Paard door bodem trailer gezakt, en dood.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Farolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 16:20

Oe jakkes.. Verschrikkelijk! _-:(

JobR

Re: Paard door bodem trailer gezakt, en dood.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 20:35

Bah wat een vreselijk bericht! Ik ga straks onze trailer ook maar eens checken :\

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 22:53

Je wilt niet weten hoveel trailers er een rotte bodem hebben.
Ook al is je trailer nog niet zo oud dan nog kan wanneer er een klein gaatje in de bodem zit je trailer met een jaar rot zijn.
Tussen de bodem en de zijwand hoort een kitrand te zitten die om het jaar vervangen behoort te worden. Als daar water tussen komt is je trailer binnen een jaar niet veilig meer.
Ik heb gehoort dat het paard beide kootbenen gebroken had. Erg triest. De merrie was zojuist drachtig gescant bij de DA.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 23:00

Wat een verschrikkelijk,dat beeld raakt nooit meer van je netvlies.

Toen ik een klein vrachtautootje had moest er nog wel iedere 2 jaar gekeurd worden.
Heb die van mij laten keuren en gevraagd of ze extra goed op de bodem wilden controleren.
Was helemaal ok,een paar weken later ga ik met 2 paarden op pad en komen we aan op de kliniek:is het ene paard met 1 been door de bodem gezakt.
De rest van de bodem was nog wel hard dus het paard heeft heel de rit op 3 benen gestaan en zich zo het vege lijf kunnen redden.
Heb gelijk de bodem vervangen door hardhout!
Tegenwoordig hebben ze ook kunststofbodems met 25 jaar garantie.
Nog een tip:zet je trailer niet in de buurt van de mesthoop!Dan rot hij des te sneller weg!

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 23:03

Vreselijk zeg!
Wij hebben net een goede, bijna nieuwe tweedehands trailer aangeschaft nadat onze oude trailer niet meer goed bleek te zijn.
We hadden 'm nog geen jaar en is bij aankoop helemaal gekeurd en goed bevonden. Nu vorige week ff laten checken bij de Witte Smid.....bodem kats verrot! En volgens de man daar was dat niet van het laatste jaar. Kan ook haast niet, want zoveel hebben we hem niet gebruikt en was ook niet nat geweest oid.

Dus fijne kerel geweest die toen gekeurd heeft!
Als ik dit bericht lees, brrrrrr, wat had er wel nite kunnen gebeuren!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 00:20

Zo´n verhaal heb ik jaren geleden ook gehoord. Met twee shetjes in de trailer.
Vreselijk wat er gebeurd is, ik heb er niets over gelezen of gezien.

Misslolliex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-10 12:46

[quote="hopla"]Je wilt niet weten hoveel trailers er een rotte bodem hebben.
Ook al is je trailer nog niet zo oud dan nog kan wanneer er een klein gaatje in de bodem zit je trailer met een jaar rot zijn.
Tussen de bodem en de zijwand hoort een kitrand te zitten die om het jaar vervangen behoort te worden. Als daar water tussen komt is je trailer binnen een jaar niet veilig meer.
Ik heb gehoort dat het paard beide kootbenen gebroken had. Erg triest. De merrie was zojuist drachtig gescant bij de

Klopt, ze gingen toch na de dierenarts, om te kijken of ze drachtig was.

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 12:53

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 12:55

jeetje de rillingen op me rug toen ik t las
wat erg zeg.
Wens de eigenaren heeeeel veel sterkte met het verlies en het verwerken van dit gebeuren.

xcomplientx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 12:57

Muzefee schreef:
Voor zover ik weet zijn er geen periodieke keuringen voor trailers, maar ik ben zéker van mening dat die er moeten zijn! Zo kunnen noodlottige ongelukken als deze voorkomen worden (tot op zekere hoogte).

hier ben ik het mee eens, er zou verplichte APk op trailers moeten komen!

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 13:00

Sterkte voor de eigenaren.
Ik ben ook van mening dat je voor trailers bijv. een jaarlijkste keuring moet hebben.

Sommige mensen zijn verbaast dat ineens de bodem verrot is, maar hoe is het onderhoud geweest ?
Maak je de trailer na gebruik schoon ? Of laat je de mest/urine plekken een paar weken liggen ......

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 13:04

Vreselijk, om dit soort toestanden te voorkomen heb ik ook maar een splinternieuwe trailer gekocht. Ik durf 2e hands kopen niet meer aan, je hoort te vaak dat er iets met de bodem is, daarom voor mij geen tweedehands "rommel" meer.

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 13:04

curly2day schreef:
Sterkte voor de eigenaren.
Ik ben ook van mening dat je voor trailers bijv. een jaarlijkste keuring moet hebben.

Sommige mensen zijn verbaast dat ineens de bodem verrot is, maar hoe is het onderhoud geweest ?
Maak je de trailer na gebruik schoon ? Of laat je de mest/urine plekken een paar weken liggen ......

Misschien aanleiding voor het maken van een tip lijst?

- Maak je trailer droog en schoon na het gebruik
- Laat een losse mat er niet inliggen, dan droogt hij niet goed
- Zet je de trailer altijd opgedraaid weg, zodat eventueel vocht eruit kan (met het wiel opgdraaien zodat voorkant hoog staat)
- Doe het zeil achter dicht zodat het niet inregent
- Controleer ook vooral de banden op droogtescheurtjes
- Controleer de trailer regelmatig (of laat deze controleren)

iemand aanvullingen?

