Tinkerlady schreef:Er zijn uitzonderingen, maar er wordt hier wel erg met een beperkte blik gekeken en geredeneerd. Ook wielrenners zijn vaak enthousiast, intensief en gedreven met hun liefhebberij bezig. Net zoals wij ruiters dat doen op de rug van een paard. Dat de sport een andere focus heeft en het lijkt alsof ze niet uitkijken (maar verdiep je eens in de fietshouding van een wielrenner en feit dat er vaak getraind wordt in groepen, met wisselend op koprijden etc). Ze rijden vaak gewoon daar waar gereden mag worden, op openbare weg, dijk of fietspad. Een wielrenner zie je niet zandhappend en trappend op een ruiterpad.
Dus waar rij jij met je paard op dat moment eigenlijk?En wees eens eerlijk, hoeveel ruiters hebben hun paard goed onder controle op buitenrit? En hoever kijk jij als ruiter vooruit (op de rug van je vluchtdier)? En je moet minstens toch ook die 'eend in de sloot', 'kat in de berm' al ruim van te voren gezien hebben? Kom op, beetje anticiperen.
En geloof me die wielrenner, passerende automobilist, persoon op skeelers of de wandelaar zoeken geen van allen een paard op schoot.
Laat staan dat ze de straat van dichtbij willen bekijken, door toedoen van iemand te paard of het paard zelf.....
Bekijk het eens van beide kanten en trek daar gewoon lering uit. Niemand zoekt een ongeluk op. Dan kun je dit soort situaties wat meer relativeren. Ieder zijn liefhebberij..en verantwoordelijkheden..denk ik dan.
Helemaal mee eens.

Ik kan me best voorstellen dat zo'n persoon niet durft te bellen,als ik achter een paard fiets zit ik ook wel eens te dubben of ik wel of niet zou bellen,of het paard er van zou kunnen schrikken of niet. Voor iemand die geen verstand heeft van paarden is dat nog moeilijker.

Kan me best voorstellen dat TS vond dat hij niet in kon/mocht halen,maar denk dan ook aan de andere kant,die man wil bij z'n groep blijven,met de eerste wielrenners die passeerden gebeurde ook niets.
Jij hebt die kat niet gezien,die wielrenner niet en je paard zag hem te laat,ongelukken gebeuren nu eenmaal,maar om hier nu op bokt te zetten -waar iedereen het kan lezen- dat je beterschap niet meende en hem wel verrot kon schelden....
Vind ik persoonlijk te ver gaan,die wielrenner dacht misschien hetzelfde,maar die knalt het ook niet op een bepaald forum.