Grote kinderen op kleine shetlanders..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 23:39

nicky_rilana schreef:
jullie snappen het denk ik niet, ik weet echt wel dat ik veeste groot ben, maar jullie snappen niet dat z'n pony dat makkelijk kan tillen, en hij is gewoon goed in conditie en zo. hij heeft wel ruimte om te bokken want zonder beugels kan ik niet eens met mijn voeten aan de grond.

Volgens mij snap jij het niet. Deze pony bezwijkt zo ongeveer onder jouw gewicht. Ik denk er nog iets eens aan om op een pony te zitten waar ik zonder beugels tot zn knieen kom? Doe normaal. Dit is gewoon paardenmishandeling.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 23:40

xSimonee schreef:
Tessa_93 schreef:
Die pony van de 1e foto KAN niet eens bokken omdat hij/zij daar geen ruimte voor heeft :=

Ja dat wilde ik net zeggen, die pony komt niet omhoog hoor. Gadverdamme. Echt gadverdamme. Zie je zelf dan niet dat je veel en dan ook veel te groot bent?

Achhh stel jullie éven aan zeg. Het meisje van de foto zegt dat ze er maar een paar keer op gereden heeft.. nou EN?! Daar gaan ze niet dood van?!
Wat zijn de Bokkers ineens weer allemaal braverikken zeg! Pfffff...
En zeker wel reageren bij het 'Penny misdadigers-topic'... nou ik heb ook toen ik 1.50/1.60 was en 11/12 jaar was op Shetjes gereden. Uiteindelijk alleen nog maar op de grootste van 1.10 ofzo en dat kon prima. Uiteindelijk was ik er wel te groot voor en deed ik dat ook niet meer..
Het meisje van de foto is helemaal niet te zwaar of iets dergelijk en als het voor een paar keer is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 23:42

LA_Woman schreef:
xSimonee schreef:
Ja dat wilde ik net zeggen, die pony komt niet omhoog hoor. Gadverdamme. Echt gadverdamme. Zie je zelf dan niet dat je veel en dan ook veel te groot bent?

Achhh stel jullie éven aan zeg. Het meisje van de foto zegt dat ze er maar een paar keer op gereden heeft.. nou EN?! Daar gaan ze niet dood van?!
Wat zijn de Bokkers ineens weer allemaal braverikken zeg! Pfffff...
En zeker wel reageren bij het 'Penny misdadigers-topic'... nou ik heb ook toen ik 1.50/1.60 was en 11/12 jaar was op Shetjes gereden. Uiteindelijk alleen nog maar op de grootste van 1.10 ofzo en dat kon prima. Uiteindelijk was ik er wel te groot voor en deed ik dat ook niet meer..
Het meisje van de foto is helemaal niet te zwaar of iets dergelijk en als het voor een paar keer is...

Ik kan héél, héél veel hebben, maar ook voor 'een keertje' is dit gewoon echt NOT done.
Ze is veel te lang ,en dat is minstens net zo storend als te zwaar!

Re: Grote kinderen op kleine shetlanders..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 23:46

Ze weet zelf ook wel dat ze te lang is en niet voor vast op zo'n pony kan gaan rijden, maar moeten we ineens allemaal de braverik gaan uithangen en haar zoooo nodig moeten vertellen dat ze te groot is.

Ik heb het ook gedaan toen ik jonger was en eigenlijk ook te lang... pony's waren kerngezond en geen doorgezakte rug of iets.

xSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 23:48

LA_Woman schreef:
Ze weet zelf ook wel dat ze te lang is en niet voor vast op zo'n pony kan gaan rijden, maar moeten we ineens allemaal de braverik gaan uithangen en haar zoooo nodig moeten vertellen dat ze te groot is.

Ik heb het ook gedaan toen ik jonger was en eigenlijk ook te lang... pony's waren kerngezond en geen doorgezakte rug of iets.

Nou haar reacties zeggen genoeg. Dit kan gewoon echt niet meer!

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 23:49

Hé hé iemand die het snapt bedankt

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 23:53

Jullie vragen iets en ik geef gewoon antwoord wat IK VIND , dat jullie vinden dat het niet meer kan is jullie mening. Maar IK VIND dat het voor 2 x wel kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 00:35

nicky_rilana schreef:
Jullie vragen iets en ik geef gewoon antwoord wat IK VIND , dat jullie vinden dat het niet meer kan is jullie mening. Maar IK VIND dat het voor 2 x wel kan.

En IK VIND dat dat niet kan. :D

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 01:10

iik was toen 1.70 en slank. uiteraard

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 01:31

Ik dacht dat pony's ongeveer 15% + max10 kilo van hun eigen gewicht kunnen DRAGEN, das wat anders dan TREKKEN.

Een shet weegt ongeveer 200 kilo dus das dan maximaal 40 kilo.

