Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Sjors493 schreef:even een lijstje voor dingen:
- Zadel + hoofdstel:300.- tot
700.-
- Halster + Touw15.-
- Poetsbak + borstels30.-
- Wormekuren10.-
- InentingenVeel
- Hoefsmid25.- pp, rondom
50 pp
- Tandarts20.- pp
- Krachtvoer10.-/25kg
- Hooi5.- per baal van goede kwaliteit
- Stro7.- per baal van goede kwaliteit
- Lint voor weide13.-/ 12.5mm./ 100m./ goede kwaliteit
- Palen voor weide2.50ps/ 1.50m. hoog/ hout
- Isolatoren voor weide:$ 0.20ct. ps.
- StalletjeOng. 700.-
En dan komen er nog meer dingen bij.
Dit is zo denk ik gemiddeld
Sjors493 schreef:@ Ester
Ja sommige dingen kloppen ook niet![]()
De tandarts is 20.- om alleen te kijken + voorrijdkosten![]()
Wij hebben 75.- betaald laats voor bekappen van 4 paarden.
En de wormenkuren die wij hebben kosten 25.-, maar er zijn goedkopere, als je allles wilt weghebben dan moet je een dure nemen, als je maar 1 of 2 dingen weg wilt hebben dan kun je een goedkopere![]()
Bij ons 4x 60.- is dus 240.- en dat vind ik aardig veel![]()
Stal is natuurlijk nog schommelend
Hier in de regio is 25 euro voor bekappen heel normaal. Tandarts is ook maar 35 euro (laat ik het echter door mijn dierenarts doen betaal ik 125 euro
).
Dierenarts kun je ook altijd even bellen met de vraag wat bv een enting gaat kosten (enting is nooit zo duur, voorrijdkosten wel
)
Gewoon even google erbij pakken voor de tandarts, hoefsmid en dierenarts en kijken op marktplaats voor hooi/stro.
Maar met 500 euro kun je in geval van nood altijd je paard even laten zien door een dierenarts en basisbehandeling, hoefsmid etc. Want je zult net zien dat je pony iets krijgt op het moment dat je ouders net een nieuwe auto hebben gekocht die maand
anikailove schreef:oke, sorry maar dat snap ik niet. en weet iemand hoe duur het is om 2 boxen te maken
AmySP schreef:anikailove schreef:oke, sorry maar dat snap ik niet. en weet iemand hoe duur het is om 2 boxen te maken
Wordt een dure grap meis. Dat gaat toch wel tussen de 5000 - 10000 worden, wil je een beetje goeie stallen hebben. Of ken je iemand die heel erg handig is?