Irri kind!!!!!! GRRRRRRR!!!!!!!!!!!!!!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 18:45

Oh jee, als ik toch iemand op mijn paard zag rijden brak de hel toch echt even los hoor... Vind wel dat de manege wat oplettender had mogen zijn. Ik zou echt een klacht indienen.

senna1234

Re: Irri kind!!!!!! GRRRRRRR!!!!!!!!!!!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-12 19:58

Ja, we hebben de ouders, het meisje en de directie aangesproken =)

senna1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-12 19:58

Rockielover schreef:
Haha. je wilt het liever wel doen maar je doet het maar niet. :) Haha zie t ook zo voor me. :D

Hihi inderdaad :D

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 20:00

Wat zeiden haar ouders??

Noa12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 20:05

Ja dat wil ik ook weten :j

senna1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-12 20:07

Ze hadden het erover dat mijn moeder normaal moet doen, en dat als ze niet wil dat een "onschuldig kind" plezier heeft met mijn paard, dat ze dan een stal in haar tuin moet bouwen. :=
Echt een ordinaire vrouw ook. Van die vette slierten in een palmboom staart := := :=

Aureliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 20:08

Maak je heel boos.. en als ze nog is iets doet ga naar de eigenaar van de manege, en als ze commentaar geeft moet je commentaar terug geven zoals, ' ik ben temminste beter dan jou kind, met jou commentaartjes laag van niveau meiske ;) '. En als je er echt niet tegen kan dat ze iets tegen je pony doet, sla haar dan op haar hand ~~}> niet hard, maar een klein prikkeltje en zeg dat ze er mee moet stoppen en als ze nog is slaat op je pony dat je is op haar gaat slaan.
Laat je niet doen meis!
:+

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 20:08

haha zoiets verwachtte ik al.. vaak is zo'n raar kind een kopie van de ouders.

senna1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-12 20:10

Hihihi ik zie mezelf al op haar hand slaan :=
Volgende keer dat ze iets doet wordt ze van de manege geschorst, met haar palmboomstaart-moeder :=

xLindss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 20:16

Hoop dat ze het dan ook begrijpt! En jullie en je paardje met rust laat :)

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 21:44

Je zou die ouders een een brief moeten sturen, wat er kan gebeuren a. met de pony en dat dan de kosten voor jullie zijn.... en b. stel je voor dat er iets gebeurd, dan zijn jullie aansprakelijk.

En daarna nog een leuk stukje over je kinderen opvoeden en meegeven dat niet alles wat ze wil kan en mag. En als ze daar niet fatsoenlijk op reageren, zou ik zelfs de politie inschakelen (misschien heel hard, maar het straft af als een agent even komt vertellen dat het niet kan, want het is gewoon "diefstal" ook al komt de pony weer terug ;))

En vertel de ouders heel duidelijk dat doordat zij geen pony voor hun dochter kopen, ze haar onschuldige plezier belemmeren... Kijken hoe ze dan reageren. Het is niet alleen een pony hebben om leuk op rond te hobbelen en om over op te scheppen..

En dan komt er nog een keer bij dat als je normaal een pony huurt je er ook nog eens flink voor betaald. Je zou bijna een slot op de stal van de pony doen :s

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 21:59

Serendip90 schreef:
het is gewoon "diefstal" ook al komt de pony weer terug ;))

Of ook wel joyriding net als met de auto.

Erg hoor dit soort mensen. Ik zou ook echt helemaal flippen.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 22:02

Denise1984 schreef:
Serendip90 schreef:
het is gewoon "diefstal" ook al komt de pony weer terug ;))

Of ook wel joyriding net als met de auto.

Erg hoor dit soort mensen. Ik zou ook echt helemaal flippen.

joyriding is gepaster ja :p

Maar wat nu? Ouders vinden dit kennelijk normaal dus heb je niets aan. Op de manege letten ze wel meer op... Maar kind krijgt van haar ouders gelijk, dus gaan jullie er nog wat aan doen?

Noa12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 22:05

senna1234 schreef:
Ze hadden het erover dat mijn moeder normaal moet doen, en dat als ze niet wil dat een "onschuldig kind" plezier heeft met mijn paard, dat ze dan een stal in haar tuin moet bouwen. :=
Echt een ordinaire vrouw ook. Van die vette slierten in een palmboom staart := := :=

Sommige mensen he.. Daar snap je niks van -O-

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 22:07

Citaat:
Maar wat nu? Ouders vinden dit kennelijk normaal dus heb je niets aan. Op de manege letten ze wel meer op... Maar kind krijgt van haar ouders gelijk, dus gaan jullie er nog wat aan doen?

