De meest komische manier hoe je van je paard afviel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ilsemarie

Re: De meest komische manier hoe je van je paard afviel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 10:21

geinige verhalen hierzo! :D

ik ben wel eens rechtdoor over de sprong gegaan en paardlief na de sprong linksaf, dat ging ook niet helemaal goed... maar het grappigste is nog wel dat ik (op vrijdag de 13e haha) op wilde stappen op ponylief, op het moment dat ik met m'n ene voet in de beugel zat en met m'n andere voet al van de grond, deed hij zegmaar een stap naar mij toe, met als gevolg dat ik er luttele seconden later met een koprol aan de andere kant naast stond, ipv erop... :))

Phoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 10:25

Waha :P
Leuke ponymomenten allemaal :+
Iets om blijkbaar nooit te vergeten ;D

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 10:33

Ik heb er twee. :P

- Een keer zat ik op Misty, zonder zadel en met lange teugels, en opeens schoot er een kindje uit de bosjes, dus Misty vloog er vandoor, zo hard dat ik er via haar kont zo afgleed op de grond. Misty stond te kijken wat ik daar op de grond deed... :=

- En een andere keer, wilde ik even zonder zadel op dr stappen, maar het krukje was niet heel erg stabiel, dus ik stond iets te veel op de rand. Ik had mijn ene been al over haar heen, en toen viel het krukje dus om, en lag ik onder Misty. En wederom keek ze me met zo'n blik aan van 'wat doe jij nou weer >;) ' :')

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 10:36

Ik heb er ook 2 :o

- Ik reed nog niet zolang en zat op Misty. Zij deed altijd haar hoofd naar beneden, zodat er veel kindjes afvielen :+ En ze zeiden nog tegen mij: Doe de teugels niet zo kort. Maar ik viel er met een koprol af en Misty sprong over mij heen :')

- Wij gingen de pony's naar voren rijden bij mijn vriendin. Ik was toen nog wat jonger en reed nog op de minishetlanders. Zonder zadel, alleen met halster en een halstertouw. Pony crosste keihard naar voren, achter de pony aan van mn vriendin. Ineens maakte ze een onverwachte bocht en daar lag ik :+

fabkebab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 11:40

ik was zonder zadel op mijn shettie aan het rijden, zit niet altijd even lekker in draf, al dat gehobbel.. alles ging prima hoor, zat helemaal in evenwicht, maar toen.. deed ze in draf opeens haar hoofd naar beneden, rolde er zo over haar nek af xD

ook gallopeerde ik een keertje zonder zadel met haar, maar dat heel hard, ik verloor mijn evenwicht en daar was de grond.. maar wonderlijk genoeg landde ik op mijn voeten en bleef ik gewoon staan hahaha.

Phoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 11:44

fabkebab schreef:
ik was zonder zadel op mijn shettie aan het rijden, zit niet altijd even lekker in draf, al dat gehobbel.. alles ging prima hoor, zat helemaal in evenwicht, maar toen.. deed ze in draf opeens haar hoofd naar beneden, rolde er zo over haar nek af xD

ook gallopeerde ik een keertje zonder zadel met haar, maar dat heel hard, ik verloor mijn evenwicht en daar was de grond.. maar wonderlijk genoeg landde ik op mijn voeten en bleef ik gewoon staan hahaha.

Op ponykamp vorig jaar (2010 zomer) hadden wij een estafette :=. Er waren twee groepjes van vier, (we waren met een kleine groep ;) ) en wij winnen de hele tijd. Totdat we op die andere pony moesten, we lagen er stuk voor stuk allemaal naast _O- en ik landde dus ook op mijn voeten, dus toen mocht ik op die bokkende pony zitten en de estafette verder rijden, omdat ik op mijn voeten landde en het er niet uit zag alsof ik viel -:)

Qilan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 11:47

Ik was aan het springen, en meestal als je met springen valt dan word jij gelanceerd, nu was het dus zo. Paard gaf ene bok, ik verloor mijn beugels. paard gaf nog een bok, ik vloog de lucht in, paard springt over hindenris, ik val keihard neer op mijn bips.

Paard springt dus terwijl ik nog in de lucht was.

