Help,Tucker inneens niet meer van mij?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Meeerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 16:39

Er is toch echt iemand die de chip heeft laten zetten hoor. Mijn paard staat bij een pensionstal&veulen opfok. Ik heb meerdere malen gezien hoe een veulen werd gechipt. En de eigenaren moesten toch echt hun handtekening enzo zetten.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 16:40

Sorry dat ik hier ff kom binnen vallen,
maar dus je kan eigenlijk nooit echt bewijzen dat je paard van jou is?
Dus als mijn paard word gestolen, en diegene word achterhaald uiteindelijk na een jaar bijvoorbeeld.
Wie heeft dan een poot op om te staan?
Of als iemand heel leuk ineens rond bazuind dat mijn paard van haar is, maar dat ik het van haar lease?
Hoe moet ik dan in hemelsnaam bewijzen dat het mijn paard is :?
Zijn wel extreme voorbeelden, maar dat vraag ik me dan toch af.

In het geval van TS, vind ik het ook ook raar, als je iets krijgt ook al is het gratis is het gewoon van jou toch?
Als je iemand een cadeau geeft kan je dat toch niet zomaar terug nemen?
( ja het kan wel:P maar dat is wel erg krom dan)

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 16:40

Je kan naar het juridisch loket gaan om info in te winnen. Maar als ze je kast met spullen al in het water gooien, je moeder en vriendin lastig vallen, wat gaan ze dan doen als jij hun een rechtzaak aanspant?

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 16:41

mukkes schreef:
sharontucker schreef:
Tuck heeft geen paspoort.
Rechtzaak wilt mijn moeder niet zegt ze net ..

als je een paard of pony laat chippen krijgt ie toch automatisch een paspoord?

Je kunt dan een paspoort aanvragen.

@belle_boef , ja inderdaad daar ben ik dus ook bang voor.

mukkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 16:41

Amaris schreef:
mukkes schreef:
dus met andere woorden, kan ik een pony uit het land plukken die op iemand anders zijn naam staat, en zeggen dat ie van mij is want er is geen koopovereenkomst! dat is dan toch ook flauwe kul!

ik zelf heb wel een koopovereenkomst met mijn paardje, maar met de pony die ik heb verkocht weer niet! dit gaat puur op vertrouwen! ook al staat die pony haar chip op mijn naam! het is hun pony! en dit topis van de ts is toch net andersom!

er is geen koopovereenkomst! paard's chip staat op ts haar naam! als zei dit aanvecht bij de politie! zien ze toch ook dat de chip op ts haar naam staat? dan is het toch logies?

ikzelf heb zoiets gelukkig nog nooit meegemaakt en wens de ts hiermee dan ook heel veel sterkte! ik hoop op een goede uitkomst!

Ja, inderdaad dat kan. Dat is krom, en stom en het slaat nergens op. Maar het kan.
Zo zijn er ook al heel wat mensen in de problemen gekomen van wie het paard gestolen is maar ze konden niet bewijzen dat het hun paard was. Tot rechtzaken aan toe.

jeetje dat is zeker krom! en ronduit belachelijk!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 16:42

zie de topics in mijn post op de vorige pagina. En google doet ook wonderen.

De beste tip die je moet onthouden is dat je altijd bij koop van een paard een papiertje moet laten tekenen.

Heel simpel:

paard huppeldepup, van eigenaar jansen is op 1 januari 2014 voor dit en dit bedrag verkocht aan meneer pietersen.
verkoper: handtekening
koper: handtekening

En dan het allerbeste is nog betalen per bank.

DAT is een eigendomsbewijs.
Laatst bijgewerkt door Amaris op 12-07-12 16:47, in het totaal 1 keer bewerkt

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 16:43

Meeerel schreef:
Er is toch echt iemand die de chip heeft laten zetten hoor. Mijn paard staat bij een pensionstal&veulen opfok. Ik heb meerdere malen gezien hoe een veulen werd gechipt. En de eigenaren moesten toch echt hun handtekening enzo zetten.

Nee, hoor, de opdrachtgever van het chippen moet een handtekening zetten. De chipper weet toch niet of dat de eigenaar is?

Daarnaast: na verkoop is alles weer anders.

Dus je hebt geen gelijk. Je kunt wel volhouden maar er zijn al zo veel juridische kwesties geweest die je ongelijk bewijzen.

Ladygiroc

Heel vervelend maar wat voor jou TS nog veel vervelender is zijn de bokkers die je verkeerde adviezen geven.

Het enige eigendomsbewijs wat rechtvaardig is, is een aankoopcontract zoals Amaris ook al aangeeft.
Die moet door de oude eigenaar en nieuwe getekend zijn en staat precies op voor welk bedrag op welke dag de officiele overdracht heeft plaatsgevonden.