Citaat:
We zijn ook naar de directie geweest en de deal is nu dat als ze nog wat doet dat ze dan geschorst word.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 22:10

Arc_En_Ciel schreef:
Citaat:

Citaat:
We zijn ook naar de directie geweest en de deal is nu dat als ze nog wat doet dat ze dan geschorst word.

Dan leert het kind nog niets, want de ouders zijn waarschijnlijk het daar ook niet mee eens en ze blijft "gelijk" krijgen dat andere onredelijk zijn.... Dus over een tijdje hebben we hier van iemand anders een topic over een meisje wat zo maar op hun paard gaat rijden ;) dat bedoelde ik meer :p

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 22:11

Ja maar wat doe je daar dan aan?
Moeders die het beter weten zijn uitermate lastig..

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 22:12

Toch proberen te praten misschien? Ik weet het ook niet? Maar het heeft echt iets met opvoeding te maken lijkt mij zo?

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 22:12

Ooh ;)
Nou ja, zoals ik het begrijp hier zijn die ouders het er gewoon niet mee eens.
Nou denk ik dat je een kind nog enigzins kunt sturen, maar 2 volwassen mensen..
Dat wordt vrij lastig..

Quarterboef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 22:17

zulke kinderen ken ik ook, kwam laatst bij de weide staan ze ze gewoon te voeren.. er staat toch echt duidelijk op weide niet betreden en niet voeren.. pff moeilijk word je ervan! en dan bedoel ik niet 1 wortel... maar hele zakken vol aardappel en appel schillen en augurken en dergelijke....

succes iig met het meisje, hopen dat ze echt van je pony afblijft!!

Noa12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 22:20

Het is jouw pony en en die moeder heeft geen hersens 8)7

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 22:20

Arc_En_Ciel schreef:
Ooh ;)
Nou ja, zoals ik het begrijp hier zijn die ouders het er gewoon niet mee eens.
Nou denk ik dat je een kind nog enigzins kunt sturen, maar 2 volwassen mensen..
Dat wordt vrij lastig..

Maar even puur juridisch gezien, ondanks het feit dat het gewoon super vervelend is als er zo maar iemand op de pony gaat rijden... Wat er ook gebeurd, jij bent als eigenaar verantwoordelijk, nu gebeurde er niets en gaat het om een lieve pony... Maar stel dat ze dit ook doet met een minder lieve pony en ze valt en er gebeurd iets? (of het nu met haar of de pony is...)

Het is "veel meer" dan alleen even op een pony rijden terwijl het niet mag. Ik snap ook niet dat die ouders het gevaar er niet van inzien. Want ik denk dat zo'n kind zich ontzettend overschat.

En bij sommige mensen is het 1x zeggen en ontwetendheid (bijvoorbeeld het voeren)... maar ben bang dat dit bij dit meisje niet zo is en dat dit niet de laatste keer is dat...

Dat is ook de reden dat ik het misschien zelfs zou melden bij de politie in de hoop dat die bellen/langsgaan en de gevaren uitleggen dat het misschien wel aankomt en niet dat het "een moeder is die het plezier van hun kind ondermijnt".

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 22:26

Oef := ! Toch even aan de stalhouder voorleggen, en anders een andere stalling gaan zoeken, dat zoiets toegelaten wordt op een pensionstal is al not-done := !

Ik had ze van mijn pony afgeslagen! Maakt niet uit hoe oud ze was! Waar halen ze verdorie het lef vandaan.. Bah!

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 22:47

Misschien kan je moeder de volgende keer aan de "Palmboomdame" zeggen dat ze morgen haar auto komt ophalen om 3 weken mee op vakantie te gaan. Komt op het zelfde neer: wat van een ander is kan je niet zo maar pakken. Vindt ze vast geen goed idee, misschien snapt ze het dàn...

Ookal zou ik het zelf op een heel andere manier aanpakken als iemand zonder mijn medeweten op mijn paard ging rijden. Die zou niet eens meer in mijn buurt durven komen }:)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 11:30

Ongelofelijk!! Ik zou dat kind van mijn paard afsleuren en sta niet voor mezelf in wat die ouders betreft. Als je zo omgaat met een dier van een ander, ben je niet goed wijs. En dan druk ik me nog mild uit, wat een asociale lui, zeg. Wat ik wel raar vind, is dat dit zo maar kan op die manege. Bij ons (ik sta op een prive stalling) is de sociale controle groot. Als ik bv een verzorgster heb voor mijn vakantie, meld ik dat van tevoren, zodat ze (stallingseigenaren en andere paardeneigenaren) dat allemaal weten. Niks geen gesjouw en gedoe met mijn paard, hoor, door jan en alleman. Wat doet de manege eigenaar hier nou aan? Want als die hier niets mee doet, zou dat voor mij reden zijn direct of z.s.m. op te stappen (er is hier stalling zat vrij momenteel in mijn buurt). :j