penny meisjes, waarom zo erg?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

haat jij penny meisjes?

ja
77 (43%)
nee
100 (56%)

Totaal aantal stemmen: 177

Frankaas

Re: penny meisjes, waarom zo erg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 21:29

Ik vind ook niet dat je dochter een penny is hoor, mooi toch als je van je pony houdt :P Vlechtjes maken lijkt mij ook zeer verslavend haha :#

Ik heb nooit de penny gelezen, las altijd de Tina en nu de Hitkrant. Er was wel altijd zo'n paardenstripje waar ik het helemaal leuk vond als ze op het paard zaten. :j

Meestal zijn de penny's ook de meisjes die het hardst ontkennen en helemaal flippen als je zegt dat ze een beetje penny zijn. *maar dan moet het ook echt wel zo zijn, ik zou het eigenlijk ook niet leuk vinden als iemand dat tegen me zei als ik is een keer een vlechtje maak bij een manegepony als ik er op moet rijden, maar ik denk ook niet dat hier zo snel een opmerking over wordt gemaakt.., als dat wel gebeurt denk ik door de penny zelf :=

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 22:18

rosalyvdb schreef:
Want nergens in penny wordt gestimuleerd rare acties met andermans paarden uit te halen

Oef, ik heb toch wel een aantal strips gelezen vroeger (maar nu nog steeds) waarin die mensen uit de strips een paard zien staan als ze naar school fietsen en besluiten er even op te gaan zitten, even kort samengevat... Dus hier ben ik het niet helemaal mee eens, maar met de Penny lezen is absoluut niets mis. :n

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 10:23

rosalyvdb schreef:
Mijn dochter is gek op haar pony, gaat er het liefst iedere vrije minuut naartoe, fantaseert regelmatig over hoe het zou zijn als ze bijvoorbeeld hoge dressuur zou rijden.. En ja, het nodige tutten en vlechten hoort er bij. Penny? Dat vind ik niet.
Ik vind het juist hartstikke leuk, en laat haar lekker in haar waan. Dat is toch juist hartstikke leuk om op die manier van je pony te genieten?

Tsja, wat is dan een penny?
Dat valt denk ik niet te beoordelen, maar ik vind persoonlijk dat kinderen die alles beter weten, het voor iemand anders verpesten, ongevraagd op iemands pony stappen ed. wel erg in de richting komen van het negatieve soort kind dat dan door velen penny wordt genoemd.

Of er iets mis is met het tijdschrift penny, nee, dat denk ik niet. Want nergens in penny wordt gestimuleerd rare acties met andermans paarden uit te halen of alles beter te weten.
Er zitten nou eenmaal slecht opgevoede kinderen tussen die het verpesten.

jouw dochter is echt verre van penny die wij bedoelen! Vroeger was ik ook zo en nog steeds!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 11:03

rosalyvdb schreef:
Mijn dochter is gek op haar pony, gaat er het liefst iedere vrije minuut naartoe, fantaseert regelmatig over hoe het zou zijn als ze bijvoorbeeld hoge dressuur zou rijden.. En ja, het nodige tutten en vlechten hoort er bij. Penny? Dat vind ik niet.
Ik vind het juist hartstikke leuk, en laat haar lekker in haar waan. Dat is toch juist hartstikke leuk om op die manier van je pony te genieten?

Tsja, wat is dan een penny?
Dat valt denk ik niet te beoordelen, maar ik vind persoonlijk dat kinderen die alles beter weten, het voor iemand anders verpesten, ongevraagd op iemands pony stappen ed. wel erg in de richting komen van het negatieve soort kind dat dan door velen penny wordt genoemd.

Of er iets mis is met het tijdschrift penny, nee, dat denk ik niet. Want nergens in penny wordt gestimuleerd rare acties met andermans paarden uit te halen of alles beter te weten.
Er zitten nou eenmaal slecht opgevoede kinderen tussen die het verpesten.

Jouw dochter is wat wij noemen de lieve Penny en daar is helemaal niets mis mee. Heerlijk juist zulke kinderen.
En met lieve Penny bedoelen wij gewoon een leuk/lief paarden meisje die goed voor de paardjes zorgt en mee opgaat (ook van anderen).

