Eigen paard.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Emperorxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 11:20

Als je het echt wilt kan je het? Ik bedoel ik ben 16 heb al me eigen paard en betaal er helemaal zelf voor en zo trots dat ik ben! Hangt er ook vanaf wat voorn paard je hebt, sommige zijn makkelijker in de onderhoud dan een ander! Ik heb een fjord en ik hoef geen dure spulletjes voor hem te kopen aangezien hij het gewoon niet nodig heeft:P! Succes ermee :wave:

HorsesWoman

Re: Eigen paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 11:29

De aanschaf is niet heel duur, maar het onderhoud, dat kost je veel uurtjes werken in de week!

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 15:55

Oke! :D
Het maakt mij eigenlijk niet wat uit wat voor paard het is, ookal is het een fjord (heb liever geen fjord niet echt mijn type) maar het is een paard! :)
En fjorden kunnen ook alles wat een KWPN kan dus ras maakt eigenlijk niks uit.

Qilan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:51

SUcces ermee

MiesEnRijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 11:58

Maar je moet niet zomaar het eerste de beste goedkope paardje kopen.. blijf eerst nog effe rondkijken enzo!
en goed sparen voor het geval er een da rekening moet komen..
ik werk 40 uur in de week en ik zou het niet kunnen om zelf mijn paard te onderhouden meer omdat ik er allemaal vaste lasten bij heb.. heb mijn eigen auto en nu verdien ik ook best weinig..
dus je moet echt goed alles zwart op wit zetten en alles goed bedenken zou jammer zijn als je straks een paardje hebt en het daarna moet verkopen omdat je er geen geld voor hebt

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 13:04

Nog een tip: Doe eens een maand of 4 of je al een eigen paard hebt en zet al het geld dat je "paard" dan kost opzij. Stalling, hoefsmid, voer, bodembedekking, weidegeld, gewoon alles wat je in een jaar tegen kan komen. Eventueel ook startkaart en coupons etc. Na 4 maanden heb je een aardig beeld of je deze maandelijkse kosten kunt betalen (afgezien van onvoorziene uitgaven als dierenarts). Je hebt dan na die 4 maanden gelijk al een buffer, dit geld kun je dan apart zetten voor onvoorziene uitgaven. Dit heb ik ook gedaan, omdat ik in de tijd van de MKZ crisis een paard zocht, maar het niet mocht vervoeren en het dus uiteindelijk pas vier maanden later kon kopen. Na vier maanden had ik al een aardige pot geld :)

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 13:13

EskeGirl schreef:
Je gaat 4 uur per dag werken, naar school en je hebt huiswerk.
Succes, ik hoop dat je toekomstige paardje geen doodmoe baasje krijgt :=.

Ik zou als ik jou was tot je 17e/18e wachten.

De meeste van mijn leeftijd (26) :o (en ouder) met een paard werken wel 40 uur in de week, en hebben huishouden ernaast ik volg ook een opleiding en heb huiswerk (en ik ga nog steeds dagelijks naar mijn paarden). Dus qua tijd zou ik heel jaloers zijn, en denk ik dat dat wel te halen valt.

Als ik de TS was zou ik voor nu een verzorgpaardje zoeken, hiervan leer je nog het meest. Wil je alvast gaan sparen voor een eigen paardje geef ik je groot gelijk! Het kan echt geen kwaad om alvast te sparen. Maar ik zou idd een wat ouder paardje kiezen wanneer je er klaar voor bent, en tot die tijd lekker blijven dromen toch :D

Doedel_Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 14:46

xmarlies96 schreef:
Hoi bokkers! :)

Ik zeg eerst even ik wil dat dit gewoon een leuk topic blijft, want bokt is niet altijd even leuk in sommige topics dus hoop dat, dat hier niet gebeurd.

Ik ga voor mijn eigen paard sparen, wil op mijn leeftijd die ik nu heb nog geen paard dus heb nog genoeg tijd om te sparen haha. Op me 16/17e wil ik mijn eigen paard.
Ik ga in de zomer waarschijnlijk bij de schoenenreus werken denk ik 2x per week, bij de griek 1x in de week & als het kan nog folderslopen. (maar er is nog geen wijk bij mij in de buurt..) Zou dit me lukken? Ik wil denk ik rond de 4 á 5 uur per dag werken dan. Zou ik dan binnen een jaar of 2 jaar genoeg geld hebben?
Nu wil ik wel graag ervaringen weten van mensen, die ook sparen of spaarden (die inmiddels al een paard hebben)
Ik wil natuurlijk eerst ook veel geld sparen voor de DA kosten enz, met hoe een groot potje kun je het beste beginnen voor de DA kosten? (incl. hoefsmid)
En wat voor paard kan ik het beste nemen? Ik wil het liefste een jong paard een 4 á 5 jarige.
Ik denk niet dat het handig is dat ik een onbeleerd paard neem lijkt me, want dan wil ik hem sws laten inrijden door een proffesioneel iemand. (maar dat is ook niet 1 van de goedkoopste dingen.) weet iemand hier hoe duur dat is?

