mag ik op een miniatuurpaard rijden ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lippizanners

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-11 22:12

oké ik ben eruit ik ga nog eens opzoek naar een shetlander ...
zo ben ik zeker dat het niet geeft als mijn neefje er op rijdt ...

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 22:13

Gowlan

mika11

lippizanners schreef:
oké ik ben eruit ik ga nog eens opzoek naar een shetlander ...
zo ben ik zeker dat het niet geeft als mijn neefje er op rijdt ...

Wat aardig van je.
Jij koopt dus eigenlijk een pony voor je neefje :')

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 22:15

lippizanners

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-11 22:15

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 22:18

nicky_rilana schreef:
http://dieren.marktplaats.nl/pony-s/498 ... nd=16&fs=1 kijk een leuke D pony voor iets meer daar heb je dan meer aan

Wil jij nou serieus een meisje van 12 zoveel hoop geven, terwijl ze hoogstwaarschijnlijk niet eens een pony krijgt? (sorry lippizaners, even alles realistisch bekijken).

lippizaners, vraag gewoon aan je ouders wat mogelijk is..
Als jij echt van je ouders een pony mag hebben, zorg dan dat je veel meer verstand van paarden opdoet en jouw ouders zelf ook.
En een goede pony of klein paard is niet in 1 dag uitgezocht, het kan jaren duren om een geschikt paard te vinden dat bij jou past.
Maar allereerst doe wat ervaring op en zorg voor zekerheid, voor je uberhaupt gaat rondkijken voor een paard en je jezelf gaat blij maken met iets wat je waarschijnlijk niet eens krijgt..
Voorkom al die teleurstellingen, mij werd op mijn 14e ook een paard beloofd en ik mocht afspraken maken om te komen kijken..
Uiteindelijk is alles in de soep gevallen, ik ben nu 18 jaar en heb nog steeds geen eigen pony..
Als ik er nu aan zou beginnen vind ik het zelfs voor mijzelf te vroeg, ik heb nu een leasepony die erg jong is en waar ik een hoop van leer!

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: mag ik op een miniatuurpaard rijden ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 22:20

ze kan er dan toch pas over 3 jaar op rijden en dan is ze geen 12 meer

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 22:24

Mijn tip? Zoek een verzorgpony die je gratis of voor weinig mag rijden en verzorgen.
Dan leer je meteen veel voor later als je een eigen pony gaat nemen.
Dan kun je je intussen verdiepen in de maandelijkse kosten, leren over de verzorging etc etc.
Ik neem trouwens wel aan dat je ouders paarden-mensen zijn als ze jou een pony willen geven.
Het klinkt nogal onnadenkend namelijk.
Het nemen van een pony beslis je niet van de 1 op andere dag en kost veel meer dan de meeste mensen denken.
Als de pony ziek wordt, wil je toch ook dat je ouders de kosten betalen van een dierenarts enzo.. en dat kan echt heel duur zijn.
Ga lekker verzorgen. Uit ervaring zeg ik: bijna net zo leuk, het is leerzaam en de onverwachtte kosten zijn voor de eigenaar.
Succes!

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 22:30

lippizanners schreef:
Daantjee12 schreef:
Nee, niet doen. Ze zijn idd niet gefokt om op te rijden. Neem dan een grote shet of een a-pony :)

En ik las trouwens ergends anders dat je opzoek bent naar een shire veulen of jaarling..? := := :')

ja was vroeger maar mag nu niet mer ...
|(

Wat versta jij onder vroeger :? die reactie is geplaatst op 4-9-2011....

Meid...wacht een aantal jaartjes tot je wat ouder bent ;)
Bij een eigen paard komt heel wat meer bij kijken dan je denkt.

Ga ondertussen eens rondkijken voor een verzorgpony,dan kun je tegelijkertijd ook zien wat het inhoud om een paardje te verzorgen/te houden.

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 22:33

Zie haar profiel ;)
Over 2 jaar wil ze een pony.

