Loopt mijn shet aan de teugel?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 17:10

Kan ons het schelen of zij wel of niet op haar shet rijd. Ze heeft een simpele vraag en die is beantwoord.
Laten we ontopic blijven, waarom zouden we ons hier allemaal druk om gaan maken. Het is háár shet, zij moet weten wat ze ermee doet.

rakni

Re: Loopt mijn shet aan de teugel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 17:12

moet ze ook zelf weten maar dit gaat nergens over. Iedere post beweert ze weer wat anders.

Irmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-10 17:14

Ik beweer niks anders, ik beweer alleen dat de kleinkinderen erop rijden. Die willen dressuur wedstrijden rijden, en ik moest erop rijden om te kijken of hij nog 'lief' onder het zadel was.

Maar laat maar, jullie zijn (bijna) allemaal offtopic.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 17:14

Nouja, dat is dan leuk voor haar :') Ze kan beweren wat ze wil, waarom zouden wij ons daar druk om maken? Zij moet weten wat ze doet en wat ze verteld.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 17:18

Zucht.. Ts vraagt niet of jullie allemaal commentaar willen geven op haar lengte, maar of haar pony aan de teugel loopt. En nee, hij loopt niet aan de teugel. Simpel toch.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 17:18

Irmy schreef:
Ik beweer niks anders, ik beweer alleen dat de kleinkinderen erop rijden. Die willen dressuur wedstrijden rijden, en ik moest erop rijden om te kijken of hij nog 'lief' onder het zadel was.

Laat ik je nog een tip geven....
Dat kijken of hij nog lief onder het zadel is, heeft geen nut. Pony zal reageren op de ruiter en neemt de ruimte die hij krijgt van die ruiter!
Moe maken kan soms wel helpen, maar denk dan aan longeren :)*

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 17:23

miracle, ik geef geen commentaar op lengte maar op onzuiverheden in de ts haar berichtgeving.

marit je hebt gelijk ik onthoud me verder..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 17:23

Irmy schreef:
Dat is dan al een poos geleden, ik rijd er nu echt niet meer op.
Maar ik weet dat de kleinkinderen erop rijden. Dit was overigens helemaal niet mijn vraag van mijn topic.
Tevens staat daar óók bij:
Ik weet dat ik te groot ben, maar ik rijd er ook NIET meer op. Dit was een paar maanden geleden.

Kun je me dan ook uitleggen hoe het komt dat die foto's gemaakt zijn op 26 september 2010, en vervolgens geplaatst zijn op 2 oktober onder het mom "dit is maanden geleden"?

Irmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-10 17:24

Miracle_ schreef:
Zucht.. Ts vraagt niet of jullie allemaal commentaar willen geven op haar lengte, maar of haar pony aan de teugel loopt. En nee, hij loopt niet aan de teugel. Simpel toch.

Bedankt voor je reactie.

Ansie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 17:24

Buiten de discussie of TS nog wel of niet op d'r pony rijdt.. je kan aan een hoofdfoto niet eens zien of het beestje aan de teugel loopt ja of nee :+

kabwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 17:25

Superwomen, ze kan toch kijken of hij nog bokt of steigert (uit frisheid) . Dat kan zij beter doen dan die klein kinderen.
En ze loopt niet aan de teugel...

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 17:26

Irmy schreef:

Meisje wat had je nu eigenlijk verwacht voor antwoord?
Alleen al dat je hier moet vragen of hij aan de teugel loopt zegt de echte paarden mensen al genoeg!
Zeker met de hulp teugel...wat volgens mij een eigen mix is van een gewone teugel, die op de een of andere manier aan het bit is vastgebonden.
Je bent pas 12...ja ik weet het ook een 12 jarige kan talent hebben, maar paarden ervaring is in mijn ogen onmogelijk als je pas 12 bent!
Deze pony loopt NIET aan de teugel! Misschien beter om eens te vragen wat het aan de teugel lopen nu precies inhoud? Al bestaan daar heeeeeeeeel veel topics over, die door lezen misschien?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 17:27

kabwan schreef:
Superwomen, ze kan toch kijken of hij nog bokt of steigert (uit frisheid) . Dat kan zij beter doen dan die klein kinderen.
En ze loopt niet aan de teugel...