Chip's, paspoorten stamboekpapieren zijn dus allemaal geen drol waard in een zaak als deze.

Lailaa

Toen ik mijn veulen liet chippen, is er meteen een paspoort aangevraagd.

Ik weet welke 'kampers' je bedoeld en helaas zijn het geen fijne mensen.
Toezicht houder is Ronald, daar zou ik als ik jou was ook mee uitkijken meid!

Meeerel

Mensen een chip is WEL een eigendoms bewijs. Er staat toch echt in van wie het paard is.
Het paspoort gaat idd wel voor, maar tucker heeft geen paspoort is er net gezegd, dus dan word er WEL gekeken naar de chip!!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 16:44

mukkes schreef:
dus met andere woorden, kan ik een pony uit het land plukken die op iemand anders zijn naam staat, en zeggen dat ie van mij is want er is geen koopovereenkomst! dat is dan toch ook flauwe kul!

Waarom denk je dat er altijd eeuwige gevechten zijn als een paard gejat wordt en teruggevonden door de eigenaar... als er geen koopovereenkomst is, is er geen eigendomsbewijs.
En een pony kopen zonder contract (= koopovereenkomst) is dom, heel dom. Voor jou als verkoper niet erg, maar als de verkoper moeilijk gaat doen heeft de koper weer geen poot om op te staan. Tenzij het per bank overgemaakt is bijvoorbeeld, dan kun je er misschien nog een strijd van maken.

Chip op naam zetten of het paspoort, dat doet tegenwoordig bijna niemand meer. Kost geld, en je hebt er niets aan. Paspoort en chip van mijn Friese merrie stond ook gewoon nog op naam van de fokker. Dat betekend niet dat het mijn paard niet was, dat het nog zijn paard was. Want we hebben een koopovereenkomst.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 16:44

Sammy_xxs schreef:
Sorry dat ik hier ff kom binnen vallen,
maar dus je kan eigenlijk nooit echt bewijzen dat je paard van jou is?
Dus als mijn paard word gestolen, en diegene word achterhaald uiteindelijk na een jaar bijvoorbeeld.
Wie heeft dan een poot op om te staan?
Of als iemand heel leuk ineens rond bazuind dat mijn paard van haar is, maar dat ik het van haar lease?
Hoe moet ik dan in hemelsnaam bewijzen dat het mijn paard is :?
Zijn wel extreme voorbeelden, maar dat vraag ik me dan toch af.

In het geval van TS, vind ik het ook ook raar, als je iets krijgt ook al is het gratis is het gewoon van jou toch?
Als je iemand een cadeau geeft kan je dat toch niet zomaar terug nemen?
( ja het kan wel:P maar dat is wel erg krom dan)

Zo ken ik iemand (bokker) die had ook eigendomsproblemen. Paard ooit uitgeleend, niet meer teruggekregen, paard vele malen van stal verhuisd. Uiteindelijk rechtzaak aangespannen. Dit duurde erg lang. Puntje bij paaltje: ze is het paard stiekem terug gaan 'stelen'.

Toen pas had ze haar eigen paard weer terug.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 16:45

chip en paspoort zijn geen eigendomsbewijzen. staat volgens mij ook duidelijk in de paspoorten vermeld.
Half jaar alles voor een paard betalen, maakt je niet automatisch eigenaar.
Idd alleen overdrachtsbewijs geldt als eigendomsbewijs. In belgie is hier een instantie voor het CVP.
Nederland heeft dit niet. Bewijs van eigendom is daarom moeilijk te bewijzen, tenzij je een bewijs kan tonen dat er geld is overgedragenvoor het paard. Een koop is ps officieel als er gewisseld is van goederen.
Bij het schenken van een dier blijft het nou eenmaal moeilijk aan te tonen hoe het in elkaar zit. Je zal waarschijnlijk getuigen moeten hebben die kunnen getuigen dat ze erbij waren toen hij het paard aan jouw gaf.
Ik denk dat je juridisch advies in kan winnen, maar (volgens mij) mag je officieel volgens de wet (vanweg je leeftijd) niet eens een paard kopen, dus denk dat je al helemaal moeilijk staat op dat gebied.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 16:45

Meeerel schreef:
Mensen een chip is WEL een eigendoms bewijs. Er staat toch echt in van wie het paard is.
Het paspoort gaat idd wel voor, maar tucker heeft geen paspoort is er net gezegd, dus dan word er WEL gekeken naar de chip!!

Meeerel wat ben jij eigenwijs zeg.

