Eigenwijze shetlander, Die niet wil Springen..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 20:44

TS, ik snap dat je het allemaal goed bedoelt.. ;)
Maar ik wil je één tip geven: Laat het veulentje lekker in de wei spelen. Hij moet nog veel leren.
Als ik jou was zou ik'm lekker in de wei doen en er nog even mee wachten.
Ook al duurt dat misschien wel lang, maar beter nu niet dan dat hij later verpest is. :)

Luister als je blieft naar de tips die hier gegeven worden, daar heb je héél wat aan!

Misschien heb je wat aan deze topic's, lees ze in iedegeval even door:
[PP] veulen springen
[OPG] Veulen: anderhalf, wat doen jullie ermee?
Laatst bijgewerkt door Resfeber op 09-05-11 20:49, in het totaal 3 keer bewerkt

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 20:45

Springen met een veulen is niet goed voor het veulen. Wij hebben op stal ook een Shetlanderveulen en die vindt het ook leuk om te springen, maar ze mag het niet. Het is niet goed voor haar benen en gewrichten, omdat ze nog in de groei is. Ook al vindt ze het zo leuk, ze mag het nog niet. Het is zeker niet goed om zo hoog met een veulen te gaan springen. Misschien is het een idee om wat boeken uit de bibliotheek te halen en daarin wat te lezen over wat wel en niet kan met een veulen/pony. Want het zijn hele leuke pony's en daar moet je zuinig op zijn!

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 20:46

Roosje01 schreef:
op dat veulen dit kan gewoon nie!

niet normaal he?

Elma_

Re: Eigenwijze shetlander, Die niet wil Springen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 20:47

Krijg zwaar het vermoeden dat dit een SA is om te sarren met deze mishandeling...........

ilsexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 20:49

wendyP schreef:
Ts; in je profiel zie ik dat hij nog geen eens een is?
Ik heb op je hyves gekeken en zag een 'hyves' van je pony's, daar zag
ik tot mijn verbazing een rijfoto met jullie voeten op de grond. Dan snap
ik echt wel dat je pony er niet overheen wilt hoor :n Waarschijnlijk wil je
echt niet horen dat je te groot bent, maar het is echt heel slecht om te
lang op je pony te blijven rijden. Helaas ben ik ook te lang op mijn vorige
verzorgshet blijven rijden. Ik heb nu weer een verzorg shet en daar doe ik
lange lijnen mee. Dat vind ik tien keer zo leuk, misschien kan je dat is proberen?

Zag het inderdaad ook, echt niet normaal gewoon, hoezo een paard verpesten. Ga eerst leren rijden, dus les nemen. Shetlanders zijn ook gewoon paarden. Jullie zijn gewoon te jong om alleen met ze te zijn, dit gaat gewoon echt niet goed komen. Ga informatie op het internet zoeken over paarden, ga les nemen, noem het maar op. Maar dóe er iets aan.

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 20:49

Elma_ schreef:
Krijg zwaar het vermoeden dat dit een SA is om te sarren met deze mishandeling...........

Dat denk ik niet, als je naar de hyves kijkt etc.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 20:50

ja, ik zeg ook niet dat de meisjes niet echt zijn, maar ik kan niet geloven dat er mensen bestaan die ZO dom zijn dit soort dingen te doen := Wss een stel kleuters dat hier ff komt laten zien hoe erg ze paarden haten 8)7 _-:(

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 20:51

Nou dat vind ik wel een beetje op een onaardige manier gezegt. Denk dat dit gewoon onervaren meiden zijn die niet echt weten waarmee ze bezig zijn, maar zelf wel denken dat ze het goed doen :j

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 20:52

Als dit allemaal echt waar is, dan moeten ze de eigenaar van de Shetlanders opsluiten!
Schandalig!
Je kan het de meiden van 10 en 11 eigenlijk nog niet eens kwalijk nemen dat ze 2 pony's de vernieling in rijden! Die zijn veels te jong en onervaren! Ik hoop dus echt uit de grond van mijn hart dat het inderdaad een SA is om de boel eens lekker op stelten te zetten!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 20:52

Zijn we met zn allen weer lekker aan het hakken op een 11 jarige???? Knap hoor :r (wie de schoen past....)

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 20:54

dat hoop ik dan ook maar want als dit echt is...

Elma_

Ik ben allang niet aardig meer tegen iemand die tig goedbedoelde adviezen wegwuift en beweert dat dit leuk is :n

Leinearthur

stef schreef:
Zijn we met zn allen weer lekker aan het hakken op een 11 jarige???? Knap hoor :r (wie de schoen past....)

Ik vind inderdaad dat sommige reacties té zijn. Maar ik snap ook dat sommige bokkers zich opwinden omdat dit echt niet door de beugel kan, vind ik dan. :)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 20:56

Leinearthur schreef:
stef schreef:

Ik vind inderdaad dat sommige reacties té zijn. Maar ik snap ook dat sommige bokkers zich opwinden omdat dit echt niet door de beugel kan, vind ik dan. :)

Ik vind ook dat sommige té zijn, maar goed, zij is eigenwijs en ze verpest dat veulen zo, hij is nog geen 1 jaar.

