En dan zijn je ponys gestolen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

naomimiracle

Re: En dan zijn je ponys gestolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 22:21

Nou die penny meisjes -:(-
en dan ook op die leefdtijd echt ik was zo boos verdrrietig maar toenik mij pony zag liet ik wel een traantje vallen ik was zo blij dat ze er nog was

Jolijnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 22:23

Hoe bedank je het!
Sorry hoor maar de wereld wordt steets gekker! Kinderen zo jong en dan al stelen! Mijn ouders zouden mij vermoord hebbem!

Als het bij mijn poonies gebeurd en ik zie die kinderen nou echt waar xe gaan eraan hoor!

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 22:37

Hoe halen ze het in hun hoofd! 8)7
Stomme Penny kinderen!

Dat zal wel even schrikken zijn geweest! :(:)

Gelukkig dat ze weer terecht zijn. :)

myrtedandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 14:54

Echt een flink uit de hand gelopen penny actie.. Vroeger toen wij Penny's waren hebben we ook wel met onze penny gedachten gedacht "wat een zielige pony's die wil ik redden" maar het echt doen, nee zo ver gaan de meeste kinderen niet. Maarja we wonen in een aparte wereld, dus zal niet de laatste keer zijn helaas.. :(

LibertyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 16:08

Nou, dat vind ik wel even heel raar hoor...

yenthle1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 14:53

dat is echt schrikken! pffoe

Kiichi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 15:01

Gevaarlijke acties dat. Mijn paard staat nu wel afgelegen, maar ivm verzwikking staat ze op boxrust. Zal leuk zijn als een penny mijn "arme" paard stiekem in de wei gaat zetten en paardlief des te meer schade oploopt.

Gelukkig heb je ze snel weer terug, ze bedoelden het vast goed, maar ze zien op die leeftijd nog niet de gevolgen in van de acties, ze handelen gewoon naar wat zij denken. Misschien inderdaad beter om ze ergens anders te zetten, als er zo veel intresse is in de pony's in je buurt :)

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 14:44

zoo.. ben je lekker mee dan..

maar goed, de meisjes waren nog zo jong..
Die snappen het nog niet helemaal denk ik..:)

x

sarahmango

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 09:14

wat is dit erg geweest voor je denk ik!!!

maar je hebt je pony terug!!!!

YEAHHH

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 13:33

Millanka schreef:
Vealosz schreef:
Hihi, ik moet er stiekem wel heel hard om lachen.

Ik vind dit best ernstig, dat tegenwoordig zulke jonge kinderen het in hun hoofd halen om iemand anders hun paard uit de wei te plukken en mee te nemen. Daar is niks lachwekkends aan. #)

Kom op hee, kinderen zijn 9 en 8. Op zo'n leeftijd hoor je in de gaten gehouden te worden door je ouders. Kinderen weten zelf niet eens hoe erg het is wat ze doen, ze bedoelen het alleen maar goed.. Ik zou meer de schuld bij de ouders neerleggen dan bij de kinderen.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 02:09

Jeutje! Kan me goed voorstellen dat jullie flink bezorgd zijn geweest!

Dan zijn ze dus ook hier bij mij dicht in de buurt geweest met die pony's.
Moet wel zeggen dat ik blij ben dat ik m'n wei mooi afgegrendeld op slot heb, overal stroomdraad met een flinke klap er op.

Staan die van jullie dan nog steeds vlak bij de brug? Dat is nl. best goed in het zicht en ehm, nou niet zo goed afgezet/geschermd. Uiteraard geeft dat die kids nog steeds compleet geen recht om jullie pony's mee te nemen, maar kan me voorstellen dat een simpel draadje dan ook weinig effectief is.

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-12 09:19

Ja daar staan ze nogateeds. Ze gaan daar beinnenkort ook weg. Nja ze blijven wel bij de boer staan maar dan in een ander weiland. Of dat weiland met die hoge groene afrastering of een ander. Das veel fijner. Maar hij wilde eerst dat ze dit weiland afgegraast hadden. Maar om de week geven we ze een nieuw stuk dus dat is zo op :)

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 09:54

Ik zou toch die ouders even bellen en zeggen dat ze voor straf een maandje moeten strond scheppen in het weiland

Apochewinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 10:03

Het moet niet gekker worden !!!!
Blijf @*&#$% met je poten van andermans spullen af! (en zeker als het om levende have gaat!!) :(

Gelukkig dat jullie ze terug hebben gevonden!
Dit is gelukkig goed afgelopen.

