en dan ook op die leefdtijd echt ik was zo boos verdrrietig maar toenik mij pony zag liet ik wel een traantje vallen ik was zo blij dat ze er nog was
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Millanka schreef:Vealosz schreef:Hihi, ik moet er stiekem wel heel hard om lachen.
Ik vind dit best ernstig, dat tegenwoordig zulke jonge kinderen het in hun hoofd halen om iemand anders hun paard uit de wei te plukken en mee te nemen. Daar is niks lachwekkends aan.
HuLu schreef:Wat een overdreven reacties weer, zeg! Ja hoor, kinderen van 8/9 met " een zweep slaan", " in elkaar rammen" (zomaar even wat dingen die gezegd zijn)... Uit het verhaal begrijp ik dat deze kinderen min of meer ' nobele' motieven hadden, en de situatie zelf blijkbaar zo serieus namen dat ze het zelfs hadden voorbereid door een schuurtje uit te ruimen. Blijkbaar hadden ze niet genoeg kennis van zaken om te beoordelen of de pony's al dan niet goed verzorgd werden. En in hun wil de pony's te 'helpen', hebben ze zich ws niet gerealiseerd wat dit voor de eigenaar zou betekenen. Mijn insteek in dit geval zou juist zijn, nodig die meisjes eens uit, laat ze zien wat het betekent een pony te hebben en te verzorgen, laat ze desnoods idd "als straf" (dat zal het vast niet zijn als ze zo begaan zijn met dieren) helpen met uitmesten...en leer ze vooral hoe ze kunnen zien of een dier al dan niet goed verzorgt wordt en wat ze wel kunnen doen mochten ze echt een pony in nood zien. Dus niet zelf met zo'n pony gaan slepen, maar idd hulp vragen bij een volwassene. Kinderen op deze leeftijd kunnen de consequenties van hun gedrag nog niet overzien en de enige manier om ze dat bij te brengen is praten en ervaring.
Bij het bovenstaande ga ik er natuurlijk wel van uit dat die zgn verwaarlozing idd hun motief was, stelen mag niet/nooit en dat kunnen kinderen van die leeftijd best al begrijpen. Maar mijn advies is echt... laat ze zien hoe het is om een pony te verzorgen, wat een band je met zo'n dier hebt en hoe ongerust je bent, zul je zien dat ze het echt nooit meer zullen doen. Sterker nog, kans is dat ze de beste ' oppassers' aan ze zult krijgen (als ze in de buurt wonen)..
Maar het stuit mij echt tegen de borst dat er direct over "meppen" en "slaan" wordt geroepen, alsof dat ooit een oplossing is!