ponyles.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 21:47

capopjekop schreef:
TeckTonie schreef:
Ik zeg niet dat je slecht rijdt, je rijdt gewoon "te slecht" voor die brevetten te hebben, omdat ze daar nu eenmaal erg streng op zijn.
Ik zeg ook niet dat ik véél beter ben, of die brevetten heb, maar omdat ik ook wou lesgeven heb ik mezelf eerst deftig geïnformeerd, iets dat jullie beter ook eens zouden doen.

Enne, wat lieg je nu, je zegt net dat je ze nog moet laten galoperen, dan zijn het geen tips :n

Wat maakt jou het eigenlijk uit of ze het lesgeven noemt of tips geven? Ze begeleid gewoon het kindje dat op haar shet rijdt. Als ze zich bewust is van de risico's die ze loopt dan is het prima toch. Of je het nou lesgeven noemt of tips geven. Als eigenaar ben je hoe dan ook verantwoordelijk voor de daden van je dieren.

Voor mij allemaal prima. De miserie begint pas als het kind valt, een arm/been of nog erger, z'n rug breekt, en dan wilt de verzekering niet tussenkomen omdat ze niet bevoegd was om les te geven. Ken er genoeg die zo in de schulden zijn geraakt.

capopjekop

Re: ponyles.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 21:50

Klopt, dus je moet je goed bewust zijn van de verantwoordelijkheid en de risico's zo veel mogelijk indammen. Maar eigenlijk komt het er dan op neer dat een hoop mensen geen bijrijd- of verzorgpaard meer kunnen hebben, omdat de eigenaar van het paard altijd verantwoordelijk is.

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 21:58

capopjekop schreef:
Klopt, dus je moet je goed bewust zijn van de verantwoordelijkheid en de risico's zo veel mogelijk indammen. Maar eigenlijk komt het er dan op neer dat een hoop mensen geen bijrijd- of verzorgpaard meer kunnen hebben, omdat de eigenaar van het paard altijd verantwoordelijk is.

Tenzij met een deftig contract. Ik heb mezelf altijd aan de regels gehouden, niet gegalopeerd/gesprongen/gaan buiten rijden als het niet mocht.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 22:00

Wat zet je in het contract dan?

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 00:20

Afspraken qua tuig dat stuk gaat. Valt het door jou schuld, laten vallen etc, dan betaal je het deel dat de verzekering niet betaalt.
Paard mank door in de wei: eigenaar
Paard mank door rijden: hangt er vanaf, deed jij dingen die niet mochten zoals galop terwijl het niet mocht ed, dan ben jij verantwoordelijk.
poetsspullen kwijt: nieuwe kopen.
Maandelijkse bijdrage is gewenst, omdat het dan ook op het contract kan komen te staan, de verzekering heeft dat liever (heeft een eigenaar van een verzorgpaard van mij eens nagevraagd)
En nog zo'n soort dingen. Als je in de les rijdt, en er gebeurd iets bv. pony's die op hol slagen (gebeurt af en toe op mijn manege) en verzorgpaard loopt ertussen, dan zijn de risico's voor de manege-eigenaar.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 00:37

zucht ik snap het officieel niet meer..

Eerst had ze een Shet ..Toen verkocht ze die omdat die te Duur werd in stalling, Toen kocht ze de Tinker..toen ineens Yes!! ik heb het voor elkaar ik mag een shet? ehm ok die was weg toch ?
Stalling ging omhoog..o nee niet manege is van een oom dus de prijzen blijven hetzelfde...ehm..ok...
Toen verdiende jij op 12 jarige leeftijd al 200 euro per maand...Ehm.....

Echt serieus jij moet Fictie gaan schrijven of soliciteren bij de Penny stonden vroeger ook van die mooie verhalen in ..ok iets duidelijker maar met net zoveel fantasie geschreven!

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 09:38

Sparky10 schreef:

Eerst had ze een Shet ..Toen verkocht ze die omdat die te Duur werd in stalling, Toen kocht ze de Tinker..toen ineens Yes!! ik heb het voor elkaar ik mag een shet? ehm ok die was weg toch ?
Stalling ging omhoog..o nee niet manege is van een oom dus de prijzen blijven hetzelfde...ehm..ok...