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 11:31

ik zat er even over na te denken maar ik ben wel degelijk een penny meisje geweest, alleen ging ik niet ongevraagd het weiland in en staarten en mane. knippen. ik bedacht wel name. voor ze en als ze naar het hek kwamen kon ik ze aaien en soms kregen ze een zachte borstel over hun hoofd. ik gaf geen eten want ik had geleerd dat je dat alleen met toestemming mocht doen.
ik was heel vaak eb heel lang op de manege om te gaan tutten met de ponys en paarden, alleen hield ik niet van roze dus werd het blauwe strikjes XD

ik heb nu twee leuje verzorgster bij mijn eigen shetlanders en die verzorgen ook twee ponys van mijn buren. heel erg leuk en ze zijn netjes en fantsoenlijk en doen niet iets zonder toestemming.
nu heb ik via hyves gevonden dat er een meisje is die mijn ponys als haar verzorgponys ziet en dat duidelijk niet is want heb geen toestemming aan haar gegeven. heb het ook via hyves maar een bericht gestuurd dat ze geen leugens op internet moet zetten.
ik vind het niet erg dat ze mijn ponys een keer gaan poetsten maar vraag het gwn even.. sommige penny meisjes en jongens vliegen het weiland in en springen op onbeleerde paarden! en gek vinden dat ze een rodo rit meekrijgen..
maar gelukkig heb je ook de leuke pennymeisjes, ze zijn van harte welcom als ze willen tutten met de ponys ;-)

ik fantaseerde ook alyijd al ik bij mijn paard was, mijn prachtige beeldschone merrie die ik iedere munuut van de dav aan het poetsen was en vlechtjes in haren aan het maken was. ik voelde me alyijd trots als ik door het dorp ging ijden met haar want ik reed wel op dat goote bruine beeldschone merrie zonder zadel en hoofdstel (zonder zadel en hoofdstel is waar en ze was ook groot en voor mijn was ze altijd beeldschoon ondwnks dst ze hield van modderplassen..) ze is nu oveleden maar als ik er aan terug denk dan heb ik een fijne tijd met haar beleefd!

Weidemaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-12 12:17

Arashah schreef:
ik zat er even over na te denken maar ik ben wel degelijk een penny meisje geweest, alleen ging ik niet ongevraagd het weiland in en staarten en mane. knippen. ik bedacht wel name. voor ze en als ze naar het hek kwamen kon ik ze aaien en soms kregen ze een zachte borstel over hun hoofd. ik gaf geen eten want ik had geleerd dat je dat alleen met toestemming mocht doen.
ik was heel vaak eb heel lang op de manege om te gaan tutten met de ponys en paarden, alleen hield ik niet van roze dus werd het blauwe strikjes XD

ik heb nu twee leuje verzorgster bij mijn eigen shetlanders en die verzorgen ook twee ponys van mijn buren. heel erg leuk en ze zijn netjes en fantsoenlijk en doen niet iets zonder toestemming.
nu heb ik via hyves gevonden dat er een meisje is die mijn ponys als haar verzorgponys ziet en dat duidelijk niet is want heb geen toestemming aan haar gegeven. heb het ook via hyves maar een bericht gestuurd dat ze geen leugens op internet moet zetten.
ik vind het niet erg dat ze mijn ponys een keer gaan poetsten maar vraag het gwn even.. sommige penny meisjes en jongens vliegen het weiland in en springen op onbeleerde paarden! en gek vinden dat ze een rodo rit meekrijgen..
maar gelukkig heb je ook de leuke pennymeisjes, ze zijn van harte welcom als ze willen tutten met de ponys ;-)

ik fantaseerde ook alyijd al ik bij mijn paard was, mijn prachtige beeldschone merrie die ik iedere munuut van de dav aan het poetsen was en vlechtjes in haren aan het maken was. ik voelde me alyijd trots als ik door het dorp ging ijden met haar want ik reed wel op dat goote bruine beeldschone merrie zonder zadel en hoofdstel (zonder zadel en hoofdstel is waar en ze was ook groot en voor mijn was ze altijd beeldschoon ondwnks dst ze hield van modderplassen..) ze is nu oveleden maar als ik er aan terug denk dan heb ik een fijne tijd met haar beleefd!

wat een mooi verhaal! ;)

