig bent!Een haflinger is in aanschaf meestal niet zo heel duur, maar kan net zoveel gaan mankeren als een paard wat 3 keer zoveel kost.
Ik heb mijn paard voor 50,- per maand verzekerd. Dat kan een hoop dierenarts kosten uitsparen! Alleen het langs laten komen van een dierenarts kost vaak al 45 euro en dan heeft ie nog niets gedaan.
Het vervelende is alleen wel, dat je zelf niets kan betalen omdat je nog zo jong bent. Dus als je paard wat gaat mankeren zul je altijd terug moeten vallen op je ouders en ik kan me heel goed voorstellen dat dat voor je ouders een hele prijzige verantwoording is.
Wat is er voor nu mis met een verzorgpaard? Als je over aan paar jaar zelf genoeg geld verdient kan je ook je eigen paard kopen. Ik snap ook wel dat dat niet is wat je nu wilt horen, ik heb precies hetzelfde gehad toen ik jouw leeftijd had, maar met verzorgpaarden bouw je een hele boel kennis op, iets wat alleen maar handig is bij je eigen paard later
. Als je ouders zeggen dat het financieel wel kan moet je ervoor gaan!
mijn ouders zijn 80....... Grapje. Ik geef ervaring, toen ik mijn eerste paard kocht was het allemaal enorm wennen...als ik opnieuw mocht beginnen ging ik alleen voor verzorgpaard, wel de lusten en niet de lasten......en lekker vel geld overhouden en tijd overhouden en toch de liefde van het hebben van een paard
Ik houd ontzettend veel van het dier en ze geeft me ook heel veel terug voor de moeite, tijd en geld die ik erin steek, maar met een verzorgpony met een lieve eigenaar ben je echt 100 keer beter af
Alleen al het geregel er omheen (enten, smid, tandarts, osteo, zadelmaker, dierenarts enz enz enz). Het is echt niet allemaal rozengeur en zonneschijn kan ik je vertellen..