Nee, dan laat je hem eerst even aan de longe en is hij zijn frisheid zo kwijt!
Als je te groot bent, dan ga je er gewoon niet meer op zitten!

kabwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 17:28

Ohw sorry, ja zo bedoel je de longe. Dan heb je wel gelijk...
Sorry

Rodo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 17:29

Typisch bokt weer, wordt er iets gevraagd.. Worden er allerlei andere dingen gezegd, en een meisje van 12 effe afkraken.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 17:32

Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoe oud deze shet is TS??
Hij ziet er behoorlijk op leeftijd uit n.l.
En voor iedereen die denkt dat we afkraken...nee we denken aan de pony die hier op niet zo'n fijne manier aan een soort van hulp teugel moet lopen die TS ooit eens heeft gezien op een foto waarbij het paard "zo mooi" liep!!!
12 jaar en dan een kleine shet "aan de teugel"willen leren lopen, daar gaan bij mij in elk geval mijn haren van overeind staan!
Arme shet!

Irmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-10 17:34

Jullie reacties zijn echt overdreven. Hier vroeg ik helemaal niet naar!
Bedankt trouwens dat je mijn shet oud vind lijken. Hij is pas 9 jaar oud.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 17:36

aerdenhout1 schreef:
En voor iedereen die denkt dat we afkraken...nee we denken aan de pony die hier op niet zo'n fijne manier aan een soort van hulp teugel moet lopen die TS ooit eens heeft gezien op een foto waarbij het paard "zo mooi" liep!!!
12 jaar en dan een kleine shet "aan de teugel"willen leren lopen, daar gaan bij mij in elk geval mijn haren van overeind staan!
Arme shet!

idem. Die pony wil je gewoon beschermen en hopelijk wil de ts de pony ook geen kwaad doen en luistert ze naar de bezwaren.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 17:43

Dan ziet hij er voor zijn 9 jaar al oud uit en is het gewoon zijn kleur.
Maar meis, neem nu een goede raad aan van de oude rotten in het vak, die hulp teugels weg doen, en als de nichtjes wedstrijden willen gaan rijden, dan moet er een volwassen paarden mens bij, die weet waar zij of hij over praat!
Je hebt dan...ook op een shet....toch training nodig!
Ik denk dat jij dat als zelf beginnend amazone niet kan over brengen eigenlijk.

Irmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-10 17:45

Jij weet niet hoelang ik al ervaring heb met paarden.
Ik vind het gewoon onacceptabel hoe jullie reageren. Sommigen hier reageren normaal, maar als jullie me zo afkatten, denk je dan echt dat dat helpt? Denk je dat ik dan beter luister? Dan heb je het mooi mis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 17:51

Volgens mij word je nergens afgekat, maar heeft iedereen het gewoon onwijs te doen met je shetje...

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 17:51

wij katten jou niet af, we maken je wijs dat je te groot bent voor je shet.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 17:53

Irmy schreef:
Jij weet niet hoelang ik al ervaring heb met paarden.

Nee, das waar, maar de beginvraag geeft natuurlijk wel indicatie ;)

kabwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 17:55

Als TS die pony aan de bijzet zet omdat die anders gaat gras eten en het dus niet leuk is om te rijden voor die klein kinderen dan is dat toch niet erg. Ik geloof dat TS het als 2 verschillende dingen bedoelt.
Ze vraagt heel simpel of die aan de teugel loopt: nee.
En die bijzet is alleen zodat die niet steeds gras eet.
Dus dan gaat het er helemaal niet om dat die aan de teugel getrokken word door die bijzet.

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 18:00

kabwan schreef:
Als TS die pony aan de bijzet zet omdat die anders gaat gras eten en het dus niet leuk is om te rijden voor die klein kinderen dan is dat toch niet erg. Ik geloof dat TS het als 2 verschillende dingen bedoelt.
Ze vraagt heel simpel of die aan de teugel loopt: nee.
En die bijzet is alleen zodat die niet steeds gras eet.
Dus dan gaat het er helemaal niet om dat die aan de teugel getrokken word door die bijzet.

Dan moet TS zorgen dat er actief gereden wordt , en de pony het koppie der bij houdt en corrigeren als de pony gras wilt eten.
waarom alles oplossen met hulpteugels? :)