Ts: tot die tijd kan lekker op de manege rijden of een verzorg pony zoeken :)

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 22:40

nicky_rilana schreef:

Hou alsjeblieft op, erg irritant want blijkbaar heb jij geen idee hoe het is om een eigen paard te hebben en die te onderhouden, en kijk jij ook alleen naar wat je graag zou willen en kun je niet realistisch naar iets kijken.
Heb niet eens naar die advertentie van je gekeken, het ging mij om het principe.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 22:40

idd gewoon lekker een verzorgpony zoeken ;)
en veel boeken lezen over paarden.
sws, hoe wil je aan vervoer komen? je zei dat je niet bij de paardenmarkt kan komen,, maak ik eruit dat je geen vervoer hebt..
en de kosten,, het betekent niet omdat het een klein paardje is, gelijk goedkoop is hoar ;) (denk aan hoefsmid, voer, stalling enz enz)
pas als je er echt klaar voor bent een eigen paardje kopen ;)

edit: we gaan nogal offtopic.
dus om ontopic te blijven; je kan niet op een miniatuurpaard rijden. daar zijn ze gewoon niet voor gebouwd / gefokt.
Laatst bijgewerkt door Eileen_ op 13-11-11 22:55, in het totaal 1 keer bewerkt

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 22:42

Gowlan schreef:
nicky_rilana schreef:

Hou alsjeblieft op, erg irritant want blijkbaar heb jij geen idee hoe het is om een eigen paard te hebben en die te onderhouden, en kijk jij ook alleen naar wat je graag zou willen en kun je niet realistisch naar iets kijken.
Heb niet eens naar die advertentie van je gekeken, het ging mij om het principe.

sorrt hoor maar ik heb van mijn 8 al een pony, en heb er ook meerdere gehad en had ze allemaal thuis, en mijn ouders hebben er geen verstand van, dus heb het altijd zelf moeten doen. dit vindt ik dus iritand

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 22:48

Gowlan schreef:
nicky_rilana schreef:

sorrt hoor maar ik heb van mijn 8 al een pony, en heb er ook meerdere gehad en had ze allemaal thuis, en mijn ouders hebben er geen verstand van, dus heb het altijd zelf moeten doen. dit vindt ik dus iritand

Ja maar je betaald het vast en zeker niet zelf, hoeven je ouders zelf geen verstand van paarden te hebben en kan een dierenarts ze echt wel vertellen wat je paardje mankeert en hoeveel ze ervoor moeten neerleggen, en je ouders zullen er vast en zeker geld voor hebben anders zou jij dat paard niet hebben gekregen op je 8e.
Mijn moeder heeft dat geld niet, en daarom heb ik het nooit gekregen.
TS' ouders hebben misschien wel het geld, of misschien niet, maar er is nu al twijfel over en dan moet je niet leuke paardjes onder de neus van TS drukken zodat zij de hoop krijgt dat zij die misschien mag hebben, terwijl haar ouders dat misschien wel absoluut niet willen laten gebeuren.
Wees realistisch, niet iedereen heeft het zo dat ze op hun 8e een paard kunnen krijgen en ouders het onderhouden, ben nu 18 en zelfs nu kan mijn moeder dat niet. ;)
En overigens wat jij altijd zelf had moeten doen was vast en zeker alleen de verzorging, maar dat lijkt me toch wel het minste wat je ervoor kan doen als je al het geluk hebt dat je een eigen pony krijgt!

Oh editje: TS heeft vast ook geen mogelijkheid om een paard aan huis te stallen, en dat zou hier ook echt alles behalve mogelijk zijn als je het mij vraagt..

Ik zeg niet dat het slecht is, maar je bent meer verwend dan vele andere kinderen.

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 22:53

nou wij zijn echt niet rijk of zo, en het scheeld al veel in kosten dat hij thuis staat, en met die DA kosten mijn 1e pony is nooit een DA voor gekomen (gewoon een prikje wel) voor mijn 2e pony wel ooit, die moest naar de kiniek, dat koste wel wat, en mijn 3e D pony, 2x of zo en bij mijn paard nooit. dat is niet echt veel.
ik weet niet hoe het bij hun thuis zit maar zij wil een pony kopen voor 100 waar je niet op kunt rijden, dan wil ik gewoon laten zien dat je ook goekopere shets hebt. maar een iets duurdere pony waar je later wel op kunt rijden

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 22:59

nicky_rilana schreef:
nou wij zijn echt niet rijk of zo, en het scheeld al veel in kosten dat hij thuis staat, en met die DA kosten mijn 1e pony is nooit een DA voor gekomen (gewoon een prikje wel) voor mijn 2e pony wel ooit, die moest naar de kiniek, dat koste wel wat, en mijn 3e D pony, 2x of zo en bij mijn paard nooit. dat is niet echt veel.
ik weet niet hoe het bij hun thuis zit maar zij wil een pony kopen voor 100 waar je niet op kunt rijden, dan wil ik gewoon laten zien dat je ook goekopere shets hebt. maar een iets duurdere pony waar je later wel op kunt rijden