Je hebt gewoon geen gelijk. Gewoon ECHT helemaal niet. nada noppes.

google eens en check de topics op pagina 2!

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 16:46

Ik denk dat via de politie dan niet echt zin heeft en ik er dan alleen maar meer probleman van krijg.

Ik denk dat ik even met de ''toezichthouder'' daar ga praten en kijken wat hij zegt.

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 16:46

Meeerel schreef:

:n

[TAO] Hoe toon ik aan dat eigenaar ben van mijn paard?

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 16:47

sharontucker schreef:
Ik denk dat via de politie dan niet echt zin heeft en ik er dan alleen maar meer probleman van krijg.

Ik denk dat ik even met de ''toezichthouder'' daar ga praten en kijken wat hij zegt.

Pas aub wel op met de toezichthouder, ik ken hem en aub pas op met hem!

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 16:47

Meeerel schreef:

hou toch op :(

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 16:48

Lailaa schreef:
sharontucker schreef:

Pas aub wel op met de toezichthouder, ik ken hem en aub pas op met hem!

Je hebt pb :j zometeen :')

Meeerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 16:48

Het is juist dom als je je paard niet op je naam laat zetten.
Mijn paard staat op mijn naam. BIj zowel het paspoort en de chip. Dan heb je een echt eigendoms bewijs.
Laat je het niet onder je naam zetten en je paard is gestolen heb je geen paard meer.
Die chips en paspoorten doen wonderen hoor, daaraan kun je tenminste zien van wie het paard is.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 16:49

Meeerel schreef:
Het is juist dom als je je paard niet op je naam laat zetten.
Mijn paard staat op mijn naam. BIj zowel het paspoort en de chip. Dan heb je een echt eigendoms bewijs.
Laat je het niet onder je naam zetten en je paard is gestolen heb je geen paard meer.
Die chips en paspoorten doen wonderen hoor, daaraan kun je tenminste zien van wie het paard is.

OMG

Léés jij eigenlijk wel? -O-

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 16:49

Merel ga in iemand anders topic reageren ;)

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 16:50

Vind dat echt belachelijk dit systeem, mogen ze wel wat aan veranderen.
Ik heb wel een soort van koop overeenkomst.
( Een brief waarin staat dat ik binnen zoveel tijd het overige bedrag moet betalen)
En dan de naam van mn paard, haar chipnummer, mijn naam naar van de verkoopster en onze handtekeningen.
En heel veel email contact dat ik haar eindelijk heb gekocht.

Is dat dan ook rechtsgeldig?
Want mocht er wat gebeuren ooit met mn paard, wil ik wel graag iets hebben waarmee ik dus kan aantonen dat ze mijn paard is.

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 16:51

belle_boef schreef:
Je kan naar het juridisch loket gaan om info in te winnen. Maar als ze je kast met spullen al in het water gooien, je moeder en vriendin lastig vallen, wat gaan ze dan doen als jij hun een rechtzaak aanspant?

Ik snap hoe je bedoeld. maar ja een crimineel word ook niet gepakt als er geen aangifte word gedaan bijwijze van spreke..
omdat dan niet te doen omdat je bang bent voor hun? Vind ik ook wel een beetje krom maar ja ik ben ook niet bang aangelegt dus zou het wel doen haha.
En TS wat rot voor je hoop dat het goed uitpakt..

En dan vraagje voor de overige mensen, Er worden zat paarden verkocht zonder papieren hoe moeten die mensen bewijzen dat het hun paard is bij mijne zat een stamboom. Maar een kennis heeft laatst een paard gekocht zat niks bij een paspoort waar weinig instond. Dus ja het is heel dubbel natuurlijk!

Succes Ts ik zal duimen dat het goed komt.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 16:52

Froukjeloves schreef:
belle_boef schreef:

Ik snap hoe je bedoeld. maar ja een crimineel word ook niet gepakt als er geen aangifte word gedaan bijwijze van spreke..
omdat dan niet te doen omdat je bang bent voor hun? Vind ik ook wel een beetje krom maar ja ik ben ook niet bang aangelegt dus zou het wel doen haha.
En TS wat rot voor je hoop dat het goed uitpakt..

En dan vraagje voor de overige mensen, Er worden zat paarden verkocht zonder papieren hoe moeten die mensen bewijzen dat het hun paard is bij mijne zat een stamboom. Maar een kennis heeft laatst een paard gekocht zat niks bij een paspoort waar weinig instond. Dus ja het is heel dubbel natuurlijk!

Succes Ts ik zal duimen dat het goed komt.

Antwoord staat een paar posten naar boven. Je moet een overdrachtsbewijsje maken.