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 12:35

Tja, alles wat mijn lastig valt of viel op stal aan kinderen behoort bij mij tot de categorie penny.
Helaas was mijn paard een behoorlijke penny magneet. Zodra ik richting mijn kast liep werd ik al regelmatig achtervolgt met de vragen: "mag ik poetsen?" "mag ik rijden?", "mag ik verzorgen?" etc.
En vervolgens geen nee acepteren en maar bij me bijven hangen en tegen me aan blijven praten(en tegen mijn paard, "ja je bent zo schatje he, ik hou van je schatje" waar je gewoon misselijk van word.)als ik lekker met mijn paard bezig ben. Aangezien ik het altijd ontzettend druk had met school was het bij mijn paard zijn echt tot rust komen. Ik had gewoon geen zin in al dat gezeur en prutsmuts rond mij en mijn paard.
Dus ja, ik heb een vreselijke rot hekel aan dit soort kinderen. God zij dank dat ik nu bij mensen aan huis sta die daar ook niks mee hebben.
En ik ben echt de rotste niet, als ik buiten rij of wandel dat kinderen even mogen aaien. Maar zodra ze al achter me aan komen rennen al gillend "PAARD, PAARD, PAARD! Wij willen PAARD aaien" Tja dan rij ik gewoon door. Want netjes vragen is in deze tijd hier ook al niet meer van deze tijd en ik ben gewoon nou eenmaal geen circus attractie.

Weidemaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-12 13:32

wow! er si al veel gestemd op de poll! _/-\o_

Marian_lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 13:37

waarom moet het woord HAAT in zo,n zin >vraag .
het zijn gewone meiden met iets meer fatasie .
het blijven kinderen hoor!

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 13:40

miss_lizje schreef:
Tja, alles wat mijn lastig valt of viel op stal aan kinderen behoort bij mij tot de categorie penny.
Helaas was mijn paard een behoorlijke penny magneet. Zodra ik richting mijn kast liep werd ik al regelmatig achtervolgt met de vragen: "mag ik poetsen?" "mag ik rijden?", "mag ik verzorgen?" etc.
En vervolgens geen nee acepteren en maar bij me bijven hangen en tegen me aan blijven praten(en tegen mijn paard, "ja je bent zo schatje he, ik hou van je schatje" waar je gewoon misselijk van word.)als ik lekker met mijn paard bezig ben. Aangezien ik het altijd ontzettend druk had met school was het bij mijn paard zijn echt tot rust komen. Ik had gewoon geen zin in al dat gezeur en prutsmuts rond mij en mijn paard.
Dus ja, ik heb een vreselijke rot hekel aan dit soort kinderen. God zij dank dat ik nu bij mensen aan huis sta die daar ook niks mee hebben.
En ik ben echt de rotste niet, als ik buiten rij of wandel dat kinderen even mogen aaien. Maar zodra ze al achter me aan komen rennen al gillend "PAARD, PAARD, PAARD! Wij willen PAARD aaien" Tja dan rij ik gewoon door. Want netjes vragen is in deze tijd hier ook al niet meer van deze tijd en ik ben gewoon nou eenmaal geen circus attractie.

Oh, bah, dat lijkt mij ook helemaal niks. Wees als ouder van zo'n super blij kind verstandig en geef het een verzorg Shet die ze lastig kunnen vallen

Pitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 13:42

Ik vraag me altijd af wat het nou eigenlijk te maken heeft met het tijdschrift de penny.
Want vroeger vond ik het ook helemaal geweldig, haha. Volgens mij gaat het meer om hoe je met je paard omgaat en niet of je de penny leest of niet... :+ Dus eigenlijk vind ik ''penny'' maar een rare benaming, maar dat zal wel aan mij liggen. :o

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 13:49

Pennies zijn leuk zolang ze niet: ongevraagd manen en/of staartharen knippen, ongevraagd je pony gaan borstelen (tenzij je weet dat jouw pony Pennies als ontbijt, lunch en avondeten lust :Y) ), ongevraagd je pony uit het land ontvoeren, ongevraagd op je pony gaan zitten, en zolang ze niet ongevraagd je pony voeren met snoeiafval (waar giftige struiken tussenzitten). En zolang ze niet hardop beweren dat ze thuis 8 arabische hengsten op stal hebben en jouw paard ook wel even temmen. :P

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 13:50

Ik denk dat die benaming is gekomen doordat er af en toe dingen in de Penny staan die je beter niet kan. Of sommige (sommige meisjes he) denken dat ze alles weten van paarden doordat ze dat in de Penny hebben gelezen.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 13:52

Ken een meid die deed alsof ze een super snel renpaard had, een arabisch wonder, een friese hengst etc maar alle plaatjes waren van google... Als iemand er wat van zei kreeg je de wind van voren, dát is penny.

