Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
lovehannah schreef:Ik begrijp persoonlijk niet waarom je niet gewoon een paard koopt. Omdat je 14 bent zou je een e-pony kopen? Wie weet groei jij zo opeens nog 15 cm, wat nog goed mogelijk is en dan ben je misschien alweer te groot. Dus ik zou zeker een paard kopen.
keona schreef:meestal na de eerste menstruatie ben je als meisje ver uitgegroeid,dus ts zal zelf wel weten of ze dan al ver uitgegroeid is.
zelf ben ik 167cm en kan zelfs nog met gemak op een d pony van 145cm,dus denk niet dat ts uit gaat groeien op een grote e pony.dus ts dan hoef je deze ook niet te verkopenlovehannah schreef:Ik begrijp persoonlijk niet waarom je niet gewoon een paard koopt. Omdat je 14 bent zou je een e-pony kopen? Wie weet groei jij zo opeens nog 15 cm, wat nog goed mogelijk is en dan ben je misschien alweer te groot. Dus ik zou zeker een paard kopen.
keona schreef:ik wel ze is pas 14jr en bij de paarden is het minder leuk als bij de pony's voor de meeste jongeren.ook zijn pony's leuker,vaak ook wendbaarder/makkelijker bij elkaar te rijden en noem maar op.ik zou voor een e pony gaan.
lovehannah schreef:keona schreef:ik wel ze is pas 14jr en bij de paarden is het minder leuk als bij de pony's voor de meeste jongeren.ook zijn pony's leuker,vaak ook wendbaarder/makkelijker bij elkaar te rijden en noem maar op.ik zou voor een e pony gaan.
Waarom is het bij de pony's leuker? Onderlinge strijd en gebitch is er even hard als bij de paarden, als het daarom gaat. En als ze een niet te jong paard koop zal het wenbaar zijn en makkelijk bij elkaar te rijden ook prima gaan en dit verschilt ook per paard. Er zijn ook pony s die van geen kant bij elkaar te rijden zijn. Qua mogelijkheden zullen paard en pony vergelijkbaar zijn, t ligt er maar aan wat zij wilt. Als zij uiteindelijk bij de paarden gaat starten is ze toch in het nadeel met haar pony, omdat alles op paarden gericht is.

. Als ik de TS was zou ik een paard kopen, tussen de paarden starten is een grotere uitdaging en doordat er meestal strenger gejureerd wordt zal ze ook meer leren. Maar goed, dat is natuurlijk mijn keus, de TS moet zelf maar zien waar zij behoefte aan heeft. En in dat opzicht is ook niet te stellen of een paard of e-pony beter is.
keona schreef:meestal na de eerste menstruatie ben je als meisje ver uitgegroeid,dus ts zal zelf wel weten of ze dan al ver uitgegroeid is.
zelf ben ik 167cm en kan zelfs nog met gemak op een d pony van 145cm,dus denk niet dat ts uit gaat groeien op een grote e pony.dus ts dan hoef je deze ook niet te verkopenlovehannah schreef:Ik begrijp persoonlijk niet waarom je niet gewoon een paard koopt. Omdat je 14 bent zou je een e-pony kopen? Wie weet groei jij zo opeens nog 15 cm, wat nog goed mogelijk is en dan ben je misschien alweer te groot. Dus ik zou zeker een paard kopen.

Ess_Ramona schreef:Als je een D hebt niet, maar als je een grote pony/klein paard hebt word het wel werken, maar als je een paard dat het kan en leuk vind kan je er wel ver mee komen hoor
sorry)

)