EmMilla schreef:Oke, er klopt echt niets van dat een paard met een bit in moeilijker slikt! Mits het bit niet te dik is!
Ik heb zelf net een nieuw bit gekocht en daarvoor een hele zoektocht gedaan om erachter te komen wat het beste bij mijn pony zou passen. Toen kwam ik een studie tegen over bitten. En zij hebben onderzocht of paarden dus moeite hebben met slikken als ze een bit in hebben en dat is dus niet zo.
Dat klopt inderdaad, dit is het onderzoek die je bedoelt: http://journals.cambridge.org/action/di ... aid=793396
Ik heb hem ook helemaal voor mensen die belangstelling hebben. Ik vind het nog altijd jammer dat dit soort informatie dan weer niet op de bitloos gedoe website staat. Don't get me wrong ik rijd zelf ook bitloos maar ik heb een hekel aan alle subjectieve websites over welk onderwerp dan ook. Die zou veel waardevoller zijn als er gewoon alle informatie die er te vinden is over dit onderwerp op staat. Dan zou ik het zelf ook gelijk veel serieuzer nemen.
Maar goed het blijft natuurlijk ook niet leuk om toe te geven dat het met sommige dingen blijkbaar wel mee valt.