Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Coco2011 schreef:nu rijd ik met omdat mijn pony er niet tegen kon om zoner bit e rijden we hebben het geprobeerd maar ja zei kan hier gewoon niet aan wennen en ik ook nie maar ik rijd met 1 bid en doe wel het meest met mijn benen
MaritAriel schreef:Coco2011 schreef:nu rijd ik met omdat mijn pony er niet tegen kon om zoner bit e rijden we hebben het geprobeerd maar ja zei kan hier gewoon niet aan wennen en ik ook nie maar ik rijd met 1 bid en doe wel het meest met mijn benen
rij je nou wel of niet met bit ? Net zei je dat je zonder bit reed , en nu rij je weer wel met bit ? Ik snap het niet meer hoor
MaritAriel schreef:Najoveh schreef:Als je je paard pijn doet met bit zal hij net zo veel pijn hebben als je hem bitloos rijd.
Dan scheelt er iets met je eigen rijkunst. Zoek een goede instructeur en leer rijden op je zit en met een zachte hand.
Daar zijn de meningen verschillend over
Asyaa schreef:Waarom zou ik een paard niet pijn doen wanneer ik bitloos rij terwijl ik hem wel pijn doe wanneer ik met bit rij?
@Coco2011
De mythe dat 'band' iets te maken heeft met bit danwel bitloos is de grootste onzin ooit.
Wat er toe doet is opvoeding en africhting.
paqune schreef:Mensen, ik probeer hier geen discussie's over uit te lokken. Ik wil gewoon weten wat jullie er van vinden.
Maar misschien had ik er niet over moeten beginnen. Sorry dan. Ik zag het filmpje en ben nu gewoon aan het onderzoeken wat het beste is. Je hoeft het bit niet te verdedigen of het bitloos rijden. Ik vind het een beetje raar als je reactie's geeft van: "daar gaan we weer" en blabla. Nogmaals: dit forum ben ik niet gestart voor discussie's maar naar ervaringen zodat ik het tegen elkaar af kan wegen. Ik val het bit niet af. Dus liever niet zulke reacties. Als je dat alleen maar te zeggen hebt help je mij niet
Ik spring én dressuur MET bit! 
Wie heeft er nou meer lol? Nou ik kan je vertellen, als ik in galop zit zonder zadel op het strand heb ik geen lol