Echt serieus jij moet Fictie gaan schrijven of soliciteren bij de Penny stonden vroeger ook van die mooie verhalen in ..ok iets duidelijker maar met net zoveel fantasie geschreven!

:') _/-\o_

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 10:44

0152141488 schreef:
Sparky10 schreef:

:') _/-\o_

_/-\o_

britt299

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 11:02

Sparky10 schreef:

:') _O-

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 17:59

TC als jouw was zal ik er mee kappen met dat les nemen.
je neemt te veel verantwoordelijkheid, je kan van die regels maken. Maar dan nog.
Het paard valt, ruiter kan er niks aan doen jij ook niet want jij staat 3 m verderop.
Wat dan ? de ruiter de schuld geven ? Nee, jij ben er verantwoordelijk voor.
Als ik jou was zal ik niet door gaan met les geven.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 18:03

Als je niet weet hoe je een les opbouwt en hoe je je lessen moet voortzetten zou ik lekker stoppen. ;)

leanR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 19:09

De mensen op bokt zeggen dit niet om je tegen te werken,of omdat ze je niet mogen. Maar omdat het verstandiger is,want het is een grote verantwoordelijkheid die je draagt en als er wat gebeurt,ben jij verantwoordelijk. Dit is natuurlijk al ZOVAAK gezegt,maar we zeggen dat echt voor jou en voor het kind dat je lesgeeft. :)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:09

leanneex schreef:
De mensen op bokt zeggen dit niet om je tegen te werken,of omdat ze je niet mogen. Maar omdat het verstandiger is,want het is een grote verantwoordelijkheid die je draagt en als er wat gebeurt,ben jij verantwoordelijk. Dit is natuurlijk al ZOVAAK gezegt,maar we zeggen dat echt voor jou en voor het kind dat je lesgeeft. :)

_/-\o_

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:21

en TS laat niks meer van zich horen....... Hopelijk is het duidelijk voor haar dat ze niet verstandig bezig is.

cheybinky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-12 10:12

oh sorry ik was uit logeren.
Nou okey dan stop ik ermee.

Ik wil heel graag lerares worden maar ik zal er dan voor moeten studeren.

Zij mag Binky wel stappen met my ernaast maar dan moet ze toch echt goedkope lessen gaan zoeken.

dankje voor jullie tips!

cheybinky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-12 13:29

wat betekent TS eigenlijk?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 13:31

cheybinky schreef:
wat betekent TS eigenlijk?

Topic starter, in dit geval jij dus.

Browniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 19:25

TS, ten eerste is het onmogelijk dat een verantwoorden manege-intrustrice met haar papieren een 12- jarig meisje gaat vragen om met dien EIGEN PONY een ponyles te geven.

Ten tweede heb ik eerst leren poetsen en opzadelen en toen leerde ik rijden. Ik kon echt niet goed rijden in mijn eerste lessen.

Ten derde vind ik dat je moet stoppen omdat je nog geen besef hebt van wat je doet en als jij met zo'n onervaren meisje naar buiten wilt vind ik je alleen nog maar dommer.als je ermee doorgaat ben je zoooooooooooo dom bezig, want wie is er verantwoordelijk als er gewonen vallen?

cheybinky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-12 19:41

ik ben al gestopt.
browniee: beetje dom dat je reageert met: dat je naar buiten gaat.
als je beter oplette had je moeten zien dat er staat van de zomer, dus zomervakantie, en naar buiten bedoel ik stappen.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 19:44

cheybinky schreef:
oh sorry ik was uit logeren.
Nou okey dan stop ik ermee.

Ik wil heel graag lerares worden maar ik zal er dan voor moeten studeren.

Zij mag Binky wel stappen met my ernaast maar dan moet ze toch echt goedkope lessen gaan zoeken.

dankje voor jullie tips!

Heel verstandig! :D

DarGwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 19:50

Neem in ieder geval een volwassene mee (die verstand heeft van paarden) als je les geeft.

cheybinky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 22:03

Die had ik ook bij me hoor.
Maar ze stapt binky alleen nog als ik ernaast loop. meer njiet.