Toch heeft het ook wel een grappige kant: stel je voor dat je als niet paardenminnende ouder thuiskomt en je schuur blijkt gevuld te zijn met twee wildvreemde pony's...... *D

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 13:10

Ik denk dat die andere stukken wei (ik weet welke je bedoeld) inderdaad in dat opzicht wat beter zijn. Ik zelf zou mijn pony's niet zo snel op het stuk zetten waar jullie ze nu hebben, inderdaad omdat je er heel makkelijk bij/in kan en er verder ook niet écht een omheining is, om mensen buiten te houden maar ook om je pony's binnen te houden. (En die wil je daar echt niet op de weg hebben).

Is er idd ook nog met de ouders gepraat? Dat lijkt me nl. wel verstandig. 't is toch ook een stukje opvoeding. Al helemaal omdat deze kids natuurlijk wel érg ver zijn gegaan, en niet alleen het weiland zijn ingegaan en wat met de pony's hebben gekl**t, maar ze ook maar meteen hebben meegenomen.

Hoop igg dat ze het nu niet ergens anders weer gaan proberen......... *zet in gedachten alvast een extra slot op m'n hekken*.

Nevaeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 13:15

Jemig, dat is schrikken zeg.
Hoe halen ze het in hun hoofd om zo maar pony's mee te nemen..

HuLu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 13:29

Wat een overdreven reacties weer, zeg! Ja hoor, kinderen van 8/9 met " een zweep slaan", " in elkaar rammen" (zomaar even wat dingen die gezegd zijn)... Uit het verhaal begrijp ik dat deze kinderen min of meer ' nobele' motieven hadden, en de situatie zelf blijkbaar zo serieus namen dat ze het zelfs hadden voorbereid door een schuurtje uit te ruimen. Blijkbaar hadden ze niet genoeg kennis van zaken om te beoordelen of de pony's al dan niet goed verzorgd werden. En in hun wil de pony's te 'helpen', hebben ze zich ws niet gerealiseerd wat dit voor de eigenaar zou betekenen. Mijn insteek in dit geval zou juist zijn, nodig die meisjes eens uit, laat ze zien wat het betekent een pony te hebben en te verzorgen, laat ze desnoods idd "als straf" (dat zal het vast niet zijn als ze zo begaan zijn met dieren) helpen met uitmesten...en leer ze vooral hoe ze kunnen zien of een dier al dan niet goed verzorgt wordt en wat ze wel kunnen doen mochten ze echt een pony in nood zien. Dus niet zelf met zo'n pony gaan slepen, maar idd hulp vragen bij een volwassene. Kinderen op deze leeftijd kunnen de consequenties van hun gedrag nog niet overzien en de enige manier om ze dat bij te brengen is praten en ervaring.

Bij het bovenstaande ga ik er natuurlijk wel van uit dat die zgn verwaarlozing idd hun motief was, stelen mag niet/nooit en dat kunnen kinderen van die leeftijd best al begrijpen. Maar mijn advies is echt... laat ze zien hoe het is om een pony te verzorgen, wat een band je met zo'n dier hebt en hoe ongerust je bent, zul je zien dat ze het echt nooit meer zullen doen. Sterker nog, kans is dat ze de beste ' oppassers' aan ze zult krijgen (als ze in de buurt wonen)..

Maar het stuit mij echt tegen de borst dat er direct over "meppen" en "slaan" wordt geroepen, alsof dat ooit een oplossing is!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 13:32

HuLu schreef:
Wat een overdreven reacties weer, zeg! Ja hoor, kinderen van 8/9 met " een zweep slaan", " in elkaar rammen" (zomaar even wat dingen die gezegd zijn)... Uit het verhaal begrijp ik dat deze kinderen min of meer ' nobele' motieven hadden, en de situatie zelf blijkbaar zo serieus namen dat ze het zelfs hadden voorbereid door een schuurtje uit te ruimen. Blijkbaar hadden ze niet genoeg kennis van zaken om te beoordelen of de pony's al dan niet goed verzorgd werden. En in hun wil de pony's te 'helpen', hebben ze zich ws niet gerealiseerd wat dit voor de eigenaar zou betekenen. Mijn insteek in dit geval zou juist zijn, nodig die meisjes eens uit, laat ze zien wat het betekent een pony te hebben en te verzorgen, laat ze desnoods idd "als straf" (dat zal het vast niet zijn als ze zo begaan zijn met dieren) helpen met uitmesten...en leer ze vooral hoe ze kunnen zien of een dier al dan niet goed verzorgt wordt en wat ze wel kunnen doen mochten ze echt een pony in nood zien. Dus niet zelf met zo'n pony gaan slepen, maar idd hulp vragen bij een volwassene. Kinderen op deze leeftijd kunnen de consequenties van hun gedrag nog niet overzien en de enige manier om ze dat bij te brengen is praten en ervaring.