Tylermen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 11:56

Sodeletuut schreef:
Ik heb er twee. :P

- Een keer zat ik op Misty, zonder zadel en met lange teugels, en opeens schoot er een kindje uit de bosjes, dus Misty vloog er vandoor, zo hard dat ik er via haar kont zo afgleed op de grond. Misty stond te kijken wat ik daar op de grond deed... :=

- En een andere keer, wilde ik even zonder zadel op dr stappen, maar het krukje was niet heel erg stabiel, dus ik stond iets te veel op de rand. Ik had mijn ene been al over haar heen, en toen viel het krukje dus om, en lag ik onder Cobus(fries). En wederom keek ze me met zo'n blik aan van 'wat doe jij nou weer >;) ' :')

Die had ik ook.. hahaha, ik lag er zo onder, en ik was best hard gevallen had gelukkig mijn cap al wel op :P

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 11:58

Ik ging zonder zadel op een pony van mijn vriendin, Ik dus aanloop, ik spring, je voelt hem al aankomen, en "duik" recht naar de andere kant. daar lig je dan op de grond.

Ook een x zat ik ook zonder zadel en bitloos op een pony, wij zon rondje rijden. we komen langs een pad waar je naar de stal gaat zeg maar. ik dacht, ik stuur hem er wel voorbij. hij slaat ineens. rechtsaf. terwijl ik verwachte dat hij luisterde dus linksaf ging. daar lig je dan op je heup. deed best wel pijn.

Ook een x. Weet niet of het er komisch uitzag. voor mij iig niet. Reed in een groep op een pony, er stonden hindernissen in de bak. 1 hogere, maar die gingen we niet springen. De moeder van die pony reed aan de andere kant van de bak. Wat denkt mijn pony, Hee mama ik kom naar je toe. die sjeest keihard op die hindernis af. Springt erover. Ik hing er nog aan hoor. toen kwam er een hek inzicht. hmm, ik denk dat hij naar links gaat. maar nee, hij gaat naar rechts. en boem, daar lag ik tegen het hek aan. aau. echt blauwe plek gehad jonge.

Ook een meisje bij ons in de les, viel er net af. en toen viel ze recht in een modderplas ~~}>

LisaLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 12:49

ik zat een keer op een pony die nogal dwars was tijdens het springen. Telkens maar heel langzaam er op af lopen en er dan overheen stormen, keihard, of er langzaam op af lopen en opeens naar links/rechts stuiven.... al die tijd was ik er op blijven zitten, echt net op het nippertje zegmaar. Maar toen het andere paard in de bak even ging springen en ik stond stil om te kijken, schrok hij ergens van en toen lag ik er wel af :')

ymke1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 12:53

Vroeger toen ik nog op de manege reed, had je altijd zo'n eigenwijze shetlander Sjors. We gingen naar het bos, en ik moest op Sjors dus. Probleem is dat die nooit in de rij wou blijven, dus altijd recht door de bossen heen ging. Met name in stap. Dus we stappen, Sjors weer de bosjes in, ik krijg een tak tegen m'n hoofd, en daar lag ik :Y)

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 12:56

tijdens de les nog zonder zadel en ik reed toen op de shet.
dus hup zadel eraf en erop springen, ik sprong er dus overheen :')

Daarnaast nog heuveltje af en op met shet.
Shet gaf toen we naar boven gingen een bok en daar lag ik, cap rolde de bult af mensen stonden er := zo omheen en ik lag compleet in een deuk, kwam niet meer bij

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 12:56

Na het rijden: Ik wilde mijn paard nog even knuffelen, maar ik hing half over haar hals, doet ze haar hals naar beneden, BOEM.

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 12:57

pony kende afsprongen nog niet echt en we hadden met de crossles een hoge afsprong het water in.
eerst wou hij niet en toen ging hij in een keer en draaide zich in het water gelijk om en ging weer omhoog,
in de draai viel ik in de waterbak :o
ik was wel de eerste die in de nieuwe waterbak was gevallen :D

Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 13:06

Haha komische verhalen allemaaal.

