Echt zielig vind ik het niet hoor, maar het komt dus niet doordat hij zo goed gereden word

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Evony schreef:deze manier wordt veel gebruikt, ook vaak bij de klassieke rijkunst, paard wordt vast gezet tussen 2 pilaren en leert zijn achterbenen te gebruiken door lichte strijkingen van de zweep tegen de achterhand.
dus als antwoord op je vraag; dit is 1 van de verschillende manieren om een piaffe aan te leren
Moll schreef:Bizzybijtje schreef:
Dan nóg is het niet aangeleerd dmv verzameling maar nog steeds door de zweep.
een zweep is geen corectie middel maar een aan wijs stok, als je dat nou gelijk had geleerd in het begin toen je begon met paard rijden snap je het ook veel beter en zie je de zweep niet zoals je nu doet
rockwitch schreef:Ik heb zelf geen idee hoe je het aanleert, want ik hou me er totaal niet mee bezig, maar weet wel dat die bolle van mij het zo niet zou leren, die heeft echt poep aan zo'n zweep tegen zijn achterbenen en op zijn kont, dus die zou gewoon lekker blijven staan en waarschijnlijk nog op rust ook.
Maar hoe het dus echt hoort, ik zou het niet weten, vind het er niet superonvriendelijk uitzien, paard krijgt tussendoor even rust, door een volte te rijden of een andere oefening. Dus ze blijven niet constant pushen.
Bizzybijtje schreef:Moll schreef:een zweep is geen corectie middel maar een aan wijs stok, als je dat nou gelijk had geleerd in het begin toen je begon met paard rijden snap je het ook veel beter en zie je de zweep niet zoals je nu doetKnap dat jij zo kan aflezen dat ik het zie als correctiemiddel.
Leuk dat jij het hier goed vind, maar ik vind van niet.
Ik vind namelijk dat het echt puur uit de verzameling moet komen. Een goed afgericht paard moet het namelijk zonder 'aanwijsstok' kunnen. Dus puur met verdomd goede verzameling en veel impuls. Je gaat toch ook niet je paard pirouettes laten maken met een 'aanwijsstok'? Waarom bij de piaffe dan wel? Waarom zou de piaffe vrijwel de enige oefening zijn waar dit van toepassing is? De hele weg naar hét niveau toe wordt het paard puur op de hulpen van de ruiter gereden, en dan moet er bij de piaffe opeens een zweep en iemand op de grond aan de pas komen? Kom nou
rockwitch schreef:Ik heb zelf geen idee hoe je het aanleert, want ik hou me er totaal niet mee bezig, maar weet wel dat die bolle van mij het zo niet zou leren, die heeft echt poep aan zo'n zweep tegen zijn achterbenen en op zijn kont, dus die zou gewoon lekker blijven staan en waarschijnlijk nog op rust ook.
Maar hoe het dus echt hoort, ik zou het niet weten, vind het er niet superonvriendelijk uitzien, paard krijgt tussendoor even rust, door een volte te rijden of een andere oefening. Dus ze blijven niet constant pushen.
Moll schreef:Bizzybijtje schreef:Knap dat jij zo kan aflezen dat ik het zie als correctiemiddel.
Leuk dat jij het hier goed vind, maar ik vind van niet.
Ik vind namelijk dat het echt puur uit de verzameling moet komen. Een goed afgericht paard moet het namelijk zonder 'aanwijsstok' kunnen. Dus puur met verdomd goede verzameling en veel impuls. Je gaat toch ook niet je paard pirouettes laten maken met een 'aanwijsstok'? Waarom bij de piaffe dan wel? Waarom zou de piaffe vrijwel de enige oefening zijn waar dit van toepassing is? De hele weg naar hét niveau toe wordt het paard puur op de hulpen van de ruiter gereden, en dan moet er bij de piaffe opeens een zweep en iemand op de grond aan de pas komen? Kom nou
zoek eens op hoe klassike dressuur in zijn werk gaat, en hoe de piaffe word aan geleerd alvoords je een mening uitbrengt die nergens op gebaseerd is.
