ongeluk met wielrenner

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 20:36

Tinkerlady schreef:
Er zijn uitzonderingen, maar er wordt hier wel erg met een beperkte blik gekeken en geredeneerd. Ook wielrenners zijn vaak enthousiast, intensief en gedreven met hun liefhebberij bezig. Net zoals wij ruiters dat doen op de rug van een paard. Dat de sport een andere focus heeft en het lijkt alsof ze niet uitkijken (maar verdiep je eens in de fietshouding van een wielrenner en feit dat er vaak getraind wordt in groepen, met wisselend op koprijden etc). Ze rijden vaak gewoon daar waar gereden mag worden, op openbare weg, dijk of fietspad. Een wielrenner zie je niet zandhappend en trappend op een ruiterpad.

Dus waar rij jij met je paard op dat moment eigenlijk? :o En wees eens eerlijk, hoeveel ruiters hebben hun paard goed onder controle op buitenrit? En hoever kijk jij als ruiter vooruit (op de rug van je vluchtdier)? En je moet minstens toch ook die 'eend in de sloot', 'kat in de berm' al ruim van te voren gezien hebben? Kom op, beetje anticiperen.
En geloof me die wielrenner, passerende automobilist, persoon op skeelers of de wandelaar zoeken geen van allen een paard op schoot.
Laat staan dat ze de straat van dichtbij willen bekijken, door toedoen van iemand te paard of het paard zelf.....

Bekijk het eens van beide kanten en trek daar gewoon lering uit. Niemand zoekt een ongeluk op. Dan kun je dit soort situaties wat meer relativeren. Ieder zijn liefhebberij..en verantwoordelijkheden..denk ik dan.

Helemaal mee eens. _/-\o_
Ik kan me best voorstellen dat zo'n persoon niet durft te bellen,als ik achter een paard fiets zit ik ook wel eens te dubben of ik wel of niet zou bellen,of het paard er van zou kunnen schrikken of niet. Voor iemand die geen verstand heeft van paarden is dat nog moeilijker. :j
Kan me best voorstellen dat TS vond dat hij niet in kon/mocht halen,maar denk dan ook aan de andere kant,die man wil bij z'n groep blijven,met de eerste wielrenners die passeerden gebeurde ook niets.
Jij hebt die kat niet gezien,die wielrenner niet en je paard zag hem te laat,ongelukken gebeuren nu eenmaal,maar om hier nu op bokt te zetten -waar iedereen het kan lezen- dat je beterschap niet meende en hem wel verrot kon schelden....
Vind ik persoonlijk te ver gaan,die wielrenner dacht misschien hetzelfde,maar die knalt het ook niet op een bepaald forum.

MandyR_

Re: ongeluk met wielrenner

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 20:46

Hierboven,

maar denk dan ook aan de andere kant,die man wil bij z'n groep blijven.

Er was 1 iemand die er ook bijhoorde, die was verstandig en bleef achter de grote groep.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 20:47

felinehoi schreef:
hij sprong indd opzij maar meer dat hij opzij sprong en toen die wielrenner tegen ons aan reed
zeg nou niet 'dus als je paard niet opzij was gesprongen kon hij er gewoon langs'
want er was grote kans dat die er dan nogsteeds op was geknalt
en mijn paard sprong maar iets van 20-30 cm opzij (voor mijn gevoel)

Ik snap ook wel dat zo'n ongeluk je kan overkomen. En dat je er soms ook niks aan kan doen.

Wat mij stoorde in jouw verhaal, was je reactie naar die man toe.
Ook al was hij niet zo slim bezig, hij dacht waarschijnlijk dat hij langs de paarden kon.
Maar om hem verrot te willen schelden, hem beterschap wensen terwijl je het niet meent.
Ik denk dat daar de meeste mensen over vallen.

felinehoi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 22:59

mika11 schreef:
felinehoi schreef:
hij sprong indd opzij maar meer dat hij opzij sprong en toen die wielrenner tegen ons aan reed
zeg nou niet 'dus als je paard niet opzij was gesprongen kon hij er gewoon langs'
want er was grote kans dat die er dan nogsteeds op was geknalt
en mijn paard sprong maar iets van 20-30 cm opzij (voor mijn gevoel)

Ik snap ook wel dat zo'n ongeluk je kan overkomen. En dat je er soms ook niks aan kan doen.

