Anky & Edward, Rollkur,Sporen, dierenmishandelaar??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xjesssicaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 16:02

ik rij ook met sporen af en toe ( ligt eraan welk paard ik rijd) en ik vind ook heel verschillend hoe je met sporen rijd ;) of je nou 1x iets duidelijker been geeft met spoor. of dat je 10x keihard loopt te schoppen zonder spoor.

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 16:03

@RM94: Dus jij weet 100% zeker dat sporengebruik & een S&T bit geen pijn doen?

Electra63

superwoman schreef:
Paarden van iig Anky gaan lang mee en rijden op topniveau. .
Een paard wat mishandeld wordt, zal niet zo hoog komen en blijven, daarbij zouden ze lichamelijke gebreken moeten vertonen ivm de rollkur aangezien Anky dat al zo lang toepast.
Anky blijft ook maar een mens en zal ook der fouten maken, maar om die nou uit te vergroten..???

Pony's en paarden op de vele maneges is een ander verhaal. De ruiters die daarop aan het "oefenen" zijn, doet mij veel meer denken aan (onbedoelde) mishandeling. Veel paarden lopen ook niet rad of lopen in een houding om pijn te voorkomen/verminderen.
De kijker wordt nogal makkelijk op Anky gezet, terwijl je op eigen niveau nog zoveel meer en zoveel erger tegenkomt. Daarbij moeten we als amateurs nog zoveel leren om daadwerkelijk de dingen goed te zien en dan nog als geheel en niet via 1 plaatje. (aktie-reactie)

Verbeter de wereld en begin bij jezelf :Y)

_/-\o_

RM94

Miepie77 schreef:
xmarlies96 schreef:
Nieuwe discussie houd anky meer van haar paard of haar geld? :+ haha!

anders was ze geen prof ;)

Geloof me dat geld verdient ze niet met wedstrijen wat denk je dat het kost om een paard op zo'n wedstrijd te krijgen ????? de inschrijfkosten zijn ook iets hoger dan de gemiddelde Bproef en ga zo nog maar even door.

Geld verdienen doen deze mensen door paarden te verkopen, les te geven, clinics, hun naam te verbinden aan een product (de gazelle reclame met Anky bijvoorbeeld) en wat dacht je van haar kledinglijn die over de hele wereld bekend is

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 16:05

xmarlies96 schreef:
Hoe weet jij dat het geen pijn doet? Heb je het gevraagd? Ik denk dat het paard het absoluut niet fijn vind.

En hoe zit het met "er op rijden", doe jij dat ook?
Vind het paard dat wel fijn? Of is dat meer een gewoonte van het paard om dat toe te laten??? Doet hij alles wat je vraagt als jij erop zit omdat hij alles zo leuk vind?

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 16:05

Ja de prijzen van het Anky merk zijn ook niet normaal. Ik betaal echt niet zo veel voor iemand :+
Dan maak je reclame voor Anky.

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 16:06

xmarlies96 schreef:

JA mits goed gebruikt en NEE helaas gebruiken genoeg ruiters ze niet goed. Maar dan wat anders en ik bedoel het niet banketstaaf alleen iets om over na te denken. Ik zie op jouw profiel dat je neusriem zonder sperriem gebruikt..... dan ligt het bid los in de mond en dat is scherper dan wanneer je een sperriem gebruikt en een mexicaanse neusriem dat geeft druk op neus en is daardoor ook vervelender dan een gewoon bit in de mond. Nogmaals niet om je aan te vallen absoluut niet alleen om aan te geven dat we allemaal veel te leren hebben ik ook :+

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 16:07

superwoman schreef:
xmarlies96 schreef:
Hoe weet jij dat het geen pijn doet? Heb je het gevraagd? Ik denk dat het paard het absoluut niet fijn vind.

Vind het paard dat wel fijn? Of is dat meer een gewoonte van het paard om dat toe te laten??? Doet hij alles wat je vraagt als jij erop zit omdat hij alles zo leuk vind?