Bizzybijtje schreef:Moll schreef:
zoek eens op hoe klassieke dressuur in zijn werk gaat, en hoe de piaffe word aan geleerd alvoords je een mening uitbrengt die nergens op gebaseerd is.
Inderdaad, het is namelijk mijn mening die ik door mijn bevindingen heb gekregen. Verdiep jij je eens in je eigen manier van trainen in plaats van altijd maar informatie uit de boeken te halen, waardoor je gelijk denkt dat alles wat daarin staat gelijk het juiste is. En díe meningen zijn nergens op gebaseerd.
Moll schreef:Bizzybijtje schreef:
Inderdaad, het is namelijk mijn mening die ik door mijn bevindingen heb gekregen. Verdiep jij je eens in je eigen manier van trainen in plaats van altijd maar informatie uit de boeken te halen, waardoor je gelijk denkt dat alles wat daarin staat gelijk het juiste is. En díe meningen zijn nergens op gebaseerd.
het namelijk mijn ervaring en mijn scholing in deze die me van deze mening heeft voorzien, dat hier schrijven door de oude meester bij komt kijken is heel vrij normaal, dat er mensen zijn die het wiel opnieuw willen uit vinden zoals jij nu aan geeft is naar mijn mening absurt.
Bizzybijtje schreef:Moll schreef:het namelijk mijn ervaring en mijn scholing in deze die me van deze mening heeft voorzien, dat hier schrijven door de oude meester bij komt kijken is heel vrij normaal, dat er mensen zijn die het wiel opnieuw willen uit vinden zoals jij nu aan geeft is naar mijn mening absurt.
Klopt, het is jouw mening. Dan hoef je nog niet te zeggen dat mijn mening nergens op slaat.
Want dat vind ik van meningen die gegrond zijn naar boeken
Moll schreef:Bizzybijtje schreef:Klopt, het is jouw mening. Dan hoef je nog niet te zeggen dat mijn mening nergens op slaat.
Want dat vind ik van meningen die gegrond zijn naar boeken
geschiedenis leerd men uit boeken, wat de gehele economie draait op boek kennis, daarbij komt praktijk ervaring.
ik weet niet welke opleiding je hebt genoten in het paardrijden, of welke opleiding je volgt, echter ios alles wat je leerd afgeleid van de grootmeesters, en dat geen wat zij hebben beschreven, dus het geen wat je nu zit op te schrijven is een beetje onzinnig en niets zeggent
Bizzybijtje schreef:Moll schreef:
geschiedenis leerd men uit boeken, wat de gehele economie draait op boek kennis, daarbij komt praktijk ervaring.
ik weet niet welke opleiding je hebt genoten in het paardrijden, of welke opleiding je volgt, echter ios alles wat je leerd afgeleid van de grootmeesters, en dat geen wat zij hebben beschreven, dus het geen wat je nu zit op te schrijven is een beetje onzinnig en niets zeggent
Er zijn anders genoeg ruiters die het ook zo aanleren. Nogmaals, dat dit niet aansluit bij jouw visie betekent niet dat het gelijk fout is.
Dat jij het zo doet, prima, ga er vooral mee door. Je hebt mooie paarden staan, goed toch. Maar dat ik het anders doe, wat maakt dat nou toch uit?Hoezo 'wiel opnieuw uitvinden'?
S_uus schreef:Evony schreef:deze manier wordt veel gebruikt, ook vaak bij de klassieke rijkunst, paard wordt vast gezet tussen 2 pilaren en leert zijn achterbenen te gebruiken door lichte strijkingen van de zweep tegen de achterhand.
dus als antwoord op je vraag; dit is 1 van de verschillende manieren om een piaffe aan te leren
Toen ik nog in de Penny tijd zat, heb ik ooit op tv Anky het ook zo zien doen.
Ik geloof met een programma wat een beetje "geef nooit op" achtig was , ging er een meisje op Bonfire, en Anky liet hem ook zo doen.