Wat mij stoorde in jouw verhaal, was je reactie naar die man toe.
Ook al was hij niet zo slim bezig, hij dacht waarschijnlijk dat hij langs de paarden kon.
Maar om hem verrot te willen schelden, hem beterschap wensen terwijl je het niet meent.
Ik denk dat daar de meeste mensen over vallen.

ik vind dat vrij logisch dat als iemand door zijn eigen schuld tegen mijn paard aanknalt dat je dan even heb van: welke mongool gaat dan ook het laatste stuk nog even inhalen? maarja heb me toch ingehouden dus niks gebeurd ;)

LisaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 23:00

Dan snap ik het :)!
Bedankt voor het duidelijk maken!

felinehoi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 23:01

zag rond 9 uur 3 agenten buiten staan en heb ze even aangesproken
gevraagd of ze het gehoord hadden het wielrenner-paard ongeluk
en gevraagd of het zoals sommige zeggen 'strafbaar' is om weg te gaan na zo'n ongeluk
omdat die man het zelf heeft gezegd is het absoluut niet strafbaar
wel heb ik mijn gegevens toch even doorgegeven zodat de politie mij volgende week even belt hoe het met de man gaat

netjes toch?

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 23:02

mijn broertje en ik liepen vroeger na de garage boxen.. mijn broer ging de hoek om, kwam de zon poedersuiker uit het steegje zo de hoek om racen..die lag dus ook languit.. stomme idioot dat dat was!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 23:06

dat heeft toch niks met dit te maken? Of wordt dit weer zo'n topic van hoe stom wielrenners wel niet zijn?

Leven en laten leven, voor beide partijen....
Ga ik vanaf zaterdag lekker de Vuelta kijken ;)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 23:08

Ik snap het niet meer, in je op schrijf je dat je paard tegen de wielrenner opknalde.
Waarom dan de schuld van de wielrenner? Eerder jouw schuld omdat je je paard niet in bedwang kon houden. Maar ook pure pech dat die kat er net aankwam. Ik snap je gescheld niet op die man niet. Het was een ongeluk, waarbij ik als ik jou was geweest mijn excuses had aangeboden aan die wielrenner, in mijn ogen het slachtoffer van dit ongeval.

felinehoi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 23:13

die man KON GEWOON NIET inhalen
hoe duidelijk is het?
het paste gewoon niet
maar hij dacht dus dat dat nog even wel kon
en hij had dus zeker die pech dat mijn paard ook nog eens opzij sprong omdat die schrok
ik vind het erg zielig als mensen zeggen 'je paard in bedwang houden' want geef toe
als jij op dat moment op mijn paard gewoon zat en hij sprong opzij kan je geen beweging maken waardoor hij niet opzij sprong omdat het al gebeurt is voordat je erbij na kan denken ????!!!!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 23:15

tja, nu was het een fietser, volgende keer is het een auto, dan is het een stuk banketstaaf als je paard opzij springt.
Het blijven dieren waarmee je deelneemt in het verkeer en een ongeluk zit in een erg klein hoekje

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 23:16

Hoezo paste het niet. Je zegt dat er op die weg ook auto's rijden, die zijn toch echt niet breder dan een paard en een fietser. Of reden jullie niet achter elkaar maar naast elkaar!!!!!!

felinehoi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 23:18

die auto's die passen ook niet echt bepaald naast elkaar op de weg, dan moet de een stilstaan om de ander er door te laten weetjewel...
wij reden achter elkaar en er kwam een grote groep fietsers langs
die met zn 2en en 3en naast elkaar reden
dus dan past het niet -.-'

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 23:23

felinehoi schreef:
hoe duidelijk is het?
het paste gewoon niet
en hij had dus zeker die pech dat mijn paard ook nog eens opzij sprong omdat die schrok
ik vind het erg zielig als mensen zeggen 'je paard in bedwang houden' want geef toe
als jij op dat moment op mijn paard gewoon zat en hij sprong opzij kan je geen beweging maken waardoor hij niet opzij sprong omdat het al gebeurt is voordat je erbij na kan denken ????!!!!

Waarom paste het niet? Dat blijkt niet uit je op. Anderen hadden ook goed ingehaald, waarom kon deze wielrenner dat niet. Jij beschrijft alleen dat er een kat aankwam waardoor je paard tegen die man opknalde. Je beschrijft niet wat die man verkeerd deed, waarom die niet kon inhalen en zijn voorgangers wel.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 23:25

felinehoi schreef:
die auto's die passen ook niet echt bepaald naast elkaar op de weg, dan moet de een stilstaan om de ander er door te laten weetjewel...
wij reden achter elkaar en er kwam een grote groep fietsers langs
die met zn 2en en 3en naast elkaar reden
dus dan past het niet -.-'

Het passeren van die groep fietsers ging dus goed, zelfs met 2en en 3en naast elkaar.
Die bewuste wielrenner passeerde je in zijn eentje (want nr 1 was al goed gepasseerd en nr 3 wachtte) en dat gaat dan niet? Ik snap er steeds minder van.

felinehoi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 23:26

Boras schreef:
felinehoi schreef:
hoe duidelijk is het?
het paste gewoon niet

Waarom paste het niet? Dat blijkt niet uit je op. Anderen hadden ook goed ingehaald, waarom kon deze wielrenner dat niet. Jij beschrijft alleen dat er een kat aankwam waardoor je paard tegen die man opknalde. Je beschrijft niet wat die man verkeerd deed, waarom die niet kon inhalen en zijn voorgangers wel.