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 13:58

Kenmerken van de Penny

* De Penny maakt veelvuldig gebruik van het woord 'zielig', 'sielugh', 'zielug' of een variant hiervan. Ook MSN-taal is populair in het Penny-circuit.

* De Penny houdt van verwaarloosde en/of mishandelde paarden en wil ze graag redden.

* De Penny grijpt naar onorthodoxe geneesmiddelen in geval van verkoudheid of andersoortige medische problemen. Voorbeelden zijn: Groentesoep, Bossche bollen en bakstenen.

* De Penny vindt dat er dag en nacht met een paard getut moet worden, ook als het paard daar regelmatig bezwaar tegen aantekent. Dit geldt speciaal voor veulens, jaarlingen en twenters.

* De Penny biedt zich altijd aan als luisterend PB-oor in geval van dode paarden, pony's met koliek en afgefikte huizen. Meestal kent ze de betreffende bokker niet.

* Penny's zijn veelal groene bokkers, echter zeker niet altijd, laat dus in geen geval uw aandacht verslappen als het om een doorgewinterde bokker gaat!

* De Penny reageert doorgaans erg fel als hij/zij wordt aangesproken op haar Penny-schap. Laat u hierdoor niet van de wijs brengen maar houd voet bij stuk, u als gediplomeerd Patrouillant weet immers waar u het over heeft.

* Sommige Penny's maken overal waar ze komen vlechten in manen en staart, al dan niet met roze strikjes. Als u een paard signaleert met gevlochten manen, wees dan op uw hoede. De Penny kan nooit ver zijn.

* Er zijn Penny's die veelvuldig gebruik (willen gaan) maken van allerlei hulpteugels en -bitten, alsmede excessief grote sporen en zwepen van onvoorstelbare lengte. Mocht u zo'n Penny tegenkomen wijs deze dan terecht.

* Boktnamen van Penny's bevatten veelal de woorden 'girly', 'lady', 'love' alsmede woorden die eindigen op -tjuh(hhh). Echter niet alle Boktnamen die er zo uitzien zijn ook daadwerkelijk Penny, verricht dus grondig onderzoek alvorens over te gaan tot het uitdelen van een *STEMP*.

* Penny's schrijven nooit 'lief' maar meestal 'liev'. Deze Penny's zijn vaak te vinden in de Kraamstal. Dit is een belangrijk kenmerk.

* Penny's, en dan met name Penny-meisjes, beschikken vaak over een enorme voorraad verzorgpaarden, -pony's, -veulens en -shetlanders. Als er gevraagd wordt om een foto van deze dieren en er verschijnt een plaatje van een onwaarschijnlijk mooie zwarte Arabische hengst steigerend met op de achtergrond een ondergaande zon, stel dan een onderzoek in naar de herkomst van de foto. De kans is groot dat u deze ergens op internet terugvindt.

* De Penny maakt in berichten overmatig gebruik van smileys om het gebrek aan leestekens en hoofdletters te compenseren.

* De penny's zullen ook altijd spreken over wilde zwarte arabische hengste die door hun getemd en bereden worden,
uiteraard kan alleen DE penny zelf deze woeste gevaarlijke hengst berijden

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 14:00

@_AlMaraam_
Die bedoelde ik ja! :j

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 14:02

* Penny's, en dan met name Penny-meisjes, beschikken vaak over een enorme voorraad verzorgpaarden, -pony's, -veulens en -shetlanders. Als er gevraagd wordt om een foto van deze dieren en er verschijnt een plaatje van een onwaarschijnlijk mooie zwarte Arabische hengst steigerend met op de achtergrond een ondergaande zon, stel dan een onderzoek in naar de herkomst van de foto. De kans is groot dat u deze ergens op internet terugvindt.