Erop rijden is wel heel wat anders dan sporengebruik of S&T bit. ;)

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 16:08

RM94 schreef:
xmarlies96 schreef:

JA mits goed gebruikt en NEE helaas gebruiken genoeg ruiters ze niet goed. Maar dan wat anders en ik bedoel het niet banketstaaf alleen iets om over na te denken. Ik zie op jouw profiel dat je neusriem zonder sperriem gebruikt..... dan ligt het bid los in de mond en dat is scherper dan wanneer je een sperriem gebruikt en een mexicaanse neusriem dat geeft druk op neus en is daardoor ook vervelender dan een gewoon bit in de mond. Nogmaals niet om je aan te vallen absoluut niet alleen om aan te geven dat we allemaal veel te leren hebben ik ook :+

Ik vind een sperriem gewoon onzin en daardoor is het heus niet scherper. Lijkt me juist fijner zonder sperriem.

Miepie77

RM94 schreef:
Miepie77 schreef:
anders was ze geen prof ;)

Geloof me dat geld verdient ze niet met wedstrijen wat denk je dat het kost om een paard op zo'n wedstrijd te krijgen ????? de inschrijfkosten zijn ook iets hoger dan de gemiddelde Bproef en ga zo nog maar even door.

Geld verdienen doen deze mensen door paarden te verkopen, les te geven, clinics, hun naam te verbinden aan een product (de gazelle reclame met Anky bijvoorbeeld) en wat dacht je van haar kledinglijn die over de hele wereld bekend is

als ze geen prof was verkocht ze ook niet zoveel paarden en werd ze niet gesponserd en stonden ze ook niet in de rij om les van haar te krijgen voor een megabedrag per uur.
Ze pakt het slim aan, goede zakenvrouw maar dit doet ze niet voor de paarden

RM94

superwoman schreef:
xmarlies96 schreef:

Nee dat doe ik absoluut niet. Je maakt een jong paard sterker door zijn spieren op te bouwen ik doe dat door als ze jong zijn lekker voorwaarts tempo te rijden en als ze lekker voorwaarts zijn dan ga ik schakelen (paar passen naar voor paar passen terug) als je paard sterk genoeg is gaat hij vanzelf oprichten omdat hij dan op de achterhand gaat lopen en zijn voorbeen meer vrijheid krijgt.

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 16:10

xmarlies96 schreef:

Vind het paard dat wel fijn? Of is dat meer een gewoonte van het paard om dat toe te laten??? Doet hij alles wat je vraagt als jij erop zit omdat hij alles zo leuk vind?[/quote]

Erop rijden is wel heel wat anders dan sporengebruik of S&T bit. ;)[/quote]

Dat klopt maar als je een paard "erop rijdt" trek je zijn rug strak en heb je risico dat hij kissing spines krijgt en geloof me dat doet pijn

xjesssicaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 16:12

Citaat:

Citaat:
Ik vind een sperriem gewoon onzin en daardoor is het heus niet scherper. Lijkt me juist fijner zonder sperriem.

waarom koop je dan een neusriem met zn gaatje waar de sperriem in kan , (weet niet hoe dat heet) als je er toch geen gebruikt.
en een mexicaanse neusriem word meestal gebruikt met springen, en zal daar ook wel goed voor zijn (ben niet een held in neusriemen). waarom heb je die dan om met je proefje, neem aan dat dit gewoon onderling dressuur was.

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 16:14

Citaat:

(Citaat)
waarom koop je dan een neusriem met zn gaatje waar de sperriem in kan , (weet niet hoe dat heet) als je er toch geen gebruikt.
en een mexicaanse neusriem word meestal gebruikt met springen, en zal daar ook wel goed voor zijn (ben niet een held in neusriemen). waarom heb je die dan om met je proefje, neem aan dat dit gewoon onderling dressuur was.[/quote]

Nogmaals ik bedoelde het niet om je aan te vallen maar een hoofdstel waarbij het bit los in de mond ligt zonder sperriem is echt scherper dat sperriempje is echt geen onzin maar ik voel aan je reactie dat je zelf liever geen kritiek krijgt dus ik laat het hierbij. Ik zit hier niet om anderen de les te lezen
Laatst bijgewerkt door RM94 op 08-04-11 16:16, in het totaal 1 keer bewerkt

xjesssicaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 16:16

RM94 schreef:
Citaat:

en een mexicaanse neusriem word meestal gebruikt met springen, en zal daar ook wel goed voor zijn (ben niet een held in neusriemen). waarom heb je die dan om met je proefje, neem aan dat dit gewoon onderling dressuur was.

