Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xBontfire schreef:Ik doe de peesjes zelf ook maar even om en span dan eerst Pluto in, daarna Fency en stap op het bankje in de wagen.
‘Ga je zitten of ga je achter mij staan?’ vraag ik.
‘Staan,’ zegt Tamara stoer.
Zo gezegd zo gedaan, ze stappen rustig een paadje op dat het bos in gaat. Als het pad wat zachtjes en rechter word, laat ik de pony’s aandraven,
‘Dit schokt best erg!’ zegt Tamara angstig, haar knokkels zijn vrijwel meteen wit van het knijpen in de stangen. ‘Niet te hard hoor dadelijk val ik!’ waarschuwt ze.
‘Pluto moet zijn energie toch kwijt?’ zeg ik met een beetje een gemene ondertoon in mijn stem. Tamara knikt en klampt zich nog krampachtiger vast aan de stangen. We komen aan op een plek waar wel vaker gecrosst word.
‘Wat een toeval!!’ lach ik. Ik zet Pluto en Fency aan tot galop.
'Doe voorzichtig please,’ zegt Tamara angstig.
Na een kort stukje warm te hebben gegaloppeerd stuur ik ze de heuvel op, maar als we weer afwaarts willen gaan knal ik bijna tegen een meisje op.
‘Hey! Kijk eens uit!’ roept ze terwijl ze haar fjord met een noodstop tot stilstand brengt.
Dat word Thorak
Ik weet alleen niet of ik Emmelie nog weg laat vluchten, want dat is misschien wat te Penny??
xLotje schreef:Hier is het eerste stukje van H1:
Een felle zonnestraal scheen in Laura’s ogen. Ze kneep ze een beetje dicht en ging op de trappers staan om meer vaart te maken. Over enkele tellen was ze eindelijk op haar bestemming. En ja hoor, Laura rukte haar stuur naar rechts en denderde het stoffige erf van de pensionstal op. Er stond bij de ingang een stenen muurtje met daarop een bordje met het logo en de naam van de stal, pensionstal ‘de Veluwenaar’. De stal was gelegen in Gastelwaard, een typisch Gelders dorp op drie km afstand van de Veluwe, het grootste natuurgebied van Nederland. Laura kwam niet zomaar naar de stal. Ze had er namelijk haar eigen pony staan, Imania. Maar die werd altijd Maan genoemd. Ze sprong van haar fiets en keek het erf rond. Helemaal rechts lag de buitenbak met 2 paddocks en een stapmolen. Daarnaast het huis van de eigenaren, Janny en Gerard de Molen, met erachter de grote schuur, waarin zich 14 boxen bevonden, en links op het erf de parkeerplaats en fietsenstalling, en de 6 buitenstallen met een zadel- en voerkamertje. Laura zette haar fiets in het rek en liep naar achteren. Daar lagen 3 weilanden op een rijtje. Aan de zijkanten waren er ook nog eens 2, aan elke kant. Aan de linkerkant waren de weilanden afgeschermd met bomen, omdat daar 4 hengsten liepen. De 3 achterste weilanden waren erg groot en voor de merries en ruinen, en aan de zijkant voor het hooien en kweken van graan. Laura zag Britt en Casper al op het hek zitten. Britt was naast Amber, Laura’s beste vriendin, het andere meisje uit hun vriendengroepje. En Casper hoorde daar ook bij. Britt was verliefd op Casper, vandaar dat ze zoveel met hem optrok. Britt droeg haar blonde haar in een grappig knotje. En dan nog, als laatste Sven. Hij had hier niet alleen zijn valk-kleurige ruin Mystic staan, hij werkte hier ook als stalhulp. Maar hij werd er ook voor betaald, en zij, Amber, Britt en Casper deden het gratis en voor de lol. Sven was hun nieuwste lid en hij was een beetje stil, net als zij. Ze wierp een blik op haar horloge. Het was precies half 8, tijd voor wat hooi en hun ontbijt. Ze liep door naar het hek en stopte even om Britt en Casper te begroeten. ‘Hoi,’ mompelde ze snel. Ze klom over het hek en liep door naar achteren. Daar stond Maan geparkeerd. Laura benaderde het dier voorzichtig en stak haar hand uit. Maan snuffelde er even aan en liet toen haar hoofd zakken. Laura sloeg haar armen om de voskleurige hals en speelde met de lange, blonde manen. Wat hield ze toch veel van haar paard. Ze kond zich geen leven voorstellen zonder Maan.
thoraklover schreef:xBontfire schreef:Ik doe de peesjes zelf ook maar even om en span dan eerst Pluto in, daarna Fency en stap op het bankje in de wagen.
‘Ga je zitten of ga je achter mij staan?’ vraag ik.
‘Staan,’ zegt Tamara stoer.
Zo gezegd zo gedaan, ze stappen rustig een paadje op dat het bos in gaat. Als het pad wat zachtjes en rechter word, laat ik de pony’s aandraven,
‘Dit schokt best erg!’ zegt Tamara angstig, haar knokkels zijn vrijwel meteen wit van het knijpen in de stangen. ‘Niet te hard hoor dadelijk val ik!’ waarschuwt ze.
‘Pluto moet zijn energie toch kwijt?’ zeg ik met een beetje een gemene ondertoon in mijn stem. Tamara knikt en klampt zich nog krampachtiger vast aan de stangen. We komen aan op een plek waar wel vaker gecrosst word.
‘Wat een toeval!!’ lach ik. Ik zet Pluto en Fency aan tot galop.
'Doe voorzichtig please,’ zegt Tamara angstig.
Na een kort stukje warm te hebben gegaloppeerd stuur ik ze de heuvel op, maar als we weer afwaarts willen gaan knal ik bijna tegen een meisje op.
‘Hey! Kijk eens uit!’ roept ze terwijl ze haar fjord met een noodstop tot stilstand brengt.
Dat word Thorak
Ik weet alleen niet of ik Emmelie nog weg laat vluchten, want dat is misschien wat te Penny??
Leuk stukje! Heb even wat spellingsfouten eruit gehaald en sommige woorden vervangen, bv. bergen hebben we niet in NLLeuke schrijfstijl heb je, het leest snel. THORAK
anikailove schreef:xlotje: goed verhaal, kan echt een leuk boek worden.
ik zal ff en stukje van mijn nieuwe 'projectje' neerzetten.
“zo, dat hebben we ook weer gedaan.”, zegt Jasmine. Ze heeft net paardrijles gehad en ze mocht op haar lieveling Bandiet. Bandiet is gek op springen en Jasmine ook. “ik moet snel naar huis, nu kan ik niet zo heel lang blijven.” Jasmine slaat haar armen om de bruine nek van Bandiet. Bandiet is een manege pony een New Forest, een vos. Jasmine doet snel de staldeur dicht en rent naar haar fiets. Ze racet zo hard ze kan naar huis. Ze is al laat. Snel zet ze haar fiets in de schuur en rent naar binnen. Snel kijkt ze op de klok. Gelukkig, net op tijd. “mooi, je bent er. Kleed je maar snel om.”, roept haar moeder naar Jasmine vanuit de badkamer. Jasmine spurt naar boven en kleed zich netjes om. Ze gaan uit eten. Als ze even later in de auto zitten begint haar moeder opeens over de manege: “je kan morgen niet naar de manege. We gaan naar een kennis.” Jasmine zucht. Jammer, denkt ze.
dit is het eerste stukje. maar het verhaal gaat natuurlijk om iets anders. bandiet moet worden verkocht. hoe gaat jasmine dat oplossen?...![]()
ik ben natuurlijk al verder dan dit. maar wat vinden jullie er voor het begin van?