of je nou 1x iets duidelijker been geeft met spoor. of dat je 10x keihard loopt te schoppen zonder spoor. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
superwoman schreef:Paarden van iig Anky gaan lang mee en rijden op topniveau. .
Een paard wat mishandeld wordt, zal niet zo hoog komen en blijven, daarbij zouden ze lichamelijke gebreken moeten vertonen ivm de rollkur aangezien Anky dat al zo lang toepast.
Anky blijft ook maar een mens en zal ook der fouten maken, maar om die nou uit te vergroten..???
Pony's en paarden op de vele maneges is een ander verhaal. De ruiters die daarop aan het "oefenen" zijn, doet mij veel meer denken aan (onbedoelde) mishandeling. Veel paarden lopen ook niet rad of lopen in een houding om pijn te voorkomen/verminderen.
De kijker wordt nogal makkelijk op Anky gezet, terwijl je op eigen niveau nog zoveel meer en zoveel erger tegenkomt. Daarbij moeten we als amateurs nog zoveel leren om daadwerkelijk de dingen goed te zien en dan nog als geheel en niet via 1 plaatje. (aktie-reactie)
Verbeter de wereld en begin bij jezelf
Miepie77 schreef:xmarlies96 schreef:Nieuwe discussie houd anky meer van haar paard of haar geld?haha!
anders was ze geen prof
xmarlies96 schreef:Hoe weet jij dat het geen pijn doet? Heb je het gevraagd? Ik denk dat het paard het absoluut niet fijn vind.
xmarlies96 schreef:@RM94: Dus jij weet 100% zeker dat sporengebruik & een S&T bit geen pijn doen?
superwoman schreef:xmarlies96 schreef:Hoe weet jij dat het geen pijn doet? Heb je het gevraagd? Ik denk dat het paard het absoluut niet fijn vind.
En hoe zit het met "er op rijden", doe jij dat ook?
Vind het paard dat wel fijn? Of is dat meer een gewoonte van het paard om dat toe te laten??? Doet hij alles wat je vraagt als jij erop zit omdat hij alles zo leuk vind?
RM94 schreef:xmarlies96 schreef:@RM94: Dus jij weet 100% zeker dat sporengebruik & een S&T bit geen pijn doen?
JA mits goed gebruikt en NEE helaas gebruiken genoeg ruiters ze niet goed. Maar dan wat anders en ik bedoel het niet banketstaaf alleen iets om over na te denken. Ik zie op jouw profiel dat je neusriem zonder sperriem gebruikt..... dan ligt het bid los in de mond en dat is scherper dan wanneer je een sperriem gebruikt en een mexicaanse neusriem dat geeft druk op neus en is daardoor ook vervelender dan een gewoon bit in de mond. Nogmaals niet om je aan te vallen absoluut niet alleen om aan te geven dat we allemaal veel te leren hebben ik ook
RM94 schreef:Miepie77 schreef:anders was ze geen prof
Geloof me dat geld verdient ze niet met wedstrijen wat denk je dat het kost om een paard op zo'n wedstrijd te krijgen ????? de inschrijfkosten zijn ook iets hoger dan de gemiddelde Bproef en ga zo nog maar even door.
Geld verdienen doen deze mensen door paarden te verkopen, les te geven, clinics, hun naam te verbinden aan een product (de gazelle reclame met Anky bijvoorbeeld) en wat dacht je van haar kledinglijn die over de hele wereld bekend is
superwoman schreef:xmarlies96 schreef:Hoe weet jij dat het geen pijn doet? Heb je het gevraagd? Ik denk dat het paard het absoluut niet fijn vind.
En hoe zit het met "er op rijden", doe jij dat ook?
Vind het paard dat wel fijn? Of is dat meer een gewoonte van het paard om dat toe te laten??? Doet hij alles wat je vraagt als jij erop zit omdat hij alles zo leuk vind?
xmarlies96 schreef:Hoe weet jij dat het geen pijn doet? Heb je het gevraagd? Ik denk dat het paard het absoluut niet fijn vind.
[/quote]Citaat:JA mits goed gebruikt en NEE helaas gebruiken genoeg ruiters ze niet goed. Maar dan wat anders en ik bedoel het niet banketstaaf alleen iets om over na te denken. Ik zie op jouw profiel dat je neusriem zonder sperriem gebruikt..... dan ligt het bid los in de mond en dat is scherper dan wanneer je een sperriem gebruikt en een mexicaanse neusriem dat geeft druk op neus en is daardoor ook vervelender dan een gewoon bit in de mond. Nogmaals niet om je aan te vallen absoluut niet alleen om aan te geven dat we allemaal veel te leren hebben ik ook
Citaat:Ik vind een sperriem gewoon onzin en daardoor is het heus niet scherper. Lijkt me juist fijner zonder sperriem.
Citaat:Ik vind een sperriem gewoon onzin en daardoor is het heus niet scherper. Lijkt me juist fijner zonder sperriem.
RM94 schreef:Citaat:Ik vind een sperriem gewoon onzin en daardoor is het heus niet scherper. Lijkt me juist fijner zonder sperriem.
waarom koop je dan een neusriem met zn gaatje waar de sperriem in kan , (weet niet hoe dat heet) als je er toch geen gebruikt.
en een mexicaanse neusriem word meestal gebruikt met springen, en zal daar ook wel goed voor zijn (ben niet een held in neusriemen). waarom heb je die dan om met je proefje, neem aan dat dit gewoon onderling dressuur was.
over die foto in het profiel
xmarlies96 schreef:Ik vind een sperriem gewoon onzin en daardoor is het heus niet scherper. Lijkt me juist fijner zonder sperriem.
superwoman schreef:xmarlies96 schreef:Ik vind een sperriem gewoon onzin en daardoor is het heus niet scherper. Lijkt me juist fijner zonder sperriem.
"ik vind" en "het lijkt", jammer dat je niet weet waarvoor het dient....
Het zorgt er namelijk voor dat het bit stiller ligt en daarom is het wel fijner voor het paard. Natuurlijk moet hij niet te strak worden aangetrokken,maar met alles wat je gebruikt moet je niet misbruiken.
_Esther_87_ schreef:superwoman schreef:"ik vind" en "het lijkt", jammer dat je niet weet waarvoor het dient....
Het zorgt er namelijk voor dat het bit stiller ligt en daarom is het wel fijner voor het paard. Natuurlijk moet hij niet te strak worden aangetrokken,maar met alles wat je gebruikt moet je niet misbruiken.
En dat vind ik zo'n beetje de nuttigste opmerking van dit topic!
Ik kan me hier echt aan ergeren, lekker afgeven op een enkel slecht moment van een topruiter, maar zelf geen deuk in een pakje boter rijden...bah. In plaats van dat men eens leert beseffen dat die topsport waar men zo op afgeeft de hele paardenwereld inclusief recreatie draaiende houd...maar dat wordt liever vergeten of ontkend.
superwoman schreef:En hoe zit het met "er op rijden", doe jij dat ook?
_Esther_87_ schreef:superwoman schreef:En hoe zit het met "er op rijden", doe jij dat ook?
Nee dat doe ik absoluut niet. Je maakt een jong paard sterker door zijn spieren op te bouwen ik doe dat door als ze jong zijn lekker voorwaarts tempo te rijden en als ze lekker voorwaarts zijn dan ga ik schakelen (paar passen naar voor paar passen terug) als je paard sterk genoeg is gaat hij vanzelf oprichten omdat hij dan op de achterhand gaat lopen en zijn voorbeen meer vrijheid krijgt.