waarom mag jij geen eigen pony van je ouders? mijn verhaal..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 15:17

Tijd en geld heb ik genoeg ik zou het helemaal zelf kunnen redden. Maar mijn ouders zijn bang dat ik mezelf helemaal kapot werk naast school, werk en sporten om. Ik ben bijna 17 en over 2 jaartjes klaar met deze opleiding, als ik dan het HBO wil doen heb ik geen tijd meer dus het is ook gewoon niet slim. ;)

paardjuhh123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-12 15:41

0152141488 schreef:
Waarschijnlijk vinden je ouders het:

1. te duur (onderhoudskosten)
2. te veel tijd ( verzorging)
3. veel verantowoordelijkheid (verzekering, valt ook onder onderhoudskosten)

En als je zomaar vraagt: Mam, pap mag ik een paard.
Denken je ouders als of je hoofd hebt gestoten.

Misschien is het verstandig om eerst een verzorg paard te zoeken, zodat je ouders zien dat je die verantwoordelijkheid kan heben.
Maar hier kan school onderlijden, en als school hier onderlijdt wordt het paard weer verkocht.

Best veel geld en tijd zo'n paard.
Besef dat goed !

Rijden is leuk maar de kosten niet.

hihi, ik heb al een verzorgpaard en ze vinden me verantwoorelijk genoeg hoor ;)
maar geld en plaats is het probleem...
maar ach, als ik op mezelf woon en genoeg centjes verdien komt er sowieso 1. *D

SambaLovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 15:43

Ik mag wel een pony maar moet dan een stalling hebben

lotte_horses

Re: waarom mag jij geen eigen pony van je ouders? mijn verhaal..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 21:50

veel te duur, geen plaats, niet genoeg tijd. maar ik heb nu 2 halve stal paardjes, wat bijna hetzelfde gevoel geeft als je eigen paard, alleen is het veel goedkoper :j

anoniempje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 16:52

Te weinig tijd, en nu ik een verzorgpony heb waar ik naar toe mag wanneer en hoevaak ik maar wil, waar ik alleen maar de voordelen van heb, hoef ik ook niet per se een pony.

xojeanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 17:06

Duur, te weinig tijd, geen plaats en me vader is niet zo'n paardenmens. Maar ik rij nu een paard van iemand anders, ik hoef niks te betalen en mag komen wanneer ik wil. Best ideaal! Ik ben ook de enige die er op rijd dus dat is echt heerlijk! Een verzorg pony/paard is echt een prima oplossing als je geen eigen paard mag!

Serena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 17:49

Precies hetzelfde als de TS

MJpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 19:40

Ik mag er een als ik naar 3 Atheneum (=VWO) ga of als ik op mijn rapport 6 achten te komen staan.. Dit jaar kwam ik helaas een achtje te kort dus helaas.. maar dit aankomende jaar gaat het me zeker lukken!

paardjuhh123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-12 22:11

Ik hoop het voor je! Succes!!!

Strohalm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 22:24

jokari schreef:
ik heb er toen ik jonger was nooit 1 gekregen omdat het gewoon te duur was.

Nu ik getrouwd ben en zelf een pony te onderhouden heb, snap ik waarom ik er vroeger nooit een heb gehad. :D

Hier hetzelfde verhaal! Veel te duur en nu ik er zelf één heb snap ik dat dus heel goed.

Wat wel erg lief van mijn moeder was: Ze was en is zelf als de dood voor paarden, maar heeft er wel voor gezorgd dat ik een paard mocht rijden van een ander. De dochters keken er niet meer naar om en de vrouw wilde het paard niet weg doen.
Paard was 18, heeeeel groot in mijn herinnering en stond gestald op een zeer luxe pensionstalling. Ik moest er wel elke dag 20 km voor fietsen, maar het dit jaren vol gehouden.

Heb naast mijn gezin en werk nog een aantal jaren paarden van anderen gereden. Nu ben ik 48 en heb sinds kort mijn eigen paardje.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 22:27

Geen geld, helaas.. Maar, zodra ik het kan betalen komt er zeker een eigen paard. Helaas gaat dat nog wel even duren.. :')

MJpaard schreef:
Ik mag er een als ik naar 3 Atheneum (=VWO) ga of als ik op mijn rapport 6 achten te komen staan.. Dit jaar kwam ik helaas een achtje te kort dus helaas.. maar dit aankomende jaar gaat het me zeker lukken!