Ik ging voor het eerst springen met mijn vorige paard. Toen nam ze een sprong van 30 cm alsof het een sprong van 1.20 was en daardoor kwam ik al scheef te zitten, maar toen ging ze ook nog er keihard vandoor. Ik viel er vanaf, en echt preciés in de waterbak... Helemaal nat, heel fijn haha!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 13:11

Een ontzettend stomme actie van mij :=
Ik stapte op het paard... maar in plaats van in het zadel, ging ik achter het zadel zitten... hahaha dat vond mijn pony toch niet zo'n succes en begon te draven... waardoor ik via zijn kont eraf gleed, plat op mijn buik in de modderige bak haha (en ja, ik had helaas ook toeschouwers haha :P)

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 13:14

Ik was (met vorige paardje) lekker paar sprongetjes aan het maken en het ging erg goed. Instructrice van stal doet boven de bak raampje open
en zegt "Zo Sam je wordt nog eens een springruiter"

Sam trots, rijd op een oxertje aan maar vergat mee te tellen en wordt onzeker. Paardje voelt dat feilloos aan en denkt 3 meter voor de hindernis
laat ik maar vast mezelf opgooien anders red ik het niet. Baasje had niet verwacht dat paardje uit het niets met 4 benen zo hoog over een set balkjes
op 80cm heen zou gaan. Kneep mn ogen dicht en zat niet met hem mee... voelde het mis gaan.

Ik deed mn ogen open. Sta ik middenin de oxer.. met 1 voet op de grond en mijn andere been hing over de 2e balk heen. Paardlief was terug komen
wandelen en stond me dom aan te kijken met een hoofd van "Je zat toch net op mn rug?"

oh.. ennem.. paard was puber.. als een gek met mij ervandoor door de buitenbak.. ik denk nouja laat maar rennen moet ff zn ei kwijt.. glijd ie in een bocht door..
lagen we met zn 2en op de grond. Ik sta op.. hij blijft liggen en kijkt verwonderd "Was ik net niet aan het rennen? Hoe kan dat nou?"

Toen heb ik ook wel hard gelachen..

Ohja.. en 1 x het welbekende knietje geven fenomeen, paps pakt mn voet en gooit me omhoog.. Sammie aan de andere kant er net zo hard weer naast :P

En die van de reactie voor me over het achter het zadel zitten die heb ik ook al eens meegemaakt.. omdat paardlief geen zin had om stil te staan en ik net ietsjes
langzamer was dan hij :P

Heb nog wel 50 verhalen.. met vallen en opstaan (puberende knolliehops en jong ruitertje op een paar van 1.60) heb ik moeten leren.. dus hier een echte
ervaringsdeskundige :') (blijkbaar heeft het wel wát effect gehad.. val niet meer zo snel.. ook niet zonder zadel :P)

bellamy97

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 13:49

Ik was aan het rijden, maar paard zag een lekker grassprietje en ik gleed zo van z'n nek af. XD

xBoulonnais

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 13:50

mijn leukste mannier was in mijn eerste les bij de manege (ik was toen 6),

ik moest op een shet die de les daarvoor ookal gereden had,
dus ik stapte op (had al een klein beetje ervaring) en ik reed weg.
Toen gingen we dus draven met zo'n mensje er naast,
rende die shet heel hard door de bak,
dat mensje dat er naast liep hielt m dus niet meer
en en op een gegeven moment stond die shet dus stil ergens bij de rand van de bak om gras te eten
(was in de buitenbak).
Ik dacht mooi ik zit nog bleek die niet goed aangesingeld, dus ik gleed langzaam met zadel en al opzij.
Die shet bleef gwn lekker eten.

haha

(heb er nog wel meer maar dit was die ik me het best kan herinneren)

xWonderWhy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 14:00

Ik had een uur groepsles in de manege,
op het einde van de les besloot de instructrice,
dat we een 'molentje' gingen maken op ons paard.
Toen ik halverwege was en dus omgekeerd op het paard zat,
besloot ie er in galop vandoor te gaan en cirkels te draaien rond het meisje dat mijn paard vast hield.
Hierbij begon hij ook nog is te bokken, en het bleef maar duren..
Dat meisje zei val deze kant dan kan ik je opvangen,
natuurlijk viel ik de andere kant eraf en iedereen ging stuk ;p