Oke op deze manier begrijp ik je best wel.
Maar begrijp je mij ook, dat het niet voor iedereen mogelijk is om werkelijk een pony te nemen?
Jouw ouders hebben voor ze jouw pony kochten ook na moeten hebben gedacht over de kosten daarvan, en dat is dus bij TS waarschijnlijk ook de reden waarom ze niet erg 'serieus' erop in gaan geloof ik..
En dat misschien om de reden omdat het allemaal zoveel geld kost.
En wel geluk dat je pony's nooit zo heel veel hebben gekost qua dierenarts en je ouders wel weten dat het dus kan gebeuren, maar met ieder paard kan het anders verlopen en het is haast onwaarschijnlijk dat TS stallen aan huis zou hebben (anders zou zij, neem ik aan, al eerder een pony hebben gehad).
En ook wel fijn dat je ze dus aan huis hebt staan, ik begrijp best dat je dus ze zelf had moeten verzorgen maar wat jouw ouders hebben gedaan is niet onoverwogen gebeurd..
En ik wil ook al jaren een pony of klein paard en het is gewoon (nog lang?) niet mogelijk, maar moet het doen met mijn leasepony waar ik overigens erg blij mee ben. :)
En iets anders, TS wil de pony duidelijk zelf kopen, met geld dat zij hoogst waarschijnlijk ook niet zelf heeft.
Laatst bijgewerkt door Gowlan op 13-11-11 23:00, in het totaal 1 keer bewerkt

bellamy97

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 23:00

Als je echt heel klein bent en niet zwaar kun je gewoon goed rijden op mini shetjes hoor. Ik heb zelf ook een mini shetlander van 78 cm en daar rijd een meisje op van 4 jaar en dat gaat echt super goed, en ze is nog lang niet te groot en de pony houd het makkelijk. Maar als je zo graag een mini shet wil ga er dan mee mennen ofzo :j

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 23:02

ik snap jou ook wel, fijn dat wel eklaar nu ook begrijpen. als je ooit een paard of een pony koopt kun je beter een pony kopen die zijn vaak sterker ( hebben niet zo snel iets).

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 23:03

maar wat wil je überhaupt met die shet gaan doen?
rijden ben je te groot voor. wat je wel kan doen is vrijheidsdressuur, lange lijnen, mennen enz.
maar mennen kost ook weer veel geld (voor tuig enz).
kan je toch beter sparen voor een paard voor later?
en nu gewoon een leuk verzorgpaardje zoeken, en veel lezen over paarden zodat ze veel weet.
het lijkt me nml toch nog aardig logisch dat je niet op je 12e of 10e op een mini-paardje kan rijden.. (niet banketstaaf bedoeld hoor) maar misschien kan je gewoon beter veel informatie over paarden zoeken en een leuk verzorgpaardje zoeken, en als je ouder bent pas een paardje kopen ;)

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 23:05

bellamy97 schreef:
Als je echt heel klein bent en niet zwaar kun je gewoon goed rijden op mini shetjes hoor. Ik heb zelf ook een mini shetlander van 78 cm en daar rijd een meisje op van 4 jaar en dat gaat echt super goed, en ze is nog lang niet te groot en de pony houd het makkelijk. Maar als je zo graag een mini shet wil ga er dan mee mennen ofzo :j

sorry, heel offtopic maar,,
hoe heb je die pony beleerd dan? ;p sorry ben gewoon benieuwd ;p

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 23:09

ik denk gewoon een kind van 4 erop zetten

bellamy97

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 23:10

_horselovee_ schreef:
bellamy97 schreef:

sorry, heel offtopic maar,,
hoe heb je die pony beleerd dan? ;p sorry ben gewoon benieuwd ;p

Ik heb haar gekregen toen ze al 20 jaar was dus ik heb geen idee maar we hebben gewoon het meisje erop gezet en ging super goed:
http://i43.tinypic.com/30aqnoz.jpg ik weet dat ze hier haar voeten erg ver in de beugels heeft maar daar zijn we goed mee aan het oefenen.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 23:21

meisje, gewoon lekker wachten tot je zelf een baan hebt en je eigen paardje kunt onderhouden. Tot die tijd op zoek gaan naar een goede manege waar je veel kunt leren en/of op zoek gaan naar een verzorgpony.

Succes!

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 23:26

nicky_rilana schreef:
ik snap jou ook wel, fijn dat wel eklaar nu ook begrijpen. als je ooit een paard of een pony koopt kun je beter een pony kopen die zijn vaak sterker ( hebben niet zo snel iets).

haha ja gelukkig maar, sorry bedoelde het allemaal niet verkeerd of iets. :)
En ik heb het zelf ook meer op pony's dan paarden, en heb mijn lengte ook erg mee (net aan 1.60).
Dus mocht het ooit nog eens lukken, dan had ik wel al een voorkeur.. :=