Nogmaals ik bedoelde het niet om je aan te vallen maar een hoofdstel waarbij het bit los in de mond ligt zonder sperriem is echt scherper dat sperriempje is echt geen onzin maar ik voel aan je reactie dat je zelf liever geen kritiek krijgt dus ik laat het hierbij. Ik zit hier niet om anderen de les te lezen[/quote]

ik was niet de gene die je bedoelde denk ik :+ over die foto in het profiel :P

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 16:17

xjesssicaa schreef:
Citaat:

ik was niet de gene die je bedoelde denk ik :+ over die foto in het profiel :P

haha nee ik was aan het knoeien met de quote ik had er al citaat bij gezet :-)

xjesssicaa

Re: Anky & Edward, Rollkur,Sporen, dierenmishandelaar??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 16:18

okeeee hahah :')

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 16:21

xmarlies96 schreef:
Erop rijden is wel heel wat anders dan sporengebruik of S&T bit. ;)

vind ik niet!
Je rijdt toch ook met hoofdstel enzo???
Paard moet toch ook doen wat jij wilt???

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 16:23

jongens, jongens, waar gaat het hier over??

Anky geeft meer om haar geld dan haar paarden: denken jullie (of in ieder geval degene die dit suggereert) niet dat ze dan gewoon de hele zooi had verkocht en lekker was gaan rentenieren? Kan ze makkelijk namelijk...in plaats daarvan werkt ze zich iedere dag een slag in de rondte, vliegt de wereld over (met danwel zonder kids) en is bezig/net klaar met het bouwen van een megacomplex wat garandeert dat ze nóg harder werkt in de toekomst...sure, die vind er echt niks aan...

Een paard gaat zich vanzelf oprichten als hij sterk genoeg is: Dream on! Geen enkel paard gaat uit zichzelf ineens bedenken, he, nu kan ik weleens op de achterhand gaan lopen! Daar is keihard werken en heel veel zweten voor nodig. Als het zo simpel was als jij het nu stelt reden we allemaal GP.

En voor jullie allemaal (degene met commentaar tenminste) zowel sporen als S&T doen pas pijn als je ze gebruikt!! Ik zie nog altijd in het merendeel van de GP proeven de sporen níet aan de buik komen, hoe kunnen ze dan lijn doen?? Ik zou jullie stuk voor stuk graag eens op een GP paard zien en kijken hoe jullie zo'n proef wegrijden, ik denk helemaal niet namelijk. Komop, een paard gaat niet uit zichzelf zo hard aan het werk hoor, niet in de echte wereld. Dat wil niet zeggen dat ze geen goed leven hebben of niet goed getraind worden, maar je zal ze af en toe echt even moeten overtuigen.
Anderzijds mogen jullie juist onze topruiters hartelijk danken, waren zij er niet dan had het wezen paard namelijk geen functie meer in onze wereld. Sport/ontspanning van de mens is de enige overgebleven commercieële functie van het paard, verdwijnt de sport dan verdwijnen ook alle leuke dingetjes in de ruitershops, de kleding, de setjes, de maneges, de handel, kortom alles. Dus denk even na voordat je zo afgeeft op iets wat je hoogstwaarschijnlijk nooit van the inside hebt meegemaakt of gezien!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 16:25

xmarlies96 schreef:

"ik vind" en "het lijkt", jammer dat je niet weet waarvoor het dient....
Het zorgt er namelijk voor dat het bit stiller ligt en daarom is het wel fijner voor het paard. Natuurlijk moet hij niet te strak worden aangetrokken,maar met alles wat je gebruikt moet je niet misbruiken.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 16:27

superwoman schreef:
xmarlies96 schreef:

Het zorgt er namelijk voor dat het bit stiller ligt en daarom is het wel fijner voor het paard. Natuurlijk moet hij niet te strak worden aangetrokken,maar met alles wat je gebruikt moet je niet misbruiken.