Gaat vast lukken!! Slim van je ouders haha. :))
Succes! :)

atze1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 10:15

te weinig tijd door..........school :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 10:20

mijn ouders hadden het geld wel, we hadden ook wel een plek waar we der konden stallen, maar ze wouden geen pony kopen, en toen het puntje bij het paaltje kwam, drie jaar later, hebben ze mijn verzorgpony gekocht :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 10:28

arankeng schreef:
Tijd en geld heb ik genoeg ik zou het helemaal zelf kunnen redden. Maar mijn ouders zijn bang dat ik mezelf helemaal kapot werk naast school, werk en sporten om. Ik ben bijna 17 en over 2 jaartjes klaar met deze opleiding, als ik dan het HBO wil doen heb ik geen tijd meer dus het is ook gewoon niet slim. ;)

vind het knap dat je als 16 jarige het geld hebt om een paard te kopen en te onderhouden :) ik kon nooit als 16 jarige 400 euro in de maand verdienen

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 10:30

Geen plek om hem neer te zetten.
Nu ben ik 19 en heb nu 3 maanden een eigen paard :) (nouja mijn vriend, maar ik beschouw hem ook als eigen :+)
+ Mijn lieve verzorgpony die ik als eigen beschouw!

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 10:31

lifaya schreef:
arankeng schreef:

vind het knap dat je als 16 jarige het geld hebt om een paard te kopen en te onderhouden :) ik kon nooit als 16 jarige 400 euro in de maand verdienen

*herstel*
Ik mocht als 16 jarige geen 400 euro in de maand verdienen :P
Ik kon het wel, was een harde werker, werkte per stuk dus hoe harder je werkte hoe meer je verdiende zeg maar, en ik werkte voor het geld en niet omdat het 'zo gezellig' was

Als je echter meer dan een bepaald bedrag verdiend kom je toch echt in de problemen met de belasting, danwel komen je ouders in de problemen met de kinderbijslag

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 11:17

Tjah, waar ik woon ben je wel 400 euro per maand gemiddeld kwijt om een paard op een stal te stallen denk ik zo. Maar in groningen zal je misschien minder nodig hebben :P

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 11:22

lifaya schreef:
Tjah, waar ik woon ben je wel 400 euro per maand gemiddeld kwijt om een paard op een stal te stallen denk ik zo. Maar in groningen zal je misschien minder nodig hebben :P

Maar al is het stalgeld minder, je hebt ook geld nodig voor hoefsmid, tandarts, dierenarts, lessen en spullen. Je komt al snel op 400 pm hoor!

supersteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 13:15

ik mocht ook geen pony.
later wou ik er 1 kopen met me vriedin wij daar kijken.
naar de terugweg belde ik mijn moeder op, had nooit verwacht dat ze JA zei.
ik mocht dus een pony! :) ik betaal alles zelf met mijn vriedin. stalling,smid, enz.
wij hebben wel een baantje! :)
ben zo blij met der! <3

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 13:35

44Myrthe44 schreef:
lifaya schreef:

Maar al is het stalgeld minder, je hebt ook geld nodig voor hoefsmid, tandarts, dierenarts, lessen en spullen. Je komt al snel op 400 pm hoor!

Daarom neem ik dus ook als voorbeeld 400 euro :j

supersteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 14:56

wooow! ik betaal 75,- per maand voor stalling :)

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 15:00

supersteam schreef:

Geef me de naam en ik stal er daar ook eentje!
Hier ben je in de omgeving bezig vanaf 150 euro en dan heb je al een toevalstreffer.
De meeste liggen rond de 200 euro afgezien van dure maneges.

Ik mocht er vroeger geen want het was te duur, wel vervelend maar zoiets respecteer je.
Ik heb nu een wei vol die ik als eigen mag behandelen en ik kan zelf vanalles uitzoeken en doen dus wat wil ik nog meer?
Begonnen op een manege, ik was al blij dat ik op les mocht en daarna zo af en toe een verzorgpony.
Nu zit ik al 3 jaar bij dezelfde en heb een eigen minishetlander en heb eindeeeelijk mijn eigen pony erbij die daar ook gratis mag staan :')
Wat wil ik nog meer..

supersteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 15:05

justin4ever schreef:
supersteam schreef:

Geef me de naam en ik stal er daar ook eentje!
Hier ben je in de omgeving bezig vanaf 150 euro en dan heb je al een toevalstreffer.
De meeste liggen rond de 200 euro afgezien van dure maneges.

Ik mocht er vroeger geen want het was te duur, wel vervelend maar zoiets respecteer je.
Ik heb nu een wei vol die ik als eigen mag behandelen en ik kan zelf vanalles uitzoeken en doen dus wat wil ik nog meer?
Begonnen op een manege, ik was al blij dat ik op les mocht en daarna zo af en toe een verzorgpony.
Nu zit ik al 3 jaar bij dezelfde en heb een eigen minishetlander en heb eindeeeelijk mijn eigen pony erbij die daar ook gratis mag staan :')
Wat wil ik nog meer..

het is alleen weidegang,
bij mij in de omgeving ook, maar via kennissen en alles.
heb ik stalling gevonden :)

Lianne97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 15:09

ik mocht ook geen pony want het was te duur en geen plek sinds november heb ik een superlieve vriend en daar heb ik 1 van gekregen voor mijn verjaardag :D

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 15:10

Tsja ik vind alle stallen al snel te duur aangezien die van mij het liefst 24/7 buiten lopen:=