Alvast bedankt! :D

Groetjes Marlies.

Ik weet niet precies hoeveel het is maar ik schat ongeveer minstens €8.000,-.

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-11 15:30

Doedel_Lotte schreef:
xmarlies96 schreef:
Hoi bokkers! :)

Ik zeg eerst even ik wil dat dit gewoon een leuk topic blijft, want bokt is niet altijd even leuk in sommige topics dus hoop dat, dat hier niet gebeurd.

Ik ga voor mijn eigen paard sparen, wil op mijn leeftijd die ik nu heb nog geen paard dus heb nog genoeg tijd om te sparen haha. Op me 16/17e wil ik mijn eigen paard.
Ik ga in de zomer waarschijnlijk bij de schoenenreus werken denk ik 2x per week, bij de griek 1x in de week & als het kan nog folderslopen. (maar er is nog geen wijk bij mij in de buurt..) Zou dit me lukken? Ik wil denk ik rond de 4 á 5 uur per dag werken dan. Zou ik dan binnen een jaar of 2 jaar genoeg geld hebben?
Nu wil ik wel graag ervaringen weten van mensen, die ook sparen of spaarden (die inmiddels al een paard hebben)
Ik wil natuurlijk eerst ook veel geld sparen voor de DA kosten enz, met hoe een groot potje kun je het beste beginnen voor de DA kosten? (incl. hoefsmid)
En wat voor paard kan ik het beste nemen? Ik wil het liefste een jong paard een 4 á 5 jarige.
Ik denk niet dat het handig is dat ik een onbeleerd paard neem lijkt me, want dan wil ik hem sws laten inrijden door een proffesioneel iemand. (maar dat is ook niet 1 van de goedkoopste dingen.) weet iemand hier hoe duur dat is?

Alvast bedankt! :D

Groetjes Marlies.

Ik weet niet precies hoeveel het is maar ik schat ongeveer minstens €8.000,-.

Wat gaat dan €8000 kosten het paard of de andere kosten van m'n beginpost klopt niet helemaal meer, het paard hoeft geen 4 of 5 te zijn is te jong dus een wat oudere 8/9 jaar.

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-11 18:37

*update*
Ben waarschijnlijk niet aangenomen bij de Schoenenreus ze zouden maandag of dinsdag bellen of mailen maar geen reactie gehad jammer genoeg..
Nu waarschijnlijk bij de Jumbo of AH solliciteren! Hopen dat het wat word :)

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-11 18:55

Ik ga in de zomer bessen plukken :)
Mensen hier die ook nog ervaringen of tips hebben?
Hoeveel uur moet je maximaal per week werken enz.

Purified

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 17:51

kijk uit met dat vele werken, volgens mij onderschat je het een beetje! Ik wou in een schoolweek 10 uur per week werken, 3 dagen, en dat werd me écht teveel. Begin met het eerste baantje, als er dan nog iets bij kan het andere, niet allemaal tegelijk!
Voor de rest heel veel succes :D

mireille1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 18:32

leuk dat je voor een paard spaard is wel heel duur hoor maar je krijg er zo veel voor trug
groetjes mireille

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-11 19:56

Als ik de week naar school ga, ga ik echt niet super veel werken dan alleen in het weekend.
In de zomervakantie en andere vakanties natuurlijk meer.
Ik ga in een schoolweek ook niet 10 uur werken dat mag niet van m'n ouders, school gaat natuurlijk vóór een baantje.

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-11 19:56

mireille1993 schreef:
leuk dat je voor een paard spaard is wel heel duur hoor maar je krijg er zo veel voor trug
groetjes mireille

Ik weet dat paarden duur zijn, daarom ga ik er ook voor werken en dan als ik 17/18 ben kan ik hopelijk mijn eerste eigen paard kopen! :)

Purified

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 20:16

xmarlies96 schreef:
Als ik de week naar school ga, ga ik echt niet super veel werken dan alleen in het weekend.
In de zomervakantie en andere vakanties natuurlijk meer.
Ik ga in een schoolweek ook niet 10 uur werken dat mag niet van m'n ouders, school gaat natuurlijk vóór een baantje.