sorry hoor maar volgens mij heb jij niet alles gelezen dan?

het paste niet lees boven jouw bericht
Anderen hadden ook goed ingehaald? waar heb je dat nou weer vandaan
niemand heeft ingehaald
die groep kwam er aan en die 1e wielrenner zat voor die 2e dus die kon er nog maar NET tussen door
die 2e kon er gewoon niet tussendoor omdat die groep toen al naast ons zat
en dat had gewoon gepast(zonder die wielrenner)

pandabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 23:43

Flinke inschattingsfout van de wielrenner. Zelfs als je paard niet opzij was geprongen was het lijkt mij te krap om er langs/tussendoor te kunnen zoals ik het lees.
Het lijkt mij dat je toch wel met minimaal 1meter tussenruimte om een paard heen rijd ivm gevaar voor rondvliegende benen.

Ik krijg altijd de neiging om mijn zweep extra breed te houden als er fietsers te dicht langs mijn paard willen gaan.

felinehoi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 23:49

ik ben erg blij met je reactie
eindelijk eens iemand die het snapt en nog eens helemaal gelijk heeft ook!

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 00:11

Nou ik snap er niks van, je wou hem verrot schelden? Waarom in gods naam, omdat hij jullie inhaalde en jou paard precies op dat moment van een wielrenner schrok, wat kan hij daar nou aan doen!!
Jij natuurlijk ook niet dat je paard schrok, kan gebeuren, en hij had misschien even kunnen waarschuwen, maar ik vind het wel overdreven dat je niet eens oprecht beterschap kan zeggen, of het nou éigenlijk niet pastte of wel.

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 00:47

Tja met je autorijden leer je ook 1 meter afstand te houden bij het inhalen. Dus inprencipe zou dat ook bij een paard, fietser of brommer zo moeten zijn zou ik denken?

Deelnemen met een paard in het verkeer is nou eenmaal gevaarlijk het is balen dat het zo is afgelopen.. Vooral voor de fietser (ook al is het misschien zijn fout geweest ook jij bent erbij betrokken. En aangezien hij de meeste schade heeft? vind ik het ook gewoon heel netjes om even je gegevens door te geven zodat hij anders nog contact met je op te nemen.) Dus ik denk dat het van twee kanten niet helemaal netjes is gegaan. De fietser heeft het (zoals jij zegt) veroorzaakt maar persoonlijk vind ik dat jij ook niet echt betrokken was met het feit dat hij pijn/letsel heeft?

Vind het trouwens wel erg netjes dat je toch nog even je gegevens hebt door gegeven bij de politie zodat er evt. nog een rapport over kan worden gemaakt en dit onderzoek dus kan worden afgerond.!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 01:28

paardenfreak schreef:
mijn broertje en ik liepen vroeger na de garage boxen.. mijn broer ging de hoek om, kwam de zon poedersuiker uit het steegje zo de hoek om racen..die lag dus ook languit.. stomme idioot dat dat was!

Mijn zusje liep eens op de stoep en toen kwam er zo'n poedersuiker de oprit afrijden... zusje een snee in haar gezicht... stomme pubers op scooters ook.

felinehoi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-11 08:29

NeverGiveUp schreef:
Nou ik snap er niks van, je wou hem verrot schelden? Waarom in gods naam, omdat hij jullie inhaalde en jou paard precies op dat moment van een wielrenner schrok, wat kan hij daar nou aan doen!!
Jij natuurlijk ook niet dat je paard schrok, kan gebeuren, en hij had misschien even kunnen waarschuwen, maar ik vind het wel overdreven dat je niet eens oprecht beterschap kan zeggen, of het nou éigenlijk niet pastte of wel.

jongens als jullie het nou eens goed lezen want zo komen er hele andere verhalen :S
mijn paard schrok niet van een wielrenner maar van een kat
hij haalde ons niet in
hij haalde die groep in
die man weet zelf ook goed dat die fout zat en dat weet iedereen die op het moment daar was

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 09:15

Als hij niet jullie inhaalde, maar die groep en jouw paard sprong op dat moment opzij kwam hij toch in die groep terecht en niet tegen die wielrenner?

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 10:38

Ohhhh lezen is voor sommige mensen erg moeilijk pfff >;)

ts laat je niet gek maken ik snap je verhaal helemaal,en ik zeg ook; eigen schuld,dikke bult voor die wielrenner!
Ik hoop dat hij ervan geleerd heeft. ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 11:11

Triest bericht Funnyhorses.... Die man is naar het ziekenhuis afgevoerd omdat hij een inschattingsfout heeft gemaakt... Doet ie niet expres....