Vooral deze hahahahah damn.

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 14:13

Paris_ schreef:
@_AlMaraam_
Die bedoelde ik ja! :j

Das de OP van het beware of the penny topic ;)
xSlvna schreef:

Vooral deze hahahahah damn.

Die is idd goed

rosalyvdb

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 16:24

Er zijn toch echt van die figuren die vinden dat dat penny is :')
Zie regelmatig voorbijkomen dat meisjes die het leuk vinden om hun paard regelmatig in te vlechten het stickertje penny krijgen.
Zo zie ik het dus niet, en aan de reacties te zien de mensen hier ook niet :)

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 16:29

Ik heb alleen deel twee van het topic gelezen over de penny's, ik weet niet of de dingen die _AlMaraam_ postte van het tweede of de eerste kwamen, maar het blijft geniaal en ook nog is kloppend. =:)
Maar, ik ben nog nooit, moet ik toegeven, een Penny op Bokt tegengekomen. Zou wel niet in die forums kijken. :+

xTesslove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 17:05

Geweldig hahaha

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 18:04

Frankaas schreef:
Ik heb alleen deel twee van het topic gelezen over de penny's, ik weet niet of de dingen die _AlMaraam_ postte van het tweede of de eerste kwamen, maar het blijft geniaal en ook nog is kloppend. =:)
Maar, ik ben nog nooit, moet ik toegeven, een Penny op Bokt tegengekomen. Zou wel niet in die forums kijken. :+

Staat in elke OP, we zitten ondertussen aan deel 3 maar this eerder een kletstopic geworden.

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 18:09

_AlMaraam_ schreef:
Frankaas schreef:

Staat in elke OP, we zitten ondertussen aan deel 3 maar this eerder een kletstopic geworden.

Oh dan ga ik zo even kijken naar de andere OP's :)

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 18:25

Pff, ik heb echt niks tegen penny's, die vlechtjes of strikjes in de manen doen. Doe ik ook wel eens :+ maar dan niet met roze.

Maar er is 1 meisje bij ons op stal.. ze vraagt aan iedereen of ze op een paard mag zitten, want ze kan o zo goed rijden. Niet :')

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 18:30

Dit bericht kreeg ik dus zomaar op hyves in mijn inbox toen ik tegen een meisje zei dat ze niet zo vreselijk hard moest trekken aan de teugels.

WAT HEB JIJ TEGEN MIJ JALOERSE TRIEN.JE BENT JALOERS ALS DE PEST.IK HEB LES GEHAD VAN PIET SIBMA EN LAMMERT HAANSTRA EN IK KRIJG LES IN BITLOOS EN PRARELLIE.IK HEB MIJN 2 PAARDEN VAN DE SLACHT GERED EN JIJ BEWEERT DAT IK NIKS VAN PAARDEN WEET.IK GEEF RIJ LES,RIJ PAARDEN IN EN TRAIN JONGE RUITERS TOT ZE GENOEG WEDSTRIJDEN HEBBEN GEREDEN DAT ZE HET ZELF AAN KUNNEN.IK BEHANDEL MIJN PAARDS MOK IEDERE DAG EN ZE HEBBEN 2 DAGEN IN DE WEEK VRIJ.ZE HEBBEN EEN LEKKERE DEKEN OP EN ZE WORDEN NATUURLIJK BEKAPT.IK TEMPRATUUR HEM VOOR EN NA HET TRAINEN OM TE KIJKEN OF HIJ GEEN KOORTS HEEFT WANT DAN GA IK NIET RIJDEN EN VERZORG IK ZE MET HART EN ZIEL.IK SPONS ZE AF MET LAUW WATER NA DE TRAINING EN ZE KRIJGEN DAN EEN ZWEET DEKEN OP OOK MOGEN ZE DAN LEKKER IN DE WARME STAL UIT RUSTEN MET LEKKKERE SLOBBER.IK BORSTEL ZE EEN UUR PER DAG EN GA ALS WE GEEN WEDSRIJD HEBBEN MET ZE WANDELEN IN HET BOS.ZE STAAN ELKE DAG OP WEI IN EEN KUDDE.
fiets YOU BITCH.
GROETJES JE HATER

Penny? Oh jazeker!