Beter! Heel veel succes meid, als je er echt voor gaat moet het lukken *\o/*

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 23:08

Veel,succes.Ik spaar ook.En op een halfjaar had ik 600 euro ingezameld maar ik ben verslaafd aan lezen...Dus ik koop nogal vaak boeken...Maar vanaf nu ga ik du naar de bib..

pony_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 19:44

Je hebt aan 500 euro al genoeg maar het legt aan het soort dat je wil de hoogte en de stamboom :j .
Maar dan moet je natuurlijk ook rekeningen mee houden dat je halsters moet kopen zadels hoofdstellen enz.

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 20:08

Ik denk dat dit best wel domme vraag is, maar vraag het toch ;)
Wat kun je eigenlijk met een paard met stamboek en een paard zonder stamboek?

WM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 20:16

Een eigen pony/paard kopen is niet zomaar iets. Er lijkt soms zo gemakkelijk over gedaan te worden, maar lees voordat je hier echt over na wilt denken nog even de topics van mensen die een paard hebben gekocht die het een na het andere mankement bleek te hebben, die jaren bij een DA liepen en dan nog geen steek verder waren.
Het is heel leuk, maar er zitten veel lasten aan het hebben van een eigen pony/paard. Zelfs op je 16/17e jaar is dit met een bijbaantje neit te betalen, of je moet hele lieve goed verdienende ouders hebben die een behoorlijk steentje bij willen dragen?

Vergeet niet: Stallingskosten, hoefsmid, ontwormen, inenten, dierenarts, eventueel wedstrijd geld, lessen van ervaren instructrice.

En een 4-5 jarige, mag dan wel ingereden zijn, maar ook dan moet je al goed weten waar je mee bezig bent. Met een 4-5-jarige pony is nog heel veel te veranderen en ook te verprutsen. Voordat je hier aan begint zou ik eerst eens goed blijven rondkijken naar een verzorgpony, dan beginnen met leasen en als je daarna nog steeds overtuigd bent: dan zou ik pas kijken voor een eigen paard;)

Heel veel succes ermee en hopelijk heb je wat aan mijn advies;)!

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 20:20

Ik heb al verzorgpony's, en ik hoef ook geen 4 á 5 jarige meer. (liever 8/9 jaar)
Ik zie wel hoever ik kom, als het op me 17/18 niet lukt zijn er nog genoeg jaren over een een paard te kopen. ;)

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-11 20:15

Had een tijdje niet gereageerd maar hier een update!

Ik had gesolliciteerd bij de Schoenenreus maar nooit iets van weer gehoord..
Vandaag ben ik met een vriendin naar het centrum geweest en zijn we heel wat winkels afgelopen maar geen succes, veel mensen hadden al mensen of je moest 16 zijn.
Maar heb misschien nog een kansje bij de Jumbo, heb gesolliciteerd via internet.
Hopen dat, dat dus wat word! Ik ga in de zomer sws waarschijnlijk bessen plukken dan verdien ik €3,50 per uur.
En ik mag voor in de vakantie toch wel een ochtendkrant! :D
Dus ik heb gesolliciteerd voor een ochtendkrant, voor in de zomervakantie.
En waarschijnlijk als ik het geld heb ga ik mijn lieve verzorgpony'tje kopen in mijn profiel (safiera de new forest) om een best wel serieuze reden maar dat zet ik liever niet hier neer.

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-11 20:20

Ow en wat vinden jullie zouden jullie een pony van 11/12 jaar kopen? (ze heeft alleen de 2e premie)
De pony is niet veel ziek en heeft een super lief karakter.
Want ik wil eigenlijk geen andere pony dan haar.

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-11 20:08

Ik heb besloten om als ik het geld heb mijn verzorgpony niet meer te gaan kopen want ze is al wat aan de oudere kant en ze is best klein, en omdat haar rug een beetje doorhangt vertrouw ik dat niet helemaal ben bang dat, dat na een paard jaar versleten is en ik er niks meer mee kan.

Morgen heb ik misschien een baantje bij de Action! (:
Dus ik hoop het zo dat ik nu eindelijk kan beginnen met het sparen voor mijn paard, als ik het baantje heb gaat het sws lukken, want me ouders springen ook wel wat bij dan.

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 20:47

wat leuk! hopelijk lukt het!Heel veel succes!