Bij het bovenstaande ga ik er natuurlijk wel van uit dat die zgn verwaarlozing idd hun motief was, stelen mag niet/nooit en dat kunnen kinderen van die leeftijd best al begrijpen. Maar mijn advies is echt... laat ze zien hoe het is om een pony te verzorgen, wat een band je met zo'n dier hebt en hoe ongerust je bent, zul je zien dat ze het echt nooit meer zullen doen. Sterker nog, kans is dat ze de beste ' oppassers' aan ze zult krijgen (als ze in de buurt wonen)..

Maar het stuit mij echt tegen de borst dat er direct over "meppen" en "slaan" wordt geroepen, alsof dat ooit een oplossing is!

Ben ik het idd ook volledig mee eens.
Nogal overtrokken inderdaad........

leanR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 13:38

shilady schreef:
OmG penny's gone wild !!!

J _O- _O-

HuLu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 13:45

nog even iets anders:
Waarom wordt er zo denigrerend over "penny's" gesproken, ik vind heel veel van de reacties nogal arrogant overkomen.
Ok, de meeste van jullie hebben dan een eigen pony of een verzorgpony, maar dat is niet jullie persoonlijke verdienste ofzo! Behoorlijk kortzichtig om je daar zo op voor te laten staan...
Iemand die door omstandigheden niet het geluk heeft een eigen pony te hebben, kan net zo gek op paarden en pony's zijn als jullie!

En trouwens ik vind veel van de reacties in dit topic veel hysterischer dan in mijn ogen een "penny" reageert, die denkt dat een pony verwaarloost wordt! Het is jullie duidelijk niet geleerd om je eens in een ander te verplaatsen, over goede opvoeding gesproken!

pebble2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 13:49

ik ben het er toch wel mee eens.
ik wordt ook wel eens penny genoemd.
;( dat vind ik echt niet leuk.
ik weet niet eens wat het betekend :(

rebecca1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 13:52

Gedachteloze (dronken) jongeren hebben in de kerst periode het hek aan de achterkant van de wei van mijn shet en zijn vriendje kapot geschopt. :( Het vervolg was dat de pony's op de snelweg liepen!
Gelukkig was het niet druk op de weg= 5 uur 's ochtends. Ze zijn toen opgevangen door de bereden politie en door hun onder gebracht, daar konden we ze later op de dag afhalen.
Voor hetzelfde geld waren ze dood gereden. |(

Het gaat mij er om, blijf gewoon met je tengels etc van anderen's dieren af! Als je denkt dat een dier verwaarloosd is, bel dan de politie, ga zelf niet dingen uithalen!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 13:55

Pfff, vreselijk ergerlijk die kinderen van tegenwoordig, zit ook overal aan tegenwoordig, ze worden erger en brutaler.

Nou ik was niet rustig gebleven hoor, ik had ze echt wat aangedaan: flink uitgescholden.

Ouders laten de kinderen ook veel te veel vrij en Letten ook niet zo goed meer op.

voor hetzelfde geld hadden die stomme kinderen jouw ponys tot hoefbevangen aan toe gevoerd omdat ze in hun ogen verwaarloost zijn.

HuLu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 14:02

"Gedachteloze (dronken) jongeren" is toch een heel ander geval dan twee kinderen van 8/9 jaar!
wel even bij de situatie blijven zeg!

Natuurlijk moet iedereen van elkaars spullen en zeker dieren afblijven, maar in het geval waar dit topic overgaat is denk ik veel terug te voeren op onkunde en niet (zeker niet) op kwade wil! Mijn mening is vooral dat je niet moet gaan grijpen naar "slaan" en " meppen" als oplossing...

Maar goed ik heb mijn punt gemaakt, blijkbaar is er zoveel agressie onder de niet-penny's onder jullie dat een goed gesprek met jullie niet eens zou helpen

ik ben blij dat mijn dochter een echte penny is met hart voor dieren! ik vind het geen scheldnaam!

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 14:07

En niemand hier als kind vroeger thuis gekomen met "zielige" poesjes, zo van straat geplukt. Ik heb er een aantal mee naar huis genomen, met de woorden, kijk mam heb ik gevonden is hartstikke zielig, en uitgehongerd (vaak gewoon dik genoeg) Uiteraard moest ik die dan direct terugbrengen naar de plek waar ik hem van straat had geplukt.
Okee dit gaat wel even een grote stap verder, maar idee blijft hetzelfde denk ik.