Een max. van 1.50 & 40 kg

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Shanna schreef:Een shet kan maximaal 20 procent van zijn eigen gewicht dragen uitgaande van dat de shet gezond gewicht heeft, goede conditie is en verder ook geheel gezond is..
Dus bij een shet met met overgewicht moet je het gewicht van het maximale gewicht afhalen om het in evenwicht te houden, dus als je shet 10 kilo te zwaar is moet er 10 kilo van het gewicht van de ruiter af..
En bij een shet met onder gewicht het zelfde anders ga je dubbelop rekenen, en sleept de pony dus dubbel overgewicht mee, en dat is natuurlijk helemaal uit den boze.
-Knip-
en 110 cm en groter 50 kilo hoewel dit meestal niet geheel shet meer is en is 50 dus niet aan te raden..
Dus het eigenlijk MAXIMALE op een shet zie ik volgens dit rijtje dus maximaal 45 bij een hele grote shet
EskeGirl schreef:'k heb even een vraagje..
Mijn verzorgShetlander (rij er zelf niet meer op) is 1.05(ongeveer) en ze heeft een eigenaar die vindt dat paarden niet van suiker zijn(is deels waar). Zegt hij: dat beestje kan wel 80 kilo houden, joh!
Ik liet net een ander meisje rijden, die ging er even af, ging hij erop.
Maar nu het probleem: Zorro laat niemand meer op haar rug toe!
Ze is dominant en daarom grondwerk ik een beetje met haar, ook aai ik haar over het hele lichaam. Ze vindt het minder fijn als ik de rug aanraak, en als ik m'n been optil alsof ik opstijg(dan raak ik haar niet aan met mijn been), deinst ze achteruit.
Wat zou dit kunnen zijn?
Rhine_ schreef:Ik las ergens dat het gewicht niet zo belangrijk is maar de grote v/d ruiter wel.