Ouders overtuigen voor een paard ? TIPS

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zeepsop

Re: Ouders overtuigen voor een paard ? TIPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 15:58

ander verzorgpaard? lease paard? verzin iets. er zijn zovele topics hier over! de goude tip om je ouders te overtuigen is er niet. je moet gewoon geluk hebben ;)

Jujuke13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-12 20:14

Ja ik heb er al een paar gelezen ;)

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 20:32

ondanks alle reacties blijf je toch een weerwoord geven op wat alle bokkers zeggen.. Een tip, en nu spreek ik echt uit ervaring, dram niet door bij je ouders, want als je dan uiteindelijk 16 bent kan je alsnog je paard vergeten.

Geduld is een schone zaak, waar alle ouders naar streven. Dus leg je er bij neer... mijn mening

SerenePeace

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 14:50

Geduld hebben, het komt vanzelf ;)
Je bent nu gewoon nog te jong, en als je ouders je niet steunen op deze leeftijd kan je niks.
Ik ben nu 17, en begin aan een studie.
Ik heb altijd gezegd; als ik van de middelbare af kom, zoek ik een baan, en koop ik een paard, just like that!
Nou, fout hoor.
Een studie gaat vreselijk veel tijd in zitten, kost ook klauwen met geld, en met dat baantje kom je er niet om dat allemaal te betalen.
Ik koop een paard wanneer ik klaar ben met mijn studie en een vaste baan heb. (Dat duurt waarschijnlijk nog zo'n 5/6 jaar!)
Heb geduld, en blijf sparen, kan nooit kwaad.
Het komt vanzelf, maar ga zeker niet zeuren/drammen bij je ouders want dat zijn ze op den duur zat haha. :)
Geniet van je verzorgpony, zoek eventueel een tweede als je echt wilt springen, maar wacht nog even met de eigen poown.
En een jaar is zo voorbij hoor. :)

paarden2704

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 16:00

ik ben 14 en heb sinds 2 maanden een eigen pony. ik heb gevraagt aan mijn ouders of ik een pony mocht het antwoord was nee een paar maanden later nog een keer gevraagt mama die begon te twijfelen papa nee ben toch maar met mijn ouders aan tafel gaan zitten en heb gezegt of we niet konden kijken of het te betalen was en zo begon het dus en iets voor mijn verjaardag hadden we wat gevonden maar was te duur op de dag van mijn verjaardag heb ik mijn pony via internet gevonden en een week later zijn wij gaan kijken en ja hoor ze was wat wij zochten trouwens tussen door hadden we wel een plek gevonden waar ze kon staan. ( ik heb trouwens wel een baantje dus het grootste deel betaal ik )
ik zou zeggen gaan eens met je ouders aan tafel zitten en zeg dat jullie samen kunnen gaan kijken of het haalbaar is en zo niet dan zeg je dan kijken we over een paar jaar verder in jou geval als je 16 bent.

succes

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 21:04

Je bent pas 13, zoek een lease paard. Of een paard waar je dressuur kan rijden en springen? :)

Ik denk dat je niet inziet hoe hoog de kosten kunnen zijn en of tot hoe hoog het op kan lopen. Dat kan dan misschien geen probleem zijn, misschien zeggen je ouders wel dat het geen probleem is omdat ze jou niet verdrietig willen maken?! Ik wil je niet kwetsen of wat dan ook. Maar er zullen vast wel meer redenen zijn dat je nog geen eigen pony/paard mag.

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 21:22

Jujuke13 schreef:
op men 10de kreeg ik een verzorgpaard waar ik alleen dressuur met meedeet omdat hij ni mag springen :( waarom wil ik een paard ? Wel ik spring super graag maar kan het niet met hem

Mijn eerlijke mening? Wees blij met je verzorgpaardje! Het is al een enorme mazzel dat je de überhaupt de mogelijkheid hebt om paard te rijden!
Daarnaast, ik kan me niet voorstellen dat je van het dressuur al uitgeleerd bent - bovendien zijn er behalve dressuur nog veel meer leuke dingen te doen (grondwerk, agility ...)

Ik denk dat ik voor alle meerderjarige paardengekken kan spreken als ik zeg dat je verhaal erg herkenbaar is.
Maar als ik vanuit mezelf spreek, kan ik zeggen dat ik ontzettend veel heb geleerd van alle manege en verzorgpaardjes die ik heb meegemaakt.
Bovendien, bedenk ook dat een eigen paardje naast enorme financiele kosten ook heel veel tijd kost; je zult er ook veel voor moeten laten.

SJ2511

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 10:27

ik ben nu 19, en mijn ouders willen me met liefde een paard geven daar gaat het niet om. maar je hebt zeker genoeg geld nodig om hem alles te kunnen geven. ik ben nu 19 verdien bijna 2000 euro per maand. en 12 juli 2013 koop ik er zelf heen.!!!