Reacties bij het buitenrijden!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Iljavdm

Re: Reacties bij het buitenrijden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-12 18:21

Hahaha

_lalala_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 18:25

Als wij met onze welshjes op straat komen krijgen we vaak een reactie van "dat zijn nog baby paarden, die moeten nog groeien" of "super mooi" :D

Iljavdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-12 18:37

Haha jaaa alle ponys worden paarden ... :') :+

anoniempje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 19:56

Ik loop vaak met een D-pony (heel leuk hoofdje)
En dan hoor ik vaak want dan is tie nogal druk

'oowh die moet het allemaal nog leren'
'wat een grote hond'
'bijt hij?' 'Nee hoor' 'Waarom heeft die dan van die grote tanden?' (hij was aan het flemen) _O-
'Aaawwhh wat een schatje
'wat een lief hoofdje'
'wat is tie mooi!'

Ik heb echt bijna alleen maar positieve opmerkingen gehad ;)

xhoppa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 20:15

Ik ging buiten rijden en was aan het uit stappen, kwam er een meisje aan (jaar of 8/9) en vroeg of ze hem mocht aaien. nja dat mocht dus mn paard zuchte heel diep en dat meisje rende keihard weg en verstopte zich achter struiken. Was echt zo grappig haha daarna kwam ze weer terug (op een afstandje) en ze dacht dat hij haar ging aanvallen :+

en vorige week verzorde ik de pony van een vriendin van me (schimmel) en ging even buiten wandelen. Lopen er mensen langs en zeggen Dus jij hebt het paard van sinterklaas gestolen hij is allang weg hoor! En toen moesten ze lachen. Dacht echt okee grappig haha

Amigo20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 22:41

ik was een keer met mijn shetje aan het lopen, maar toen begon het ineens keihard te regenen, kwam er zo een man in een auto langs, zegt ie, waarom loop je ernaast je kan al prima op die hengst zitten hoor (hij was toen ongeveer 1 jaar) := en ook een keer was ik aan het rijden kwam er zo een man naar me toe, weet je wat ie vraagt, ow wat leuk, mag me dochtertje er even opzitten :') en zo een man word altijd kwaaad omdat we in het bos rijden, wanneer hij zijn hond aan het uitlaten is _/-\o_

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 22:46

Tsja, ik kan daar kort over zijn. Wij horen vooral één woord, en dan in vele (Penny)variaties.
En het woord is natuurlijk : "Paardje!!!". Maar het komt wel in allerlei variaties hoor, zoals: "Ohhh een paardje", "mamma (Papa is nooit belangrijk in deze) kijk een paardje", "kijk een paardje met vlekken", "Oh wat een leuk/lief/gaaf paardje", "Mag ik het paardje aaien", "mag ik op je paardje zitten" etc etc etc etc etc.

De reden: wij komen vooral op parkeerplaatsen waar recreanten komen en die nemen altijd hun paars/roze gekleurde kindertjes mee en die willen natuurlijk allemaal aaien en zo . Mijn paard is het al zo gewend dat ze meteen op de roze kindertjes afloopt, ze stopt zelf als ze kinderen spot, want ze gaat er al helemaal vanuit dat er geaaid moet worden.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 23:10

'Goh, kijk wat een grote hond!'
Mensen die dit zeggen lijken ook nog altijd te denken dat ze erg origineel zijn. Waarop ik meestal voorover buig, mijn handen over mijn paards oren leg en iets zeg als 'sssht, hij heeft een identiteitscrisis', mensen kijken me daarna aan alsof ik lichtelijk gestoord ben, geen idee waarom...

'Wauw, wat een mooi sportpaard, wat issie netjes gedresseerd'
Eheh, right...

'Kan ik hem kopen?'

'Hoeveel frikadellen passen er uit een paard'
Ik uiterst serieus: 'Zo ongeveer 1000 denk ik zo.
-Jochie kijkt me heel verbaasd aan en fietst weer naar zijn vrienden om heel stoer te gaan vertellen dat er wel 1000 frikadellen uit 1 paard gaan-

irisss95

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 23:11

Wat een leuke belevenissen allemaal zeg! :P

Ik ging een keer met mn toen-verzorgpaard een buitenrit maken door Amsterdam,
toen stond er ergens op een bruggetje bij een slootje een oud mannetje (buitenlander) met een emmer.
Mijn verzorgpaard luisterde niet heel goed op dat moment, want er kwamen allemaal auto's aan en we moesten onder een viaduct door. Ik wilde op de stoep, want dat leek me het veiligst (rij natuurlijk nooit op de stoep) Paard luisterde niet dus ik riep: Sukkel, ga op de stoep!
Lachend en zwaaiend met de emmer roept het mannetje: Sukkel op stoep! Sukkel op stoep!

T moment was veel grappiger dan ik het hier kan verwoorden.. :P

Iljavdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 18:39

whahahha _O-

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 18:40

O mama kijk Amerigo.

Iljavdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 19:38

hahahaa

9999

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 19:45

Haha, ik krijg meestal positieve reacties erop.
Dit is de liefste: Er kwam een vrouw aan op de fiets met een jongetje voorop en die vroeg of dat jongentje mijn paard mocht aaien. ik zo tuurlijk en toen dat jongetje '' halo Amika " vet schattig ! (mijn paard is een witte ruin :D)

sofie_lexie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 19:56

IloveNikitaa schreef:
hetlevenwint schreef:
Ik krijg regelmatig de opmerking "wow die heeft veel haar is het een speciaal ras ???? :oo"
of van kleine kindjes "wanneer wordt die een paard :? "(wel schattig)

Toen ik 'm in nederland ging uitproberen en er naast liep " zou je er niet beter op zitten "
maar meestal is het echt van "aaah zo lief... 't is een brave zeker.."

En 1x passeerde ik een café en daar waren ze met afkeer aan het kijken naar Jack, en dingen aan het fluisteren naar elkaar over 'm. Heeft die wel lekker daar voor de stoep gepoept :)) }:)

haha laatst vroeg een meisje op de manege, wanneer word deze pony een paard? :')

ohw haha bij mij kwam r ook een meisje van ...6 jaar ofzow "gaat ie nog groeien?"

Iljavdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 19:59

haha geniaal !

naomi_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 20:13

Ìk moet altijd heel ver door een woonwijk om in het bos te komen en dan zie je al die kleine meisjes naar buiten rennen en schreeuwen; AMIKA KIJK AMIKA IS ER !!! echt zo lief.
Of dan heb je inderdaad van die mensen die origineel denken te zijn door te zeggen; Hee daar is het paard van sinterklaas! Of; Kijk die laat haar hond uit. En anders is het wel waarom zit je er niet op ?

Ik praat overigens wel altijd gezellig met mensen die ik tegenkom en die tegen mij gaan praten, die het dan helemaal knap vinden dat je lekker relaxed door het bos rijd, zonder zadel, in een kort broekje, met een halstertje om. En dan word je overspoelt met complimentjes.

rhanasasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 20:17

Haha, leuke dingen hier!

Ik heb ooit gehad dat ik aan't rijden was, stond er een man bij zijn huis.
Vraagt hij 'Kan hij ook voor de koets?'
Ik: 'Ja hoor meneer, geen probleem!'
Meneer: 'Mooi paardje hoor, kan ik hem niet ruilen tegen mijn haflinger' :')

En ooit kwam er een vrouw inhalen op een fiets, heel angstig: 'Ik vind paarden echt eng, hou hem bij je hoor.' en op het moment dat de vrouw mij inhaalt struikelt Claire, vrouw schrikt, schreeuw 'Ooooooh' en fietst kéihard weg, met een rood hoofd :o

En regelmatig 'mooie paardjes' en 'ze zijn wel héél braaf he?' wat eigenlijk niet het geval is :)

Iljavdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 23:03

haha sneu voor die vrouw haha :')

saswes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 23:06

Mijn vriendin reed buiten met haar Tinker, toen een mevrouw zei: Wat een prachtige boerenknol heeft u.

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 23:08

Een keertje reed ik buiten met een vriendin, er kwamen 2 jongens ons tegemoet fietsen. Toen ze voorbij waren ging er eentje fluiten *Fjiet Fjeuww*, vriendin kijkt om (Muts :') ) En toen riep die jongen: Ik floot naar je paard hoor!! _/-\o_

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 23:15

Toen mn paardje ineens met 4 benen tegelijk een halve meter opzij sprong, omdat het flink waaide, hij zn koppie er niet bij had en ineens uit het niets een groep mountainbikers '' uit de bosjes' kwam rijden,vroeg een oudere man die langsliep, wat ik met mijn paard deed, of ik hem soms mishandelde, omdat hij zo ontzettend heftig reageerde.. :7
Maar gelukkig ook al leuke reacties gehad, inderdaad kinderen, die hem willen aaien, en er eigenlijk ook wel even op willen zitten omdat ze ook al vet goed konden paardrijden. :j

Iljavdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 23:17

LisaaBloem schreef:
Een keertje reed ik buiten met een vriendin, er kwamen 2 jongens ons tegemoet fietsen. Toen ze voorbij waren ging er eentje fluiten *Fjiet Fjeuww*, vriendin kijkt om (Muts :') ) En toen riep die jongen: Ik floot naar je paard hoor!! _/-\o_

hhahahhaa dat is zoo gemeen _/-\o_ :') :') _O-

Iljavdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 23:20

Ik was laatst ook met mijn zus en haar gekke fries nynke op pad, kwam er ook een groep mountainbikers aan en een vrouw die fotos van ze maakte.
Wij dus eventjes stilstaan omdat nynke nogal schrikerig is.
Nynke vond het eng dus die gaat ineens stilstaand staan steiger bokken...
Gaat die vrouw mooi fotos maken, ramptoeristen!

IndyPascalle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 23:28

Heb de laatste tijd al een paar keer te horen gekregen: ' Wat een aparte fries, met die witte sokken' of gewoon 'wat een mooie fries'. Ware het niet dat het een tinker is.

En af en toe krijg ik te horen dat mijn paard zo'n leuk veulen (tweejarige pony) heeft. Alleen is de tinker een ruin (het is me nog steeds een raadsel hoe daar ooit een veulen uit moet komen).

Iljavdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 23:30

haha ja idd !