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 13:05

Ik heb het ook eens meegemaakt. Paard is met de achterbenen door de bodem gezakt en liep dus eigenlijk mee met de kar. Vandaar dat we een beetje moeizaam vooruit kwamen.
Toen we voelden dat het rijden niet helemaal soepel ging, zijn we uitgestapt en zagen we op de route stro liggen. Gelukkig was het maar 100 meter vanaf de oplaadplek en dat met 20 km/u.

Vrouwtje van het paard en de trailer wist dat de bodem niet best meer was.
Paard was volledig in paniek, we kregen haar ook amper weer de trailer af.

Ze is er met een paar krasjes en wondjes mee weggekomen.
Ik ben me kapot geschrokken in ieder geval. Was ook redelijk ontsteld dat mevrouw tegen beter weten in toch haar paard ging ophalen :n. Het had ook zoals hier af kunnen lopen...

In welke omgeving is dit gebeurd?

kaat21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 13:08

Jeetje het zou je maar overkomen... maar zo zie je maar wel hoe goed je je trailer moet controleren...

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 13:14

Toevallig zeg, ik bedacht het me een paar dagen terug en dacht aan wat er dan zou gebeuren.. Wat heftig zeg. |( Echt verschrikkelijk.

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 13:14

Jéétje, ik heb hier nog nooit iets van gehoord :oo Wat ontzettend erg, echt vreselijk. Mijn paard moet straks ook weer op de trailer, maar dat is dan nu toch echt met een klein hartje hoor :\ Trailer is van vrienden van ons die altijd wel héél erg keurig omgaan met hun spullen, maar toch ..

levi2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 13:44

Oh vreselijk dit, heb kippevel op mijn armen staan..
Hier moet elke paardeneigenaar niet aandenken!!!

ElsB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 14:28

Muzefee schreef:
Voor zover ik weet zijn er geen periodieke keuringen voor trailers, maar ik ben zéker van mening dat die er moeten zijn! Zo kunnen noodlottige ongelukken als deze voorkomen worden (tot op zekere hoogte).

Er is weliswaar geen verplichte keuring, maar iedereen met een beetje verstand laat z'n trailer vrijwillig elk jaar keuren. En je laat 'm toch zeker eerst keuren als je een tweedehandje koopt?!?

wendietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 14:31

Cassidy schreef:
Bovenstaande zou voor mij een reden zijn om niet snel voor een tweedehands trailer te kiezen. Heel veel sterkte met het verwerken van het verlies...

Dit vind ik onzin... niet iedereen heeft geld voor een nieuwe?!!
Een goede tweedehandse is niets mis mee

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 14:35

Ah, wat een rotverhaal maar heel herkenbaar.
Een oudere vriend van mij (r.i.p) heeft dit ook een keer gehad. De hele achterbenen van het paard waren weg geslepen.
Het duurde te lang voordag de v.a er was en toen heeft hij het paard zelf afgemaakt om het dier niet langer on nodig te laten lijden.
Hij heeft hier altijd last van gehad dat dit gebeurd is.

Mercedesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 14:39

- Maak je trailer droog en schoon na het gebruik
- Laat een losse mat er niet inliggen, dan droogt hij niet goed
- Zet je de trailer altijd opgedraaid weg, zodat eventueel vocht eruit kan (met het wiel opgdraaien zodat voorkant hoog staat)
- Doe het zeil achter dicht zodat het niet inregent
- Controleer ook vooral de banden op droogtescheurtjes
- Controleer de trailer regelmatig (of laat deze controleren)

iemand aanvullingen?
- Zet hem thuis niet weg op gras, dan is iedere dag de onderkant vochtig na de nacht. (sorry, quoten lukt niet)
Laatst bijgewerkt door Mercedesss op 02-07-10 14:40, in het totaal 1 keer bewerkt

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 14:40

wendietjuhhh schreef:
Cassidy schreef:
Bovenstaande zou voor mij een reden zijn om niet snel voor een tweedehands trailer te kiezen. Heel veel sterkte met het verwerken van het verlies...

Idd ik heb ook een goede 2e handse, nieuwe bodem hebben ze erin gelegd.
Helemaal nagekeken en was in super staat.
Het gaat niet om het nieuwe of oude maar over de kwaliteit en het controleren van deze kwaliteit.
Ik ben zeker voor het invoeren van keuringen op trailers!

Edit: ik heb hem trouwens van een erkende dealer
Laatst bijgewerkt door AaronYve op 02-07-10 14:43, in het totaal 2 keer bewerkt

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 14:42

wendietjuhhh schreef:
Cassidy schreef:

Idd een tweedehands kan prima voldoen, bovenstaande zegt wel dat het verstandig is hem na te laten kijken al vorens je er 1 koopt.
Hopen dat ze de trailer bij een bedrijf hebben gekocht dan staan ze sterk en kunnen ze er werk van maken, al met al krijg je je paard niet meer terug en het beeld verdwijnt nooit meer, 1 grote nachtmerrie, verschrikkelijk!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 14:44

ik heb net een oude trailer gekocht....er wordt nog geen konijn in vervoerd voordat er een nieuwe bodem inzit en de onderkant van de wanden zijn afgedekt met ijzer.
Kitranden inderdaad zijn heel belangrijk...zowel buiten als binnen!
In mijn trailer liggen mega dikke rubbermatten,wel 1.5 cm dik en loeizwaar.
Die gaan er weer in,als de nieuwe bodem erin ligt...dat maakt de puntblasting ook minder.
Mensen realiseren zich niet dat de puntbelasting heel hoog is...het gewicht wat op 1 hoef rust.
Beetje wiskundigverhaal...