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 07:36

Gooiske, in der daad

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 08:43

Moderatoropmerking:
Jullie mogen best een discussie houden over het onderwerp, maar het is niet de bedoeling dat in dit topic foto's geplaatst worden ter beoordeling. Daar is een speciaal topic voor: [YRT] [centraal] ben ik te groot/zwaar voor mijn pony deel 17. Ik heb dan ook alle foto's uit dit topic verwijderd.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 08:55

Ik rijd ook nog regelmatig op mijn shets van 1.15/1.20, dit om ze bij te scholen want dat kan ik niet verwachten van beginnende kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 11:20

Even voor de duidelijkheid; ik was dus ook zo'n Penny-misdadiger en toen ik 10, 11, 12 jaar oud was reed ik dus ook nog op Shetjes en ik was toen al 1.50/1.60m. Ik reed niet vaak en ik was ook niet zwaar.
Nicky_Rilana weet nu wel dat het eigenlijk niet kan, althans niet voor langere tijd.
Bokt de pony trouwens weer als er een ander op rijdt? Want hij kón toch niet bokken als zij er op zat? Dus de poown gooit nu alle kindjes van zijn rug?

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 11:32

uhmm.. durf eigenlijk niet te schrijven..
maar heb jaren lang op shetjes gereden van een meter of hoger..
was toen 1.54 ofzo... ging altijd hartstikke goed..

mijn benen kwamen ook niet eronder vandaan en pony had er geen last van..
heb vorig jaar nog een shetje gereden van 1.15.. ben nu 1,57 en groei al jaren niet meer..
qua gewicht kan die makkelijk hebben.. (rond de 30-40 kilo)

nu, nee nu niet meer.. gewicht is wat meer geworden..

rebekka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 17:50

Ik heb ook wel eens op een shet gereden omdat ik niet zo lang ben.
Maar wel te lang, ik doe het nu nooit meer eigenlijk.
Jammer, het is zo leuk! :)

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 19:45

Ik reed op A Ponytjes toen ik 11 was hoor, was toen ook 1.55 maar dat waren A - Pony's! Lekker stevig, maar zo'n krielig beestje waar zij op zit? Nee hoor dat maakt me ziek :S

Hij kan het misschien tillen maar jij brengt hem gigantisch uit evenwicht, je moet je even voorstellen dat iemand van 1.60 in je nek gaat zitten, dat alle kanten op zwabbert.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:51

Ik heb ongeveer vier maanden gereden op mijn verzorgShet, tot januari dit jaar.
Ik snap nog steeds niet waarom niet inzag dat ik te groot was, tot ik inzag dat het echt niet meer kon.

Ik ben dus gestopt, en vrij fel tegen te grote mensen op Shetters.

Zorro wordt ondertussen helemaal niet meer gereden, maar er zijn zóveel leuke andere dingen te doen :D

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 19:56

Idd, waarom rijden als je ook aan VD kunt doen?
Waarom rijden als je er ook een wagentje achter kunt hangen?
Waarom rijden als je ook kunt grondwerken?
Waarom rijden als je ook kunt wandelen?
Waarom rijden als je ook kunt lange lijnen?

En zo kan je nog wel even doorgaan!

xAnnekex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:01

Ik rij ook op n Shet maar ben volgensmij echt nog niet tegroot.?
Ben ongeveer 1,40 en weeg 25 kilo :wave:

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 20:03

xAnnekex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:05

Ze is ongeveer 1,05

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:06

Ik denk dat dat wel past, maar dat moet je niet hier vragen.

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 20:08

Idd, zoals ik al gezegt had ;)

shetjessweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:18

Ik moet zeggen dat ik het hier in de buurt vrij weinig zie, grote kinderen op shets. Al hoewel... Een poosje geleden zag ik wel twee meisjes op minishetjes rondcrossen. Maar laatst reed een van die meiden al op een D-pony toen ik ze weer zag, dus daar zit al vooruitgang in. Wel zie je zo ongelooflijk veel shets met zadels die absoluut niet passen.
Wel op een manege gezien: Een van de lespony's (A-welshje) was stout en werd daarom een lesje gereden door een wat ouder meisje. Nou, meisje van een jaar of 16 en hoewel ze niet echt dik was, was ze niet zo'n dun sprietje van 40-45 kilo, bij lange na niet want ze was ook niet heel klein. Ze was niet alleen veel te groot voor de pony, maar paste ook nog eens absoluut niet in het zadel waardoor ze helemaal op de lepel zat en de achterkant van het zadel zich in de rug van de pony boorde. Er naar kijken deed al zeer. En ja, toen begon de pony te bokken. Zij verbaast. Ik ook verbaast, dat de pony überhaupt nog kon bokken.
En de instructrice stond er bij en vond dat ze het diertje flink moest aanpakken.