En dat vind ik zo'n beetje de nuttigste opmerking van dit topic!
Ik kan me hier echt aan ergeren, lekker afgeven op een enkel slecht moment van een topruiter, maar zelf geen deuk in een pakje boter rijden...bah. In plaats van dat men eens leert beseffen dat die topsport waar men zo op afgeeft de hele paardenwereld inclusief recreatie draaiende houd...maar dat wordt liever vergeten of ontkend.

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 16:29

[quote="_Esther_87_"]
Een paard gaat zich vanzelf oprichten als hij sterk genoeg is: Dream on! Geen enkel paard gaat uit zichzelf ineens bedenken, he, nu kan ik weleens op de achterhand gaan lopen! Daar is keihard werken en heel veel zweten voor nodig. Als het zo simpel was als jij het nu stelt reden we allemaal GP.quote]

Ik weet niet of je mijn reactie op het "erop rijden" hiermee bedoelt maar dat zeg ik dus ook niet dus even lezen svp want ik geef namelijk aan dat daar training voor nodig is en dat je je paard dus juist niet zomaar erop trekt :+

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 16:30

_Esther_87_ schreef:
superwoman schreef:

En dat vind ik zo'n beetje de nuttigste opmerking van dit topic!
Ik kan me hier echt aan ergeren, lekker afgeven op een enkel slecht moment van een topruiter, maar zelf geen deuk in een pakje boter rijden...bah. In plaats van dat men eens leert beseffen dat die topsport waar men zo op afgeeft de hele paardenwereld inclusief recreatie draaiende houd...maar dat wordt liever vergeten of ontkend.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 16:33

superwoman schreef:

Nee dat doe ik absoluut niet. Je maakt een jong paard sterker door zijn spieren op te bouwen ik doe dat door als ze jong zijn lekker voorwaarts tempo te rijden en als ze lekker voorwaarts zijn dan ga ik schakelen (paar passen naar voor paar passen terug) als je paard sterk genoeg is gaat hij vanzelf oprichten omdat hij dan op de achterhand gaat lopen en zijn voorbeen meer vrijheid krijgt.[/quote]

Nee, dit berichtje bedoelde ik en dan vooral het dikgedrukte...sorry maar zo werkt het echt niet. Ja, je moet een paard eerst sterk genoeg maken. Maar daarna volgt er een tijd van gewoon keihard trainen, zweten voor ruiter en paard, tenzij je een talentvol superpaard hebt (en dan moet je denken aan de ggk hengsten, pavocup winnaars ed die van zichzelf al enige oprichting laten zien) Verder gaat geen enkel paard uit zichzelf in oprichting lopen hoor, zo gek zijn ze niet! Op de voorhand kost veeul minder energie, en jij zal heel hard moeten werken om paarlief zover te krijgen op de achterhand te gaan.

Edit: quote verkloot, sorry. Geen idee hoe op te lossen.

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 16:39

_Esther_87_ schreef:
superwoman schreef:

Nee dat doe ik absoluut niet. Je maakt een jong paard sterker door zijn spieren op te bouwen ik doe dat door als ze jong zijn lekker voorwaarts tempo te rijden en als ze lekker voorwaarts zijn dan ga ik schakelen (paar passen naar voor paar passen terug) als je paard sterk genoeg is gaat hij vanzelf oprichten omdat hij dan op de achterhand gaat lopen en zijn voorbeen meer vrijheid krijgt.

Nee, dit berichtje bedoelde ik en dan vooral het dikgedrukte...sorry maar zo werkt het echt niet. Ja, je moet een paard eerst sterk genoeg maken. Maar daarna volgt er een tijd van gewoon keihard trainen, zweten voor ruiter en paard, tenzij je een talentvol superpaard hebt (en dan moet je denken aan de ggk hengsten, pavocup winnaars ed die van zichzelf al enige oprichting laten zien) Verder gaat geen enkel paard uit zichzelf in oprichting lopen hoor, zo gek zijn ze niet! Op de voorhand kost veeul minder energie, en jij zal heel hard moeten werken om paarlief zover te krijgen op de achterhand te gaan.

Edit: quote verkloot, sorry. Geen idee hoe op te lossen.[/quote]

hihi dat is wel mijn tekst maar je hebt gelijk ik had erbij moeten zetten dat dat veel trainen vergt want dat is absoluut wel zo ;-)