Alleen naar de KNHS Zomer instructieweken 2013 ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bente_11

Re: Alleen naar de KNHS Zomer instructieweken 2013 ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 22:57

@simyo
wat leuk! :) wat voor een paard heb je?

Simyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-12 23:01

Een 7 jarige KWPN merrie! Ik vind het een heel leuk, fijn paard, met een fijn karakter: ze is pittig en goed voorwaarts maar wel fijn bewerkbaar en houd van hard trainen! kan fijn dressuur lopen, en ook super springen! Is zo af en toe overal 'bang' voor, maar de keer daarna is ze weer super braaf! een beetje een gek paard! haha, maar heel leuk! ben gek op haar! heb haar pas een dik half jaar nu! Kom namelijk van de pony's af!

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 23:07

Simyo schreef:
Een 7 jarige KWPN merrie! Ik vind het een heel leuk, fijn paard, met een fijn karakter: ze is pittig en goed voorwaarts maar wel fijn bewerkbaar en houd van hard trainen! kan fijn dressuur lopen, en ook super springen! Is zo af en toe overal 'bang' voor, maar de keer daarna is ze weer super braaf! een beetje een gek paard! haha, maar heel leuk! ben gek op haar! heb haar pas een dik half jaar nu! Kom namelijk van de pony's af!

Klinkt als een ontzettend leuk paard! :)

Simyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-12 23:13

Is ze ook! :D

Fritsfrats

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 23:33

Ik ga ook helemaal alleen komend jaar!
Ben al een keer meer geweest en toen met een vriendin.
Wil nu graag de eventingpaarden week.
Anders een allround week

Simyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-12 23:36

Oke! Leuk! Dat is al wat makkelijker, dan ben je er al eens geweest! Gaat je vriendin dit keer niet?

tossielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 23:37

Simyo schreef:
Ja ik rijd wel wedstrijden! Start nu net L2 met mijn paard, en wil volgend jaar een paard dat ik voor iemand anders rijd ook in de sport gaan uitbrengen! Nu alleen nog dressuur maar wil komend outdoor seizoen ook graag het springen gaan oppakken! Jammer genoeg kan ik hier nergens in de buurt crossen/sgw wedstrijden starten anders had ik dat ook nog graag gedaan! Dit indoorseizoen ga ik niet tot zeer weinig starten omdat ik het erg druk met school heb helaas....
Ik heb het geluk dat mijn vader de paardensport ook erg leuk vind, en zelf zo af en toe ook rijd! We doen ook ieder jaar een jong paard zadelmak maken en inrijden samen! :)

Okee, leuk zeg! Hier in de buurt ook zeer weinig sgw, ook voor oefenwedstrijden enz. :( anders zou ik er ook graag een keer 1tje rijden :) maar goed ;) Echt niemand uit mijn familie heeft iets met paarden, haha. Ik heb mijn haflinger ook zelf ingereden, en we trainen momenteel L1,2 en pakken af en toe iets mee uit het M. Verder ook lekker beetje springen, en buitenrijden. :) #mylife :P

Fritsfrats

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 23:40

Vriendin rijdt nog bij de pony's en ik zit bij de paarden.
Wordt zelf in december 18 en heb sinds april een paard daarvoor had ik een pony.

Wil jij een allround week gaan doen?

Simyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-12 23:44

tossielove schreef:
Simyo schreef:
Ja ik rijd wel wedstrijden! Start nu net L2 met mijn paard, en wil volgend jaar een paard dat ik voor iemand anders rijd ook in de sport gaan uitbrengen! Nu alleen nog dressuur maar wil komend outdoor seizoen ook graag het springen gaan oppakken! Jammer genoeg kan ik hier nergens in de buurt crossen/sgw wedstrijden starten anders had ik dat ook nog graag gedaan! Dit indoorseizoen ga ik niet tot zeer weinig starten omdat ik het erg druk met school heb helaas....
Ik heb het geluk dat mijn vader de paardensport ook erg leuk vind, en zelf zo af en toe ook rijd! We doen ook ieder jaar een jong paard zadelmak maken en inrijden samen! :)

Okee, leuk zeg! Hier in de buurt ook zeer weinig sgw, ook voor oefenwedstrijden enz. :( anders zou ik er ook graag een keer 1tje rijden :) maar goed ;) Echt niemand uit mijn familie heeft iets met paarden, haha. Ik heb mijn haflinger ook zelf ingereden, en we trainen momenteel L1,2 en pakken af en toe iets mee uit het M. Verder ook lekker beetje springen, en buitenrijden. :) #mylife :P

ja en op sommige plekken hebben ze in zowat ieder dorp wel een stuk liggen waar je kunt crossen! Een kennis van mij woont in de omgeving van Ede, en daar hebben ze op 10 minuten afstand wel 4 (echt grote) terreinen liggen! Oke klinkt leuk! En leuk dat je dan toch je eigen paardje hebt als je ouders er niks mee hebben, het is toch erg duur allemaal!

tanee_blaze: ja ik wil graag de allround week gaan doen! maar weet nog niet of ik ga....

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 10:41

Mij lijkt het ook leuk om te gaan! Wil vanaf volgend jaar wedstrijden gaan starten en naar de allroundweek voor tm 20.
Heb alleen nog helemaal niet rondgekeken voor informatie dus geen idee nog hoe en wat, zag al in dit topic dat het loten is dus zal lastig worden..

