Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Amaris schreef:mukkes schreef:dus met andere woorden, kan ik een pony uit het land plukken die op iemand anders zijn naam staat, en zeggen dat ie van mij is want er is geen koopovereenkomst! dat is dan toch ook flauwe kul!
ik zelf heb wel een koopovereenkomst met mijn paardje, maar met de pony die ik heb verkocht weer niet! dit gaat puur op vertrouwen! ook al staat die pony haar chip op mijn naam! het is hun pony! en dit topis van de ts is toch net andersom!
er is geen koopovereenkomst! paard's chip staat op ts haar naam! als zei dit aanvecht bij de politie! zien ze toch ook dat de chip op ts haar naam staat? dan is het toch logies?
ikzelf heb zoiets gelukkig nog nooit meegemaakt en wens de ts hiermee dan ook heel veel sterkte! ik hoop op een goede uitkomst!
Ja, inderdaad dat kan. Dat is krom, en stom en het slaat nergens op. Maar het kan.
Zo zijn er ook al heel wat mensen in de problemen gekomen van wie het paard gestolen is maar ze konden niet bewijzen dat het hun paard was. Tot rechtzaken aan toe.
Meeerel schreef:Er is toch echt iemand die de chip heeft laten zetten hoor. Mijn paard staat bij een pensionstal&veulen opfok. Ik heb meerdere malen gezien hoe een veulen werd gechipt. En de eigenaren moesten toch echt hun handtekening enzo zetten.
mukkes schreef:dus met andere woorden, kan ik een pony uit het land plukken die op iemand anders zijn naam staat, en zeggen dat ie van mij is want er is geen koopovereenkomst! dat is dan toch ook flauwe kul!
Sammy_xxs schreef:Sorry dat ik hier ff kom binnen vallen,
maar dus je kan eigenlijk nooit echt bewijzen dat je paard van jou is?
Dus als mijn paard word gestolen, en diegene word achterhaald uiteindelijk na een jaar bijvoorbeeld.
Wie heeft dan een poot op om te staan?
Of als iemand heel leuk ineens rond bazuind dat mijn paard van haar is, maar dat ik het van haar lease?
Hoe moet ik dan in hemelsnaam bewijzen dat het mijn paard is![]()
Zijn wel extreme voorbeelden, maar dat vraag ik me dan toch af.
In het geval van TS, vind ik het ook ook raar, als je iets krijgt ook al is het gratis is het gewoon van jou toch?
Als je iemand een cadeau geeft kan je dat toch niet zomaar terug nemen?
( ja het kan wel:P maar dat is wel erg krom dan)

Meeerel schreef:Mensen een chip is WEL een eigendoms bewijs. Er staat toch echt in van wie het paard is.
Het paspoort gaat idd wel voor, maar tucker heeft geen paspoort is er net gezegd, dus dan word er WEL gekeken naar de chip!!
Meeerel schreef:Mensen een chip is WEL een eigendoms bewijs. Er staat toch echt in van wie het paard is.
Het paspoort gaat idd wel voor, maar tucker heeft geen paspoort is er net gezegd, dus dan word er WEL gekeken naar de chip!!
Lailaa schreef:sharontucker schreef:Ik denk dat via de politie dan niet echt zin heeft en ik er dan alleen maar meer probleman van krijg.
Ik denk dat ik even met de ''toezichthouder'' daar ga praten en kijken wat hij zegt.
Pas aub wel op met de toezichthouder, ik ken hem en aub pas op met hem!
zometeen
Meeerel schreef:Het is juist dom als je je paard niet op je naam laat zetten.
Mijn paard staat op mijn naam. BIj zowel het paspoort en de chip. Dan heb je een echt eigendoms bewijs.
Laat je het niet onder je naam zetten en je paard is gestolen heb je geen paard meer.
Die chips en paspoorten doen wonderen hoor, daaraan kun je tenminste zien van wie het paard is.
belle_boef schreef:Je kan naar het juridisch loket gaan om info in te winnen. Maar als ze je kast met spullen al in het water gooien, je moeder en vriendin lastig vallen, wat gaan ze dan doen als jij hun een rechtzaak aanspant?
Froukjeloves schreef:belle_boef schreef:Je kan naar het juridisch loket gaan om info in te winnen. Maar als ze je kast met spullen al in het water gooien, je moeder en vriendin lastig vallen, wat gaan ze dan doen als jij hun een rechtzaak aanspant?
Ik snap hoe je bedoeld. maar ja een crimineel word ook niet gepakt als er geen aangifte word gedaan bijwijze van spreke..
omdat dan niet te doen omdat je bang bent voor hun? Vind ik ook wel een beetje krom maar ja ik ben ook niet bang aangelegt dus zou het wel doen haha.
En TS wat rot voor je hoop dat het goed uitpakt..
En dan vraagje voor de overige mensen, Er worden zat paarden verkocht zonder papieren hoe moeten die mensen bewijzen dat het hun paard is bij mijne zat een stamboom. Maar een kennis heeft laatst een paard gekocht zat niks bij een paspoort waar weinig instond. Dus ja het is heel dubbel natuurlijk!
Succes Ts ik zal duimen dat het goed komt.