Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
CelineD schreef:ja tandarst ect, er zijn genoeg mensen op de pensionstal en manege die kunnen helpen right?
ja koliek,, @ruiterexamen..
Dat is je gevoel voor paarden. CelineD schreef:@ ingaa
vader kan niet onslagen worden, eigen zaken.
heb de tijd jep.
een grote auto neem ik aan, zoals een Audi Q7?

CelineD schreef:@ janine1990
ja tuurlijk kan dat, alles kan.
Maar mijn Gevoel zegt van niet.
dankjullie voor de tips ect<3
ga nu naar beneden, me handen vriezen hierboven af.
ik ben zo'n geluksvogel wiens ouders de ruimte hadden en de affectie voor paarden. Als dat er bij ouders al niet is, moet je het helemaal zelf doen en dat is heel zwaar voor een 14-jarige. Waarom ga je niet op zoek naar een leuke verzorgpony of paard? Dan kan je aan je ouders laten zien dat dat echt is wat je wil en laten zien dat je het verantwoordelijkheidsgevoel hebt. Ondertussen kan die eigenaar je alles leren wat je moet weten. Dus dubbel pret! Als het dan ophoudt en je begint dan over een eigen paard, dan heb je al laten zien, dat je er echt voor gaat en kun je beter onderbouwd vertellen waarom je een paard wil. CelineD schreef:Waarom zou ik het niet verdienen, het is niet zo dat ik de duivel ben ofzo?
uitleg graag...
@ ingaa
hij brengt me erheen.
CelineD schreef:@ janine
tuurlijk doe ik klusjes.
@shirleyp
haha. okee dankje ; p
.
) . Hebben je ouders verstand van paarden? Zo te lezen niet. Misschien is het hard voor je, maar het zou verstandiger zijn als je de waarde van iets in zou zien, zowel emotioneel als financieel. En dan komt je pony vanzelf
. intral schreef:Ik zal nog steeds niet snappen wat half bokt heeft tegen het hebben van een paard op 14jarige leeftijd, aangezien het bij mij ( met begeleiding ) gewoon goed gaat, maar dat terzijde.
TS, ook op je 14de is er werk te vinden, denk aan afwassen, folderen, kranten lopen of werken op een manege ( dat is nog leuk voor je ervaring voor je eigen pony ook!) . Hebben je ouders verstand van paarden? Zo te lezen niet. Misschien is het hard voor je, maar het zou verstandiger zijn als je de waarde van iets in zou zien, zowel emotioneel als financieel. En dan komt je pony vanzelf
.