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 11:16

Ik zit er ook aan te denken, om als we geld hebben ook met mn pony erheen te gaan, en ook de angst dat niemand me gaat mogen of ze me af gaan kraken vanwege mn kruising... Al kan meneer super lopen en krijg ik met zowel springen en dressuur van alle kanten altijd complimenten dat t zo'n knapperd is, als ze horen dattie Fries x New Forest is kijken ze me toch even raar aan... Daarbij heb ik ooknog een stukje autisme, en ben als de dood voor vreemde omgevingen + teveel vreemde mensen. Maar toch lijkt dit me erg leuk, juist om me over die angst heen te zetten, en gelukkig delen we allemaal 1 passie, en dat zijn de paarden! :D Is er trouwens iemand die een linkje voor mij heeft naar wat meer informatie..? Kan het op de KNHS site zo 1,2,3 niet vinden...

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 11:18

Ik denk dat het qua niemand kennen ed wel goed gaat komen! Volgens mij zijn er zat mensen op bokt waar je middels een topic van tevoren contact mee kan leggen. En echt niemand zal je uit gaan lachen om je paard hoor!
Linkje ben ik ook benieuwd naar!

Edit: zie dat het in 2008 tussen de 300 en 400 kostte.

http://www.knhs.nl//news.asp?ID=218

supriceee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 13:03

ik ga dit jaar ook alleen voor de eerste keer,

ik ben ook bang dat ze mijn paardje gaan afkraken want dressuur ja daar zijn we gewoon niet zo goed in!

maar laat het allemaal maar op me af komen! en zie het wel!

Simyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 15:58

Iedereen is daar toch om te leren en zoveel mogelijk ervaring met van alles op te doen?
Of je nou oefent op 1 of andere hoge grand prix oefening, of op een B oefening, dat maakt toch niet uit? de ene is nou eenmaal al verder in training als de andere, en onthoud: iedereen is bij het begin begonnen! :j

tossielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 16:05

Citaat:
ja en op sommige plekken hebben ze in zowat ieder dorp wel een stuk liggen waar je kunt crossen! Een kennis van mij woont in de omgeving van Ede, en daar hebben ze op 10 minuten afstand wel 4 (echt grote) terreinen liggen! Oke klinkt leuk! En leuk dat je dan toch je eigen paardje hebt als je ouders er niks mee hebben, het is toch erg duur allemaal!

ja.. oneerlijk hè? ;) Heb mn paarden van mn opa gekregen, en staan ook gratis op zijn land en stal :) Kosten vallen dus enigsinds nog mee gelukkig! Nee, ouders zullen er echt niet aan beginnen; haha!

supriceee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 16:05

Ja Tuurlijk maar mijn paard kan niet galopperen!

Simyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 18:26

tossielove: jaaaa inderdaad heel oneerlijk! helemaal mee eens!
och dat is echt super chill zeg! Ik heb mijn paard ook aan huis staan, wij hebben er nog wat meer namelijk, ook thuis staan....

supriceee: oke, daar heb je nog een half jaar om op te trainen! en anders kun je daar toch fijn om hulp vragen?? ik zou niet weten waarom je dan niet zou gaan?

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 19:41

@surpriceee misschien is het juist ook wel een uitdaging om met je paardje te gaan en misschien kunnen ze in die week ook wel zo helpen dat je paardje leert galopperen :) en je hebt idd zoals simyo zegt nog een half jaar dat is best lang!

Johanna01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 19:44

Wanneer je naar de Allround week wilt, is het dan ook noodzakelijk dat je op een bepaald niveau rijdt?
Mijn pony is namelijk momenteel nog nieteens B-waardig, en ik rij zelf ook op lange na niet op M1..
Is er iemand die mij er meer over kan vertellen?

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 19:44

Hanna_Paard schreef:
Wanneer je naar de Allround week wilt, is het dan ook noodzakelijk dat je op een bepaald niveau rijdt?
Mijn pony is namelijk momenteel nog nieteens B-waardig, en ik rij zelf ook op lange na niet op M1..
Is er iemand die mij er meer over kan vertellen?

allround is niveau niet belangrijk ik start zelf ook alleen maar onderling

Simyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 23:03

bente12 heeft gelijk, je hebt voor de allround geen niveau (nja je moet natuurlijk niet met een net zadelmak paard aankomen) hebben!
Zoals ik het begrijp komen er tijdens de allround week juist een hoop combinaties die B-L niveau rijden!

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 17:30

ik wil er ook graag naartoe, maar waarschijnlijk pas in 2014!! :)

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 17:48

ik heb wel wat oficeel gestart maar dat gaat gewoon niet ,,:) dus ben er nu mee gestopt hoop dat na de week weer veder kan met de wedstrijen:)

Simyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-12 21:57

Oke, dus moonforever, jij gaat wel? voor de 1e keer??

normann_love, oke leuk! ik hoop je dan te kunnen vertellen hoe het was! (hoewel ik nog steeds niet zeker weet of ik ga)

_Knofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 23:02

Ook hier een twijfelaar,
Als ik ga wordt het ook de alround tot 20 jaar.
Ik ben dan 19 :)