Coony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 14:03

Een paar jaar geleden reed ik op een manege pony en gingen we springen, de pony weigerde waardoor ik voorover naar de hindernis vloog.
Ik wilde mezelf opvangen waardoor ik een handstand maakte op de balk en landde zacht op mijn knieen in het zand.
Wat hebben wij gelachen _/-\o_

Nienke96

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 14:44

Ja ik probeerde wel eens met mijn gewicht te sturen.
Dus je rijdt rechtuit (in stap) en je wil naar rechts, dus je kijkt naar rechts en je gooit je gewicht op rechts.
Ja hoor, pony gaat naar links, en dan lig je er dus sowieso naast :+

En heel vroeger op dezelfde pony, dat een vriendin van mij erop zat, en ik nog zo zei dat ze wel eens wil bokken in galop.
Maar nee hoor ik kan het wel aan enz.
Toen heeft ze 2x een koprol over de hals gemaakt :P
En de 2de keer was ze al wat voorbereid dus ving ze zichzelf op met haar handen, wat resulteerde in een handstand van 2 min. en toen besloot ze toch maar haarzelf te laten vallen :P

Nienke96

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 14:45

xBoulonnais schreef:
mijn leukste mannier was in mijn eerste les bij de manege (ik was toen 6),

ik moest op een shet die de les daarvoor ookal gereden had,
dus ik stapte op (had al een klein beetje ervaring) en ik reed weg.
Toen gingen we dus draven met zo'n mensje er naast,
rende die shet heel hard door de bak,
dat mensje dat er naast liep hielt m dus niet meer
en en op een gegeven moment stond die shet dus stil ergens bij de rand van de bak om gras te eten
(was in de buitenbak).
Ik dacht mooi ik zit nog bleek die niet goed aangesingeld, dus ik gleed langzaam met zadel en al opzij.
Die shet bleef gwn lekker eten.

haha

(heb er nog wel meer maar dit was die ik me het best kan herinneren)

Dat vind ik wel heel onverantwoord van de manege,
Ten eerste dat iemand hem niet houd, ten tweede dat het zadel gewoon niet goed zit...

IkenVin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 14:55

Een keer op een manege fjord stopte voor de sprong en sprong daarna alsnog huppa met een koprol met de billen in het zand.
Op de verzorg pony van me nichtje die bokte en toen zat ik op de grond met hoofdstel in de hand!
Een keer over me eigen pony heen gesprongen toen ik er zonder zadel op wou stappen.
Een keer achter een boom blijven hangen toen me pony ergens van schrok in het bos.
Een keer met mijn paard zonder zadel uitstappen en toen rinkelde me telefoon paard schrok en schoot naar voren en ik schoof over de kont achterover eraf.
en zo nog heeeeeel veel vaker gevallen!

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 15:08

ik heb zoooooooveel van die momenten...maar ik zal het maar bij 2 houden...
na het rijden op onze haflinger destijds wilde ik uitstappen zonder zadel, net als een vriendin van me deed met haar pony.
ik kwam er alleen niet op en vroeg mijn broer om me een voetje te geven (doe ik dus ook nooit meer)...hij tilt mij aan mijn onderbeen op en dat ging iets te hard want ik lande aan de andere kant van de pony plat op mijn rug...sjablo keek me echt zo aan van: wat doe jij nu daar???????
als reactie op duit hele gebeuren schoot die vriendin in de slappe lach en pieste vervolgens in haar broek en over haar pony heen...
komen even later onze vaders eraan, mijn vader hielp die vriendin en wilde de pony meenemen om te wassen (hij wist dus niet wat er daarvoor was gebeurd) en aait de pony over zijn rug...zegt ie: nou jullie hebben goed uitgestapt zeg..die pony is nog zeiknat...waarop broerlief zegt: ja en nog letterlijk ook...

ook een keer tijdens een springles: ik wilde de ene kant op na de sprong (was met een paard wat ik net een week had en uiteindelijk na 9 maanden weer heb weg gedaan, lang verhaal) en paard wilde de andere kant op...maar ik hield de teugels wel vast en gleed vervolgens met mijn rug langs de bakrand naar beneden en zit dus met mijn kont in het zand...kijk ik op en kijkt paard mij aan met zo'n blik van: heey, zat jij net niet bovenop mij?