shetlander in achterbak

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Brittneyx

Re: shetlander in achterbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 21:59

vraag me even af hoe je een pony in een achterbak krijgt
grote koffer = grote auto = redelijk hoog?

loverxbritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 22:00

jaa, dat was wel een minishetlander he, nog een jaarlingetje :P
je kunt ook rond bellen bij mensen met eigen paarden voor een trailer :)
ik zet mijn shet ook vast, stel dat we ineens moeten remmen, dan kan er tenminste niks gebeuren, en ik heb liever ook niet dat hij gaat rondlopen in een rijdend ding haha ;) maar als jou shet dat gewend is :P

loverxbritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 22:00

Brittneyx schreef:
vraag me even af hoe je een pony in een achterbak krijgt
grote koffer = grote auto = redelijk hoog?

bij mijn vriendin tillen :')
en anders,, een soort van dikke (hele dikke dan) plank ofzo net als bij een trailer maken? ;d

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 22:02

oke als je hem erin krijgt moet het wel lukken voor een klein ritje
er zijn honden die groter zijn dan een pony dus waarom niet

xTesske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 22:49

x_Heidie: we kennen er wel maar dat is geen optie.

ik zat ook al aan een busje te denken. maar gaat dat wel. het is een half
uurtje rijden ongeveer. moet ik er dan bij blijven?

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 22:53

houd er rekening mee dat de politie ect ook controles houden zeker bij markten... kost je nog meer geld zon boete...

ik las hier wel eens dat mensen het wel gedaan hebben, volgens mij zelfs bij zuidlaardermarkt..

xTesske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 23:00

ja daar zat ik net ookal aan te denken.

we hebben er al eens pony's gekocht en toen werden we ook gecontroleerd, we waren nu wel met een trailer zodat ze wel zeker wisten dat er pony's in stonden.

maar ik weet niet of ik het risico durf te nemen..

misschien toch maar eens iets in de buurt zoeken.

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 23:06

Ken je niet iemand met een auto met een trekhaak? een trailer huren is dan niet zo duur meer!

xTesske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 23:36

jawel genoeg volgens mij, maar weet niet of die zwaar genoeg zijn om een trailer te trekken en of hun die überhaupt uitlenen

xxchntl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 23:50

Voor zover ik weet mag dit niet.. Ik heb namelijk begrepen dat ook een hond niet los in de achterbak mag, tenzij er zo'n rek tussen zit volgens mij.. Dit ivm het feit dat als er een ongeluk oid gebeurd het een ''los projectiel'' is dat door de gehele auto kan vliegen:p nou gaat dit met een shetlander natuurlijk niet zo snel:p maar volgens mij mag het dus niet..

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 09:39

Waarom zo moeilijk doen? Die paardentaxi die ik je gaf zit in Venlo, voor nog geen 100 euro (als ik goed geteld hebt) heb je je pony thuis. Daar zou ik persoonlijk geen risico voor gaan lopen op ongelukken of een boete.

Ninia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 09:45

En dan nog iets: dit is natuurlijk niet het enige vervoersprobleem. Je pony zal ook een keertje ziek kunnen worden waardoor je naar de dierenarts moet. Dus zorg ook voor een oplossing op langere termijn, zodat je niet als er paniek is, je geen oplossing hebt. Daarnaast zou ik goed opletten of je pony gechipt is en een paspoort heeft, dat is verplicht bij het vervoer. Ik hoop dat je een leuk beestje vind, veel succes en plezier!

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 09:49

Dat gebeurt echt heel vaak met shetjes en minipaardjes, maar ik zou het zelf niet doen. (in nood misschien wel hoor, als ik echt niks anders zou hebben)
Maar ik zou toch eens uitzoeken waar jij in de buurt vervoer kan huren want als je die pony straks hebt en je moet met spoed naar de kliniek of zo, dan heb je toch ook vervoer nodig? Ik had tot voor kort ook geen trekhaak, maar wel iemand achter de hand in geval van nood.

teugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 09:53

Wij hebben onze mini-shet ook eens vervoerd in zo'n grote Amerikaan zo'n Chevybus achterin :=
We hadden toen wel een rubber mat er in gelegd met beetje stro er overheen....toen" moest ie er nog in?"
Hebben toen een pallet schuin tegen trekhaak verstevigd met balen stro aan beide kanten dan met rubber mat erover...pony d'r in rijden maar := ( :)* vergeet niet je spul mee te nemen waar mee je heb ingeladen!)
Ben toen er wél bij gaan zitten om hem vast te houden _O- we hebben onder weg wél vreselijke "lol"gehad dat mensen zaten te kijken :wow: vanuit hun auto...huh? dat is een rare hond _O-
Alles is veder goed verlopen.