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 20:57

Nee maar dat kan je opzich niet alleen de verzorgers kwalijk nemen. Ik vind dit ook echt heel slecht van de eigenaar die hoort allang in te grijpen.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 20:59

het is zeker ook slecht van de eigenaar 2 kindere aan hun lot over laten met 2 pony's met alle gevolgen van dien.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 21:01

Sorry hoor, maar wat maakt het uit hoe oud zei is? ook kinderen moeten niet denken dat dieren speelgoed zijn. Ik heb tot een paar keer toe heel normaal uitgelegd waarom dit slcht is maar ze leest het niet eens, praat er overheen en blijft beweren dat dit leuk is en goed is. Dan kan ik niet meer lief blijven hoor... Maargoed ik zal hier niet meer posten want vanaf hier blijf ik alleen maar herhalen en dat voegt niets toe. TS denk AUB nog een keer na, zoek wat info op want dit is echt zielig.

natas_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 21:01

Jammer dat de eigenaar zulke jonge meisjes zo alleen laat gaan met die pony's

TS als ik jou was zal ik de tips maar aannemen want dit is echt niet goed voor een veulen van nog geen jaar..
Laatst bijgewerkt door natas_joy op 09-05-11 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 21:03

Elma_ schreef:
Sorry hoor, maar wat maakt het uit hoe oud zei is? ook kinderen moeten niet denken dat dieren speelgoed zijn. Ik heb tot een paar keer toe heel normaal uitgelegd waarom dit slcht is maar ze leest het niet eens, praat er overheen en blijft beweren dat dit leuk is en goed is. Dan kan ik niet meer lief blijven hoor... Maargoed ik zal hier niet meer posten want vanaf hier blijf ik alleen maar herhalen en dat voegt niets toe. TS denk AUB nog een keer na, zoek wat info op want dit is echt zielig.

Sommige reacties vind ik niet erg vriendelijk tegen over zo'n jong meisje, beetje oneerlijk.
Zou je ook tegen zo'n jong meisje praten in het echt? denk het niet.

Neemt niet weg dat het heel fout is wat ze doen.

Chachi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 21:04

Sjors493 schreef:

Eerst dacht ik dat het niet zo erg was met dat springen enzo...
maar toen ik dat foto zag is het gewoon echt zielig :(
zijn hoofje zit net boven water!!! en dan zit er nog eens iemand op!
Laatst bijgewerkt door Chachi op 09-05-11 21:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 21:04

Leinearthur, denk het zeker wel ja, lees maar even terug dan zie je hoe ze mijn eerdere posts compleet negeert en half leest ;) maar zoals ik al zei, im out, want ik ben hier niet om te rellen. je mag me pben als je die behoefte voelt :+

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 21:05

Zoals ik ook al riep,de eigenaars zijn de slechte in dit verhaal, maar dan nog.....is het echt waar, dan is een beetje gezond verstand, ook al zijn ze dan heel jong, toch wel het minst wat je mag verwachten! Ze zitten op bokt, daar komt meer dan genoeg informatie voorbij lijkt mij!
Ze rijden paard, daar ligt hun interesse, en ook meisjes van 10 jaar moeten toch weten dat je niet op een veulen mag gaan zitten!
En ik praat ook zo tegen mijn verzorgstertjes van mijn Shets als ze dit soort rare dingen uit zouden halen met die van mij! Alleen ben ik er zelf altijd bij, dus het gebeurd niet!

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 21:10

als ik een shet zou hebben en meisje van 10 wil die verzorgen dan zou ik daar in alle tijden bij willen zijn en dr begeleiden. En nie dat kind dr gang laten gaan met mijn pony.
Laatst bijgewerkt door Roosje01 op 09-05-11 21:10, in het totaal 1 keer bewerkt

DreamUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 21:10

daantjuh96 schreef:

:wow:

Ts: Blijf met het nog geen eens 1 jarig ponytje lekker hoefjes uitkrabben, poetsen en heel af en toe misschien een stukje wandelen, maar ga er alsjeblieft niet mee springen, hiermee kan je hem namelijk flink verpesten. Ookal vind hij het nog zo leuk, het is gewoon niet goed en al helemaal niet zo hoog.
En wat betreft de andere pony, ik ben bang dat ik het probleem door heb namelijk dat er een te grote ruiter opzit? Heb je daar misschien een foto van?
En verder ben ik het met de andere eens dat de eigenaar ook niet de goede is in dit verhaal..

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 21:16

TS heb je wel eens aangedacht dat het misschien slechter gaat met rijden omdat het te zwaar wordt voor de shet (te zwaar in de vorm van te zwaar werk)