capopjekop schreef:Ik denk dat je het teveel op jezelf betrekt, ik zie hier eigenlijk niemand zeggen dat je een rottig verwend kind bent? Dat gevoel krijg je mss, maar ik haal het niet uit de posts eerlijk gezegd.
Nogmaals, we oordelen niet over de portemonnee van je ouders, we geven alleen aan dat kinderen vaak denken dat die rooskleuriger is. Ouders vertellen nu eenmaal niet alles. Ik geloof best dat je ouders het kunnen. Maar als ze het niet aan een paard willen uitgeven dan kun je op je kop gaan staan maar dat zal ze echt niet overhalen hoe jammer dat ook is. Het enige dat je kunt doen is laten zien dat je het aankan. Dat doe je al deels door veel naar je bijrijdpaard te gaan. Laat zien dat je school er niet onder leidt, ga sparen voor als je straks een paard hebt, zoek een baantje enz. Dan ben je al op de goede weg.
Ja, hier maak ik dat op uit een aantal reactie's.
Maar ook uit PB's.
En daar kan ik dus echt niet tegen.
Ja, dat is inderdaad waar.
Maar om elke keer te horen, we gunnen het je, en we willen het voor je maar... **school/isala/dit/dat** is ook niet heel leuk.
Ik snap heel goed dat het misschien qua kosten niet kan, maar ik wil dan graag dat ze dat zeggen.
En als het vraag zeggen ze: ' Je weet best dat dat de reden niet is'.
Ja, dan ga ik door met nadenken en vragen wat het wel is, en dan worden ze boos.