Ik ken ook een mini-shetlander fokkerij die een Mercedes Vito bus heeft om laten bouwen speciaal voor de mini's,
het was erg grappig en érg leuk om is op zo'n stal te kijken in het miniatuur o.a hadden ze een stapmolen en super de luxe stallen opmaat"het leek madurodam wél"alleen levens echt _O-

Met die vraag zat ik zelf ook eens....waarom mag een hond wel op "de achterbank "of "achterin laadruimte"
En een mini-shet eigenlijk weer niet? principe "standaard" kwestie volgens mijn ook?

Heb vroeger wél eens op hoog catrijne in Utrecht een man zien lopen met een "hulp mini-shet" de pony was geheel net zo getraind als een "hulphond" we raakte in gesprek met de man van de hulp pony...beest zag er super uit en had óók net zo'n dekje op als een "hulphond" alleen had de pony van die rubber paardenschoentjes aan...
Het was geweldig omdat zo" te zien en kon óók werkelijk alles!"
De man van de pony vertelde ons...dat zo'n pony trainen als "hulp pony"efficiënte" zou zijn op de lange duur...
omdat een mini-shet ouder wordt als een "hulphond".

Maar wij zeiden toen tegen de man van de pony"over het dieren welzijn"dat je wel rijkelijk behuisd"moet zijn om aan de pony wensen te kunnen voldoen?
De man woonde in een rijtjes woning en gebruikte zijn tuin en schuur voor de pony's,
en de pony mocht gewoon bij hem "binnen in huis" :+

Die man zei"ook een hond in huis etc.. vindt iedereen normaal!?
Maar zo'n minipaardje vinden ze raar!?

xTesske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 10:57

capopjekop@ ik vind rond de 100 euro echt te veel voor een taxi

Ninia@ bij ziekte hebben we wel vervoer maar nu is het omdat het eigenlijk voor een pony halen is en dan zouden ze helemaal op en neer moeten rijden mijn moeder vind het geen fijn idee om dat aan hun te vragen

teugeltje@ dat heb ik inderdaad wel eens gezien op youtube dat een moslima een pony als hulphond had omdat ze van hun geloof geen honden mochten hebben.

we gaan nu eerst opzoek naar een pony hier in de buurt, we weten al 2 plekken waar we kunne vragen en anders als we niks vinden kunnen we altijd nog kijken

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 11:38

Wat had jij dan in gedachte wat je wil betalen voor een eventuele taxi? Ik vind het echt wel meevallen, tegenwoordig is 100 euro niets. Desnoods geef je kennissen met een trailer 50 euro en een taart als ze hem willen halen. Maar goed als je iets in de buurt vind is het ook opgelost.

xTesske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 19:56

ik heb nu een aanbod van iemand gekregen die doet het voor 50 euro. Dat gaat wel, is een mooi bedrag.

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 21:09

het is natuurlijk verstandig om een trailer te huren, dat raad ik je ook echt wel aan.
maar stiekum moet ik bekennen dat ik een mini van 70cm heb gekocht en we geen vervoer hadden.. we mochten de caddy van die mensen gebruiken, uhm NEE! dat was mijn reactie, maar uiteindelijk wel mee vervoerd. pony stond lkkr ruatig en zijn hoofd tussen ons in. hij stond lkkr te dommelen, vind het helemaal prima.
we hebben er met zijn drieen ingetild.

geloof me dit zal ik echt noooooooit meer doen, tenzij mijn pony zo ziek wordt dat hij per direct naar kliniek moet (geen trailer aanwezig, wat in toekomat wel gaat gebeuren)!
pony was toen ook nog nietf gechipt.. ritje duurde maar 20 min.

doe veratandig en huur idd een trailer of iemand die voor je wil gaan vervoeren, veel verstandiger.

Hemasa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 21:25

Ik vind t zwaar ziek als je dat doet.. Er is een trailer voor gemaakt, heb je die niet, laat je je shetje gewoon met 4 hoefjes op de grond staan. ;)

xTesske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-12 21:34

ben het ook al lang niet meer van plan

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 20:49

Ik zou het ten eerste al niet doen.
Ten tweede is een paard geen hond. :)
Dus ik ga met de meeste reacties hier mee.

FIFS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 21:34

Ìk ga met de meeste reactie's hier mee. Het is gevaarlijk en ook nog eens verboden. En stel je voor dat die shet opeens toch zijn behoefte moet doen? Lijkt mij niet zo prettig :+

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 21:36

Paste mijn shet maar in de achterbak.. :D

xTesske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-12 21:47

shetje gekocht en het wordt maandag gebracht in een trailer :D

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 21:51

*\o/* Gefeliciteerd ! Wat / wie is het geworden ??